Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ceriadwen schreef:Stage is slechts een voorproef van wat je te wachten staat, als stage al teveel is dan is het in het eggie echt te veel.
Maartje1990 schreef:@ ceriadwen: ze moet 4 dagen stage lopen en op die dagen mag ze maar max. 8 uur stage lopen. Dus ze doet al meer dan haar opleiding eigenlijk van haar eist.
Ceriadwen schreef:Maartje1990 schreef:@ ceriadwen: ze moet 4 dagen stage lopen en op die dagen mag ze maar max. 8 uur stage lopen. Dus ze doet al meer dan haar opleiding eigenlijk van haar eist.
Nee ze moet 36 uur per week stage lopen kan ze over 7 dagen of 3 dagen en alles wat ertussen in zit proppen. 36 uur kan ze dus over 5 dagen verspreiden. ze kan ook 4 dagen van 9 uur maken. Het is een keuze. Maar die 36 uur per week moet ze maken.
Ceriadwen schreef:Is dat zo? Volgens mij is een blokstage een werkweek van 36 uur.
En iedereen die denkt dat het een leuke gratis werknemer is, nou geloof me liever geen stagaires want dat kost je een partij tijd daar wordt iemand niet vrolijk van. Niks gratis werknemer want het kost je meer als bedrijf dan het oplevert met uitzonderingen van de mensen die het "redden" en uiteindelijk goede werknemers worden.
Ceriadwen schreef:Is dat zo? Volgens mij is een blokstage een werkweek van 36 uur.
En iedereen die denkt dat het een leuke gratis werknemer is, nou geloof me liever geen stagaires want dat kost je een partij tijd daar wordt iemand niet vrolijk van. Niks gratis werknemer want het kost je meer als bedrijf dan het oplevert met uitzonderingen van de mensen die het "redden" en uiteindelijk goede werknemers worden.
. Ceriadwen schreef:misschien loop jij nu wel stage bij een kennis van mij, en die leest dit allemaal en ook nog eens hoe je nu praat. Denk jij dat dit handig is?
Tieneke schreef:Ceriadwen schreef:misschien loop jij nu wel stage bij een kennis van mij, en die leest dit allemaal en ook nog eens hoe je nu praat. Denk jij dat dit handig is?
Assertief in elk geval, en ze zegt niets verkeerds. Ik denk dat jij beter wat minder uit de hoogte kan doen, want wie weet wie dit allemaal leest uit jouw vriendenkring of kennissenkring of ... . "U is een goed begin, want voor jou ben ik een U.", echt, waar haal je je pretentie om zo minachtend te doen naar iemand die gewoon haar probleem al lang heeft kunnen oplossen zonder dat er irl iemand om gemekkerd heeft. Jij bent de enige die er moeilijk over doet.
Goddank dat er dergelijke wetten bestaan, anders werd elke stagiair uitgebuit en zaten we nog in de tijden van kinderarbeid.
amoj schreef:Misschien niet handig voor de stagebieder, want ik ga over mn max. 8 uur per dag heen waardoor hij zijn 'erkend leerbedrijf' kwalificatie kan kwijtraken.
Spreek ik ergens lelijk over deze meneer? In mijn OP vroeg ik gewoon wat bokt vind van deze tijden.
Dat mag niet?

44Myrthe44 schreef:Ceriadwen schreef:misschien loop jij nu wel stage bij een kennis van mij, en die leest dit allemaal en ook nog eens hoe je nu praat. Denk jij dat dit handig is?
Waar slaat dit nu weer op?
TS wil zich alleen aan de wet houden, en dat zou ''niet handig'' zijn?
![]()
![]()
![]()
![]()
Tieneke schreef:TS is geen veehouder, ze is stagiaire. Hoe het in "the end" zal zijn, doet nu niet ter zake, want ze is nog niet aan "the end". Ze doet stage, ze is geen interim of job aan het uitoefenen.
Ceriadwen, nee niet ongesteld, en hoezo dat anderen jou persoonlijk aanvallen? Je bent moeder overste niet en je moet haar nergens voor behoeden, je kent haar niet eens.
Wat gedraag jij je onbeschoft en betweterig.
Ceriadwen schreef:Dit is niet wat ts wil, TS wil een rustig baantje waar ze niet teveel inzet moet laten zien, waar het allemaal wat makkelijker op haar bordje gespreid wordt gelegd en waar ze vooral geen opoffering voor moet doen.
Duidelijk toch?

Punz schreef:Toch allemaal de post van TS nog eens goed lezen. TS wil geen veehouder worden. Ze loopt stage bij een veehouder. Dat is toch een groot verschil. Het vak wat ze wil gaan uitoefenen kan heel goed in de maximale uren die ze voor zichzelf wil/
Daarbij: er zijn gewoon regels waar een stagebedrijf zich aan moet houden, en als het goed is is het stage bedrijf daar prima van op de hoogte. Dus dat is het op zijn minst ráár dat al van te voren tegen TS gezegd wordt dat ze geacht wordt dagen van 12 uur te maken. Kijk, dit kan in de praktijk best eens voorkomen, en misschien ook wel vaker dan eens. Maar om dit van te voren al in de afspraken vast te leggen: dat kan en mag niet.
Ceriadwen: ik vind dat jij nogal vergaande uitspraken doet over TS. Je kent haar niet, je kent haar situatie niet, je weet niet wat ze er voor moet doen om dit leer/werk traject voor zichzelf mogelijk te maken. Dus iets voorzichtiger zijn is misschien op zijn plaats...
Dit is precies wat ik allemaal bedoel. Ukkiee schreef:Ceriadwen schreef:Dit is niet wat ts wil, TS wil een rustig baantje waar ze niet teveel inzet moet laten zien, waar het allemaal wat makkelijker op haar bordje gespreid wordt gelegd en waar ze vooral geen opoffering voor moet doen.
Duidelijk toch?
Grappig, volgens mij hebben we allebei dan toch een heel ander topic zitten lezen!
P.S.; dit is een redelijk onbeschofte reactie van jouw kant. In ieder geval minachtend.