18 maanden van huis, wat zouden jullie doen?(poll)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zou jij solliciteren en indien aangenomen, gaan?

Ja, solliciteren en gaan!
321 (86%)
Nee, thuisblijven
49 (13%)

Totaal aantal stemmen: 370

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 14:53

cam schreef:
Esmeej333 schreef:
Mensen die zeggen gaan denken die ook na over de praktische gevolgen?
TS zit met twee paarden, die niet op pension staan, die ze ook niet weg wilt doen. Die moeten dat anderhalf jaar ook verzorgt worden.
Ik laat dat echt niet door jan en allemaal doen, hoor, alleen mijn vriend of m'n ouders. Maar je kunt het toch niet maken om die verantwoordelijkheid anderhalf jaar op iemand af te schuiven als je er niet voor betaald?
Als je je er wel voor betaald (fulltime verzorging) kost zoiets per paard al snel tussen de twee à driehonderd euro. Laten we zeggen 500 per maand. Zit je op 500 * 18 = 9000 + nog andere kosten.
Neem aan dat TS haar vriend tussendoor maar ook nog wil zien dus komen ook kosten van ticket bij.
Ik kan in niemands z'n portemonnee kijken natuurlijk maar ik weet niet of ik het allemaal zo zou kunnen betalen hoor, en ik vind dat ik m'n vriend niet ff anderhalfjaar met m'n paard kan opschepen of hele hoge stallingskosten voor m'n paarden omdat ik weg wil.

En waarom niet, ik heb al die maanden dat ik alleen zat zonder man voor het huis gezorgd, de kinderen de administratie enz enz.
Het is iets wat hij heel graag doet, wie ben ik om te zeggen dat ik dat niet wil doen voor hem.
Met hulp van vriend en ouders en wat paarden vriendinnen moet het best rond te breien zijn.

De opleiding heeft vast ook wat gekost, fijn dat je op deze manier invulling geeft aan je opleiding, en het staat super op je CV

Voor elk probleem is een oplossing, als je wil tenminste.

Uiteraard is er wel wat te regelen maarja ik zou het zelf niet netjes vinden naar m'n ouders en m'n vriend toe :o . Twee paarden op een weiland is best veel werk en er gaat veel tijd/ moeite insteken. Ik vind het niet erg om in de stromende regen stront te scheppen maar zou het niet eerlijk vinden om dit van mensen om heen te vragen anderhalf jaar als ze er zelf niet voor hebben gekozen.
Edit: en dat is natuurlijk iedereen z'n eigen keuze alleen ik vraag me af of iedereen die zegt gaan! Ook nadenkt over de praktische gevolgen ervan.
Laatst bijgewerkt door xSogno op 03-03-14 15:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-14 14:59

dierfysio schreef:
Ik hoor je eigenlijk alleen maar over dat je je paarden niet achter wilt laten. Maar hallo, je hebt een relatie van acht jaar, en daar rep je bijna niet over! Geeft dat te denken hoe je relatie ervoor staat, en is de keus dus enkel het achterlaten van je paarden, niet van je vriend??

Ik zou denk ik gewoon solliciteren. Mocht dat serieus worden, kun je altijd nog beslissen. Niet schrijven ga je misschien spijt van krijgen.

Wow, even gaan paardrijden en 5 pagina's verder :P Ik rep niet over mijn vriend omdat dit een paardenforum is en ik mijn relatie privé vind ;) Los daarvan kan ik met mijn vriend skypen, bellen, mailen,... en met mijn paarden niet ;) en mijn paarden zijn mijn verantwoordelijkheid, mijn vriend is een volwassen man met een eigen job, die kan opzich wel voor zichzelf zorgen :))

Enneh, ik ben nu gewoon elke dag bij mijn vriend, dus reken maar dat ik ook aan hem denk hoor :D ik zou hem super hard missen.

xSogno

Re: 18 maanden van huis, wat zouden jullie doen?(poll)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 15:05

Ben wel benieuwd of je nog gaat solliciteren, als je eruit bent en je wilt het nog delen hier ben ik wel heel erg benieuwd:). Lastig hoor!

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 15:07

Solleke_Noah schreef:
dierfysio schreef:
Ik hoor je eigenlijk alleen maar over dat je je paarden niet achter wilt laten. Maar hallo, je hebt een relatie van acht jaar, en daar rep je bijna niet over! Geeft dat te denken hoe je relatie ervoor staat, en is de keus dus enkel het achterlaten van je paarden, niet van je vriend??

