Eigen trainings- en handelsstal beginnen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

livelovelife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-13 16:06

hihi dankje Leffroi! Maar het had een andere reden, kon er een tijdje niet op. In ieder geval, zegt de dressuurkoningin hier, dat het topic hier niet over ging en alleen maar wilde weten door een soort "consumenten proeftest" te houden wat ik kon vragen. Ik had natuurlijk richtlijnen gevraagd aan tineke, maar ook aan andere instructeurs. De vraag was, zijn mensen bereid om dat te betalen? en @x_jeanine_x ik heb je naam nog nooit horen vallen eigenlijk?

PS. ben niet van plan om paarden te gaan verkopen onder de 40.000, klinkt hopeloos, ik weet het, maar dat is een richtlijn waar ik mijn stal ook een soort "naam" mee probeer te geven. Een hele goede voor 20 ipv 70 of 150? Wie vertrouwd dat...

livelovelife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-13 16:12

en @zwerfkei. Ik heb dit idee al sinds mijn 14e, denk dat ik het dan wel goed overwogen heb om een studie te gaan doen of toch dit te gaan doen? Mijn passie ligt hier. Ben bereid om ervoor te vechten. Maar om mij een "kijk eens wat ik allemaal kan, en krijg meisje te noemen? Het spijt me, maar vind jezelf ook niet dat dat wat afwijkt van het topic? :) Bovendien heb ik al aardig wat gedaan om te komen waar ik nu ben, mijn paarden werden nooit voor me ingevlochten en gepoetst, ik moest m'n ouders werkelijk meesleuren naar grote wedstrijden en ik moest bijna alles zelf doen? Medelijden? Nee. Mijn ouders probeerden me alvast in te laten zien dat de paardenwereld niet alleen maar rozenblaadjes is, en dat hebben ze goed gedaan. Mijn keus. Mijn paarden kreeg ik niet voorgeschoteld met het bericht ga hier maar een wedstrijd mee rijden. Bovendien weet je niet wie ik ben en dus ook niet wat ik ervoor gedaan heb :) En aangezien jezelf er ook niet bij hebt staan, vermoed ik dat je OF erg verwend bent of eigenlijk helemaal niet in de (hoge dressuur) wereld zit...

Ladygiroc

Re: Eigen trainings- en handelsstal beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 16:18

Maar als jij naam wilt maken waarom dan zo geheimzinnig over wie je bent?

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 16:19

Ladygiroc schreef:

Misschien omdat er nog niets zeker is? Beetje nadenken kan geen kwaad.

livelovelife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-13 16:21

Leffroi schreef:
Ladygiroc schreef:

Misschien omdat er nog niets zeker is? Beetje nadenken kan geen kwaad.

Precies dit ^^ Eigenlijk is er al bijna alles zeker, maar bekendheid via bokt lijkt me wat minder. Begin liever met "echte" contacten.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 16:22

Zelfs de dure dressuurstal hier in de straat verkoopt weinig op dit moment.

livelovelife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-13 16:23

Andere regio, andere paarden, andere mensen? En opnieuw, graag on topic blijven... @kohtje

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 16:26

Paarden van gemiddeld een ton ,heeft natuurlijk niets met regio te maken. Maar ik wens je succes en zeg niets meer.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 16:29

Liever geen bekendheid via bokt naar wel soort van marktonderzoek op bokt? Je vraagt dus de mening van mensen, ivm een deel van je ondernemingsplan, die eigenlijk niet tot je doelgroep behoren? Wat is hier eigenlijk het nut van?

livelovelife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-13 16:30

Tuurlijk wel mijn doelgroep, maar een groot aantal heeft de reistijd er niet eens voor over. Ik vroeg mij af wat zij ervoor wilden betalen, vrij logisch toch?

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 16:40

livelovelife schreef:
Andere regio, andere paarden, andere mensen? En opnieuw, graag on topic blijven... @kohtje

Volgensmij blijft kohtje gewoon ontopic hoor ;)

Ik heb het gevoel dat je een beetje op een roze wolk zit wat betreft het verkopen van de paarden en wat er er uiteindelijk aan over houdt.
Het is crisistijd. Ook in de paarden wereld.
Heb je daarnaast er wel eens bij stil gedaan wat je nou eigenlijk netto overhoudt aan winst wanneer je het paard verkocht hebt? Je schrikt je rot welke kosten je allemaal moet betalen/afdragen. Stalling, voer, materiaal, materieel onderhoud, licht en water rekening, algemene bedrijfsverzekering en evt. extra verzekeringen, BTW, omzetbelasting, accountant enz.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 16:41

Hoezo, je vraagt toch training/handelsstal. Je vraagt immers ook wat mensen over hebben om hun paard in training te zetten bij je. Als mijn paard goed getrained zou worden, zou het mij om het even zijn of dat om de hoek is of aan de andere kant van Nederland is, je gaat er toch niet iedere dag kijken dan.
Dus, ik vind de andere opmerkingen juist vrij logisch. Je wilt alle informatie weten via bokt. Maar de grote vraag wie je dan bent, daar ben je heel stil over. Geeft niet, moet je zelf weten natuurlijk. Maar logisch vind ik het niet, neem aan dat je je klantenbestand, netwerk en via-via reclame zo breed mogelijk uitgespreid wilt hebben.

