Ik voel me zo'n zeikerd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 21:43

Joh van 9 uren achter de kassa kreeg ik ook een zure kop hoor :')
S'avonds lag ik dan voor pampus op de bank. Echt geen pretje :n
Ik leverde altijd een briefje in, enkele weken vooruit, met dagen/tijden dat ik kon werken.
Heel jammer als er dan opeens ergens iets leuks te doen was maar ingeroosterd was dan ingeroosterd.
Natuurlijk kun je wel eens vrij vragen of op vakantie, zo lang je het op tijd aangeeft (en volgens mij doet TS dat ook).
Maar je kunt beter duidelijk je 'wensen' doorgeven dan iedere keer 'zeuren' over het rooster.

Ik heb 5 maanden lang 2 banen gehad.
40-uur in de week, maandag tot vrijdag en daarnaast nog in het weekend. Soms zelfs zaterdag én zondag. Maar die baantjes vond ik leuk!
Daarnaast waren de avonden gewoon vrij omdat ik in die tijd niet naar school ging (was ook onmogelijk geweest :+), heerlijk!
En natuurlijk was het vermoeiend (en niet eeuwig vol te houden) maar ik lag niet iedere avond voor pampus op de bank omdat het werk gewoonweg niet geestdodend was.
En laten we wel wezen... kassamedewerker is de eerste 3/4 uren leuk maar daarna... -O-

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 22:43

Toen ik 16 was, werkte ik gelukkig nog niet. Veel te druk met puber zijn.
Maar ik had geen (verzorg)pony, geen paardrijles, geen gsm, uitgaan was ook niet te gek en vakantie ook bescheiden of niet. Later kwamen er duurdere studies dus ontkwam ik ook niet meer aan de bijbaantjes. Horeca en supermarkt, maar dat waren ook echt BIJbaantjes. Hadden maar 1 doel: geld opbrengen. Als er weer genoeg voor de studie was, nam ik 'werkpauze' en als werken even echt niet kon naast de studie, dan niet. Maar in de periodes dat ik zei dat ik kon werken, heb ik ook geen dag afgezegd/vrijgevraagd.

Die zogenaamde 'halve dagen' van 1 tot 9 zijn idd niet leuk.
Toen ik vroeger supermarkt als bijbaantje deed had ik soms ook zo'n dagen en wij hadden dan welgeteld 1 kwartier pauze want we werkten dan maar een halve dag. Geweldig.
Van 7 tot 13, zelfde verhaal.

Maar ik werkte daar maar 1 maand per jaar (full-time, 40u) en ging dan mooi weer aan de studie. Dus in die maand miepte ik niet en kon altijd werken. Maar om nu te zeggen dat het leuk werk was, nee. Dan vond ik horeca leuker.

Het is je volste recht om het werk niet leuk te vinden. Als je het geld echter echt nodig hebt moet je wel aanvaarden dat werk voorgaat op leuke dingen.
Dus ofwel met leidinggevende rond de tafel om een duidelijkere/regelmatigere rooster te verkrijgen ofwel ander werk zoeken.

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 22:53

Ik werk al vanaf mijn 13e. Ik ben nu 18, zit in mijn examenjaar en ga +/- 25 uur in de week naar school. Daarnaast rij ik 5/6x per week paard en ga ik 2x in de week naar de sportschool, elke dag loop ik een stuk met de hond.

Ik werk momenteel op zaterdagochtend van 07:00 tot 14:00 en ik werk in het weekend ook nog in de bediening (bowlingcentrum). Meestal op zaterdagavond en op zondag. Ik werk dan 7/8 uur achter elkaar zonder pauze, want daar is in de bediening geen tijd voor. Tussendoor zo nu en dan een hap van je avondeten, wat op een gegeven moment dan gewoon koud is.

Mijn rooster krijg ik ook een week van te voren en soms, mochten ze omhoog zitten, wordt ik ook nog wel eens 2/3 dagen van tevoren gevraagd.

Tja, en dan probeer ik ook nog op stap te gaan met vriendinnen en rij ik ook nog wedstrijden.

Maar ik doe het al zoveel jaar, ik weet niet beter. Ik hou ervan om leuke/dure dingen te kopen en te kunnen doen wat ik wil, zonder afhankelijk te zijn van mijn ouders. En ja, dan moet je werken.

Gelukkig vind ik mijn beide banen erg leuk en het ook totaal niet erg om te werken (helemaal niet als ik mijn loon weer krijg gestort).