Ik zou denk ik gewoon solliciteren. Mocht dat serieus worden, kun je altijd nog beslissen. Niet schrijven ga je misschien spijt van krijgen.

Wow, even gaan paardrijden en 5 pagina's verder :P Ik rep niet over mijn vriend omdat dit een paardenforum is en ik mijn relatie privé vind ;) Los daarvan kan ik met mijn vriend skypen, bellen, mailen,... en met mijn paarden niet ;) en mijn paarden zijn mijn verantwoordelijkheid, mijn vriend is een volwassen man met een eigen job, die kan opzich wel voor zichzelf zorgen :))

Enneh, ik ben nu gewoon elke dag bij mijn vriend, dus reken maar dat ik ook aan hem denk hoor :D ik zou hem super hard missen.

Hahaha toen mijn man 4 maanden in Texas zat skypte we elke dag en vaak op stal ivm met tijdsverschil.
Dus toen skypte mijn man ook vaak even met ons paard. :D

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 15:08

Ik denk dat iedereen gewoon ook even de negatieve kanten wilt belichten zodat je op voorhand problemen kan oplossen of je er tegen kan wapenen.
Jouw vriend is in deze belangrijk of hij het goedkeurt of niet. Als hij het goed vindt, super, maar als hij het niet goed vindt en je gaat toch. Is deze once in a lifetime ervaring en een goede lijn op je cv het je waard om je relatie mogelijk op de klippen te laten lopen? En wat dan met je paarden? Wie zorgt er dan voor?

Ik denk dat in deze jouw vriend de enige belangrijke pion is. Jouw paarden en alle andere praktische dingen daar bestaan wel oplossingen voor. Maar als jouw vriend zegt: nee, ik wil het niet. Dan moet je sowieso iets opofferen, welke keuze je ook maakt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 15:15

Als een relatie op de klippen loopt omdat één van de partners de ander een unieke kans misgunt dan kun je er beter direct achter komen. Imo is dat geen relatie waar ik happy in zou zijn, natuurlijk is het niet fijn om zolang van elkaar gescheiden te zijn maar als zoiets goed gaat kun je ook vol vertrouwen de toekomst met elkaar aan gaan. Ook ik heb in het begin van onze relatie de keuze gemaakt om een jaar in het buitenland te werken, was een geweldige kans en nu zijn we nog steeds bij elkaar. En toen had je alleen een telefoon met draad.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 15:19

Uiteraard, maar het is wel fijn als TS daar rekening mee kan houden. Althans, dat is hoe ik nadenk als ik voor een moeilijk dilemma sta. Naast het opschrijven van alle voor- en nadelen, bedenk ik voor beide keuzes ook graag een worst case scenario. Zodat ik 1) op voorhand oplossingen kan bedenken voor dat worst case scenario en 2) indien er geen oplossingen voor handen zijn of ik kan leven met dat worst case scenario.
Pas op, je moet je keuze niet BASEREN op een worst case scenario, maar het even in je hoofd laten rondtollen en erover NADENKEN kan heus geen kwaad.

Horsetopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 15:20

Sarah, als enkel de verantwoordelijkheid van je paarden je ervan weerhoudt om te solliciteren, ga dan nu als de bliksem aan de slag voor je CV.

Echt, als je moest aangenomen worden, vinden we een oplossing voor je paarden ;)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-14 15:20

Ok, alles gelezen :d Ik probeer globaal op alles te antwoorden.

Vooropgesteld: de kans dat ik aangenomen word, is geloof ik niet heel groot. Ken zo al drie mensen die ook willen solliciteren. En niet enkel mensen uit België zullen solliciteren. Ik ben voor mezelf er ook al wel min of meer uit.. Maar ik was wel héél benieuwd wat andere mensen in mijn plaats zouden kiezen, vandaar dit topic!

Ik dacht idd dat de meesten zouden zeggen thuisblijven. Gewoon omdat je met dat stuk verantwoordelijkheid zit. Ik zorg al 8 jaar lang dag in dag uit voor mijn paarden, ben daarom ook niet op kot (kamers) gegaan, niet op Erasmus,... Paarden hebben= een grote verantwoordelijkheid. Vind ik dan he :D

Iemand vroeg of ik al veel zonder vriend had gedaan, ik ga altijd met vriendinnen op vakantie :j Ook met mijn vriend hoor :D maar dus ook wel genoeg gedaan zonder vriend. Echt alleen-alleen dus niet, maar goed, je zit daar met 9 andere mensen, dus je bent niet écht alleen.

