Werken bij Defensie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xx_Irisje

Re: Werken bij Defensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 22:03

Hebben jullie ook ervaring met burgerfuncties bij defensie?

MarloesV89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 13:04

Hier geen ervaring met burgerfuncties.
Maar ik heb wel zojuist alle formulieren op de bus gedaan, ben benieuwd wanneer ik naar Amsterdam moet voor de psychologische keuring. :)

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 22:19

xx_Irisje schreef:
Hebben jullie ook ervaring met burgerfuncties bij defensie?

jup, wat wil je weten?

lilykashmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 23:39

Hier ook alle papieren op de bus gedaan!

Waarschijnlijk, als ik door de keuringen kom, zal ik eerst zo snel mogelijk 'ingehuurd' worden als tandarts, dus burgerfunctie (op z'n vroegst oktober) en dan in januari/februari de militaire opleiding doen om dus vervolgens als militaire tandarts te gaan werken (bij de Marine). Heb een meeloopdag gehad 18 juni en was erg enthousiast!!

Ik ben heel benieuwd en hoop zo snel mogelijk wat te horen!

Wie zijn er verder nu ook nog druk met hun sollicitatie bezig?

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 10:16

Ik ben nog volop bezig! Heb afgelopen week 2 dagen introductie gehad op de kazerne in Weert en dat is me ontzettend goed bevallen, was zo leuk!

Nu moet ik alleen nog naar de AAC en daarna het geneeskundig onderzoek en dan ben ik hopelijk in oktober onder de pannen daar :D

MarloesV89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 10:19

@lonniejj, voor welke functie ga je?

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 10:48

Algemeen Militair Verpleegkundige :D

MarloesV89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 10:51

Leuk leuk leuk! Ik heb eind juli/begin augustus de keuringen. Als alles naar wens verloopt kan ik in februari beginnen aan de opleiding Officier Bedrijfseconomie. :)

lilykashmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 13:46

Heel gaaf lonniejj! Heb gehoord dat je nog wel een pittig opleiding krijgt? Wordt als verpleegkundige van je verwacht dat je veel meer zelfstandig doet dan een 'doorsnee' verpleegkundige toch?
Succes ermee in ieder geval!

Succes Marloes! Keurigen heb je dus al vrij snel, spannend!

Ik ben toevallig vandaag gebeld dat ik volgende week donderdag mijn AC-gesprek heb in Den Helder. Toch een stuk sneller dan gedacht, heel fijn :) !

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 20:05

lilykashmir, klopt! We krijgen sowieso eerst de algemene militaire opleiding en daarna nog de vaktechnische opleiding. Je moet inderdaad meer zelfstandig kunnen, maar ook je 'eigen' team aan kunnen sturen en je moet redelijk veel samenwerken met de artsen die er zijn. Dus een pittige invulling, maar onwijs gaaf!

Zei zeiden ook dat je kon doorstromen naar een officiersfunctie, dat probeer ik nu uit te vogelen, want ik heb al mijn HBO afgerond dus in principe mag ik een officiersfunctie vervullen, maar eerst even goed helder krijgen hoe dat allemaal zit. Daar hebben ze maar kort iets over gezegd! :j

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 14:24

Even wat leven in het topic blazen hoor!!

Zaterdag meegevaren op de defensie boot bij de gay pride! Was super gaaf!