Ik vind je dan ook echt wel een beetje verwend. Dat is het leven, vergelijken met als je straks volwassen bent is dit nog niks (denk ik). Als je wil werken, moet je daar rekening mee houden en kan/wil je dat niet, dan moet je stoppen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 23:04

Jezus, wat een verwende mensen hier..
Ik werk 40 uur per week en heb vreselijk werk (9 uur per dag aan de telefoon). Ik heb 1 schooldag aan schoevers van 08.15-18.00 waar ik met de trein naartoe moet, dan elke avond 3 uur bij paard en in het weekend hele dagen (concours etc) en rond de 10 uur huiswerk per week. En ik ben 19 maar mij hoor je nooit klagen.. Kies er zelf voor.

sallandval

Re: Ik voel me zo'n zeikerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 23:09

Poeh, maak je borst maar nat... als je dit al zwaar wordt zal het HBO met daarnaast een baantje al helemaal voelen als de hel.

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 23:17

Ik herken je gevoel hoor :)

Ik ben dan nu 20, maar ben met een fulltime hbo studie bezig (a 40 uur per week incl huiswerk) en daarnaast verplichtingen bij de paarden (3 keer per week, minstens 5 uur per keer, hoewel de zaterdagavond wel geswitched kan worden). Maar ook ik wil geld verdienen, dus geef nu 1,5 uur per week bijles en werk als oproepkracht bij een tankstation.
(dit excl reistijden - 1,5 uur retour naar school, 1,5 uur naar de paarden, 2 uur naar bijles en uur naar tankstation. alles vanuit huis gezien, ook allemaal precies een andere kant op)

Dat laatste werkt voor mij ideaal. Werk van 7 tot 2 of van 2 tot 9 en ik word gebeld als ze me nodig hebben. Tot nu toe nog geen nee hoeven zeggen, hoewel ik wel heb aangegeven doordeweeks ivm met school niet beschikbaar te zijn tenzij vakantie.

Heb dat heel duidelijk aangegeven en gaat echt fantastisch.

Met wat plannen en inzet is veel mogelijk.

Op mijn zestiende werkte ik bij een restaurant een aantal avonden/dagen per week, vaak van 6 tot 11 ongeveer. Direct door uit school. Nu had ik wel het voordeel dat ik makkelijk leer, en huiswerk + hobby prima in de overige dagen ging :)

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 23:22

Tja opzich vind ik het niet zo heel veel. Ik werkte dan niet zo heel veel op mijn 16de ( 4 uur) maar zat wel 32 uur per week op school en ging 5 x per week naar mijn verzorgpaard om te rijden ente mesten. Deed dan gymnasium maar had echt nog voldoende tijd over om leuke dingen te doen en denk dat ik juist doordat ik zoveel te doen had ik verantwoordelijker ben geworden

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 23:32

Blijheid schreef:
Ik vind het nogal veel voor een 16 jarige eerlijk gezegd. Toen ik op de middelbare school zat was ik gemiddeld toch wel van 8 tot 3 op school, en op een normale dag deed ik een uur huiswerk. In het weekend zaterdag meestal de hele dag op wedstrijd, maar zondag toch wel een uurtje of 3 a 4 huiswerk. Daarnaast nog af en toe vriendinnen zien, pony deelde ik met mijn zusje dus zeg doordeweeks 4x op stal, 3 uur per keer. En 's avonds lag ik echt om 9 uur wel op bed omdat ik gewoon óp was.
Daarnaast ook nog moeten werken, ik had het echt niet gekund hoor :n Ik zou ook niet weten wanneer dan :+

Dat jullie dat wel allemaal kunnen, superfijn +:)+ maar iedereen is anders, onthoud dat wel :)

Als ik TS was zou ik dus een ander baantje zoeken met minder uren. Het is een BIJbaantje, en blijkbaar kan je dit niet aan naast je school als je ook nog (heel normaal en heel belangrijk op jou leeftijd) gezellig met vriendinnen wil afspreken. Werken kan je hele leven nog.

Ik had het niet beter kunnen verwoorden. Ik werkte in die tijd op zaterdag van 9 tot 1 in de kantine van een zwemschool en dat deed ik omdat ik dat leuk vond en van dat geld iets extra's kon doen.

