Kun jij dit werk tot je pensioen volhouden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

L_iek

Re: Kun jij dit werk tot je pensioen volhouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 18:32

Ik werk bij de politie. Het werk wat ik nu doe is super en kan ik nog jaren volhouden. Toch denk ik niet dat ik dit tot mijn pensioen zal doen. Wel bij de politie maar wellicht in een andere functie.

Jodyy93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 18:47

nee helaas niet. werk full-time op een manege... en dat is af en toe erg zwaar. ook lange dagen en weekenden. en daarnaast nog mij eigen paard enz. en ooit toch ook nog eens een eigen huisje! maar ik denk dat als ik 21 ben er eens over ga denken wat ik later wil hierin doorgaan of een opleiding ernaast gaan do

en ik zie het dan wel!:)

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 22:03

Waar ik nu stageloop (en waar ik ook oproepkracht ben), ja. Mijn vorige stage? Dat hield ik amper 10 weken vol. :') Maar het werk op zich wel ja.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 22:26

Ik ben juf en dat bevalt me erg goed. Elke dag weer een uitdaging.
Of ik het tot mijn pensioen ga volhouden? Ik heb geen idee. Ik ben blij met mijn baan en ga er met plezier naar toe. Dus voor nu zit ik helemaal goed.

renep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 09:57

Na 21 jaar bij de landmacht ga ik nog elke dag met plezier naar mijn werk.
Elke 3 jaar een nieuwe functie, en eens in de zoveel tijd een uitzending.
Dus erg gevarieerd werk en kan dat zeker doen tot aan mijn pensioen. Al sluit ik nooit mijn ogen voor de buitenwereld, en wie weet wat ik volgend jaar doe 8-)

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 00:05

Nee, ik werk in de kinderopvang, eerst anderhalf jaar als bijbaan en nu een jaar vast op de groep, maar ik ga over een maand weg en ga dan een bbl opleiding als verzorgende doen. Ook niet mijn droombaan maar ik ben hbo afgestudeerd en heb een studieschuld plus vaste lasten te betalen, en daar is dit de goede optie voor.

Ik hoop in de toekomst een combi te maken van werken met ouderen en de kunst/cultuurkant, door bv workshops te geven of activiteiten aan te bieden. Maar voorlopig wil ik eerst mijn vig diploma hebben en kijken wat me ligt.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 14:43

Ik werk als dierenarts in een overheidsfunctie, ben rijksambtenaar.
Ik zie voorlopig geen redenen bij mijn werkgever te vertrekken. Maar ik verwacht eigenlijk wel dat ik op termijn een of meer keren van functie binnen onze dienst zal veranderen. Verandering van spijs doet eten en er zijn wel doorgroeimogelijkheden.
Maar fysiek is het zeker mogelijk, ik heb collega's die na hun 'gewone' dierenartspensioen (dat ligt/lag op 60) alsnog bij ons in dienst gekomen zijn. Eén van mijn collega's in vaste dienst is 71! Dus fysiek gezien is mijn werk prima vol te houden, ook op latere leeftijd.
Echter, ik denk dat ik na een x aantal jaar in mijn huidige functie wel graag een andere uitdaging wil en dus hopelijk inderdaad gebruik kan maken van doorgroeimogelijkheden.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 14:52

ik kan met overtuiging nee zeggen, een 3 uur geleden namelijk mijn ontslag ingediend, niet zozeer vanwege het werk (dat had ik nog wel even volgehouden ) maar vanwege de organisatie die mij niet netjes behandelt in mijn ogen.

maar het werk (thuiszorg huishoudelijk) had ik sowieso niet willen blijven doen.
nu op zoek naar een nieuwe bijbaan en hard leren zodat ik door kan wat betreft studeren.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 10:36

Ik heb een geweldige baan, die bij mij past, maar ook bij waar ik voor gestudeerd heb.
De onderwerpen zijn heel divers, de omgeving van de organisatie is erg dynamisch en het werk biedt daarmee veel uitdaging. Ook krijg ik gewoon heel veel kansen en vrijheid. Ik doe dit nu ruim 3 jaar in deze baan bij deze werkgever en ik ben nog lang niet uitgekeken en uitgeleerd.
Maar wat ik wel zeker weet is dat de baan voor het leven (want daar heb je het eigenlijk over) niet bij mij past, hoe leuk mijn werk ook is, ik ben altijd op zoek naar uitdaging, verbreding en leerervaringen. En mijn ervaring is toch wel dat het in de meeste banen niet zo interessant blijft als dat mijn huidige baan nu nog steeds is.
En op het moment dat het niet meer interessant is, zoek ik wat anders. Dat kan bij dezelfde werkgever zijn, maar ook heel ergens anders. Zo is het tenminste tot nu toe altijd nog gegaan, met mij.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 10:48

Suzanne F. schreef:
F_Orumster schreef:
Dat je met een half uur al een eind komt in nl.

