Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
pluisje88 schreef:Er mag volgens mij alleen maar gevraagd worden naar de situatie op dit moment. De ts heeft het in de topic titel over het ziekteverleden en dat mag Volgensmij niet. Maar zoals ik al zei, ik weet het niet en ik ken dit niet. Ik heb ts het. Advies gegeven het niet zonder meer in te vullen maar via het UWV te achterhalen hoe of wat
little_king schreef:Even de brief over getikt.Citaat:Graag vragen wij jou aandacht voor het volgende.
Werkgevers worden gestimuleerd door de overheid om ouderen en/of (gedeeltelijk) arbeidsongeschikte werknemers in dienst te nemen of te houden. Een werkgever kan voor deze groepen werknemers beroep doen op (subsidie)regelingen en of/premie kortingen.
[naam werkgeer] heeft financieel belang bij het benutten van deze mogelijkheden.
Voor u als werknemer heeft dit verder geen gevolgen
[Naam] heeft als werkgever het recht om twee maanden na indiensttreding aan een medewerker te vragen of een bepaalde subsidie- en/of premiekortingsregeling op hem of haar van toepassing is.
Volgens artikel 38 van de ziektewet is een medewerker verplicht o aan de werkgever deze informatie te verstrekken.
Indien je op meerdere vragen ja hebt geantwoord op het bijgevoegde vragen formulier dan verzoeken wij je bijgevoegde machtiging in te vullen. Met deze machtiging geef je het UWV toestemming om aan [naam] de noodzakelijke gegevens te verstrekken.
Ook indien je alle vragen met nee hebt kunnen beantwoorden willen wij het formulier toch ingevuld en ondertekend terug ontvangen
Shadow0 schreef:Electra: zonder de bijgaande vragenlijst valt er weinig over te zeggen. De brief is juridisch wel in orde... maar ik ben bv benieuwd hoe ruim de vragen gesteld zijn en of die werkelijk uitsluitend ingaan op de subsidiemogelijkheden. Wie weet komt de term 'ziekteverleden' wel uit de vragenlijst en dat zou goed verklaren waarom de TS het daarover heeft in de openingspost
Maar als TS hier niet meer kan reageren heeft het idd weinig zin om daar over te speculeren.

Electra63 schreef:Ik speculeer niet.
Mijn werkgever gebruikt ook dit soort formulieren.
Citaat:Wij gebruiken deze formulieren niet om te bepalen of we een contract verlengen.
Shadow0 schreef:Electra63 schreef:Ik speculeer niet.
Mijn werkgever gebruikt ook dit soort formulieren.
Tenzij jij bij de werkgever van de ts werkt, weet je toch niet precies wat er in die formulieren staat?Citaat:Wij gebruiken deze formulieren niet om te bepalen of we een contract verlengen.
Da's mooi![]()
Altijd fijn als werkgevers integer zijn. Maar nadat ik bv weer iets lees over bedrijven die werknemers ontslaan met de ziekteverzuim-truc, denk ik dat het toch goed is om voorzichtig te zijn en je te realiseren dat dat niet altijd vanzelfsprekend is.
Joltsje: dat wantrouwen naar werkgevers is niet zomaar ontstaan. Als het om geld gaat, gebeuren er regelmatig bijzonder onaangename dingen. Ik raad verder ook niks kwalijks aan, alleen om zeer goed uit te zoeken wat je verplicht bent om te beantwoorden en je daartoe te beperken. Want als de werkgever kwaad wil, kunnen de gevolgen behoorlijk negatief zijn. Dan is voorzichtig zijn gewoon veel verstandiger.
Electra63 schreef:Ik kan mij aan de hand van de brief en mijn ervaring wel een voorstelling maken hoe het formulier er uit ziet.
Citaat:Wat betreft de ontslagtruc, het gaat volgens CNV om tientallen medewerkers per jaar. Dat zijn er tientallen teveel, maar de kans dat dit de werkgever van TS is, lijkt me klein.
Het punt is dat werkgevers soms behoorlijk ver gaan en slinkse trucjes vinden en zeker niet altijd integer handelen. En dat het dus verstandig is om als werknemer goed op te letten en niet aan te nemen dat de werkgever automatisch het beste met jou als werknemer voor heeft, vooral niet als de werkgever denkt dat 'ie daar zelf nadeel van ondervindt.