Het is helemaal goed gekomen met mij hoor TS. Ik heb in mijn werkleven nog nooit in de bijstand gezeten. Maar ik denk af en toe met heimwee terug aan die onbezorgde periode van school, vriendinnen, paarden en heel veel lol. Je bent maar 1 keer jong. Ik verwacht van mijn kinderen ook niet dat ze naast school nog eens 15 uur gaan werken. Waarom in hemelsnaam? Ik heb liever dat ze hun tijd in een goede opleiding stoppen en een leuk sociaal leven hebben.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 23:34

Meid, toen ik 16 was werkte ik gemiddeld 15-20 uur per week, zat ik in vwo5 en ging ik 2x per week stappen en had ik een eigen paard.
Je bent jong, kom op zeg! Wees blij dat je werk hebt en als je er echt problemen mee hebt heb dan gewoon de ballen om de leidinggevende aan te spreken.
Laatst bijgewerkt door xTammyy op 13-04-14 23:34, in het totaal 1 keer bewerkt

no--a

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 23:34

TS ik snap eerlijk gezegd je hele punt niet.
Je klaagt hier dat je je werkrooster niet fijn vind, maar durft dit niet aan te kaarten bij je leidinggevende. Maar daar kan bokt toch niks aan doen? Wij kunnen het gesprek niet voor jou gaan voeren.

Als jij de werkdruk als te hoog ervaart en in uren kan/wil minderen, dan moet je dat gewoon aangeven bij je leidinggevende. Iets anders zit er niet op ;)

Dus stel gewoon een brief op waarin je kort maar krachtig aangeeft welke dagen jij beschikbaar bent en welke tijden, vraag aan je teamleider aan wie je de brief moet geven en lever de brief in. Als er onduidelijkheid is over bij wie je de brief moet inleveren, vraag het dan gewoon aan de directeur/filliaalmanager, die moet dit soort dingen weten (of het anders oplossen).
Voor de winkel is het een stuk fijner als ze van jou netjes een overzicht krijgen met jouw rooster, dan als je iedere keer wijzigingen door gaat bellen; dat maakt het plannen voor hen niet makkelijker.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 23:38

Jemig wat zijn sommige van jullie hard zeg. Middelbare school is best pittig en ts is 16 mag ze ook nog even kind zijn?! Opmerkingen als 'wen er maar aan etc' laat haar kind zijn nu het nog kan, werken kan je hele leven nog.

Ts ik vind je geen zeikerd, ik doe een hbo studie en loop het gehele jaar door 2 dagen stage, mijn huidige thuissituatie slokt onwijs veel energie op en kan ik ook echt even niet werken. Ik heb er voor gekozen om niet te werken (ben gestopt) en de energie die ik heb in mijzelf, thuis en mijn studie te steken, energie voor een baantje heb ik nu gewoon niet. Dat terwijl ik momenteel maar 2 uur naar school ga en dus 2 dagen stage loop.

Ts als je het geld nu niet zo dringend nodig hebt, kun je misschien stoppen of minder werken?

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 23:40

maikeltje schreef:
Blijheid schreef:
Ik vind het nogal veel voor een 16 jarige eerlijk gezegd. Toen ik op de middelbare school zat was ik gemiddeld toch wel van 8 tot 3 op school, en op een normale dag deed ik een uur huiswerk. In het weekend zaterdag meestal de hele dag op wedstrijd, maar zondag toch wel een uurtje of 3 a 4 huiswerk. Daarnaast nog af en toe vriendinnen zien, pony deelde ik met mijn zusje dus zeg doordeweeks 4x op stal, 3 uur per keer. En 's avonds lag ik echt om 9 uur wel op bed omdat ik gewoon óp was.
Daarnaast ook nog moeten werken, ik had het echt niet gekund hoor :n Ik zou ook niet weten wanneer dan :+

Dat jullie dat wel allemaal kunnen, superfijn +:)+ maar iedereen is anders, onthoud dat wel :)

Als ik TS was zou ik dus een ander baantje zoeken met minder uren. Het is een BIJbaantje, en blijkbaar kan je dit niet aan naast je school als je ook nog (heel normaal en heel belangrijk op jou leeftijd) gezellig met vriendinnen wil afspreken. Werken kan je hele leven nog.

Ik had het niet beter kunnen verwoorden. Ik werkte in die tijd op zaterdag van 9 tot 1 in de kantine van een zwemschool en dat deed ik omdat ik dat leuk vond en van dat geld iets extra's kon doen.

