Thuisstudie, wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Nancy

Re: Thuisstudie, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 15:21

Ik ben begonnen met de opleiding bedrijfsadministrateur niveau 4 bij het NTI.
Hier nog geen slechte ervaringen gehad :)

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 15:28

Ik volg sinds een jaar een studie bij NHA. Bevalt redelijk. Vind veel onduidelijk maar hier even doorzetten en dan ben ik binnenkort klaar.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 15:35

Ik vond de studiewijzers bij de NTI erg onduidelijk en het contact verliep niet prettig.
Mijn ervaring bij de NHA is juist weer heel anders: prettig en snel contact. Duidelijke lesstof, duidelijke studiewijzers.

Vanilla02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 15:47

Ik doe NTI doktersassistente. Heb gehoord dat de tentamens erg moeilijk zijn..
-O-

Debby614

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 15:50

Goede ervaring met nti en nha. Nti cursus gedaan, certificaat was zo binnen. Nu bezig met hbo niveau opleiding van nha, bevalt ook goed !

Vanilla02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 15:53

Ilja000 schreef:
Ik vond de studiewijzers bij de NTI erg onduidelijk en het contact verliep niet prettig.
Mijn ervaring bij de NHA is juist weer heel anders: prettig en snel contact. Duidelijke lesstof, duidelijke studiewijzers.

Jep, het is superchaotisch en onduidelijk. Je moet op het forum inloggen en zoeken naar welke boeken en hoofdstukken er bij de toetsen horen want NTI stuurt dat er niet bij. Gelukkig was er een student op het forum zo vriendelijk mij te helpen zodat ik niet nog langer moest zoeken. NTI kon namelijk niet een antwoord geven waar ik wat aan had, alleen maar zeggen waar ik verder moest zoeken ipv voor die toets moet je dat boek hebben en daarvan die en die hoofdstukken leren.

Vanilla02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 15:55

Hoorde ook dat wij alleen maar open vragen krijgen ipv multiple choice met de tentamens. En heel heel veel moeten leren voor een tentamen. :(

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 16:01

Ik heb net mijn thuiscursus startende ondernemer gehaald van nha! Was zonder begeleiding, dus ik ben erg blij dat het gelukt is :D

Vanilla02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 16:06

SpeechLess schreef:
Mag ik vragen wat precies je slechte ervaringen met nti zijn? Ik heb net een cursus daar aangevraagd, begin over een week :+

Heeeel chaotisch, niet normaal een studiewijzer krijgen.
Je krijgt je boeken binnen en dan moet je op nti.nl inloggen en bij fronter en zoeken op het forum met welk boek je moet beginnen. {:)-:(

Tip: je moet de boeken lezen, tekstvragen maken en leren die bij je eerste toets horen. Maar welke boeken en hoofdstukken dat zijn staat niet bij het overzicht van je toetsen. Die moet je weer ergens anders vinden. Ik had geluk dat een andere student me het lijstje gaf welke boeken en hoofdstukken voor welke toetsen. Ik zag door de bomen het bos niet meer en kostte mij veel tijd dat zoeken.

Als je nog kan overstappen naar LOI of NHA moet je dat doen.

Vanilla02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 16:06

Eilish schreef:
Ik heb net mijn thuiscursus startende ondernemer gehaald van nha! Was zonder begeleiding, dus ik ben erg blij dat het gelukt is :D

Gefeliciteerd!! *\o/*

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 16:25

Gefeliciteerd Eilish! Wat ga je ermee doen?

Ik heb in januari weer tentamens. Het studeren lukt mijn momenteel echt totáál niet. Iets met medicijnen en concentratie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 16:26

Ik meld me ook, ik begin per 1 januari met Toegepaste Psychologie bij het NTI. Heb er erg veel zin in :) !

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 16:27

Oh vervelend Tazzey, hopelijk gaat het snel beter met je concentratie.

En bedankt!
Ik wil mijn eigen hondendagopvang beginnen :)
Heb mijn honden- en kattenbesluit ook al, nu alleen nog mijn bedrijf opstarten :Y)

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 16:45

Ik heb zelf makkelijk op de fronter bij NTI mijn toetsschema kunnen vinden, dus welke boeken en hoofdstukken bij welk examen hoorde. Kwestie van goed zoeken, want zo moeilijk was dat dus niet ;)
Heb het wel meteen even overgenomen, kan ik het makkelijk terug vinden in mijn schrift.

