Gezocht: Studenten opleiding equine,leisure and sports (VHL)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 10:58

Esmeehh schreef:
@Piekosjee

Dankjewel voor de vragen te beantwoorden, leuk om te lezen ! :)
Ik heb net mijn vragenlijst in gevuld dus spannendddddd.

Maar ik dacht dat het engels juist op hoog niveau lag?
Wel jammer dat het allemaal weer zo slecht georganiseerd is... ik zit niet te wachten op een opleiding dat een zootje is kwa plannen eigenlijk... Zelf ben ik ook al niet zo'n goede planner en ik mis de duidelijkheid van wat je wanneer moet doen nu op de havo al.
Maar daarintegen hoor ik van vele andere opleidingen dat het precies hetzelfde is. Dus dan nemen we dat maar voor lief!

ben je naar een meeloopdag geweest? want daar leidde ik al uit af dat het engels eeeuh matig was :+
over dat scheikunde... heb daar ook een heel verhaal overgehad op de open dag toen... dat krijg je in het tweede? jaar, als je naar voeding en buffering van de maag gaat kijken. daar gaan nogal wat scheikundige processen met bicarbonaat in speeksel en hcl in de maag ;) maar dat is vrij basis en voor iedere (oen :o ) wel te begrijpen

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 00:07

Dat zou wel heel goed kunnen unihorses ^
Nee, niveau van Engels ligt zeker niet hoog. Ik geloof dat ze graag willen dat je op B/C niveau Engels spreekt, wat net een niveau hoger is dan havo-Engels, maar veel van mijn klasgenoten doen dit niet en van de docenten hoef je al helemaal niks te verwachten :))
En inderdaad op elke HBO opleiding wordt je 'los gelaten' en moet je zelf achter veel dingen aan maar wat ik hoor van anderen/vrienden is dat dit wel erg extreem los is. Nu vind ik het zelf een drama en ik kan er niet mee overweg wat enorm veel stress bij mij oplevert, maar ik denk dat het later in het 'echte' leven je wel eens een voordeel op zou kunnen leveren.

kyrkelover

Re: Gezocht: Studenten opleiding equine,leisure and sports (VHL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 01:10

Zijn er hier mensen die volgend jaar in het 2e jaar zitten.
Dit om wat mensen te leren kennen in mijn toekomstige klas.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 09:17

kyrkelover schreef:

Ik :j Begin je in het tweede?

Mariek_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 09:31

Ik heb 9 jaar geleden het eerste jaar van deze opleiding gedaan. De opleiding werd toen net opgestart en er was veel onduidelijkheid en chaos. Wij voelden ons toen echt de proefkonijntjes waar de opleiding op getest werd. Erg veel studenten zijn toen ook gestopt met de opleiding.
Ik neem aan dat de opleiding na 9 jaar wel genoeg bijgeschaafd is, maar als ik terug kijk ben ik blij dat ik destijds ben gestopt. Ik heb nu een baan in het onderwijs en houd de paarden daarnaast als hobby :)

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 09:43

Piekosjj schreef:
kyrkelover schreef:

Ik begin inderdaad in de tweede als alles volgens plan verloopt, ik stuur je binnenkort een pb.
Gr yvonne

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 17:22

kyrkelover schreef:
Piekosjj schreef:

Ik begin inderdaad in de tweede als alles volgens plan verloopt, ik stuur je binnenkort een pb.
Gr yvonne

wat voor vooropleiding heb jij dan?

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 19:36

Ik zit nu op de wur bij Dierwetenschappen.

ssandyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 15:26

Heeey. Hoe staat het met jullie inschrijvingen?
Ik moet binnenkort op gesprek, jullie ook?
Komt waarschijnlijk doordat ik geen scheikunde heb ..

Noraly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 17:47

Dan is er vast niks aan de hand ssandy, ik ben nu tweedejaars ik en ik heb ook een gesprek gehad omdat ik geen scheikunde had!

Juuuuul_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 18:43

Ik hoop dat ik niet op gesprek hoef te komen. Ik ben helaas aan het wachten op mijn DigiD. Maar dan kan ik me eindelijk inschrijven :D

Ohja, als je anderhalfuur per dag moet reizen is dat te doen? Ook als je ook nog een paard hebt waar je na school heen moet?

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 22:02

Hoop dat je een auto hebt Juuuul_Xx want ik reisde 2 uur per dag en ik kwam toch nauwelijks aan paardrijden toen. Gelukkig wel een paard dat ik gewoon stil kan laten staan. Geldt alleen voor de dagen dat ik laat naar school toe moest.

ssandyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 22:44

Noraly_ schreef:
Dan is er vast niks aan de hand ssandy, ik ben nu tweedejaars ik en ik heb ook een gesprek gehad omdat ik geen scheikunde had!

