Verpleegkundige in opleiding?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Annenas

Re: Verpleegkundige in opleiding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 15:26

ik heb vandaag mn loon ook pas gehad dus ik hoop dat die loonstrook nog komt dan. :)

Klarinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 20:40

geerte schreef:
Ben nu aan het leren voor mijn rekentoets, als ik het niet haal moet ik van de opleiding af. Maar ik vind het echt bagger moeilijk, ook omdat we er geen les in krijgen. Ik heb hem morgen willen jullie voor mij duimen :P

Is het gelukt? :D

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 20:51

Nee, ik heb nu een negatief studieadvies.

Mjelle_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 21:56

annnepannne schreef:
Even een vraagje over stagevergoeding, misschien dat jullie er iets over weten maar ik zou 330 bruto krijgen maar heb nu dus 140 netto gekregen, dat kan toch niet. Heb 36 uur per week gewerkt en ben ingezet als personeel de laatste weken ipv stagaire..
En hoor je een loonstrook van je stage te krijgen? Anders wacht ik die even af.

ik zou je loonstrookje inderdaad even goed bekijken. Daarnaast, tot wanneer loopt je stage contract? Het is namelijk zo dat ook al wordt je dus als verpleegkundige ingepland, je alsnog volgens je stage contract wordt betaald..

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 17:38

Mjelle_G schreef:
annnepannne schreef:
Even een vraagje over stagevergoeding, misschien dat jullie er iets over weten maar ik zou 330 bruto krijgen maar heb nu dus 140 netto gekregen, dat kan toch niet. Heb 36 uur per week gewerkt en ben ingezet als personeel de laatste weken ipv stagaire..
En hoor je een loonstrook van je stage te krijgen? Anders wacht ik die even af.

ik zou je loonstrookje inderdaad even goed bekijken. Daarnaast, tot wanneer loopt je stage contract? Het is namelijk zo dat ook al wordt je dus als verpleegkundige ingepland, je alsnog volgens je stage contract wordt betaald..

Ja ik heb in mn stage contract dus die 300 euro nog wat staan bruto, ik had 5 weken stage, ik heb die periode in 1x uitbetaald gekregen als 140 euro netto, bij loon lh stond 225 en het brutoloon was op de loonstrook nergens te bekennen. Maar ik heb gebeld en kan vrijdag terugbellen.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 15:11

Leuk topic !! Ik meld mij.

Ik zit in de spannendste periode van mijn leven.
Na 1,5 jaar werken in de gehandicaptenzorg ga ik weer back @ school, als het lukt.

A.s vrijdag heb ik een gesprek voor een werk/leer plek. Op bedrijf waar ik al voor werkte.
Mijn aanmelding op school is al zo goed als rond.
Ik ben nu Spw'er niv 4. En ik wil graag bijleren, zodat ik er beter kan zijn voor mijn cliënten.
Ik hoor overal dat de opleiding best wel pittig is.
Mogelijk krijg ik vrijstelling voor nederland & engels, omdat ik die op zelfde niv al gehaald heb.
Even afwachten of dat echt zo is.
En mijn grootste zorg is rekenen. Maar daar blijken er heel veel last van te hebben.
Dat wordt gewoon flink bikkelen.

Nessavende

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 16:41

Marjo89 schreef:
En mijn grootste zorg is rekenen. Maar daar blijken er heel veel last van te hebben.

Mijn tip: Heel veel oefenen als je er moeite mee hebt! Van je opleiding krijg je waarschijnlijk al oefenopgaven, misschien dat er een boek staat in de literatuurlijst (ben de naam kwijt) daar staan ook veel oefensommen in en op internet is dacht ik ook nog een programma ervoor te vinden. Succes!

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 17:04

Nessavende schreef:
Marjo89 schreef:

Mijn tip: Heel veel oefenen als je er moeite mee hebt! Van je opleiding krijg je waarschijnlijk al oefenopgaven, misschien dat er een boek staat in de literatuurlijst (ben de naam kwijt) daar staan ook veel oefensommen in en op internet is dacht ik ook nog een programma ervoor te vinden. Succes!

Oke dankje, ik heb al iemand gevonden voor evt bijles.
Ik had er vroeger al moeite mee, heb echt geen reken knobbel.
Weet iemand of je wel een reken machine mag gebruiken bij rekenen ?

Nessavende

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 17:50

Ja dat mag wel. Bij ons op de opleiding moest je wel eentje kopen van de opleiding. (volgens mij iets van 5 euro) Dat is dan een hele simpele, geen grafische rekenmachine.

Edit: Ik heb trouwens even voor je gezocht naar dat programma:http://landsteiner.nl/oefenprogramma-medisch-en-verpleegkundig-rekenen.htm
Dan kan je zelf aantikken wat je wilt oefenen (bijv oplossingen of zuurstof berekenen) Dan staat daar de som, deze moet je dan uitrekenen op een kladblaadje en dan het goede antwoord intikken. Ik vond hem wel fijn :)
Laatst bijgewerkt door Nessavende op 05-05-14 17:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 17:51

Oké. Ik heb d'r nog 1 van middelbare. Hele luxe die moesten we toen aanschaffen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 18:09

Ik heb net de papieren van t DUO binnen gekregen en ik snap er uiteraard weer geen hol van _O-

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 19:56

Joolien schreef:
Ik heb net de papieren van t DUO binnen gekregen en ik snap er uiteraard weer geen hol van _O-

Haha dat herken ik. Ze moeten ondertiteling bij leveren !!

