Officiële waarschuwing Albert Heijn

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: Officiële waarschuwing Albert Heijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 01:01

Denk maar zo; de mensen bij wie je het vraagt die er gewoon simpelweg jonger uit zien, maken het vaker mee. Dus die kijken er niet meer van op :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 01:02

Liess__ schreef:
Ik heb wel het toppunt van domheid meegemaakt :+

Ik was in mijn pak ik ben militair en werd bij het servicepunt van de ah om legitimatie gevraagd bij het kopen van sigaretten...stond wel even met mijn mond vol tanden :D

Vrouw achter mij begon heel hard te lachen en vroeg of we in Nederland kindsoldaten hadden, arm meisje achter de kassa werd enorm rood en heeft wel 100 x sorry gezegd.

Hier lopen er anders ook kinderen in het uniform, 15/16 jarige in opleiding. Dus het bestaat :) niet iedereen kent de insignes ed. De vooropleiding loopt ook in uniform, maar is nog voor de wet een kind.
(Ziet er wel grappig uit, stel van die pubers strak in uniform te marcheren :') )
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 20-07-13 01:04, in het totaal 1 keer bewerkt

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 01:04

Ja gewoon vragen als het een petje draagt al helemaal en met puisten ook en als je twijfelt ook gewoon in je rij kijken en ze dr uit pikken die je gaat controleren en je niet laten afleiden. Vertel de leiding maar dat je er goed op wilt gaan letten. geen id geen drank

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 01:39

vuurneon schreef:
Liess__ schreef:
Ik heb wel het toppunt van domheid meegemaakt :+

Ik was in mijn pak ik ben militair en werd bij het servicepunt van de ah om legitimatie gevraagd bij het kopen van sigaretten...stond wel even met mijn mond vol tanden :D

Vrouw achter mij begon heel hard te lachen en vroeg of we in Nederland kindsoldaten hadden, arm meisje achter de kassa werd enorm rood en heeft wel 100 x sorry gezegd.

Hier lopen er anders ook kinderen in het uniform, 15/16 jarige in opleiding. Dus het bestaat :) niet iedereen kent de insignes ed. De vooropleiding loopt ook in uniform, maar is nog voor de wet een kind.
(Ziet er wel grappig uit, stel van die pubers strak in uniform te marcheren :') )

Lopen die in pak buiten? Volgens mij mag dat niet eens. iig niet na schooltijd

Die lopen met die kaassoufflees op de schouders, en bij ons was de regel dat je pas in pak naar buiten mocht wanneer je je baret had 'verdiend' en zeker niet met veldpet!

LS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 01:57

In Nieuw-Zeeland hingen er bordjes in de supermarkten waarop stond dat iedereen die er onder de 25 uitziet om ID gevraagd wordt als je alcohol of sigaretten kocht (leeftijd was 18 voor beide). Werd altijd gedaan, daar gaf ik mijn ID dan ook al standaard aan degene achter de kassa.

Hier thuis geef ik nooit mijn ID als er niet achter gevraagd wordt maar moesten ze het vragen zou ik er geen probleem mee hebben hoor.
Als mensen dan een stuk ouder blijken zeg je gewoon dat je bij twijfel het vraagt, better safe than sorry. Mensen begrijpen dat wel hoor :)

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 02:02

moelly schreef:
Rijbewijzen kun je tegenwoordig ook al met 16/17 krijgen, toch?

Dus? Dan mogen ze drinken hoor!
Kan me altijd enorm irriteren aan dsommige mensjes achter de kassa met mijn rijbewijs in hun hand. En maar zoeken naar de geboortedatum van mij. HALLO! Rijbewijs...! Als ik t zeg tegen hun waarna ik begin te lachen snappen ze t vaak zelf wel waarom ik ze 'uitlach' met als resultaat een kassière met een kop van een boei die ook begint te lachen :D

karin_gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 02:32

eenitraM schreef:
moelly schreef:

Kan me altijd enorm irriteren aan dsommige mensjes achter de kassa met mijn rijbewijs in hun hand. En maar zoeken naar de geboortedatum van mij. HALLO! Rijbewijs...! Als ik t zeg tegen hun waarna ik begin te lachen snappen ze t vaak zelf wel waarom ik ze 'uitlach' met als resultaat een kassière met een kop van een boei die ook begint te lachen :D

Nou ja zeg... waarschijnlijk zijn die meiden al ontzettend onzeker bij het vragen naar je id, logisch dat ze dan zenuwachtig gaan zoeken naar je geboortedatum.

Ach, ik werd laatst ook gevraagd naar mijn id, ben 27 jaar en lust best een baco ;) Ik keek blijkbaar verbaasd want de cassiere vroeg meteen of dit een domme vraag was en zei dat ik mijn id dan niet hoefde te laten zien.. Ik heb er geen problemen mee hoor, het is moeilijk genoeg voor die meiden!

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 07:45

eenitraM schreef:
moelly schreef:

Ik controleer altijd de foto bij de legitimatie. Het is echt zo verschikkelijk banketstaaf om mensen die hun werk doen uit te lachen...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 07:47

eenitraM schreef:
moelly schreef:

Uitlachen vind ik dus ontzettend kinderachtig en dan kan ik me wel weer voorstellen dat ze om identificatie vragen.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 09:32

eenitraM schreef:
moelly schreef:

Dat is voor jouw misschien heel normaal maar ze kunnen net zo goed met het rijbewijs van paps of mams op zak lopen. Je zult toch moeten controleren of het klopt bij degene die hem geeft. Alleen pasje zegt niets je zult toch de foto en geboortedatum na moeten kijken dus vind een beetje raar dat je ze uitlacht.
Ik heb dat ook weleens in mezelf hoor als ik met autosleutels in me hand sta en ik me id moet laten zien maar ja dat je ze hebt wil niet zeggen dat je ermee rijdt. Is voor ons misschien heel logisch maar ze hebben gewoon een probleem als ze het aan de verkeerde meegeven.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 09:45

eenitraM schreef:
moelly schreef:

