Stagetijd, wat vinden jullie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje1990

Re: Stagetijd, wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 23:07

@ ceriadwen: ze moet 4 dagen stage lopen en op die dagen mag ze maar max. 8 uur stage lopen. Dus ze doet al meer dan haar opleiding eigenlijk van haar eist.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 23:10

Ceriadwen schreef:
Stage is slechts een voorproef van wat je te wachten staat, als stage al teveel is dan is het in het eggie echt te veel.

Precies, een voorproef, dat is de bedoeling. En daarom dat de TS het recht heeft om die voorproef mee te maken binnen wettelijk bepaalde grenzen. Je kan het ook zien als een sterkte van haar dat ze assertief genoeg is om voor haar rechten op te komen. Waarom jij zo blijft doordrammen is me een raadsel.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 23:10

Maartje1990 schreef:
@ ceriadwen: ze moet 4 dagen stage lopen en op die dagen mag ze maar max. 8 uur stage lopen. Dus ze doet al meer dan haar opleiding eigenlijk van haar eist.

Nee ze moet 36 uur per week stage lopen kan ze over 7 dagen of 3 dagen en alles wat ertussen in zit proppen. 36 uur kan ze dus over 5 dagen verspreiden. ze kan ook 4 dagen van 9 uur maken. Het is een keuze. Maar die 36 uur per week moet ze maken.

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 23:20

Ceriadwen schreef:
Maartje1990 schreef:

Nee ze moet 36 uur per week stage lopen kan ze over 7 dagen of 3 dagen en alles wat ertussen in zit proppen. 36 uur kan ze dus over 5 dagen verspreiden. ze kan ook 4 dagen van 9 uur maken. Het is een keuze. Maar die 36 uur per week moet ze maken.

Ik heb echt geen idee waar jij die 36 uur vandaan haalt?

Het gaat er juist om dat ze 4 dagen van 7-8 uur moet maken, en de 5de dag school heeft. Dus niks 'ze kan het over 5 dagen verspreiden'. Dat is niet de bedoeling van deze stage.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 23:25

Is dat zo? Volgens mij is een blokstage een werkweek van 36 uur.

En iedereen die denkt dat het een leuke gratis werknemer is, nou geloof me liever geen stagaires want dat kost je een partij tijd daar wordt iemand niet vrolijk van. Niks gratis werknemer want het kost je meer als bedrijf dan het oplevert met uitzonderingen van de mensen die het "redden" en uiteindelijk goede werknemers worden.

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 23:27

Ceriadwen schreef:

En iedereen die denkt dat het een leuke gratis werknemer is, nou geloof me liever geen stagaires want dat kost je een partij tijd daar wordt iemand niet vrolijk van. Niks gratis werknemer want het kost je meer als bedrijf dan het oplevert met uitzonderingen van de mensen die het "redden" en uiteindelijk goede werknemers worden.

36 / 4 is nog altijd 9, geen 12...

Bovendien is de wet gewoon de wet, en die geldt óók voor deze sector!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 23:28

Ceriadwen schreef:

Goed lezen dan. Elke dag minimaal 7 uur, maximaal 8. Nergens staat dat ik 36 uur moet maken.
Jaja, mijn vorige stagebieder ging gewoon dagen weg en ik mocht het bedrijf draaiende houden. Niet dat ik dat erg vond maar dan moet je niet zeggen dat je aan stagelopers niets hebt. Ik werk er trouwens nu nog, als we het toch over werknemers hebben :).

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 23:36

misschien loop jij nu wel stage bij een kennis van mij, en die leest dit allemaal en ook nog eens hoe je nu praat. Denk jij dat dit handig is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 23:38

Hoezo hoe ik nu praat? Doe ik iets verkeerd?
Maakt mij niet uit hoor als het een kennis van je is. Ik kan lezen en schrijven met die man en hij weet wat hij aan me heeft.

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 23:42

Ceriadwen schreef:
misschien loop jij nu wel stage bij een kennis van mij, en die leest dit allemaal en ook nog eens hoe je nu praat. Denk jij dat dit handig is?

Waar slaat dit nu weer op?
TS wil zich alleen aan de wet houden, en dat zou ''niet handig'' zijn?
:') :') :') :') :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 23:43

Misschien niet handig voor de stagebieder, want ik ga over mn max. 8 uur per dag heen waardoor hij zijn 'erkend leerbedrijf' kwalificatie kan kwijtraken.
Spreek ik ergens lelijk over deze meneer? In mijn OP vroeg ik gewoon wat bokt vind van deze tijden.
Dat mag niet?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 23:44

Ceriadwen schreef:

Assertief in elk geval, en ze zegt niets verkeerds. Ik denk dat jij beter wat minder uit de hoogte kan doen, want wie weet wie dit allemaal leest uit jouw vriendenkring of kennissenkring of ... . "U is een goed begin, want voor jou ben ik een U.", echt, waar haal je je pretentie om zo minachtend te doen naar iemand die gewoon haar probleem al lang heeft kunnen oplossen zonder dat er irl iemand om gemekkerd heeft. Jij bent de enige die er moeilijk over doet.

