Sfeer op werk, te bizar voor woorden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarjanB

Re: Sfeer op werk, te bizar voor woorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 15:26

Oh jeetje zeg! Het klinkt eigenlijk een beetje of je bijna overspannen bent. :(:) gelukkig kan je er bijna weg!

sillysoul

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 15:32

Joolien, ik heb alleen de OP gelezen, en vervolgens dit bericht getypt: wat jij beschrijft, herken ik vanuit een van mijn eerdere werksituaties, brings back bad memories.... (niet dat we op dezelfde werkplek gewerkt hebben, voor het geval er speculaties zouden ontstaan) Ik hoop dat je een mogelijkheid vindt om een fijnere baan te vinden. Dit hou je uiteindelijk niet vol. Mijn ervaring is dat mensen niet veranderen. Ook al zal het mss een tijdje beter gaan, het komt altijd weer terug naar dit negatieve niveau.
Ik ga nu even de rest van het topic lezen :D

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 15:35

Oh jeetje meid, zo erg moet je het ook niet maken voor jezelf hoor :(:). Iemand anders even meenemen is dan misschien een beter plan ja :j.

sillysoul

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 15:36

manumol schreef:
Tjeetje wat erg zeg. Voor jou fijn dat het eind in zicht is... maar voor de mensen die er blijven is het wel een hel, elke dag weer.

Misschien een idee om die mensen, die er blijven werken, naar een bedrijfsarts te verwijzen.....

Sterkte!

sorry voor de late quote, heb het topic net pas ontdekt.
Uit eigen ervaring weet ik dat een bedrijfsarts lang niet altijd coöperatief is. Ik was volgens de bedrijfsarts niet overspannen en kon gewoon weer gaan werken, terwijl er door de werkgever dingen gezegd zijn die de arbeidsrelatie onherstelbaar verstoord hadden (sorry, geen specificaties, blijft internet...)

sillysoul

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 15:46

Caira schreef:
Het is heel makkelijk om vanaf de zijlijn toe te kijken en te roepen hoe of wat. Ik ben een mondig persoon, weet wat ik wil, maar ik heb de afgelopen 5,5 jaar in dezelfde situatie gezeten. En je blijft het vergoelijken, denkt het zal wel beter worden, en je lacht het een beetje weg. Tot er een moment komt dat je denkt, dit is echt NIET ok. Werkdagen van 10 uur met 15 minuten pauze zijn gewoon niet ok. Uitgekafferd worden, collega's tegen elkaar opzetten, is allemaal NIET ok. Maar het gebeurt wel, en je staat erbij en kijkt ernaar. Maar gelukkig, morgen mijn laatste werkdag. Ik ben er aardig wegwijs in geworden de afgelopen maar maanden, dus als je wilt praten Joolien dan ben je altijd welkom.

ook zeer herkenbaar helaas. Je zit ergens in, je hebt verantwoordelijkheden (hypotheek), dus wat doe je dan? Tot de bekende emmer overloopt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 15:47

hyppolyte schreef:
Oh jeetje meid, zo erg moet je het ook niet maken voor jezelf hoor :(:). Iemand anders even meenemen is dan misschien een beter plan ja :j.

Ik heb besloten het contact via de mail te gaan doen met haar. Toen ik haar vroeg waarom deed ze al weer heel denigrerend dus daar heb ik gewoon geen zin in. Zo heb ik alles ook op papier staan. Ik ga ook gewoon de reden vermelden in de mail waarom ik het via mailcontact doe. Het stoom komt hier uit mijn oren. Brrr!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 15:49

Kom op Jolien, laat je ballen zien!!!

KentaroJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 15:50

Of dat ook werkt bij de bazin?!? :')

Je hebt groot gelijk dat je het via mail doet!! Ten eerste heb je het dan zwart op wit staan en ten tweede kun je het nog nalezen en eventueel corrigeren voordat je het verstuurd!

sillysoul

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 15:54

inderdaad heel verstandig om het via de mail te doen. Je kan het bewijs maar nodig hebben...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 15:56

lieveli schreef:
Kom op Jolien, laat je ballen zien!!!

Mag ik er een paar van jou lenen ;)

Even bedacht ik me net, waarom niet weglopen? Waarom niet gewoon. Maar toch doe ik het niet, al zou t zo fijn zijn.

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 16:22

Ik zou madam of meneer de waarheid zeggen ( lekker je hart luchten :j ) zeggen dat ze die laatste 4 dagen maar stoppen waar de zon niet schijnt en mijn spullen pakken.

Helaas ook door schade en schande wijs geworden, ik ben een persoon en geen voorwerp, en ik weet ook dat veel mensen dat niet kunnen maar wauw wat voel je jezelf goed als je even de waarheid hebt laten horen en verrassend genoeg open je daar ook sommige bazen hun ogen mee!

