Verplicht een studie doen die je niet wil

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 19:32

Firegirl schreef:
tita schreef:
Werk zat????

Ik vraag me af waar die wijsheid vandaan komt. (zegt de chemicus)

Eigen ervaring.... Maar goed, laten we het topic niet al te veel vervuilen.

Zoveel werk is er helemaal niet in. Hier ook HLO'er, die nu een volledig andere richting in gegaan is vanwege geen werk. Werk op MLO niveau is er genoeg, maar om daar nu met je HLO aan de slag te gaan....

Maar daar gaat het niet om, de opleiding bied je veel meer dan alleen werk in dat werkveld, het is een gemiddeld moeilijkere opleiding dan andere HBO's en je wordt er onwijs wijs van. En altijd beter dan een van de popiejopiepretstudies.

Top dat je toch door gaat zetten TS! En fijn dat je moeder misschien toch mee wil.
Gaat helemaal goed komen! Dat reizen is het minst van de hele studie en als je kan, kan je in de trein ook wat huiswerk maken of leren. Doe ik ook altijd (reistijd van ruim 2 uur enkele rit) en als het niet té druk is, lukt dat best oké.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 23:53

Magrathea schreef:
Jeetje, het is de trein waar we het over hebben :') als je nou elke dag drie keer over de Wallen in Amsterdam moest waar allerlei onguur volk ligt te azen op meisjes om te gijzelen, maar nee.

Waar haal je dit nou weer vandaan? Wat een vreselijk vooroordeel, bah! Wij wonen nu al 5 jr in dorpen en horen dit soort dingen over Amsterdam sowieso vaker en dan met name van mensen die er nooit komen of überhaupt geweest zijn. Niet mensen bang maken of zomaar dingen zeggen. Kan je ook honderden nadelen vertellen van dorpen en wat er allemaal gebeurt aan ongein, dus nee........

Fijn TS, als je moeder mee gaat. Dat is echt het beste. Ik snap overigens heel goed dat een situatie anders is als er een ziek familielid is. Verzamel ook veel info over de studies en studiekeuzes, misschien dat je vader dat wil lezen.

Anoniem

Re: Verplicht een studie doen die je niet wil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 00:08

En zelfs de wallen vallen best mee hoor :P
ben het met Magrathea eens, toen ik 15 was toen ik mijn vmbo diploma had, ging ik ook lekker met de trein naar mn vervolgopleiding, niks 'engs' aan hoor!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 03:13

Ik ging op de lagere school al alleen met openbaar vervoer, maar das in de stad heel anders. Ja je ouders moeten natuurlijk je niet in een keer loslaten en gaan roepen je moet het alleen doen,En dan doe je het alleen en dan is het niet goed. Fijn dat je moeder meegaat maar kan je vader ook niet voor je moeder zorgen ik bedoel als jij in utrecht gaat studeren en dat gaat gebeuren hoop ik voor je dan kan je moeder toch ook niet geho0lpen worden door jou. even hard gezegd, je moet ook aan jouw toekomst denken. Zeker op deze leeftijd.