Goddank dat er dergelijke wetten bestaan, anders werd elke stagiair uitgebuit en zaten we nog in de tijden van kinderarbeid.

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 23:48

Tieneke schreef:
Ceriadwen schreef:

Assertief in elk geval, en ze zegt niets verkeerds. Ik denk dat jij beter wat minder uit de hoogte kan doen, want wie weet wie dit allemaal leest uit jouw vriendenkring of kennissenkring of ... . "U is een goed begin, want voor jou ben ik een U.", echt, waar haal je je pretentie om zo minachtend te doen naar iemand die gewoon haar probleem al lang heeft kunnen oplossen zonder dat er irl iemand om gemekkerd heeft. Jij bent de enige die er moeilijk over doet.

Goddank dat er dergelijke wetten bestaan, anders werd elke stagiair uitgebuit en zaten we nog in de tijden van kinderarbeid.

Amen.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 23:51

amoj schreef:
Misschien niet handig voor de stagebieder, want ik ga over mn max. 8 uur per dag heen waardoor hij zijn 'erkend leerbedrijf' kwalificatie kan kwijtraken.
Spreek ik ergens lelijk over deze meneer? In mijn OP vroeg ik gewoon wat bokt vind van deze tijden.
Dat mag niet?

Dat doe je nu wel, door dit op te schrijven. ;)

Ik denk dat je, als je een opleiding voor veehouderij doet, je als stagiair best je eisen kunt stellen, dat mag je, wettelijk gezien. Maar als veehouder, waar je de opleiding voor volgt, mag je in the end heel blij zijn als je 'maar' 12 uur per dag, 7 dagen in de week in de weer hoeft. Ken niet zo heel veel veehouders die minder uren maken. Of had je het idee dat die koeien, en nog erger, schapen, allemaal overdag bevallen..? En al het gras alleen maar overdag wordt binnengehaald? En dat er tijdens kantoor-uren tijd is voor administratie?
Laatst bijgewerkt door Sientje op 17-08-13 23:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 23:52

Goh Tieneke ongesteld ofzo?

Het enige wat ik zeg is dat als het stage lopen teveel is, dat het dan waarschijnlijk niet het goede beroep is. Ik behoed het kind voor een fout die in het vervolg van haar leven een grote impact kan hebben. Als je het niet kan moet je het niet doen, zo ontzettend moeilijk is dat niet.

En nogmaals stagaires kosten meer dan ze opleveren, het is dat bedrijven de tijd En het geld willen vrij maken om deze mensen op te leiden anders had er helemaal geen werk geweest na de schooltijd.

Dit is niet wat ts wil, TS wil een rustig baantje waar ze niet teveel inzet moet laten zien, waar het allemaal wat makkelijker op haar bordje gespreid wordt gelegd en waar ze vooral geen opoffering voor moet doen.

Duidelijk toch?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 23:55

TS is geen veehouder, ze is stagiaire. Hoe het in "the end" zal zijn, doet nu niet ter zake, want ze is nog niet aan "the end". Ze doet stage, ze is geen interim of job aan het uitoefenen.

Ceriadwen, nee niet ongesteld, en hoezo dat anderen jou persoonlijk aanvallen? Je bent moeder overste niet en je moet haar nergens voor behoeden, je kent haar niet eens.

Wat gedraag jij je onbeschoft en betweterig.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 23:56

44Myrthe44 schreef:
Ceriadwen schreef:

Waar slaat dit nu weer op?
TS wil zich alleen aan de wet houden, en dat zou ''niet handig'' zijn?
:') :') :') :') :')

Denk jij dat werkgevers in de toekomst zitten te wachten op werknemers met zo een werk mentaliteit? En wat je op inet plaatst staat er voor altijd! En ook werkgevers googelen tegenwoordig. TS studeert af volgend jaar, gaat op zoek naar een baan. En dan komt een werkgever dit tegen. Wat zou jij doen als werkgever?

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 23:57

Tieneke schreef:
TS is geen veehouder, ze is stagiaire. Hoe het in "the end" zal zijn, doet nu niet ter zake, want ze is nog niet aan "the end". Ze doet stage, ze is geen interim of job aan het uitoefenen.

Ceriadwen, nee niet ongesteld, en hoezo dat anderen jou persoonlijk aanvallen? Je bent moeder overste niet en je moet haar nergens voor behoeden, je kent haar niet eens.

Wat gedraag jij je onbeschoft en betweterig.

Mag jij vinden. Omdat wij het niet eens zijn vind je me onbeschoft? Kan je een onbeschofte post van mij Quoten dan?