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 16:42

Kom op Jolien. Laat je baas weten wat je er van vind en hoe jij je er door voelt. Al is het op je laatste werkdag.
Je zal er sterker uitkomen en je gaat dan toch weg dus bedenk dat, dat jou niks meer kan maken maar jij kan wel even vertellen wat je op je hart hebt. Het is echt beter om het te zeggen dan zo weg te gaan en niks te zeggen want dan zal die onzekerheid die je nu voelt je lang blijven achtervolgen.

Tenminste weet natuurlijk niet of dat bij jou zo is maar bij mij wel.

Sterkte meis!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 16:48

Adem in, adem uit. Laat je niet uit de tent lokken. En je hoeft je al helemaal door niemand te laten kleineren.

Rustig blijven en net als bij kleine kinderen die razen en tieren: geen aandacht geven, tot dat ze zich gedragen.

Lekkere cliché: maar you teach people how to treat you.
Als ze schreeuwt of krijst, loop je terug naar je eigen kamer en zeg je dat ze daar welkom is als ze zich gedraagt en rustig met je praat.

net als bij een paard en hond; correctie ter plekke ~~}> als iedereen het maar over zich heen laat komen, leren ze het natuurlijk nooit.

Ik ben ambtelijk secretaris van een aantal ondernemingsraden en echt..............er is geen directeur die tegen mij zo'n bek durft op te zetten. Zal even lekker worden.

Het is bokt niet :D

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 16:52

Afbeelding

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 16:57

Ik zou het hier dus echt niet bij laten zitten. Ik snap dat je blij bent als je er vanaf bent, maar je collega's (om wie je kennelijk geeft) blijven er wel mee zitten.
Ik geloof dat ik in een email heel duidelijk zou zetten hoe je de afgelopen 9 maanden hebt ervaren. Klaag niet alleen, maar draag ook aan wat er beter zou kunnen en hoe.
En voor de gein zou ik deze email dan ook cc'en aan echt alle overige personeel en de arbo-arts :D

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 17:14

ik zou eerst even wachten tot het laatste salaris binnen is :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 17:30

Zo ik ben thuis, ik voelde me even nog behoorlijk ongemakkelijk toen ik weg ging, maar goed, de sfeer was alweer niet om naar huis te schrijven dus ik heb de goee keuze gemaakt. Ik ga er even een paar nachtjes over slapen en dan mail ik haar. Ik heb wel al een hele goede insteek, op een nette manier, dus ik ben benieuwd wat ze daarop te zeggen heeft.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 22:33

Joolien schreef:
Zo ik ben thuis, ik voelde me even nog behoorlijk ongemakkelijk toen ik weg ging, maar goed, de sfeer was alweer niet om naar huis te schrijven dus ik heb de goee keuze gemaakt. Ik ga er even een paar nachtjes over slapen en dan mail ik haar. Ik heb wel al een hele goede insteek, op een nette manier, dus ik ben benieuwd wat ze daarop te zeggen heeft.

Je moet altijd proberen op een goede, nette manier afscheid te nemen van je werkgever/leidinggevende. De wereld is klein en misschien kom je elkaar later weer tegen.
Dat betekent niet, dat je je moet laten kleineren enz. Volg het advies van Janouk op.
Wat bij mij goed helpt, is een moeilijk gesprek van te voren "oefenen", je voorbereiden op wat je wil zeggen en de eventuele antwoorden, zodat je daar weer op kan reageren op de juiste manier. Probeer voor ogen te houden, wat je wil bereiken met het gesprek.

Als een werkgever zich niet aan de wet houdt, kan je dit melden bij de Arbeidsinspectie. Je kan de OR of personeelsvertegenwoordiging inschakelen, de vakbond (indien je geen lid bent, kan je vragen of een collega melding maakt van bijv. schending van arbeidstijd). Er dient een preventiemedewerker (of medewerker met preventietaken) te zijn bij iedere werkgever, die kan je eventueel inschakelen om te melden dat werkgever zich niet houdt aan de Arbowet (dit gedrag van werkgever kan leiden tot (hoog) ziekteverzuim).
De ondernemingsraad of personeelsvertegenwoordiging, maar ook individuele werknemers, kunnen een klacht indienen bij de Arbeidsinspectie als een werkgever geen beleid heeft op het gebied van ongewenst gedrag, sterker nog, jouw werkgever vertoont dit ongewenste gedrag. De Arbeidsinspectie kan een werkgever verplichten beleid in te voeren.
Je kan zelfs een klacht indienen over je werkgever bij de Commissie Gelijke Behandeling (CGB). Maar dat gaat wel erg ver, voor de meeste mensen. Als je was gebleven bij deze werkgever, had je samen met een aantal collega's een klacht kunnen indienen bij de Arbeidsinspectie. Je collega's zouden dat alsnog kunnen doen, zonder jou.
Of je toont, zoals eerder gezegd, je ballen. Je gaat toch weg, je zou je hart kunnen luchten en je werkgever op haar goed werkgeverschap kunnen wijzen. :D

Ik wens je veel succes in je nieuwe baan !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 08:26

Zo ik ben aan het werk, gisteren ook. Gisteren mijn vervanger ingewerkt. Mijn collega die ook weg gaat wordt ook ontzettend tegen gewerkt. Heel bizar.
Ik zal dolblij zijn als het donderdag 5 uur is...

