In de gevangenis volgens het UWV

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 11:52

Heb je ook toevallig niet in detentie gezeten voor 1 dag of langer? En heb je je ontslagbewijs niet opgestuurd?

Of heb je helemaal niet in detentie gezeten?

Want het UWV krijgt dit namelijk door van justitie..

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 11:53

Ik vind hem wel erg grappig eigenlijk :-)
Heb ook al het eea meegemaakt met het UWV maar deze kende ik nog niet :-)

Succes met het rechttrekken, dat is soms nog heeeeeel lastig :-)

horseyfries

Re: In de gevangenis volgens het UWV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 11:58

Ben heel benieuwd wat ze hierop te zeggen hebben!

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 12:02

Even voor de duidelijkheid: de laatste keer dat ik in een gevangenis was was in groep 6 tien we gingen kijken met school :')

Ik heb gebeld, en die meneer vroeg zwaar serieus of ik niet misschien voortvluchtig was.. Ik ben beledigd..
Hij zou ervoor zorgen dat ik word teruggebeld vandaag voor 5en en anders morgen voor 12 uur..

marleeentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 12:04

Murthul schreef:
Even voor de duidelijkheid: de laatste keer dat ik in een gevangenis was was in groep 6 tien we gingen kijken met school :')

Ik heb gebeld, en die meneer vroeg zwaar serieus of ik niet misschien voortvluchtig was.. Ik ben beledigd..
Hij zou ervoor zorgen dat ik word teruggebeld vandaag voor 5en en anders morgen voor 12 uur..

8)7 zijn ze nou helemaal...

Somebitch

:')

Nee hoor TS maak je daar maar geen zorgen om, als je voortvluchtig was had je namelijk een heel andere brief gekregen. ;)

Ze zullen nu wel ff contact met justitie om het na te vragen en als zij dan aangeven dat jij niet in detentie zit is er niks aan de hand. :)

Laat je nog wel even weten als je gebeld bent?

Vaak wordt je binnen 3 uur al teruggebeld, soms niet maar vaak wel ;)

natas_joy

hahah hilarisch! straks denkt die man aan de telefoon dat ie een boef te pakken heeft :P

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 12:05

natas_joy schreef:
hahah hilarisch! straks denkt die man aan de telefoon dat ie een boef te pakken heeft :P

:')

horseyfries

Ik zou echt behoorlijk boos worden en een excuusbrief vragen, zijn ze nu helemaal bedonderd?

xSwanHeart

Oh oh :') Straks is het gewoon een makkelijke manier om je op te sporen!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 12:06

Murthul schreef:

En als je dat wel was ging je dat ook écht aan die man vertellen ja _O-
Wat een opmerking van die man zeg :n :')

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 12:07

Voortvluchtig _O- ik zie je al gaan. Hoe ver zou je komen denk je. Krijg je niet de neiging om de beste man aan de telefoon je situatie uit te leggen. Wat een flapdrol. En dan nog zou er werkelijk iemand antwoorden. Ja natuurlijk meneer ze zoeken me al jaren. 8)7

StalNollie

wat ik dan van het uwv niet snap waarom terug bellen, waarom niet gelijk oplossen. het klopt toch niet. ik vind een sorry of straks een brief met een sorry zeker op zijn plaats.

OnlyFroukje

dus ze geloven je ook nog niet eens? Nou dit is wel bizar hoor.. Kun je niet even naar het bureau dat zij jou ook zwart op wit geven dat jij geen gedetineerde bent? Misschien sta je dan sterker...
echter vind ik het wel bull dat je dingen moet gaan regelen omdat hun zaakjes niet op orde hebben hoor

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 12:08

_O- En je mag nog wel uitkijken wat je zegt aan de telefoon, voor je het weet wordt het nog afgeluisterd door de FBI ook................. :')

(ik ga er persoonlijk ook vanuit dat het een hele domme typfout voor detachering is :+ )
Laatst bijgewerkt door Kentaro op 11-07-13 12:08, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 12:08

Is er trouwens echt geen sprake van idenditeitsdiefstal. Je zou bijna zeggen van wel, zo ja dan ben je daar behoorlijk mee in de problemen. Hopelijk valt het allemaal mee, moeten ze natuurlijk wel terug bellen.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 12:09