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 20:04

Wat leuk dat jullie allemaal verpleegkundige willen worden. Inmiddels ben ik nu bijna 2 jaar verpleegkundige niveau 5 en sinds afgelopen schooljaar bezig met de master verpleeg-/vroedkunde in Antwerpen.
Ik werk (nog) niet in een ziekenhuis maar in een verpleeg-/bejaardenhuis en een revalidatiecentrum dit allemaal op flex basis ivm school vind ik dit nog even het makkelijkst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 20:18

Marjo89 schreef:
Joolien schreef:

Haha dat herken ik. Ze moeten ondertiteling bij leveren !!

ja echt he. Morgen maar even bellen...

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 20:42

Waar zouden jullie uiteindelijk willen werken, want als verpleegkundige klinkt het al snel alsof je in ziekenhuis werkt.

Ik zit in de gehandicapten zorg, daar blijf ik ook in. Omdat ik echt van die mensen hou..
En ik wil mijn verpleegkundige dus ook daarvoor gebruiken.
Nu moet ik de verpleeghandelingen over laten aan mijn collega, waardoor er dus meer mensen nodig zijn voor 1 persoon. Wat ik soms erg zielig vind, Ze zien al zoveel gezichten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 20:53

Marjo89 schreef:
Waar zouden jullie uiteindelijk willen werken, want als verpleegkundige klinkt het al snel alsof je in ziekenhuis werkt.

Ik zit in de gehandicapten zorg, daar blijf ik ook in. Omdat ik echt van die mensen hou..
Nu moet ik de verpleeghandelingen over laten aan mijn collega, waardoor er dus meer mensen nodig zijn voor 1 persoon. Wat ik soms erg zielig vind, Ze zien al zoveel gezichten.

Ik wil uiteindelijk de O.K. in maar doe dan ook een combinatie opleiding. Wanneer ik niet de o.k. in ga zou ik graag wondverpleegkundige ofzo worden.
Ik vind juist de technische handelingen leuk aan het verpleegkundig vak.

Mjelle_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 00:13

Anoniem schreef:
Marjo89 schreef:

Ik wil uiteindelijk de O.K. in maar doe dan ook een combinatie opleiding. Wanneer ik niet de o.k. in ga zou ik graag wondverpleegkundige ofzo worden.
Ik vind juist de technische handelingen leuk aan het verpleegkundig vak.

wondverpleegkundige lijkt mij ook wel wat!

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 09:13

Dat klinkt wel heel gaaf, maar in hoeverre heb je daar werk in vraag ik mij af ?

Op de instelling waar ik werk, zijn het vooral katheter zetten, of hoge klysma's.
En heel vele medicijnen.

sandra1312

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 09:51

Mag ik me hier ook melden :)?
Ik zit nu in het 2e jaar van MBO verpleegkundige, in mn eerste jaar heb ik stage gelopen in een verpleeghuis op een somatische afdeling en in dit jaar heb ik stage gelopen in een verzorgingshuis op een verpleegunit (PG-afdeling).
Ik had na mijn VMBO geen idee wat voor opleiding ik wou doen, en toen ben ik dit maar gaan doen :'). Maar ik vindt het wel een leuke opleiding, en vooral met dementerende werken vind ik leuk!

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 10:13

Sandra jij doet uiteindelijk de 4 jarige opleiding ?

Ik ga hem in 2 jaar doen.
2 jaren van i have no life anny more. Haha.

sandra1312

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 13:15

Marjo89 schreef:
Sandra jij doet uiteindelijk de 4 jarige opleiding ?

Ik ga hem in 2 jaar doen.
2 jaren van i have no life anny more. Haha.

Ja de 4 jarige opleiding :).
Op mijn stages werd ook tegen me gezegd dat ik nog jong was op de opleiding, dat ze meestal oudere studenten verpleegkunde hadden :p

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 17:23

Hoe jong ben je ?

ik ben 24, en 1,5 jaar nu gewerkt. Hoop dat ik daar profijt uit kan halen.

Suzanne556

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 21:48

Mag ik me ook melden? :)

Ik zit nu in m'n tweede jaar van de mbo-verpleegkunde.
Ik heb stage gelopen in 2 verpleeghuizen, pg-afdeling en een somatische afdeling.
Nu loop ik stage in het ziekenhuis, volgend jaar waarschijnlijk thuiszorg :)
In m'n laatste jaar ga ik als alles goed loopt, waarschijnlijk naar Engeland in een ziekenhuis :D
Daarna hbo, geen idee daarna nog. Wil alles eerst zien.

Ik vind het echt een heel leuke opleiding, vooral het ziekenhuis nu. Wel vind ik het pittig.
De opdrachten die we moeten maken zijn groot, nu in weinig tijd, maar dat verschilt heel erg waar je de opleiding doet.

sandra1312

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 22:25

Marjo89 schreef:
Hoe jong ben je ?

ik ben 24, en 1,5 jaar nu gewerkt. Hoop dat ik daar profijt uit kan halen.

Ben nu 18, tijdens mn stages was ik nog 17 hihi :)

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 22:35

Sandra dat valt wel mee toch.
Suzanne welkom, vind je de opleiding pittig. En wat gaaf in Engeland stage. Zelf voor gekozen ?