Ik vind het een leuk plan hoor, maar realitisch vind ik het niet. Denk ook dat je er weinig aan overhoudt onderaan de streep.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 16:44

Je wilt je enerzijds profileren in het marktsegment van de duurdere paarden maar anderzijds zoek je lesklanten op bokt (dus vooral basissport en recreatie): dit zijn qua marketing ed twee heel verschillende doelgroepen. Heb je nog andere troeven buiten je (dressuur)wedstrijdervaring?

livelovelife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-13 16:45

Ik heb het hele bedrijfsplan al uitgedacht, en ook aan onverwachtste kosten gedacht. Mijn ouders hebben het ook nagelopen, en ze hadden vroeger een handelsstal, dus weten hoe het ong zit. Ik hoef geen uitleg over hoe en wat ik mijn stal zou moeten runnen en dan ik opeens onverwachte kosten heb. Hier heb ik echt wel aangedacht (vrij logisch toch). Graag alleen weten wat jullie ervoor willen neerleggen, dus niet mij de les voorschrijven, hier heb ik mijn eigen mensen voor met de ervaring die niet anoniem is en die ik vertrouw, alvast bedankt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 16:46

Nouja het is lastig te bepalen hoeveel je voor een ruiter neer wilt leggen als je niet weet wie de desbetreffende ruiter is..

livelovelife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-13 16:46

en zeg niet dat ik klanten hier zoek, helemaal NIET (voor de 3e x). Alleen wat jullie voor zoiets zouden neerleggen.en hoe bedoel je andere troeven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 16:49

Voor een les? Iemand die de masterclass in deurne volgt, en misschien zelf goed kan rijden wil niet zeggen dat iemand zo goed les kan geven. *Spreekt uit ervaring*
Ik zou maximaal 25euro willen uitgeven.

Maar dan heb ik het over mijn eigen ervaringen, eigenlijk wil ik eerst dingen zien en horen voor ik een bedrag ga bepalen. ;)

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 16:51

Als je nog geen prijzen kent kun je simpelweg nog geen volledig bedrijfsplan hebben...
Andere troeven zoals probleemoplossend vermogen, enz iets wat jou beter maakt dan de anderen op je niveau.
En geloof me ik heb hier veel ervaring in: 3 stallen opgestart (2 winstgevend na 2 jaar en de derde na 3 jaar) en talloze audits en herstructureringen van bestaande stallen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 16:55

chelle_dora schreef:
Nouja het is lastig te bepalen hoeveel je voor een ruiter neer wilt leggen als je niet weet wie de desbetreffende ruiter is..

Precies. En als de instructeur mij onbekend is, wil ik referenties zien. :D

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 16:57

Sorry TS als het aanvallend klinkt.
Het kan zij dat je mij niet kent, maar mijn zusje wel, J.oyce v.an d.e K.ui.len
Heeft ook 2 EK's gereden eventing. En ik groom mee op wedstrijd. Maar meer info via PB en er sraat wat in mijn profiel.

In jou profiel staat niks en misschien ken ik jou wel. Maar als jij niks zegt. Of antwoord geeft op de masterclass vraag....
Wens ij je succes met je onderneming.
Het kopen. Verkopen en de lessen.

Eventers staan erom bekend dat ze willen investeren in de dressuur. Dus ook afstanden willen rijden voor een les ook voor een terreintraining.

livelovelife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-13 17:00

Ik had een bepaalde prijs gepakt, onder de mij aanbevolen prijs. Prijzen hier vallen iets tegen, maar nog steeds zou ik winst pakken na een jaar.

En Jeanine, ik zit niet zo in de eventing om eerlijk te zijn(volg het wel een beetje, maar niet de jeugd). Concurrentie is daar veel minder in de jeugd, ken mensen die met springen en dressuur onder aan de top meedraaien, en daar opeens in het kader werden gezet (o.a. met dure pony's maar dat is overal zo). Maar als ze er indd zoveel voor over hebben is dat mooi :)

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 17:03

Heb je eigenlijk simulaties gemaakt met verschillende variabelen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 17:04

Maar je kan nog zo laag zitten met je prijs.. Als niemand weet wie je bent, houd je ook weinig klanten over.
Ik ben zelf recreatieve ruiter, maar als ik dressuurmatig zou willen gaan rijden en mezelf en mijn paard naar de top zou willen werken, ben ik best bereid om wat uit te geven voor een dressuurles. Maar dan is het wél handig om te weten met wie je te maken hebt, en wat diegene bereikt heeft en inderdaad, de lesklanten, of die al wat bereikt hebben. Geld groeit bij niemand op z'n rug, dus voor een 'nobody' wordt echt geen 35 euro uitgegeven. Het zelf kunnen rijden en het overbrengen is ook nog een wereld van verschil, dat moet je in praktijk ook nog maar zien te bewijzen.

Ik denk persoonlijk dat je je beter eerst kan focussen op het lesgeven, en daar eens wat naam in maken voordat je een trainingsstal begint en jezelf wilt bombarderen tot hele goede leerling van pietje jantje of klaasje.
Er lopen zoveel goede leerlingen rond, wil niet zeggen dat ze allemaal hetzelfde kunnen. En instructrices zijn er genoeg, ga op zoek naar wat jou dan zo bijzonder maakt. En alleen het feit dat je hele hoge ambities hebt en lest bij een iemand die het gemaakt heeft in de dressuur, zegt dan weinig want dat zijn er genoeg.

livelovelife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-13 17:06

zoals ik al zei, ER STAAN GENOEG MENSEN MET ERVARING AAN MIJN ZIJDE, NIET ALLEEN MIJN OUDERS. ik weet prima wat ik doe en heb gedaan. Is dit niet het geval, wordt ik gecorrigeerd door hen.

en, voor de geinteresseerde, dat heb ik inderdaad gedaan.

en @Chelle_Dora lees het hele forum..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 17:07

Dat heb ik toevallig gedaan, je reageert alleen zeer ontwijkend. Geeft verder niet, maar hoe verwacht je dat mensen je kunnen vertellen wat jouw diensten waard zijn als ze niet weten wie je bent?
Op basis van je postgeschiedenis loop ik er ook niet warm van trouwens.