Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jodyy93 schreef:Ik werk ook in de paarden! En met veel plezier! Zou niet anders willen, geef les rn stalwerkzaamheden natuurlijk ook maar daarbij geniet ik ervan om elke dag optimaal voor ze te zorgen!!
Ik zie me dit niet tot mijn 67ste doen, maar voor nu geniet ik er elke dag van!:)
vuurneon schreef:In de paardensport heb ik zelf het idee dat een volwaardige mbo opleiding niet noodzakelijk is. De goede ruiters die kansen krijgen, komen er ook wel en de rest leer je prima door ervaring. Gewoon meelopen op stal lijkt mij voldoende. Ik vind het bij uitstek een beroep waarbij cursussen heel handig zijn, maar echte opleidingen op mbo niveau overbodig en hbo misschien zelfs ook wel; je zou het met een bedrijfskundige opleiding ook kunnen runnen als je zelf ervaring hebt opgedaan in de paarden.
Iris82 schreef:xxLady schreef:Daar komt nog bij dat je met HBO paard&management meerdere kanten op kunt. Ik heb op school bijvoorbeeld ook vakken zoals bedrijfskunde, recht en statistiek gehad. Wij worden hier niet opgeleid tot paardenverzorgster of stallenuitmester. Het is wel de bedoeling dat wij iets op HBO-niveau gaan doen, op een bedrijf met paarden. (:
Zolang je maar niet de illusie hebt dat je in het niet-dierenwereldje terecht kunt met je diermanagement opleiding. Dat is wel wat ze je voorhouden, maar de praktijk wijst heel anders uit.
vuurneon schreef:O ja, en geld is handig natuurlijk om er te komen als topruiter. Geld brengt je verder dan een opleiding.
ruitje schreef:Niniane, jij bevestigd alleen maar mijn post m.b.t. vooroordelen over mensen met ouders in de paarden.
Heb mij hele leven geen paard gehad wat duurder was dan 1000 euro
Laat ik er maar over ophouden, werken in de paarden, daar moet je de goede mentaliteit voor hebben en imo hebben kinderen die altijd alles krijgen dat nou net niet