Oke gelukkig!
Bedankt voor je reactie!

ssandyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 22:46

Juuuuul_Xx schreef:
Ik hoop dat ik niet op gesprek hoef te komen. Ik ben helaas aan het wachten op mijn DigiD. Maar dan kan ik me eindelijk inschrijven :D

Ohja, als je anderhalfuur per dag moet reizen is dat te doen? Ook als je ook nog een paard hebt waar je na school heen moet?

Okeeee :)
De mensen die ik op de meeloopdag heb gesproken zeiden dat paard rijden na school erg goed te combineren was.. :)

Juuuuul_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 23:47

Moonlight117 dan is de keuze om op kamers te gaan nog gemakkelijker :)

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 13:44

ssandyy schreef:
Juuuuul_Xx schreef:

Okeeee :)
De mensen die ik op de meeloopdag heb gesproken zeiden dat paard rijden na school erg goed te combineren was.. :)

Jah maar de meeste mensen op van hall wonen in Wageningen of Ede dan gaat dat ook super. Ik ben zelf niet het type dat na een schooldag waarop ik om 7 uur thuis kom, eten nog moet koken nog te gaan rijden op stal vooral omdat ik nog een flink stuk moet fietsen voordat ik er ben. De dagen dat je vrij bent of vroeg uit bent gaat dat makkelijk, is maar net hoe je rooster valt. Is ook maar net of jij elke dag je perse je paard moet rijden. Vindt ik niet nodig, maar dat is ieder z'n persoonlijke keuze.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 22:59

Het merendeel van mijn klasgenoten wonen nog thuis en rijden elke dag heen en weer. Er wonen er geloof ik vier/vijf op kamers, een daarvan heeft 'r paard meegenomen en de anderen niet. Twee (incl ik) komen uit Ede dus dat is altijd makkelijk. Wel heeft bijna iedereen een rijbewijs + auto dus dat scheelt ook een hoop.
Roosters verschillen erg, sowieso wisselt het elke week, en soms heb je een week amper les en soms een volle week.

Juuuuul_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 10:43

Ook ik ben aangenomen! Eindelijk! Na al dat gedoe met mn digiD is hwt toch gelukt :)

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 12:30

Juuuuul_Xx schreef:
Ook ik ben aangenomen! Eindelijk! Na al dat gedoe met mn digiD is hwt toch gelukt :)

dat van mij is nog steeds in behandeling? ja positief advies maar dat is het.

ssandyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-14 16:13

Ik heb me inmiddels ook al een tijdje ingeschreven, en ben toegelaten ( op voorwaarde dat ik mn scheikunde cursus haal, en natuurlijk slaag voor mn examens :) )

Wie van jullie moet ook scheikunde curses doen?
En wie van jullie wacht ook de examen uitslag af? spannendddddd :)

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 18:38

ssandyy schreef:
Ik heb me inmiddels ook al een tijdje ingeschreven, en ben toegelaten ( op voorwaarde dat ik mn scheikunde cursus haal, en natuurlijk slaag voor mn examens :) )

wat raar dat ik niets hoor?!!! ik had me geloof ik van dit topic als eerste me ingeschreven en nog steeds in behandeling.
ik heb scheikunde in me paket dus niet.

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 18:41

Iedereen veel plezier op VHL

Ik ben in februari 2008 afgestudeerd in de paardenhouderij richting icm bedrijfskunde en advies. Toen nog de nederlandse versie. Begonnen in Deventer. 4 locaties gezien door de verhuizingen. En zo te horen is het nog steeds wel chaotisch :')
Ik heb het er enorm gezellig/leuk gehad en op alle open dagen gestaan, maar als je mij vroeg wat mijn beroep zou worden... Geen idee

Ik vind de opleiding leuk, maar vond dat ik als afgestudeerde net niet echt wat was (als in een beroep)
Mijn halfjaarstage en afstudeerstage zijn daar enorm belangrijk in geweest.

Kortweg! Iedereen succes en veel plezier.

Juuuuul_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 15:32

Wie gaan er allemaal naar de aid?

ssandyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-14 15:58

unihorses schreef:
ssandyy schreef:

wat raar dat ik niets hoor?!!! ik had me geloof ik van dit topic als eerste me ingeschreven en nog steeds in behandeling.
ik heb scheikunde in me paket dus niet.

das idd wel raar, ik had die studiekeuze check gemaakt, en daardoor moest ik op gesprek komen (vanwege scheikunde, en middelbare opleiding (em en cm)), ik heb toen een mail gehad dat ik op gesprek moest komen.

Je zou anders de school denk ik best kunnen bellen of mailen? ! :)

ssandyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-14 15:58

Juuuuul_Xx schreef:
Wie gaan er allemaal naar de aid?

Lijkt me wel leuk, weet iemand mischien de data's ?