Wie ook thuisstudeerder?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tazzey

Re: Wie ook thuisstudeerder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 16:56

Rechtsgeschiedenis is heel gaaf. Ik vind dat wel de leukste module tot nu toe samen met rechtsfilosofie. Dat had ik echt niet verwacht. Staatsrecht is wel echt een *** vak.

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 17:00

Dat klinkt idd erg positief! Rechtsgeschiedenis is een van de modules waar ik erg tegenop zie...
Staatsrecht is ook niet helemaal mijn ding nee

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 17:04

Ik zag er ook tegenop maar hij is echt heel erg leuk, zeer interessant.

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 17:05

Djonah schreef:
Ik hoop dat ik hier ook mijn vraag kan stellen. Ik ben benieuwd naar de ervaringen met de Open Universiteit. Ik wil graag een thuisstudie erbij doen maar ik heb wel enige structuur nodig. Ik zou graag willen dat mijn tentamens worden ingepland zodat ik een strak schema heb waar ik mij verplicht aan moet houden. Ook zou ik graag antwoorden willen hebben van de vragen die gegeven worden. Weet iemand of de OU dat aanbied? En wat zijn jullie ervaringen met de OU? Of heeft iemand een betere instelling voor mij in gedachte?

Nogmaals een quote maar nu met zinnige informatie haha.

Ikzelf studeer sinds kort ook aan de OU, in je boek staan vragen en ook de antwoorden, op internet kan je je zelf ook testen. Structuur is, zover ik weet, je eigen pakkie aan. Oke, je kan op internet een studieplanner invullen dan weet je hoeveel uur per week je moet studeren ongeveer om op een bepaalde data je tentamen te maken, maar je moet je tentamen zelf inplannen. Tenminste dit is bij de normale gang van zaken zeg maar, er is ook een andere manier, de OUX alleen daar kan ik je niks over vertellen. Enige wat ik weet is dat je daarbij wel begeleiding hebt, alleen geen idee in hoeverre.
Beste wat je kan doen als je hier antwoord op wilt is gewoon even langsgaan of een mailtje sturen met je vraag.

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 17:05

Tazzey schreef:
Ik zag er ook tegenop maar hij is echt heel erg leuk, zeer interessant.

Okee dat is wel fijn om te horen! :j
Hoeveel tentamens heb jij inmiddels al gemaakt? En viel dat mee of tegen?

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 17:07

Euhm een stuk of 8? Zou ik even na moeten kijken. Ik vind het heel erg meevallen, hoewel het wel pittiger is dan de tentamens die ik op de VU maakte. Ik heb nu het idee dat ik echt mijn best moet doen.

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 17:09

Oh je doet het niet op de volgorde die op de site staat? Gewoon welke je op dat moment wilt doen?

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 17:10

Ik hou inderdaad mijn eigen volgorde aan. Daar ben je ook vrij in. Ik doe gewoon waar ik op dat moment zin in heb.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:40

Voor degenen die NHA Burgerschap gaan doen: het valt echt wel mee!!!! Het grootste deel beheers je echt al wel als je het nieuws een beetje volgt en een beetje algemene kennis hebt. Hier en daar wat dingetjes stampen. Het is vooral heeeeeel veel schrijfwerk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 19:01

Ik zit ook te zoeken naar een thuisstudie of cursussen.

kom je er wel mee aan de bak?

Ik "moet" me omscholen, maar in wat....

Colaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 20:24

Tazzey schreef:
Leuk dat er zoveel meiden zijn die in het zelfde schuitje zitten. Ik sta heel even stil met mijn studie. Ik ben aan het revalideren voor mijn gebroken rug. Ik krijg nog altijd morfine tegen de pijn. En morfine en concentreren gaan helaas niet samen. Ik probeer wel iedere dag echt iets aan mijn studie te doen maar het lukt gewoon echt niet. Daar baal ik zo onwijs van :-(

Colaaa kun je geen proefles downloaden?

dat zou wel kunnen mocht ik het 3 keer niks vinden is het ook niet zonde van het geld natuurlijk

AmberB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 20:25

Ilja000 schreef:
Voor degenen die NHA Burgerschap gaan doen: het valt echt wel mee!!!! Het grootste deel beheers je echt al wel als je het nieuws een beetje volgt en een beetje algemene kennis hebt. Hier en daar wat dingetjes stampen. Het is vooral heeeeeel veel schrijfwerk.