Dan heb je ongeveer een straal van 40 km om de woonplaats heen.

Hier niet hoor.
Ik woon 50km van mijn werk, en als het helemaal uitgestorven is, dan red ik dat in 3 kwartier. Maar normaal gesproken moet je echt rekenen op een uur reistijd.
Helaas hebben ze niet overal de wegen zo goed op orde als in het westen. En OV? Daarmee heb je ruim 2 uur reistijd over dezelfde afstand.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 11:02

da's een moeilijke. Ik zit zowat in een gouden kooi, 't is niet mijn droomjob qua uitdaging/mentale stimulatie, maar 't is in mijn interesseveld (anders was ik niet begonnen) en fysiek makkelijk te doen.

- Ondanks korte termijn contracten, wel de voordelen ve vastcontract (groepsverzekering, hospitalisatieverzekering, ...) EN zeker van verlengingen
- in praktijk glijdende uren zonder echte limiet ( als ik 's morgens wil paardrijden, dan begin ik 1-2u later en haal die een ander moment weer in) wordt in goed vertrouwen geregeld.
- gemiddeld meer vrije dagen dan in de industrie
- geen top loon, maar zeker niet slecht voor mijn diploma
- extra "feestdagen"
- dynamisch groep, veel studenten ed met goede sfeer
- fysiek licht werk, maar vergt wel coördinatie en fijne motoriek

enige echte nadeel is de reistijd (+/- 1u enkel). Die steekt me soms wat tegen, maar voor de sector waar ik in werk zal ik moeilijk dichter bij huis werk kunnen vinden of nog slechtere verbindingen moeten trotseren...

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 11:04

Ik heb voor dit moment mijn droombaan, maar ik heb wel 5-6 droombanen. Dit blijf ik voorlopig doen, ik wil met nog wat andere doelgroepen werken, ik wil hbo toegepaste psychologie gaan doen, en ik wil eindigen voor de klas in het mbo. :+

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 11:05

Absoluut niet, wordt nu al gek.. sowieso op m'n huidige plek. Ik ben school uit grafisch vormgever, wat ik ook echt niet tot m'n pensioen ga volhouden, daarvoor gaat de markt veel te snel. De programma's veranderen continue, de mensen veranderen, dat houd je op een gegeven moment gewoonweg niet meer bij.

Plus, je werkt veel onder stress.. dus ik denk dat dit voor een bepaalde periode erg leuk. Maar er is absoluut een moment dat ik dit niet meer trek.

Dan hoop ik toch als fotograaf aan de slag te kunnen/verder te gaan met m'n eigen uren ;)

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 11:10

Wat ik nu doe > Werken als vakantiejob in een kledingszaak: Nee, echt niet.
Wat ik tijdens het schooljaar doe > op leercontract in een manege werken: Echt wel. Het werk is verdomd zwaar, 124 stallen mesten, opstrooien, paarden naar de weides brengen, meelopen naast de paarden bij de beginnerslessen, vroeg tot laat werken, paarden binnen- en buiten zetten, paarden verzorgen en trainen, ...
Maar dat is helemaal mijn ding :j

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 11:13

Leuk topic :j , ik heb het daar nl. ook wel eens met vriendinnen over.

Ik heb nl. 2 vriendinnen die hun werk wel KUNNEN doen maar niet WILLEN doen. Ik heb mezelf toen ik 18 jaar was serieus afgevraagd of de opleiding en eventuele baan mij leuk genoeg leek om dit tot m'n 60e te blijven doen, maar ook of ik dit werk kan blijven doen. Die vriendinnen zijn nu ruim 10 jaar aan het werk en hebben er de balen van. Één vriendin is zich nu aan het omscholen.

Gelukkig ben ik heel blij met m'n beroep (secretaresse) en is het geen zwaar werk en dus zeer goed vol te houden wanneer je ouder wordt of bv zwangerschapskwaaltjes krijgt.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 11:15

oh, vergeten te melden. Ik ben thuis vanf dat ik weet dat ik zwanger ben tot 3 maand na de bevalling, daarna voordelige opvang in de creche. Alleen heb ik nog geen kinderwens :+

je job leuk vinden is idd heel erg belangrijk om het vol te houden...