Het is helemaal goed gekomen met mij hoor TS. Ik heb in mijn werkleven nog nooit in de bijstand gezeten. Maar ik denk af en toe met heimwee terug aan die onbezorgde periode van school, vriendinnen, paarden en heel veel lol. Je bent maar 1 keer jong. Ik verwacht van mijn kinderen ook niet dat ze naast school nog eens 15 uur gaan werken. Waarom in hemelsnaam? Ik heb liever dat ze hun tijd in een goede opleiding stoppen en een leuk sociaal leven hebben.

Maar bij een leuk sociaal leven, kan ook werken horen. Ik werk met zo'n 4 tot 6 andere jongeren en nog een paar volwassenen, daarnaast werk ik alleen maar met mensen, socialer kan niet. Daarnaast heb ik onwijs geleerd van werken, hoe ik met mensen moet samenwerken, hoe je beleefd kan zijn, maar tegelijkertijd ook sociaal, hoe verschillend mensen zijn en hoe je daar dan weer mee om moet gaan.

Ik vind werken dus ook echt wel iets belangrijks voor je ontwikkeling. Ik werk nu sinds kort dan in de bediening, maar mijn passie ligt zeker niet in de horeca. Maar omdat ik weet hoe ik met mensen moet samenwerken, heb ik dit nieuwe werk binnen no time opgepakt. Gewoon alleen al uit de ervaring die ik heb opgedaan bij mijn eerdere baan.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 23:53

Je hoort mij niet zeggen dat het niet leuk kan zijn dewirox, maar ik vind dat het op die leeftijd ook geen belasting moet zijn, het moet een aanvulling zijn als je graag geld wil verdienen. En dan nog alleen als je schoolwerk er niet onder lijdt.

Ik als ouder vind voor mijn kinderen 1 dag in de week werken naast school ook meer dan genoeg en dan mogen ze het geld besteden zoals zij dat willen. Werken moeten ze straks nog tot hun 70 plus waarschijnlijk. En gaan ze in hun studietijd niet werken vind ik het ook prima. Het is geen moeten.

Vakantiebaantjes vind ik prima, dan kunnen ze werken voor iets extra's. Scooter of weet ik veel. Maar tijdens school hoeft van mij echt niet hoor.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 00:05

Wat verdrietig eigenlijk dat jullie zo op werk gericht zijn dan... Begrijp me niet verkeerd, ook ik werk gewoon naast mijn school en verzorgpaardje, maar dat kan ik ook gewoon aan nu. Als je al vanaf je 16e de benen onder je lijf vandaan gaat rennen om maar zoveel mogelijk te doen in 24 uur (want oei laat de maatschappij niet merken dat je eigenlijk geen zin hebt!) zit je gegarandeerd op je 30e met een burn-out thuis. En dan nog veel plezier met werken tot je 70e , meer dan 50 jaar aan de arbeid :evaw:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 00:12

Het lijkt wel een wedstrijdje wie-heeft-het-hardst-gewerkt-op-zijn-zestiende hier. Doet me ook gelijk hier aan denken;

Daar vroeg de TS toch niet om? Het is per persoon afhankelijk wat je wel of niet kan hebben. Daarnaast zegt dit niets over haar instelling als ze volwassen is. Een zestienjarige kun je gewoon niet vergelijken met volwassenen op dit gebied. Ik heb op die leeftijd ook een tijdje volle weekenden gewerkt maar daar was ik snel klaar mee. Ik kan dat gewoon niet hebben, wie weet is dat bij de TS ook zo. Ik ben toen overgegaan op 1 weekenddag per week en de rest van de dagen enkel school. Dat was dan wel weer prima te doen. Ik denk dat TS zelf het beste weet wat zij prettig vindt. Daarnaast wordt kassawerk ook erg onderschat, dat valt nog vies tegen.

LindyHJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 00:27

Waar ik echt niet tegen kon, was oproepwerk. Echt slopend vond ik dat, want ook als je vrij bent ben je steeds met je hoofd bij het werk, want ze kunnen bellen etc. Je kunt ook nooit iets plannen. Het voelt dan alsof dat baantje je hele leven overheerst, ook al werk je in feite maar een paar uur per week. Echt killing. Dat is ook met werk waarbij je steeds anders ingeroosterd wordt. Dan kunnen 12 uurtjes zwaarder aanvoelen dan 38 uur. Sommige mensen kunnen hier prima tegen maar anderen dus niet. En dat maakt hen echt niet lui of verwend.