Op bezoek komen, ik ga er wel achter informeren, maar ik geloof dat er in de vacature stond dat er geen bezoek mogelijk was. Het is een station op Bird Island, dat is een heel klein eiland en het station ondersteund 10 mensen. Je moet ook zelf als team koken en poetsen enzo.

We hebben geen kinderwens en ik zou het liefst ook niet in België blijven wonen. Mijn vriend ziet het ook wel zitten mee te gaan nr bv Frankrijk. Het heeft er dus altijd al wel wat ingezeten, maar het ook écht doen, is natuurlijk nog iets compleet anders. Ik ben de studie biologie begonnen met vaag iets als "documentaires maken over dolfijnen" ( :+ ) in mijn achterhoofd. Dus niet om achter de geraniums te zitten :P

Qua andere jobkansen, er is een leuke PhD (met staalname in de Camargue) waar ik wel meer info over ga vragen. Verder is er nog een vacature voor een job op de Noordzee. Beiden dus niet echt in de buurt. Ik pik er dus wel een bepaald soort vacatures uit :+ w

Natuurlijk overleg ik alles met mijn vriend :D

Ik weet niet of ik alle vragen een beetje beantwoord heb? Oja, ik geloof dat je in principe wel vroeger kan stoppen, of althans, daar houden ze rekening mee, want in de vacature stond dat als je de 18 maanden afrond, je nog 10% loon erbovenop krijgt. Dus ik neem aan dat ze rekening houden met het feit dat sommigen eerder stoppen. Maar ja, ik begin sowieso niet aan iets om het niet af te maken ;) Het loon is goed :)

Bedankt allemaal al voor jullie meningen! Het verbaasd me wel echt dat zoveel mensen, moesten ze voor de keuze staan, zouden gaan! Had ik echt niet verwacht :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 15:38

En wat is jouw keuze nu dan? Of ben je er nog niet over uit? Ik kan het niet echt aflezen in je antwoorden namelijk :P

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-14 15:41

Haha, dat is waarschijnlijk omdat ik bijna in staat ben mijn huis uit te stuiteren tot aan Antarctica :')

Ik denk dat ik gewoon ga solliciteren, om het 'wat als' gevoel een beetje te tackelen. Als ze me dan afwijzen, is het ok, maar heb ik op z'n minst geprobeerd of ik kans maakte :) en wie weet, als ze ja zeggen.... eens kijken wat er te regelen valt en wat mijn vriend dan vindt. En ikzelf natuurlijk :D

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 15:46

Solleke_Noah schreef:
Bedankt allemaal al voor jullie meningen! Het verbaasd me wel echt dat zoveel mensen, moesten ze voor de keuze staan, zouden gaan! Had ik echt niet verwacht :)

Ja, haha, wij 'Ollanders zijn toch een avontuurlijk en ondernemend volkje :))
Natuurlijk zijn er ook die, die liever met de breikous in huis blijven zitten, mijmerend over hun burgerplichten, hun relaties, hun veilig huis.. da's natuurlijk ook goed. Maar als 't aan mij ligt: inpakken en op naar de IJsberen.

Edit: Kijk 's even hier - óók leuk! Da's leven!! [BEU] Werken op de Noordzee: vaar een eindje mee!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 15:51

Solleke_Noah schreef:
Haha, dat is waarschijnlijk omdat ik bijna in staat ben mijn huis uit te stuiteren tot aan Antarctica :')

Ik denk dat ik gewoon ga solliciteren, om het 'wat als' gevoel een beetje te tackelen. Als ze me dan afwijzen, is het ok, maar heb ik op z'n minst geprobeerd of ik kans maakte :) en wie weet, als ze ja zeggen.... eens kijken wat er te regelen valt en wat mijn vriend dan vindt. En ikzelf natuurlijk :D

Niet eerst peilen bij vriendlief? Maar kijken of je kans maakt is natuurlijk altijd goed :)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-14 15:52

Winged schreef:
Solleke_Noah schreef:

Niet eerst peilen bij vriendlief? Maar kijken of je kans maakt is natuurlijk altijd goed :)

Ja, tuurlijk! :D maar dat is zo'n automatisme dat ik dat er niet bij zet altijd, alles gaat in overleg, we zijn ook best vergroeid na 8 jaar :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 15:53

Ik zou er voor gaan :j

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 15:54

Jannepauli schreef:
Solleke_Noah schreef:

Natuurlijk zijn er ook die, die liever met de breikous in huis blijven zitten, mijmerend over hun burgerplichten, hun relaties, hun veilig huis.. da's natuurlijk ook goed. Maar als 't aan mij ligt: inpakken en op naar de IJsberen.

