Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
ietjelover schreef:Jodi93 schreef:Ik doe de opleiding paardenhouderij
Is dat misschien iets? Is van alles al wat. Je moet letterlijk alles doen met de paarden. Plus er zit ORUN bij in(bij ons althans). en ook een stukje management gedeelte.
ik hoor altijd dat daar zo weinig werk in te vinden is?
Waar doe jij die opleiding?
Thats_Me schreef:Tja.. wat is te ver van huis? Ik vind dat je voor 4 jaar best wat meer reistijd kunt hebben helemaal als je ook nog regelmatig op stage bent. Ik zou zeggen 1,5 uur enkele reis als max. Aangezien school ook vaak eerder begint of eindigt en je al veel in OV aan huiswerk kunt maken.
Percy schreef:Is van Leende naar het Belgische Bilzen te doen? Lligt vlak bij Tongeren). Daar volgt mijn dochter van 16 een middelbare schoolopleiding met in de ochtend de gewone vakken en de middag is praktijk en theorie voor de paardensport. Aan het eind van de rit is ze opgeleid tot manegehouder, trainer A (rij-instructeur) en heeft ze de papieren om een bedrijf te starten.
Zij zit nu in het vierde en het is totaal zeven jaar. Haar ambitie is ook om daarna de politie opleiding te gaan doen maar ze heeft dan ook de papieren om de hogeschool te mogen doen. Nederlandse hbo.
Opleiding zelf is niet duur want het is gewoon onderwijs dus geen schoolgeld. Er moet wel stalling voor het paard betaald worden.
Klinkt voor mij precies als hetgeen jij graag wilt.
Astaloca schreef:VAVO? Heb je nog een jaar rek. Hoef je nog niet echt te kiezen specifiek en toch wat extra's
. Je wordt er niet gelukkig van als je veel moeite moet stoppen in iets wat het niet helemaal is voor jou, bovendien zou het zond zijn als je een opleiding hebt gedaan en er vervolgens niks mee doet! Astaloca schreef:Dat vind ik vreemd als je VMBO T hebt, heb je rechten tot HAVO ongeacht cijfers. En anders intake toets..

Maartje1990 schreef:Astaloca schreef:VAVO? Heb je nog een jaar rek. Hoef je nog niet echt te kiezen specifiek en toch wat extra's
TS is 16, dus dat gaat niet.
Als je veehouderij iets wil doen in die richting, misschien in Den bosch? Weet even zo uit m'n hoofd niet welke school dat is, maar weet wel dat daar mbo zit (óók hbo).
Misschien mbo paardenhouderij of paardensport? Die zit in o.a. Roermond op het citaverde. En ook het citaverde doet veehouderij, maar dan op hun locatie in Horst.
http://www.citaverde.nl/
Volgens googlemaps is het met het OV naar Roermond een uur, naar Horst een uur en 20 min. Dus best goed te doen ook nog.
Een hele andere mogelijkheid, een jaartje highschool in Amerika? Of een ander land naar jouw keus?
ietjelover schreef:Winged schreef:Wat staat je zo tegen van het ROC?
Veeeeels te groot, slechte uren, slechte organisatie, en zo nog wat redenen maar die ga ik niet hier zo neerzetten.
Percy schreef:Percy schreef:Is van Leende naar het Belgische Bilzen te doen? Lligt vlak bij Tongeren). Daar volgt mijn dochter van 16 een middelbare schoolopleiding met in de ochtend de gewone vakken en de middag is praktijk en theorie voor de paardensport. Aan het eind van de rit is ze opgeleid tot manegehouder, trainer A (rij-instructeur) en heeft ze de papieren om een bedrijf te starten.
Zij zit nu in het vierde en het is totaal zeven jaar. Haar ambitie is ook om daarna de politie opleiding te gaan doen maar ze heeft dan ook de papieren om de hogeschool te mogen doen. Nederlandse hbo.
Opleiding zelf is niet duur want het is gewoon onderwijs dus geen schoolgeld. Er moet wel stalling voor het paard betaald worden.
Klinkt voor mij precies als hetgeen jij graag wilt.
Vreemd dat je hier op niet reageert. Ik dacht je enigszins te kunnen helpen waarbij het jou uiteraard vrij staat om daar wel of niet op in te gaan. Dit is voor jou en dichtbij en het past in jouw straatje maar je negeert het. Dat snap ik niet helemaal.
lucifertje schreef:TS: PB mijn zus anders eens _Lucifertje (hoe toepasselijk) hier op bokt. Zij heeft de HAS gedaan maar wel een andere richting en kan je vast wel wat meer vertellen over de school.
Eventueel bijkomend voordeel is dat je als je de MAS niveau 4 hebt gedaan je als het goed is je HBO in 3 jaar doet.
Was bij mij iig wel het geval