Haha dankje. Ik ben soms echt zoooon stresskip als het om tentamens gaat :')

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 20:39

Waar is het examen? Jaarbeurs of Beatrixgebouw? Beatrixgebouw vond ik het prettigst. Jaarbeurshallen zijn vaak slecht qua akoestiek.

AmberB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 21:06

Jaarbeurs volgens mij

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 21:45

Ik wil na mijn management cursus heel graag bij de OU een module met recht volgen, lijkt mij geweldig :j

Hebben ze ook iets van een spreekuur oid waar je heen kunt voor studie advies?

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 21:45

Ja jaarbeurs.

Amber hoe kom jij?

TessaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 22:07

Leuk dat hier een topic van is!
Ik ga binnenkort ook beginnen met een thuisstudie van een jaar!

Ik ben net klaar met mijn Verzorgende IG niveau 3 opleiding en ik ben op dit moment aan het werk als Verzorgende in een verzorg/verpleeghuis. Helaas is dit toch niet het werk waar mijn hart ligt.

Daarom ga ik binnenkort beginnen met de thuisopleiding Secretaresse van de NHA.

Heeft iemand ervaring met de NHA thuisopleidingen?

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 22:19

Ja, bezig met MBO4, MMZ gehandicaptenzorg.

AmberB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 22:41

Ja ik ben bezig met mbo bedrijfsadministrateur.

@SsSimonee, ik weet nog niet. Ik denk dat ik de auto in Maarn parkeer en met de trein naar Utrecht centraal ga. Of dat ik misschien bij de jaarbeurs parkeer want mijn moeder wilde misschien in de examentijd winkelen in hoog catharijne

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 22:46

Ik ga met de trein. Dat is vanuit Zevenaar wel makkelijker :) en kan ik nog ff wat stukjes doorlezen haha.

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-14 19:31

TessaS schreef:
Leuk dat hier een topic van is!
Ik ga binnenkort ook beginnen met een thuisstudie van een jaar!

Ik ben net klaar met mijn Verzorgende IG niveau 3 opleiding en ik ben op dit moment aan het werk als Verzorgende in een verzorg/verpleeghuis. Helaas is dit toch niet het werk waar mijn hart ligt.

Daarom ga ik binnenkort beginnen met de thuisopleiding Secretaresse van de NHA.

Heeft iemand ervaring met de NHA thuisopleidingen?

Ik ben bezig met een studie van de NHA, maar dan 5 vakken op het VWO. Je moet wel gemotiveerd en zelfdiscipline hebben, maar ik geloof dat je dat met elke thuisopleiding moet :')
Ik ben goed te spreken over de NHA, en volgens mij iedereen in dit topic wel! Wanneer ga je beginnen?

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 19:37

Ik meld me hier.

Ik doe ook thuisstudie bij NHA. Vind het zelf nog heel moeilijk om me te concentreren.

Enige jammere van nha vind ik dat er spelfouten in de boeken staan en er soms vragen zijn waarbij het antwword van hun nergens op slaat. Verder ben ik wel tevreden nu nog diploma halen en dan ben ik helemaal blij haha

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-14 19:40

maj0 schreef:
Ik meld me hier.

Ik doe ook thuisstudie bij NHA. Vind het zelf nog heel moeilijk om me te concentreren.

Enige jammere van nha vind ik dat er spelfouten in de boeken staan en er soms vragen zijn waarbij het antwword van hun nergens op slaat. Verder ben ik wel tevreden nu nog diploma halen en dan ben ik helemaal blij haha

Ja, dat is mij ook opgevallen, spelfouten en komma's op echt onlogische plaatsen, maar ach, daar kijk ik wel doorheen. En heb ik in gewone schoolboeken ook wel eens gezien, maar wel minder.
Die concentratie is hier ook een zeer groot probleem idd, maargoed, ik moet wel.. Maar soms begin ik te twijfelen of ik nog wel geneeskunde wil doen, dus dan is de motivatie er ook niet naar :+ Maar is/was mijn grootste droom, dus even doorzetten, alleen zo bang dat het niet gaat lukken :(

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 19:55

Kan ik je de hand schudden hoor. Vandaag waarschijnlijk mn examen verknald :( en was al zo onzeker of ik het wel zou kunnen. Dan helpt zo iets niet in de motivatie haha

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-14 20:27

maj0 schreef:
Kan ik je de hand schudden hoor. Vandaag waarschijnlijk mn examen verknald :( en was al zo onzeker of ik het wel zou kunnen. Dan helpt zo iets niet in de motivatie haha

haha, nee snap ik, balen is dat dan he :(
Wanneer krijg je de uitslag?