Murthul schreef:

Ze kunnen erg overtuigend zijn hoor, ik ging toen ook aan mezelf twijfelen, hm waar was ik rond die tijd? ben ik daar ooit geweest? terwijl ik toch echt niet achterlijk ben :+ }>

Dat ze je niet op stel en sprong geloven is niet zo gek, ze krijgen dagelijks genoeg foute types aan de telefoon die wel alles bij elkaar liegen

natas_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 12:10

Ik zou zeggen tegen die man dat je al jaren voortvluchtig ben en dat er een geldbeloning op je naam staat haha kijken hoe snel die de politie gaat bellen :P

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 12:13

Géniaal :') .
Ja hoor je bent vast voortvluchtig :j . Daarom dat je lekker op je eigen adres blijft wonen (ook zo'n mooie, die brief naar daar sturen :') ) want uiteraard is dat de laatste plaats waar de politie gaat kijken, wie blijft er nu thuis wonen als hij moet vluchten voor de gevangenis? Slim bedacht TS!
En dan ook nog eens naar UWV bellen om te bevestigen dat je wel degelijk thuis zit terwijl je eigenlijk naar de gevangenis moet. Geen kat die het door gaat hebben, je hebt het mooi voor elkaar!

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 12:13

Murthul schreef:

Nee meneer, ik ben wel op de vlucht voor de schoonmoeder van quartel maar verder ben ik best ok hoor :')

nou murth......klets je hier maar eens uit als je kan :')

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 12:14

StalNollie schreef:
wat ik dan van het uwv niet snap waarom terug bellen, waarom niet gelijk oplossen. het klopt toch niet. ik vind een sorry of straks een brief met een sorry zeker op zijn plaats.

Omdat dat niet kan ;)

Deze brief is inderdaad standaard bij detentie, komt niet overeen met detachering, dus ben bang dat er in het UWV systeem inderdaad een melding is gemaakt dat je in de gevangenis zit.
Dat kan komen door een typfout van een medewerker in BSN bijvoorbeeld maar inderdaad ook door ID fraude. Wel iets om dus bovenop te blijven zitten tot je een schrijven hebt gehad waarin aangegeven staat dat alles is opgelost.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 12:17

Murth toch _O-

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 12:25

Wel weer "handig" om geld langer binnen te houden... Want dit oplossen kost toevallig minimaal 10 werkdagen natuurlijk :') Dus jij krijgt je uitkering later... En zij krijgen nog een paar dagen extra rente... Doe dat bij minimaal 1000 mensen elke maand.. Levert een leuk bedrag op dan :')

Snap wel dat ze dit na moeten gaan natuurlijk :) Maar het kan zo zijn dat iemand een sofinr heeft gewisseld (verkeerd overgenomen) of dezelfde naam wil ook nog wel eens problemen opleveren :')

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 12:29

Lianne86: Zou je dat niet verrekend krijgen?! Bij huurtoeslag is dat in ieder geval wel zo. Ze hadden bij ons een fout gemaakt waardoor ze dachten dat we er geen recht meer op hadden, toen we hier achteraan gingen bleken we dat wel gewoon te hebben. Toen hebben we gemiste de rente er ook automatisch bij gekregen. Vonden we best netjes.

Wel een bizarre situatie trouwens ts, dan sta je even raar te kijken...

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 12:31

Lianne86 schreef:
Wel weer "handig" om geld langer binnen te houden... Want dit oplossen kost toevallig minimaal 10 werkdagen natuurlijk :') Dus jij krijgt je uitkering later... En zij krijgen nog een paar dagen extra rente... Doe dat bij minimaal 1000 mensen elke maand.. Levert een leuk bedrag op dan :')

Snap wel dat ze dit na moeten gaan natuurlijk :) Maar het kan zo zijn dat iemand een sofinr heeft gewisseld (verkeerd overgenomen) of dezelfde naam wil ook nog wel eens problemen opleveren :')

Goh lekker oordelen zeg als je zelf niet weet hoe het werkt.
Geloof me nu maar. Als het bij justitie nagevraagd wordt en het blijkt een fout te zijn is het binnen 24 uur opgelost. Dat duurt geen 10 werkdagen hoor.