Als dat bij jou ook zo is dan zou ik inderdaad vragen om vaste tijden. En dat ze je wel mogen bellen voor invalwerk, maar dat je ook nee wilt kunnen zeggen. Gewoon voor de rust in je eigen hoofd. Niet omdat je niet wilt werken.

Is dat niet mogelijk, dan zou ik ander werk zoeken waarbij je wel vaste tijden hebt. Want deze stress is het niet waard.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 00:29

Pfoe ts ook ik vind je een zeikerd. Op jouw leeftijd, 4havo, zag mijn week er ongeveer zo uit;
Maandag: school; paard;huiswerk
Dinsdag: school; paard;huiswerk
Woensdag: school,werken, vriendinnen
Donderdag: school, paard huiswerk
Vrijdag, school werk
Zaterdag: werken, avondje uit/bios/vriendinnen
Zondag; paard, werken

:= ik werkte woensdag 16-20, vrijdag 15-21 en zaterdag van 10-20.. 20 uur dus. Ben er alleen maar beter van feworden. Op dit moment is t stage (8.30-17.00 met gemiddeld uur reistijd enkele reis, lag aan locatie, soms 1,5 a 2 uur), eten, paard. Thuiskomst is t schoolwerk, of stageverslag. Vrijdagavond wat met vriendinnen, zaterdag werk 8-18, en avondje gezellig weer. Zondag paard en huiswerk en 'bijtanken' :+
Maar wil graag met je ruilen hoor :j

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 00:38

belle_boef schreef:
Michelle_96 schreef:

Dat mag ook vind ik.. Sowieso als je jong bent hoeft niet je werk bovenaan te staan, dat moet school zijn en ook leuke dingen horen daarbij daarvoor ben je jong en mag je een jeugd hebben..

Dan moet je keuzes maken. Of werk of de rest.

Toen ik bij de AH werkte was er binnen het rooster prima ruimte om ook rekening te houden met mensen die zo af en toe iets leuks deden?
Ik mocht aan het begin gewoon een briefje inleveren met beschikbaar/niet beschikbaar voor de hele week en ik heb mijn vaste sportavondje gewoon op niet beschikbaar ingevuld, ben ook nooit ingeplant op die avond, zo ingewikkeld is dat toch niet? En ik heb ook wel eens (ruim op tijd) vrij gevraagd voor een dagje pretpark oid, zonder mij stort de AH heus niet in hoor? Worden jullie roosters gemaakt door mannentjes met een unibrown die nooit daglicht zien en al 10 jaar niet gelachen hebben dat er geen rekening gehouden kan worden met iemand die een leven heeft >;) ?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 07:24

BaileyMix schreef:
Wat verdrietig eigenlijk dat jullie zo op werk gericht zijn dan... Begrijp me niet verkeerd, ook ik werk gewoon naast mijn school en verzorgpaardje, maar dat kan ik ook gewoon aan nu. Als je al vanaf je 16e de benen onder je lijf vandaan gaat rennen om maar zoveel mogelijk te doen in 24 uur (want oei laat de maatschappij niet merken dat je eigenlijk geen zin hebt!) zit je gegarandeerd op je 30e met een burn-out thuis. En dan nog veel plezier met werken tot je 70e , meer dan 50 jaar aan de arbeid :evaw:

Ach, ik vind mijn werk ook nog eens erg leuk, dus ik denk dat het dan al heel erg scheelt. Ik werk thuis, maar wel van 6 uur 's ochtends tot ongeveer half 10 's avonds. Het probleem met thuis werken is dat je voor je gevoel nooit klaar bent en de deur op kantoor achter je dicht kunt trekken. Je bent nonstop aan het werk of paraat :+
Maar ik vind lange dagen helemaal niet erg. Ik denk dat je instelling op die manier al stukken positiever is. TS, kun je geen bijbaantje zoeken die je meer ligt?

