Hoe ver reizen jullie ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

drenterxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 19:57

Ik fiets denk ik in 15/20 minuutjes naar m'n school. Ligt eraan of ik met andere mensen fiets, want dan doe ik er wel eens langer over.
Volgens mij heb ik best geluk qua afstand als ik het zo lees in dit topic!

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 20:00

iirrssjjee schreef:
Serieus!? Je bent 21 en je mag niet even 5,2 km fietsen? Toen ik 12 was zat ik op de middelbare school, deze was 12km heen en 12km terug op de fiets... Kom op zeg :+

_/-\o_
Dacht al dat ik de enige was

Echt hoor TS is leuk baantje dichtbij huis, maar hoe moet dat later dan?
Je kan beter nu een beetje volwassen proberen te worden...
maar goed dat is mijn mening en idee :+

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 16:42

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 12:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 16:52

Je vader zal vast een lieve man zijn, maar nu overdrijft hij toch met overbezorgt zijn. Kom nou je bent 21, geen 12. En je mag zelf ook wat meer gaan realiseren dat je volwassen bent. Want ik lees hier dingen als 'met mn vader overleggen' etc. Je hoeft helemaal niets met je vader te overleggen, je bent 21 en dat jij dat fietst en die baan neemt is JOUW beslissing en daar heeft jouw vader niets over te zeggen. Als je nu van plan was om ergens in India ofzo zou gaan werken dan zou ik je vader nog begrijpen, en zou enig overleg niet verkeerd zijn, maar zelfs dan zou dat jouw keus zijn, maar dit gaat echt veels te ver.

Edit: ik ben op het platteland opgegroeid, moest altijd 2,5 km fietsen voor ik in het dorp was. Ook 's ochtends en s avonds. Dit doe ik al in het donker alleen sinds ik een jaar of 10 ben en overdag ook al jonger.

Naar mn eerste middelbare school heb ik 4 jaar lang 3 kwartier moeten fietsen (enkele reis) en mn tweede school was een uur tot anderhalf als ik pech had met de wind. Dus 20 min... Eitje
Laatst bijgewerkt door Maartje1990 op 01-11-14 16:56, in het totaal 1 keer bewerkt

ilaan

Re: Hoe ver reizen jullie ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 16:56

Wouw, ik was 12 en toen fietste ik 13 km heen en 13 km terug. Ook in de winter en ook in de regen. Ben je ongeveer een kleine 3 kwartier aan het fietsen met tegenwind.

Wat een raar iets. 21 en 20 minuutjes fietsen is niet goed. Afstand valt heel erg mee en 20minuten is zelfs nog ruim. Met tegenwind is het misschien 20 minuten haha.

Snap het probleem niet zo, zal vast ook komen omdat ik zelf op veel jongere leeftijd veel verder moest fietsen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 17:02

Morrow_Less schreef:
Helaas werd ik op de wachtlijst gezet en heb er tot heden niets meer over gehoord. Wel ben ik tot eind oktober tewerkgesteld op maar 2km van mijn huis. Echt geweldig ! Vanwege de slechte staat van de weg fiets ik wel 20min per keer. Maar ach, ik klaag niet.

Momenteel ben ik hard op zoek naar een ander werk dichtbij huis, maar helaas geen succes.

Dan kun je net zo goed gaan wandelen/lopen... dat gaat net zo snel.

Mijn kids (vanaf 12 jaar) fietsen elke dag 14 km (enkele reis) naar school en er zijn meerdere die nog verder weg wonen.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 17:12

Jammer dat je op de wachtlijst bent gekomen, die 20 minuten fietsen was appeltje eitje geweest :j

Ik denk eerder dat je vader je nog niet los kan laten en je liever nog eventjes "zijn kleine meisje" houdt. Begrijpelijk :j Maar je bent 21 en mag toch zelf beslissen waar je gaat werken.

Als je op jezelf woont kan hij het ook niet meer controleren, dus dit is dan mooi een mogelijkheid om er aan te wennen voor hem :D

Ik fietste op jouw leeftijd midden in de nacht 20 minuten naar mijn werk (als ik werd opgeroepen voor spoed) Mijn ouders hebben er nooit wat over gezegd :n

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 17:36

De middelbare school was 18 heen en 18 gerug op de fiets. Hts was eerst 10 minuten lopen en daarna 20 minuten fietsen. Werk varieerde van ruim een uur met de trein en daarna nog 15 minuten fietsen tot 5 minuten met de fiets tot ruim een uur autorijden. Manlief zit soms tot zijn grote spijt bijna 150 km van zijn werk af bij een verre opdracht of in het buitenland met vliegtuig of auto heen en weer. Als studie en werk leuk zijn heb je het er vaak wel voor over. Beter een verre reis en leuk werk dan om de hoek en een ramp.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 23:10

5km van huis? Waar zeurt je vader over? 8)7 De meeste mensen werken verder van huis.
Ikzelf ben 2 uur per dag onderweg met de auto om te kunnen werken. Een leuke baan zo dicht bij huis zou ik heerlijk vinden! Dan gaat meteen die dure auto de deur uit ;)
En als je niet met de fiets mag omdat het misschien een donkere weg is kun je eventueel ook een scooter kopen? Zo deed ik dat toen ik nog via donkere wegen naar school moest 7 km verderop.

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 00:41

Ik fiets naar mijn werk ook iets van 20 minuten. Eerder fietse ik altijd naar school dat was ruim 22 km heen, vaak ook nog in mn 1tje toen was ik 14. Nu reis is ongeveer 1,5 uur om op mn school te komen.

Ik vind dat 20 minuten naar je werk fietsen lekker dicht bij, ik snap ook niet waarom je dit niet mag. Mijn ouders vinden wel 5km veel als het echt donker is maar ik heb dan een mogelijkheid om de auto te pakken van mn ouders. Maar moet ik wel eerlijk gezegd echt over het platte land waar geen toezicht is, ik weet niet hoe joun fiets route er uit ziet? Echt door het land zonder toezicht of gewoon door dorpen heen.

Mocht je echt door het platteland fietsen snap ik wel dje grote bezorgheid