Edit: Kijk 's even hier - óók leuk! Da's leven!! [BEU] Werken op de Noordzee: vaar een eindje mee!

Die ijsberen moet je maar niet gaan zoeken hoor.
Dat wordt lang zoeken :D
Maar voor de rest vind ik het super dat je het gaat proberen.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 15:56

Jannepauli schreef:
Solleke_Noah schreef:

Haha, dat topic is van TS :D

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 15:58

Laat het lot beslissen en solliciteer zou ik zeggen!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 16:00

Solleke_Noah schreef:

Mwoah, ik denk dat het wel meevalt hoeveel mensen die vinden dat JIJ moet gaan, daadwerkelijk ook zelf zouden gaan of ooit zullen gaan :D

Omdat ze als ze zelf voor die keuze staan wel ineens serieus voor- en nadelen af gaan wegen omdat het dan een praktisch vraagstuk wordt en niet alleen een hypothetisch :P

Beetje jammer dat er meteen een breikous of allerlei bange of stoffige behoudende denkbeelden bijgehaald moeten worden :)

Het kan ook gewoon dat iemand het niet nodig vindt om weg te vluchten naar allemaal "spannende" oorden maar zich gewoon prima kan vermaken in een "normaal" leven zonder allemaal rare sprongen te maken die de buitenwereld stoer vindt maar zelf (ook) niet zou doen omdat er toch wel wat nadelen aan kleven :P

Ik ben ook wel benieuwd hoeveel van de mensen die het "avontuur" toejuichen, daadwerkelijk nu ook vanuit een kamertje 100 meter onder zee, boven op een berg, 1000km van de dichtstbijzonde nederzetting of tussen een groep wilde apen zit te internetten omdat het ZO geweldig is :P

(neemt niet weg dat het een supergave ervaring kan zijn natuurlijk *\%/* maar ik vind het alleen maar goed van je dat je niet direct als een kip zonder kop je roze bril opzet en vertrekt, maar ook even goed nadenkt over dat je niet alleen naar iets bijzonders toe gaat...maar daarbij ook iets bijzonders achterlaat :j )

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-14 16:08

Klopt pmarena :j mijn oude paard betekent echt heel veel voor me en ik weet niet of ik ermee zou kunnen omgaan, moest hij overlijden als ik er niet ben... dat kan natuurlijk ook altijd als ik deze zomer op vakantie ben naar Kroatië ofzo, dat weet ik. Maar het risico wordt groter als je langer weg bent.

Dat gezegd zijnde, mijn vriend zei een beetje schaapachtig van "euh ja, dan moet je solliciteren zeker?" :+ toen ik hem de vacature toonde. Maar alleen als 'ie z'n veto mocht geven als ik geselecteerd zou worden :')

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 16:14

Pmarena, ik ben het helemaal met je eens.
Het zinnetje 'ja joh, gewoon gaan, lekker stoer' is net even sneller getypt dan daadwerkelijk je koffers pakken en voor anderhalf jaar je voordeur achter je dicht trekken.
En dan is het nog niet Nieuw-Zeeland of Canada, wat voor de gemiddelde bokker toch net iets aantrekkelijkere bestemmingen zijn dan Antarctica.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 16:16

Ik ook :j

Vind de opmerking van Jannepauli ook niet erg vriendelijk overkomen ...

Er zijn nu eenmaal mensen die meer hebben om voor thuis te blijven dan om voor weg te gaan, niks mis mee, toch ?

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 16:18

Ik zou het doen, ik was 5 jaar in een zeer gelukkige relatie. En ben op één dag buiten gegooid. Als ik dan niet was gegaan, wat had ik spijt.
Snap ook dat je thuis wilt blijven, kortom je moet doen wat je zelf het beste vindt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 16:25

Oef Kroatië...ga je daar echt heen van de zomer? :)

Ik hoop voor je dat het daar dan niet zo warm is als toen ik daar een jaar of 7 geleden was...mijn god wat heb ik lopen hijgen en puffen daar.... maargoed toen was het in Nederland ook niet te harden, overal hittegolf :P

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 16:37

pmarena schreef:
Solleke_Noah schreef:

Mwoah, ik denk dat het wel meevalt hoeveel mensen die vinden dat JIJ moet gaan, daadwerkelijk ook zelf zouden gaan of ooit zullen gaan :D

been there done that :-)