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 07:57

Tsja zeikerd is een groot woord, eerder verwend.
Ik weet niet beter dan dat ik al jarenlang keihard werk om juist de leuke dingen te doen.
Heb ook veel dingen gemist daardoor maar hey, ik leef nog steeds :p
Momenteel sta ik ook in een super bij de slagerij en Dank Ik God op mijn knieën dat ik werk heb gevonden.
Ik klaag ook weleens als ik 3 dagen van 10 uur heb (7 Tot 17 of 8 Tot 18) en om half 6 mijn bed uit moet maar welkom in de echte wereld :')
Daarnaast draag ik zorg over mijn 4 pony's van mezelf en Nog een deel van 30 anderen maar ik heb het er graag voor over.
Mis ook een deel socialiteit op deze manier.
Buiten af en toe klagen dat ik moe ben omdat ze ook bij ons aan het bezuinigen zijn en er dus minder personeel is waardoor er meer werk op mij terecht komt, hoor je mij niet.
Je moet iets doen om te overleven in deze maatschappij.
Scheelt wel dat ik mijn werk niet vervelend vind.
Toen ik het 2 weken in een callcenter heb geprobeerd ging ik gillend naar buiten en wou ik er nooit meer naar binnen

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 07:59

Het kind is 16 en werkt naast haar school meerdere dagen, waarom maakt haar dat in godsnaam een zeikerd of verwend??

Mag iemand tegenwoordig geen kind meer zijn?!?!

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 08:23

Bizzybijtje schreef:
Het lijkt wel een wedstrijdje wie-heeft-het-hardst-gewerkt-op-zijn-zestiende hier. Doet me ook gelijk hier aan denken;
[ Video ]
Daar vroeg de TS toch niet om? Het is per persoon afhankelijk wat je wel of niet kan hebben. Daarnaast zegt dit niets over haar instelling als ze volwassen is. Een zestienjarige kun je gewoon niet vergelijken met volwassenen op dit gebied. Ik heb op die leeftijd ook een tijdje volle weekenden gewerkt maar daar was ik snel klaar mee. Ik kan dat gewoon niet hebben, wie weet is dat bij de TS ook zo. Ik ben toen overgegaan op 1 weekenddag per week en de rest van de dagen enkel school. Dat was dan wel weer prima te doen. Ik denk dat TS zelf het beste weet wat zij prettig vindt. Daarnaast wordt kassawerk ook erg onderschat, dat valt nog vies tegen.

Mee eens. In de helft van de reacties hier lees ik alleen maar 'niet zeuren want ik werkte veel meer'. Ja, so what, koop een taart en vier het...

TS, ik raad je toch aan om een gesprek aan te gaan met je (nieuwe) leidinggevende. Dan kun je meteen duidelijk maken hoe het is en het uitleggen komt beter over dan iedere keer afzeggen/de boel omgooien. Het is echt niet alsof je overal mee moet stoppen omdat je gevraagd kan worden voor werk, prima toch als je op andere dagen al iets hebt gepland?

Wat betreft de lange zaterdagen, dat hadden wij in de supermarkt ook en is helaas iets wat erbij hoort. Voor de ochtendjes en middagjes hadden ze bij ons de 16-jarigen, de ouderen moesten toch echt de hele dag.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 08:23

Sorry maar ik vind inderdaad dat je zeurt.

Ik loop 24 uur stage per week en ga 1 dag naar school. Ook dat zijn 5 dagen van 8 uur. Daarnaast heb ik een oliebol aan huiswerk. Verder heb ik een weekendbaan in een kledingzaak. Op donderdag begin ik om half 9 op mijn stage, ben ik half 5 klaar, reis ik meer dan een uur naar huis en moet ik om half 7 weer in de winkel staan. Om 21u sluiten we maar dan moeten we nog opruimen dus ben ik vaak na tienen thuis. De volgende dag weer om half 9 stage. Verder heb ik nog een verzorgpaard eb inderdaad, minder tijd voor leuke dingen die ik dus om alle verplichtingen heen moet plannen.

En jij vindt dat je t zwaar hebt met 21 uurtjes school en 8 uurtjes werk. Veel succes in het echte leven :')

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 08:26

Maartje1990 schreef:
Het kind is 16 en werkt naast haar school meerdere dagen, waarom maakt haar dat in godsnaam een zeikerd of verwend??

9-12 u is echt niet veel. Niet meer dan 7u willen werrken e.d. Komt aardig verwend over. Geen werk = geen geld= geen leuke dingen doen. Zo werkt t nu eenmaal

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 08:34

Celiien schreef:
Maartje1990 schreef:

9-12 u is echt niet veel. Niet meer dan 7u willen werrken e.d. Komt aardig verwend over. Geen werk = geen geld= geen leuke dingen doen. Zo werkt t nu eenmaal

Nee hoor, want daar ben ik moeder voor. En ik vind school belangrijker dan nu werken. Betekent niet dat ze geen leuke dingen kunnen doen.