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 23:58

Ceriadwen schreef:
Dit is niet wat ts wil, TS wil een rustig baantje waar ze niet teveel inzet moet laten zien, waar het allemaal wat makkelijker op haar bordje gespreid wordt gelegd en waar ze vooral geen opoffering voor moet doen.

Duidelijk toch?

Grappig, volgens mij hebben we allebei dan toch een heel ander topic zitten lezen!

P.S.; dit is een redelijk onbeschofte reactie van jouw kant. In ieder geval minachtend.
Laatst bijgewerkt door Ehona op 17-08-13 23:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Tieneke

Veehouders hebben duidelijk geen tijd om op Bokt te gaan neuzen in berichtjes. Hopelijk ben jij je eigen werkgever, anders loop je zelf misschien nog tegen de lamp.

Punz

Toch allemaal de post van TS nog eens goed lezen. TS wil geen veehouder worden. Ze loopt stage bij een veehouder. Dat is toch een groot verschil. Het vak wat ze wil gaan uitoefenen kan heel goed in de maximale uren die ze voor zichzelf wil/

Daarbij: er zijn gewoon regels waar een stagebedrijf zich aan moet houden, en als het goed is is het stage bedrijf daar prima van op de hoogte. Dus dat is het op zijn minst ráár dat al van te voren tegen TS gezegd wordt dat ze geacht wordt dagen van 12 uur te maken. Kijk, dit kan in de praktijk best eens voorkomen, en misschien ook wel vaker dan eens. Maar om dit van te voren al in de afspraken vast te leggen: dat kan en mag niet.

Ceriadwen: ik vind dat jij nogal vergaande uitspraken doet over TS. Je kent haar niet, je kent haar situatie niet, je weet niet wat ze er voor moet doen om dit leer/werk traject voor zichzelf mogelijk te maken. Dus iets voorzichtiger zijn is misschien op zijn plaats...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 23:59

Ik reageer niet meer op jou ceriadwen, wel knap dat jij zo denkt te weten wat ik wil. Dan ken jij mij niet goed genoeg :)
Volgens mij ben jij trouwens degene die ongesteld is, misschien moet je je posts ooit eens teruglezen als je afgekoeld bent.

@Sientje; dat geld idd voor veehouders. Iemand die een eigen veehouderij heeft is idd meer dan 8 uur per dag aan het werk. En dat koeien en schapen niet alleen overdag bevallen hoef je mij niet te vertellen hoor ;)
Maar ik heb, helaas!, geen papa die boer is. Voor mij geen eigen veehouderij helaas.
Daarom start ik later een eigen bedrijfje of ga als het werk als bedrijfsmedewerker. Maar omdat dat in de sector veehouderij plaats vind hoeft dat niet te betekenen dat ik alle dagen 12 uur draai.
Klauwbekappers van bijv AB Oost werken toch ook geen 12 uur per dag?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 00:00

Punz schreef:
Toch allemaal de post van TS nog eens goed lezen. TS wil geen veehouder worden. Ze loopt stage bij een veehouder. Dat is toch een groot verschil. Het vak wat ze wil gaan uitoefenen kan heel goed in de maximale uren die ze voor zichzelf wil/

Daarbij: er zijn gewoon regels waar een stagebedrijf zich aan moet houden, en als het goed is is het stage bedrijf daar prima van op de hoogte. Dus dat is het op zijn minst ráár dat al van te voren tegen TS gezegd wordt dat ze geacht wordt dagen van 12 uur te maken. Kijk, dit kan in de praktijk best eens voorkomen, en misschien ook wel vaker dan eens. Maar om dit van te voren al in de afspraken vast te leggen: dat kan en mag niet.

Ceriadwen: ik vind dat jij nogal vergaande uitspraken doet over TS. Je kent haar niet, je kent haar situatie niet, je weet niet wat ze er voor moet doen om dit leer/werk traject voor zichzelf mogelijk te maken. Dus iets voorzichtiger zijn is misschien op zijn plaats...

Danku! :) Dit is precies wat ik allemaal bedoel.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 00:01

Ukkiee schreef:
Ceriadwen schreef:

Duidelijk toch?

Grappig, volgens mij hebben we allebei dan toch een heel ander topic zitten lezen!

P.S.; dit is een redelijk onbeschofte reactie van jouw kant. In ieder geval minachtend.

hoezo minachtend? Zeker niet onbeschoft. Je kan de reactie wel als realistisch beschouwen in de huidige arbeidsmarkt

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 00:02

Tieneke schreef:
Veehouders hebben duidelijk geen tijd om op Bokt te gaan neuzen in berichtjes. Hopelijk ben jij je eigen werkgever, anders loop je zelf misschien nog tegen de lamp.

Oe Tieneke, gaan we persoonlijk worden?