caroline_max schreef:45 uur per week en dan maar 1000 euro
Dat is idd wel erg weinig.
TS; waar/en hoe woont je vriendin nu dan?
Dat moet toch ook bekostigd worden?
Gaat moeilijk lijkt me als je geen uitkering hebt en nog geen inkomen....
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
caroline_max schreef:Zit even te rekenen, maar ik neem aan dat vriend ook boven de 20 is? Dan zou ik ook maar eens de vakbond inschakelen. Volgens mij mag die 45 uur per week niet eens, maar hij verdient dan echt te weinig hoor! Heeft ie meerdere banen naast elkaar?
Edit; dat is 5,50 netto. Lijkt me weinig?
nientje78 schreef:caroline_max schreef:45 uur per week en dan maar 1000 euro
Dat is idd wel erg weinig.
TS; waar/en hoe woont je vriendin nu dan?
Dat moet toch ook bekostigd worden?
Gaat moeilijk lijkt me als je geen uitkering hebt en nog geen inkomen....
Tijn schreef:Ik denk dat het je vriendin vies tegen zal vallen om alleen voor een kleintje te zorgen.
En dat alleen om financiele redenen
(wel goed vooruitzicht dat er dadelijk een paar honderd euro op komt) geeft de burger moed denk ik
Jeja schreef:Tijn schreef:Ik denk dat het je vriendin vies tegen zal vallen om alleen voor een kleintje te zorgen.
En dat alleen om financiele redenen
Ze is zich hier bewust van, en denk niet dat het tegen zal vallen.
Mijn vriend werkt ook in de horeca, als kok net als haar vriend (dezen zijn collega's)
mijn vriend werk ook fulltime, met nog een minimum loontje.![]()
Ben me ervan bewust dat hij veel werk, hij is in ons verhaal gewoon de kostwinner![]()
zei heeft bijvoorbeeld een grote familie, en ouders die al met pensioen zijn.
wemkelover schreef:[***] schreef:
Welnee joh, want ze houden van elkaar en van het kindje! Dat geeft allemaal niets, met liefde komt alles goed![]()
![]()
Ik heb je getemd vind dit zwaar overbodig, kleinerend.
Je kan er wel over door blijven mekkeren maar het kind is er al opkomst. In theorie gezien kan ze elk moment al bevallen.

[***] schreef:Jeja schreef:Tuurlijk !!! Maar als tegen de werknemers word verteld jullie contract word verlengd want we zijn erg enthousiast over jullie. En ze dan gewoon aan hun lot overgelaten worden tja. is dat dan haar eigen schuld als hun hun afspraken niet nakomen??
Als jouw vriendin oud en wijs genoeg is zwanger te worden, had ze ook kunnen bedenken dat in tijden van crisis, je toch eerst een contract getekend moet hebben voor dat je er ook maar vanuit mag gaan dat het contract wel verlengd wordt. Ongeacht wat "hun" zeggen.
caroline_max schreef:Nou, misschien domme vraag, maar ze had toch al veel eerder eens bij het UWV kunnen binnenstappen? Die kunnen je precies vertellen waar je recht op hebt, waar je dat moet regelen en je helpen met solliciteren. Daarnaast had ze misschien via het UWV wél aan de slag gekund als bijv. receptioniste.
Beetje vreemd verhaal dit. De vriend heeft een inkomen van 1000 €, vriendin heeft geen inkomen? Of krijgt ze wel toeslagen? Met een inkomen van 1000 en een huur van 700 raak je echt je toeslagen niet kwijt, dus samenwonen lijkt me geen probleem.
Jeja schreef:Zei is momenteel rond de 32 weken zwanger, ze is door ontslag vrij snel in een nieuwe werkomgeving terecht gekomen maar toen in haar proef maand ontslagen omdat ze weinig tot niets kon en vaak moest afbellen omdat ze in het begin van haar zwangerschap veel misselijk was en veel flauw viel ivm lage bloeddruk.