Ben pas net begonnen, dus ben benieuwd hoe het verder verloopt.
De boeken zelf zijn in elk geval erg duidelijk en anders is er nog altijd internet om wat op te zoeken.

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 17:25

Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met Civas of laudius?

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 17:36

Beide nog nooooit van gehoord?? :+
Is dat voor specifieke beroepen? Of net als NHA en NTI enzo..

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 17:38

Civas is meer voor psychologische cursussen en dergelijke en laudius is net zoiets als nha maar wel goedkoper.

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 18:42

Gefeliciteerd Eilish! Succes met je bedrijfje, klinkt erg leuk :)

Bedankt voor de reacties over nti, ik kan helaas niet meer switchen ben ik bang (geld is al betaald) :+ Maar dat wordt dan gewoon goed zoeken! Ik ga trouwens de cursus media psychologie doen.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 18:48

Speechless, je klinkt straks op Mijn Fronter en dan zie je rechts een vakje met jouw opleidingsnaam staan.
Als je daarop klikt en daarna op Exameninformatie (ofzo iets) zie je daar precies wat je moet leren uit welk boek.

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 19:03

_Nancy schreef:
Speechless, je klinkt straks op Mijn Fronter en dan zie je rechts een vakje met jouw opleidingsnaam staan.
Als je daarop klikt en daarna op Exameninformatie (ofzo iets) zie je daar precies wat je moet leren uit welk boek.

Dankje voor de uitleg! :)

yvonne1303

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 19:04

Leuk topic dit. Ik heb in mei 2013 de cursus medewerker personeelszaken besteld bij de nha. Omdat ik ontslagen zou worden ben ik als een malle gaan studeren. Uiteindelijk kreeg ik bij dezelfde organisatie een andere job, dus cursus aan de kant. Nu wil ik mijzelf toch een schop onder de kont geven en in januari weer starten. Examens hiervoor zijn bij de Nederlandse accociatie. Daar staat ook vermeld wat je moet kennen voor het examen. Ik Heb alleen geen idee wat werkgevers van deze opleiding vinden.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 19:19

Je opleiding maakt in principe niet uit, want je doet het examen bij de officiele instantie. Sommige werkgevers hebben respect voor thuisstudie omdat je er discipline en doorzettingsvermogen mee toont. Andere werkgevers denken nog altijd dat de kwaliteit minder is.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 20:46

In mijn werk werdt een OU getuigschrift heel goed ontvangen. Er is veel respect voor mensen die een volwaardige universitaire studie op die manier hebben afgerond. Er zijn zelfs rechters met zo'n vooropleiding.

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 20:50

Tazzey, hoe gaat de opleiding bij jou tot nu toe aan de OU? Ik heb in november mijn eerste tentamens gehad, burgerlijk procesrecht gehaald maar formeel strafrecht niet terwijl mijn antwoorden allemaal sterk leken op het antwoordmodel wat op internet is geplaatst. Mijn motivatie is nu wel een beetje gezakt voor het tentamen van januari moet ik zeggen. :?

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 13:21

Nicky, het bevalt mij erg goed. Ik heb inmiddels al behoorlijk wat modulen afgesloten. Ik vind de tentamens wel goed te doen. Echter mijn laatste tentamen vond ik erg raar. Ik had weinig tijd gehad om me voor te bereiden. Ik heb maar 6 uur kunnen studeren en dat is echt té weinig. Het tentamen bevatte vragen uit het oefen tentamen en toch waren de antwoorden die ik gaf niet goed. Ik ging dus erg aan mezelf twijfelen en heb het thuis nog eens opgezocht. De antwoorden die ik gaf lagen gelijk aan het antwoordmodel maar werden toch fout gerekend.
Ik ga 6 januari opnieuw, helaas nog steeds geen kans tot studeren gehad. Het gaat om rechtsgeschiedenis.
Bij welk studiecentrum zit jij?