Nu in de opleiding tactische besluitvorming model (c2); ofwel oorlog voeren voor dummy's. Super gaaf!!! Zitten hier officieren die dit ook hebben gehad?

lisannevosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 23:20

gaaf! nope ik niet haha :D

MarloesV89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 19:05

Even weer het topic omhoog schoppen ;)

Vandaag brief gehad van Defensie en mag 3 september naar Amsterdam voor psychologisch onderzoek. Ben erg benieuwd hoe dat gaat, kunnen jullie mij misschien hier meer over vertellen hoe dat precies in z'n werking gaat? Heb een tijdje terug al een hele vragenlijst online ingevuld, gaan ze hier ook over vragen? :)

Verder heb ik mijzelf opgegeven voor de informatiedag op de KMA in Breda, 19 september. Ik heb hier erg veel zin in en ben ook reuze benieuwd hoe het Kasteel er in het echt uit ziet en dergelijke. :)

lisannevosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 17:43

Leuk Marloes! ik ben ook wel beniwued hoe dat precies gaat, ik mag in september solliciteren via school, dacht iets met 300 vragen ofzo -,- Wat had je gesolliciteerd?

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 10:54

Marloes, het is totaal afhankelijk van de functie waarop je gaat solliciteren hoe het onderzoek eruit ziet. Maar presteren onder druk en kijken welke copingstijlen je toepast zit er altijd in meer of mindere mate in

Gewoon over je heen laten komen, je kan je hier toch niet op voorbereiden :) komt goed!

MarloesV89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 11:03

lisannevosje: ik ga voor de functie Officier Bedrijfseconomie. :)
Romyv: zo'n vermoeden had ik al ja. Over dat presteren onder druk, moet je dan van die capaciteitstesten maken? Vind die testjes namelijk altijd wel een uitdaging en ook wel leuk om te doen. :)

Ik ga het allemaal wel beleven 3 september. Kreeg wel weer een hele lijst toegestuurd om in te vullen. Oa basisgegevens maar ook van welke verenigingen je lid bent, welk sporten je beoefend, etc.

lisannevosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 21:35

ik heb ook iets gehoord van paar keer dezelfde vragen iets anders geformuleerd haha, klopt dat?

MarloesV89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 22:08

Ja dat klopt, dat is tijdens de test die online in moet vullen. In het begin had ik echt zo van hea? die vraag heb ik toch al gehad?! :P

lisannevosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 11:13

Ik heb gisteren ook gesolliciteerd, en vanmiddag de vragenlijst maar eens invullen, spannend!

MarloesV89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 21:25

Vandaag psychologische test gehad en ik ben door naar de volgende ronde! :D
Ik heb waarschijnlijk 8 oktober een gesprek met de AAC maar daarover krijg ik nog een definitieve uitnodiging. Verder ga ik 19 september ook naar de infodag op de KMA, heb daar erg veel zin in. :D

lilykashmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 21:34

Goed bezig allemaal! Waarvoor hebben jullie gesolliciteerd :) ?

Ik heb in juli al AAC gesprek gehad en gisteren zowel de psychologische test als het geneeskundig onderzoek gehad. Nog voor 2 dingen de HA wat laten opsturen. Als dat in orde is ben ik aangenomen :) !

lisannevosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 22:32

ik heb gesolliciteerd Cavalerie verkenning. onderofficier. nu allemaal vragen enzo invullen

MarloesV89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 15:48

lilykashmir: officier bedrijfseconomie. :)
Hoe ging bij jou het gesprek met de AAC? Heb al het een en ander aan tips meegekregen met wat voor vragen ze eventueel kunnen gaan stellen.

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 15:59

Ik kom hier even binnenvallen hoor!
Als ik ouder ben wil ik misschien ook iets in de Defensie doen, uiteraard ben ik daar nog niet zeker van hoor, maar het lijkt me wel gaaf. Over een jaar moet ik vakken kiezen dus daarom ben ik benieuwd welke vakken nu noodzakelijk zijn voor een baan in de Defensie zodat als ik dit later nog steeds graag wil het een mogelijkheid zou kunnen zijn. :D

lisannevosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 17:39

nou opzich niet veel vakken volgens mij, alleen engels, rekenen (wiskunde) en nederlands gebruiken wij op school. en bij defensie volgens mij niet veel meer.

vandaag mn sollicitatie afgerond, nog handtekening van mn moeder (ben nog geen 18) en dan morgen alles weg naar A'dam!