Werken bij McDonald's

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

coldsummers

Re: Werken bij McDonald's

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 16:15

Tja inderdaad erg jammer.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 17:34

Maar ik begrijp niet zo goed wat je dan zegt Heimdalllr, ik zie nergens concrete ervaringen. 'Die en die vond het bagger', dat is nietszeggend.

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 17:41

upendo schreef:
Maar ik begrijp niet zo goed wat je dan zegt Heimdalllr, ik zie nergens concrete ervaringen. 'Die en die vond het bagger', dat is nietszeggend.

Zij is weg gegaan, dat weet ik alleen. En van der verhalen die ik hier en daar hoor heb ik er weinig positiefs over te zeggen. Ik hoef daar toch geen verantwoording voor af te leggen?

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 17:43

Heimdallr schreef:
upendo schreef:

Zij is weg gegaan, dat weet ik alleen. En van der verhalen die ik hier en daar hoor heb ik er weinig positiefs over te zeggen. Ik hoef daar toch geen verantwoording voor af te leggen?

Maar het is dus geen ervaring uit de eerste hand dus wie weet heb jij het heel anders geïnterpreteerd dan je vriendin bedoelde. Met andere woorden: aan jouw post heeft TS niets want daar kan ze niet op vertrouwen.
Gelukkig heeft TS een gesprek gehad en hoop ik dat ze daar mag beginnen, dan kan ze zelf een heleboel (leuke) ervaringen op doen :D

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 18:25

Dat is precies wat ik bedoel Rubber_duck.

Tuurlijk zijn er vast mensen die zich niet op hun plek voelen, je moet wel je bekkie op de juiste plaats hebben bijvoorbeeld, maar bij mijn Mac zijn het toch de mensen die ehh... liever lui dan moe zijn die weggaan. De rest blijft plakken en heeft het top naar zijn zin en daar draag ik ook graag aan bij door middel van grapjes en motiverende hulp.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 18:36

Ik heb er een jaar of 7 geleden eventjes gewerkt en ik moet zeggen, ik heb fijnere werkgevers gehad.

Ik heb drie keer daar gewerkt, vond het heel leuk en zij waren ontzettend positief en enthousiast... tot ik omdat ik nog niet de goede schoenen had (zou de week daarna binnen komen) onder uit ging in de keuken. Enkel naar de mallemoer, drie maanden in een rolstoel gezeten en daarna nog 6 maanden kunnen revalideren. Enige wat ik van de Mc Donalds hoorde was dat ik ontslagen was omdat ik niet meer kon werken :')

Maar goed, voor die ervaring vond ik het wel leuk werk :').

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 18:43

Weetje, ik heb al spijt dat ik heb gereageerd...

En noem jij mijn vriendin nu lui? :')

Ik vind persoonlijk werken bij de MacDonalds een beetje neerbuigend. Maarja, dat is mijn mening.

Wel leuk voor de TS als ze wordt aangenomen!

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 18:47

korbakimmy8 schreef:
Ymor schreef:

Waarom werkt hij dan nog bij de Mac als het zo erg is?

geen diploma door vroegere prive omstadigheden. Hij heeft nu vast contract, en die geef je niet zomaar op als 30 jarige zonder diploma.

hij hoeft neits op te geven.... cao moet mac aan houden. als ze je ontslaan door zeiken kun je gaan klagen. daarom is er rechtsbijstand enzo :P

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 18:51

Heimdallr schreef:

Ik vind persoonlijk werken bij de MacDonalds een beetje neerbuigend. Maarja, dat is mijn mening.

Het werken bij de mac is pas neerbuigend geworden door reacties van mensen die zoals jij reageren. De een erger dan de ander maar jij laat het nu anders ook overkomen alsof werken bij de mac niet een waardige baan is.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 18:53

Heimdallr schreef:

Vind het zo triest dat velen zo denken hè. Daarom zou je er haast niet meer durven werken. Toen ik er werkte, werd ik ook uitgelachen. Waarom dan? Wat verschilt het met vakkenvullen bij de Ah of een krantenwijk lopen?

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 18:54

Waarom is dat werk neerbuigend?
Het is gewoon hard werken, die mensen heb je ook nodig en het is gewoon een volwaardige betaalde baan..

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 18:59

Nou dat hoor ik inderdaad zo vaak...
O, ja zeker geen goede opleiding, ja dan eindig je inderdaad bij de Mac..
Nou wat dacht je er van als ik geld bijverdien om nog wat leuks te kunnen doen naast mijn studie...

Vind het ook zeker een volwaardige baan, het is namelijk inderdaad gewoon hard werken. Echt niet anders dan achter de kassa zitten in de supermarkt.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 19:09

SimoneeM schreef:
Nou wat dacht je er van als ik geld bijverdien om nog wat leuks te kunnen doen naast mijn studie...

Vind het ook zeker een volwaardige baan, het is namelijk inderdaad gewoon hard werken. Echt niet anders dan achter de kassa zitten in de supermarkt.

Ik merkte juist dat een groot deel HBO of zelfs WO student was :j
En ze werkten om hun studie/kamer te kunnen bekostigen.
Tuurlijk zitten er ook laag opgeleide mensen, maar dat is overal zo.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 19:11

Heimdallr schreef:

Ach. Ik ben ook al zo vaak beledigd. Gelukkig weet ik beter en heb ik een goed afgerond gymnasiumdiploma. :Y)
Het is perceptie he. Ik ben een rijke student omdat ik al mijn "saaie" vrije avonden spendeer aan werken bij de mac. Andere studenten komen half bezopen door de drive en lachen ons uit omdat wij aan het werk zijn. Wie is dan de slimste?