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 11:19

Ik werk bij een netbeheerder (gas en elektra wereld) op kantoor en heb een vrij uitdagende pittige job wat me geestelijk wakker houdt gelukkig. Of ik dit tot mijn pensioen blijft doen, geen idee... ik heb een droom om een avontuur in het buitenland aan te gaan maar tot die tijd zit ik prima op de plek waar ik nu zit, ik kan alles betalen en heb een goed leven en ga met plezier naar mijn werk!

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 11:23

Ik ben lotus en of ik het vol houd ... ja en nee.
Voor de simpele bhv en ehbo cursussen gaat ik dit nog wel jaren volhouden.
Maar voor de meer zwaardere klussen nee, helaas zit het wat dat aan betreft niet mee.
Er zijn mensen die het volhouden om over de grond gesleurd te worden en of op een onmogelijke manier uit benarde posities gesjord te worden zonder of met brancard.
Maar ik denk niet dat ik het vol houd.

Lange dagen, veel reistijd en dan nog aan de bak voor je weer terug kan.

Kortom het is afwachten.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 11:26

Ik heb een baan met een goed loon, goede voorwaarden... Maar ik ben niet gelukkig (170km van thuis, zit door de week hier, in het weekend thuis). Als het bedrijf nou even 150km naar het noorden zou zitten...

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 11:32

Ik heb een parttime/oproep baantje als animal attendant en vlieg met paarden de hele wereld over.

Ja hoor dat houd ik wel vol tot ik 65 ben :D .

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 11:36

Cowgirl schreef:
Ik heb een parttime/oproep baantje als animal attendant en vlieg met paarden de hele wereld over.

67 bedoel je ;)
Als dat tegen die tijd nog zo is dan :o
Ik denk dat ik met mijn 80ste met pension mag :+

giotto

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 13:53

_DLS_ schreef:
Ik heb van mijn hobby mijn beroep kunnen maken ( volledig werkzaam in de paarden, en groom voor internationale wedstrijden )
Ik zou het heel graag tot mijn pensioen vol houden, als dat lichamelijk ook kan. :)

Hihi, toen ik zou oud was als jij dacht ik dezelfde toekomst te hebben. Ik was ook groom, op een internationale stal met veel concoursen erbij.
Nu, 16 jaar later... ben ik ondertussen al 8 jaar gestopt met groomen omdat ik het kotsbeu was om voor een hongerloon ( reken je uurloon maar eens uit) verantwoordelijk te zijn voor alles wat misloopt en slecht behandeld te worden door ruiters/eigenaars die doorgaans meer respect hebben voor hun paarden dan voor hun grooms.
Op mikjn 25ste kwam ik dan ook tot de conclusie dat er voor iemand zonder degelijk diploma niet veel kansen zijn op de arbeidsmarkt...met een hele resem interimjobs tot gevolg, van poetshulp tot werk in een fabriek.

Ik heb de afgelopen twee jaar voor een grote supermarktketen gewerkt hier in België...maar na twee jaar is gebleken dat het werk fysiek te zwaar is voor mij ( chronische ziekte die veel gewrichtsproblemen geeft, en twee knieoperaties door overbelasting op het werk) Heel de dag door de kniëen zakken en in een koude omgeving staan is er niet meer bij voor mij...
Dus vanaf volgende week ben ik opnieuw werkloos. 1 ding is al 100% zeker en dat is dat ik terug ga studeren. En de job die daarop gaat volgen, hoop ik wel vol te houden tot aan mijn pensioen :D
Want ik ben het switchen van werk kotsbeu :Y)

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 14:19

Ik doe al 20 jaar administratief werk en ik wil het best nog wel 25 jaar volhouden, zeker bij mijn huidige werkgever. Goed loon, min of meer glijdende uren.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 15:09

Ook ik houd mn baan wel vol. Vind het enorm leuk, en goed vol te houden.
Het enige wat me op zou kunnen gaan breken is de reistijd.

Bijna 1,5 uur heen met de trein en 1,5 uur terug met de trein.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 15:57

rommulus schreef:
Cowgirl schreef:

67 bedoel je ;)
Als dat tegen die tijd nog zo is dan :o
Ik denk dat ik met mijn 80ste met pension mag :+

65 dan moet je als groom stoppen, tenminste bij de maatschappij waar ik veel mee vlieg. Bij andere mag je wel langer door vliegen.