leeneliefje schreef:Nessah schreef:En waarom is het onbeleefd als iemand je geen hand wilt geven?? Wat mis ik? Een knikje met het hoofd of een vriendelijke glimlach of gewoon "goedemorgen" is toch ook gewoon een vorm van respect? Ik snap serieus het probleem niet zo
Het is onbeleefd om onderscheid te maken tussen mannen en vrouwen.
Het zou inderdaad een ander verhaal zijn als hij zowel mannen als vrouwen geen hand wilde geven
Is dat onbeleefd? Doen wij dat dan zelf ook niet?
Zoenen bij een begroeting is heel normaal tussen een man en een vrouw, maar als je als man een andere man met drie zoenen wilt begroeten, dan loop je de kans dat je ergens tussen de eerste en de derde zoen gestrekt gaat.

)
wij moeten toch niet bidden? wij moeten toch niet hallal eten? Wij leven gewoon in een multiculti land, en ik vind dat persoonlijk echt fantastisch. Ik heb collega's van alle afkomsten, sommige in NL geboren, andere zijn gevlucht vanwege oorlog in hun land. Tuurlijk zijn er dingen die botsen, ik heb ook een collega waar ik het absoluut niet mee kan vinden maar daar geef ik zijn geloof niet de schuld van, wel zijn extreem narcistische en dominerende karakter
Als er een volk is dat sterk geneigd is zijn cultuur en de daarbij behorende "normen en waarden" op te dringen aan anderen, zijn het Nederlanders. Want dat is wat een hoop Nederlanders doen: een (vaak negatief) waardeoordeel hechten aan alles wat niet "eigen" is en heel hard proberen om dan maar "onze beleefdheidsvormen" aan anderen op te dringen, want die zijn zogenaamd superieur aan die van die "stijve Britten", "introverte Belgen" en "hysterische Amerikanen".

) uit de Golf, en vooral de jeugd is heel erg geïnteresseerd in alles wat met het westen te maken heeft. En daar zitten ook best wat mensen bij die netjes 5x per dag bidden en alleen halal vlees eten. Een praatje kan nooit kwaad, zullen we maar denken.