Poeh, wat gedraag jij je als een minne hond dan.. :/

Ja, vanaf 16 mogen ze inderdaad drinken, maar tot 20 moet je je kunnen legitimeren, dus lekker belangrijk of jij je ID of rijbewijs geeft, in beide gevallen moeten wij de geboortedatum én foto checken.
Regels zijn regels en ze zijn er in dit geval om je aan te houden. NIET om ze te overtreden.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 11:34

Je moet je tot 25 jaar kunnen legitimeren. Het is heel lastig in te schatten. Wát ik zelf altijd doe is diegene die in mijn rij staan en er wát jong uit zien, gewoon goed in de gaten houden. Meestal pakken ze vanzelf hun id kaart erbij :))

Je kan beter echt een x teveel vragen dan te weinig. Uiteindelijk als je deze fouten blijft maken, zal het je baan kosten. De boetes die het bedrijf krijgt zijn echt niet mis. Meestal praat je over duizende euros

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 11:39

Denk dat het een actie is van de Ah op het moment, stond gisteren in de rij en hoorde de hoofdcassiere het tegen 2 meiden zeggen, zal dus wel van hoger hand komen dat het ineens weer strenger in de gaten word gehouden.

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-13 11:42

Het wordt altijd wel streng in de gaten gehouden vind ik, maar misschien maakten die 2 meiden ook fouten en werden ze erop aangesproken? :) Normaal wordt tegen mij ook niets gezegd erover als ik het gewoon goed doe :)

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 11:52

Sowieso zijn er trouwens ot veel controles. Dus daar maken supermarkten elkaar attent op en een is het de taak van de leiding gevende om te zorgen dat de rest van het personeel ook goed op de hoogte is

Ellentjuh12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 11:58

Gewoon vragen! Mij werd ook altijd om id kaart gevraagd terwijl ik 21 ben. Nu ik zwanger ben word er trouwens niet meer gevraagd! :P

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 12:01

Zoals iedereen zegt: gewoon vrijwel altijd vragen.
Zeker omdat de leeftijd voor het kopen van alle soorten alcohol 18 zal gaan worden.
Ik ben net 21 en ze vragen het mij ook bijna altijd en dat vind geen probleem :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 12:04

Gewoon vragen, ik heb op het werk een briefje liggen achter de kassa.
1991: 22 jaar
1992: 21 jaar
1993: 20 jaar
1994: 19 jaar

Neem aan dat je het principe snapt, ik vraag altijd naar de ID als ik ook maar enigszins twijfel. Kunnen ze zich niet legitimeren dan krijgen ze geen alcohol of sigaretten mee. Kunnen ze zich wel legitimeren krijgen ze het geen mee wat ze mee mogen nemen.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 12:06

Gewoon standaard vragen of je moet het echt zien dat ze zeker ouder zijn... Mensen zien het vaak als een compliment (of je moet iemand hebben die net 16+ of 21+ is :') die vinden dat niet grappig dat ze jonger worden geschat :P)

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-13 12:11

KimD schreef:
Gewoon vragen, ik heb op het werk een briefje liggen achter de kassa.
1991: 22 jaar
1992: 21 jaar
1993: 20 jaar
1994: 19 jaar

Neem aan dat je het principe snapt, ik vraag altijd naar de ID als ik ook maar enigszins twijfel. Kunnen ze zich niet legitimeren dan krijgen ze geen alcohol of sigaretten mee. Kunnen ze zich wel legitimeren krijgen ze het geen mee wat ze mee mogen nemen.

Oh bij ons staat er ''geen verkoop na *datum van vandaag 1997'' haha :D

pandour4evuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 12:13

*niet hele topic gelezen alleen gedeelte*

In Amerika vragen ze iedereen om een ID al ben je 60. Mijn moeder werd op het vliegveld (62 jaar) om haar ID gevraagd. Op deze manier elimineer je wel dat je aan onder 21 verkoopt. dan heb je natuurlijk ook de fakeID.

Eigenlijk zou dat gewoon de regel hier moeten zijn . Dan weet iedereen het en dan heb je ok altijd je id bij je als je alcohol wilt. (of sigaretten)

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 12:13

Ik ben al zo "ingeburgerd" betreft de supermarkten. Voordat ze er om hebben gevraagd hebben ze mijn tassen al gezien en ligt mijn ID al klaar, terwijl ik soms niet eens alcohol koop. Maar ben het zo gewend geworden en krijg er vaak genoeg complimenten over bij de kassa's. :+

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-13 12:19

miss_lizje schreef:
Ik ben al zo "ingeburgerd" betreft de supermarkten. Voordat ze er om hebben gevraagd hebben ze mijn tassen al gezien en ligt mijn ID al klaar, terwijl ik soms niet eens alcohol koop. Maar ben het zo gewend geworden en krijg er vaak genoeg complimenten over bij de kassa's. :+

Haha :D Maar dat is ook echt heel fijn als mensen hun ID al klaar hebben liggen. :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 19:05

Als mensen hun ID al klaar hebben, hebben ze vaak ook 'niks te verbergen'. Maar je kunt er gerust naar vragen, al is iemand inderdaad al de 60 gepasseerd. Doe ze moeilijk dan is het jammer maar helaas met lege handen de deur uit, je voert immers alleen je werk uit. ;)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 19:09

eenitraM schreef:
moelly schreef:

Wie gedraagt zich dan volwassen en naar zijn leeftijd.
Jij dus blijkbaar niet.