Ik heb nergens gezegd dat jouw vriendin lui is, ik heb de mensen die bij ons liever lui dan moe waren het snelst weg zien gaan. Dat is iets anders.
Maargoed, je leest het schijnbaar maar al te graag anders. :)

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 19:15

Heimdallr schreef:

Volgens mij is het andersom en reageer jij neerbuigend op werken bij de McDonalds ;)

Citaat:
neerbuigend
neerbuigend bijv.naamw.Uitspraak: [nerˈbœyxənt] beleefd, maar zo dat iemand voelt dat je op hem neerkijkt Voorbeeld: `iemand neerbuigend behandelen`Synoniem: minachtend ...
Gevonden op http://www.woorden.org/woord/neerbuigend

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 19:17

_O-

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 19:21

Weetje laat maar. Als fouten maken nu ook al niet mag....
Beetje sneu dat er zo gereageerd moet worden.

En tsja, ik heb ook Gymnasium gedaan. Zegt niks, niveau zegt niks over je slimheid of wat dan ook.
En ik werk zelf ook, werk 20 uur per week en per maand verdien ik 600-700 euro. ;)

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 19:25

Heimdallr schreef:
Weetje laat maar. Als fouten maken nu ook al niet mag....
Beetje sneu dat er zo gereageerd moet worden.

En tsja, ik heb ook Gymnasium gedaan. Zegt niks, niveau zegt niks over je slimheid of wat dan ook.
En ik werk zelf ook, werk 20 uur per week en per maand verdien ik 600-700 euro. ;)

Het ihs heel simpel, als je nergens wordt aangenomen om wat voor reden dan ook, en ook al heb je een WO of HBO of gymnasium opleiding, tjah je moet toch ergens werken?
Ik heb meer respect voor degene die 'dan maar bij de mac' gaan werken ipv 'nee daar wil ik niet dus ik doe wel lekker niks'.

Tammii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-14 19:28

*\o/*

Werk is werk.. tenslotte is geld toch erg prettig. In mijn omgeving zeggen er ook veel McDonald's daar wil je toch niet werken(ondertussen eet iedereen er wel eens) en negatief! Ik ga het zelf wel ontdekken(hoop ik) +:)+

Blij dat de meeste van jullie hier erg positief zijn :):)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 19:31

Fouten maken is iets anders dan denigrerend reageren en generaliseren van elke werkplek enkel en alleen omdat je vriendin het daar schijnbaar dus ruk vond.
Ik reageer niet sneu, je hebt toch echt zelf je eigen broek in de fik gezet. :')

Nee, dat blijkt. :Y) :)
Go you!
(Kunnen we nu weer lekker ontopic want het zal me aan mijn edele aars oxideren wat jij verdient bij een andere werkplek dan de Mac! Jeej!)

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 19:41

Heimdallr schreef:

Ik ken type's als jij, die willen hun handen niet smerig maken aan bepaald werk omdat ze daar te goed voor zijn, ookal kunnen ze verder geen andere baan vinden.
Lekker op de bank blijven zitten, die McDonalds medewerker die betaald zn belasting wel, dan kunnen de bankhangers uitkering trekken *D

Hierbij vertel ik met TROTS: Ik heb net ook bij de McDonalds gesolliciteerd *\o/* *\o/*

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 19:42

Slina schreef:
SimoneeM schreef:

Ik merkte juist dat een groot deel HBO of zelfs WO student was :j
En ze werkten om hun studie/kamer te kunnen bekostigen.
Tuurlijk zitten er ook laag opgeleide mensen, maar dat is overal zo.

Klopt ja, is bij mij ook zo.
En idd ook laag opgeleiden, maar ook daar is niets mis mee. :)

TS, ben benieuwd of je wordt aangenomen, en wat je er van gaat vinden! :)

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 19:46

Mjetterd schreef:
Heimdallr schreef:

Ik ken type's als jij, die willen hun handen niet smerig maken aan bepaald werk omdat ze daar te goed voor zijn, ookal kunnen ze verder geen andere baan vinden.
Lekker op de bank blijven zitten, die McDonalds medewerker die betaald zn belasting wel, dan kunnen de bankhangers uitkering trekken *D

Hierbij vertel ik met TROTS: Ik heb net ook bij de McDonalds gesolliciteerd *\o/* *\o/*

Nou, oke. Heel erg bedankt. Ik heb ander werk dan de mcdonalds gedaan, dat nog lager staat aangeschreven. Dus hoezo "type's als ik die hun handen niet vuil willen maken." Overigens, ik werk zelf, 20-30 uur per week. Dus alsjeblieft houd deze stomme opmerking voor je.

En overigens, racistische en discriminerende opmerkingen mogen niet in Nederland. :j

En... fijn dat jij mij beter kent dan ik zelf. Toch een beetje jammer.

lovefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 19:52

Heimdallr schreef:
En overigens, racistische en discriminerende opmerkingen mogen niet in Nederland. :j

Waar zie jij racisme of discriminatie dan? :?

Als jij die vreselijk onaardige opmerking niet gemaakt had dan had je nu ook geen onaardige reacties terug gehad. Wat upendo al zegt, wie de bal kaatst kan hem terug verwachten.

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 19:53

Fouten maken is menselijk, niet dan?

Dankjewel hea, dat je mij dom vind. Heerlijk weer Bokt. Maak je 1 foutje en dan krijg je iedereen op je dak. Afijn.

Ik heb niets onaardigs gezegt. Ik heb gezegd dat ik er zelf niet wilt werken, mag toch?