Heb overigens nog niks gehoord van mijn directrice.

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 08:58

Werk ze vandaag.
Adem in, adem uit...............

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 09:07

ikkeniet schreef:
Werk ze vandaag.
Adem in, adem uit...............

Sinds 2 weken zit ik aan de anti-depressiva voor iets anders, maar dat helpt hier ook wel goed bij. Sterker nog, ik zat al zo in de stress van het weekend dat het bijna door de medicatie heen brak. Als ik dus niet ad had gebruikt had ik wellicht door de spanning niet eens aan het werk gekund.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 09:50

Het is wel heel herkenbaar wat je schrijft hoor! Ik dacht even dat je het over mijn baas had, van 20 jaar geleden. Maar dat kan niet, want die is met pensioen. :D
Die man was zo onberekenbaar....ik was gewoon bang voor hem. Hij kon van nul tot totale razernij in 1 seconde. En de scheld- en schreeuwpartijen gingen zo hard, dat de dikke deur van zijn kantoor niet kon voorkomen dat iedereen in het pand het meekreeg. En hij kon ook naderhand triomfantelijk zeggen:"Zo, die Piet heb ik eens even goed aangepakt."

Ik ben altijd buiten schot gebleven. Tot ik op een dag ook de volle laag kreeg. Ik heb toen aangegeven dat ik het niet prettig vond dat hij zo schreeuwde en dat ik liever had dat hij op een rustige toon tegen me sprak. Dat had ik beter niet kunnen doen, want toen ontplofte hij helemaal. "Ga jij je spulletjes maar inpakken. Wegwezen. Ik wil je hier niet meer zien!" gilde hij. Toen ben ik maar z'n kantoor uitgelopen.

Mijn directe collega heeft weten te voorkomen dat ik echt de toko uit werd gezet. Die is een uurtje later bij hem naar binnen gelopen (heldhaftig vond ik dat!) en heeft uitgelegd dat hij niet van plan was al het werk in zijn uppie te gaan doen. Dus ik ben gewoon blijven werken, baas liep nog een keer snuivend langs mijn kantoor en daarna is er nooit meer een woord over gezegd.

Een maand later kwam ik opzeggen. Ik had een andere baan. :o Baas weer uit z'n plaat natuurlijk. Ik had toch zoveel kansen in zijn bedrijf, ik liet hem vallen, ik was asociaal, ik was arrogant en overschatte mezelf blablablabla. Ik heb het er maar bij gelaten. Uitgewerkt, vakantiedagen opgenomen en pleite! *\o/* Die laatste weken....wat was dat verschrikkelijk. Ik telde echt de minuten af. Letterlijk.

Toen ik na de laatste dag naar huis reed in de auto, heb ik keihard de muziek aangezet en gelachen en gejankt tegelijk. Wat een opluchting! Onbeschrijflijk.

Nouja, dat was dus mijn verhaal. Nu, 20 jaar later, kan ik er wel om lachen, die idiote kerel. Maar toen was het echt niet tof.
Sterkte, je laatste dagen daar. Het moment dat jij daar de deur achter je dichttrekt is er bijna!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 09:51

Dank je wel Safina. Collega en ik gaan morgen wat drinken samen, om het te vieren _O-

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 10:10

Oh jeetje wat herkenbaar

Ik heb dit ook een keer gehad bij een bedrijf
wat een hel was dat
Mijn baas toen vond het nodig om alleen de vrouwelijke collega's "te pakken"

Die dan vervolgens huilend uit zijn kantoor kwamen.

Ik had dit al binnen mijn eerste week werken door (was toen 3x in 1 week tijd gebeurd) en ik ben meteen verder gaan zoeken naar ander werk

Typische was, toen ik net een andere baan had gevonden na maand of 3, was ik voor het eerst aan de beurt met een flinke scheld partij

Ben opgestaan... ben keihard gaan lachen en heb gezegd:
Sorry, maar wie ben jij dan om mij zo af te bekken!
Bij deze neem ik per direct ontslag
wezeloos
Heb me omgedraaid
en zo de deur uitgelopen :o

Als een rietje, stond ik te trillen buiten de deur
heb netjes mijn spullen gepakt en iedereen gedag gezegd
Daarna liep ik het kantoor nog even in bij hem om hem te bedanken dat ik er mocht werken
en dat ik er een hoop had geleerd, vooral over het respectvol omgaan met mensen
Heb hem niet de kans gegeven om ook maar antwoord te geven

Ben omgedraaid en met opgeheven hoofd de deur uit gelopen

Of ik dit nu nog een keer zou durven zou ik niet weten (denk het niet)
en ik had toen de luxe dat ik meteen bij die andere baan kon beginnen :j

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 10:10

Jeetje wat een verhaal! Ben eigenlijk wel benieuwd wat de directrice dan te zeiken heeft als je toch al weggaat.

Sowieso lekker van je afzetten! Ze kunnen je niks meer maken als je al weg bent toch?