Cadeautjes voor een mooi rapport/mooie cijfers

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 09:29

Nee, inderdaad, dan krijgt hij niks. Dat is nou eenmaal hoe de wereld verder normaal buiten school ook in elkaar steekt. Niet al je acties leveren wat op, hoe je ook je best doet.
En van demotivatie heb ik nog niks gemerkt. Er moeten natuurlijk wel voldoende momenten zijn om te scoren, dat houden we natuurlijk gerust wel in de gaten :j .

Anoniem

Re: Cadeautjes voor een mooi rapport/mooie cijfers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 09:31

Dat vind ik toch ook wel erg cru.

Je weet waarschijnlijk prima waar je kinderen wel en niet goed in zijn. Dan is het toch juist een motivatie om te belonen bij een (veel) hoger cider dan normaal?

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 09:31

uuhm.. ik krijg geld (ik ga naar 3 vmbo (= mavo))
van mijn vader: iedere 6 geen geld, iedere 7 een euro, een 8 is 2 euro enz. maar een 5 is dan -1 euro en een 4 is -2 euro...
oma: die geeft me iets van 5 euro ofzo. allang blij me. ik heb ook wel een superlieve oma hoor

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 09:33

LDRD schreef:
Urielle, ik begrijp je uitgangspunt, maar ons idee is juist dat hij moet weten dat hard werken loont en dat leert
hij o.a. op deze manier.

Wij doen dat dus met klusjes. :j Zelfde insteek, andere aanpak.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 09:35

Ik snap je punt hoor vonneke, maar geloof me, hij scoort voldoende aan het einde van de rit :j .
Ik bereid hem graag voor op de maatschappij zoals deze in elkaar steekt. Overigens is hij inmiddels
15 en heeft op eigen initiatief een jaarcontract inmiddels bij AH om vakken te vullen. Dat werken loont
heeft hij dus inmiddels goed opgepikt :j .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 09:36

Bij een vijftienjarige kan ik erin komen.
Bij een eersteklassers vind ik het wat anders.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 09:36

Ook een optie Urielle :j .

Zal voor hier even besparen waarom wij daar niet voor gekozen hebben. Vraagt een wat uitgebreidere toelichting
namelijk.

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 09:37

dit is geen discussie topic?

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 09:43

Op de basisschool kreeg ik tien gulden van mijn ouders als het rapport meeviel, op de middelbare school kreeg ik niets voor mijn rapporten. Toen ik geslaagd was voor het VWO heb ik uiteraard wel wat gekregen. :D

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 09:53

Whaha mijn oma had mn rapport nog nieteens gezien en zei hier 10 euro voor je rapport

Xjewillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 09:54

ik kreeg van me opa en oma altijd 50 euro voor het eindrapport hier zat ook altijd een zakcentje voor de zomer vakantie bij en me andere oma 10 euro en van me ouders is het bijvoorbeeld als me vader ziet dat ik hele hoge punten moet scoren om toch over te gaan doen we bijvoorbeeld dat ik 100 euro krijg als ik over ga. En mijn opa en oma stoppen mij bijna elke maand 10 euro toe, terwijl ik al meerdere keren heb gezegd dat dit niet nodig is

ik schaam me nu best wel van hoeveel ik krijg :o

WhiteLogness

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 09:56

Ik krijg normaal altijd als ik goede cijfers heb 10 euro.. maar omdat dit mijn laatste rapport was op de basisschool kreeg ik 20 :D

Chimene15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 09:58

Ik best veel :)

van mijn tante 10 euro
van mijn opa+oma 10 euro
van mijn moeder een deken en een neppe sofa waar sieraden inkunnen :D en een rondje mac!

Caelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 10:01

Van opa en oma 5 euro en van mijn ouders meestal niets :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 10:04

Mijn zoon van 7 heeft een vrij pittig jaar achter de rug en desondanks heeft hij een mooi rapport en liggen zijn toetsresultaten ver boven het nederlands gemiddelde. Ik vind dat ontzetten knap van hem en dat is me zekers een cadeautje waard.
Wat LDRD zegt, hard werken mag beloond worden.

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 10:10

Ik krijg voor een 'tussendoorrapport' €5,- per keer en voor een eindrapport €10,-. Nou moet ik zeggen dat een cadeautje (geld) voor mijn rapport me niet extra motiveert om goed mijn best te doen, het lijkt me vrij normaal om altijd je best te doen op school. :)

In de eerste klas werd er besloten of je naar Havo of VWO zou gaan en er waren kinderen bij die echt de meest dure dingen zouden krijgen als ze alsnog naar het VWO zouden gaan, ook al was het vrij zeker dat dat niet zo zou zijn... Ik heb niks gekregen toen ik naar het VWO mocht en het maakt me eigenlijk helemaal niks uit :=

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 10:12

Ik kreeg vroeger een vijfje uit de muis (een 5 gulden muntje uit een stoffen muis) van mijn oma. Van mijn ouders herinner ik me niet dat ik iets kreeg. Misschien mocht ik in de winkel iets kleins kiezen of zo, maar niets bijzonders.

Voor mijn eindexamen heb ik mijn hoofdstel gekregen. Dat wist ik niet vantevoren (ik had het hoofdstel al in februari gekocht namelijk), maar ik was er wel heel blij mee. Het ding was toch ruim 300€. Dat was ook min of meer het budget voor het eindexamen, omdat dat maar één keer voor kwam.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 10:15

Ik kom ook nog uit de rijksdaalder tijd :')

Maar heb ook een hond gekregen (nouja, we wilden sowieso een hond, en toen is er voor de gein gezegd "dan moet je wel 6 negens op je rapport hebben"...)

Maar normaal gesproken was het gewoon wat centjes en dat was het :) Vind het ook niet meer dan normaal... Nu heb ik ook niets gekregen toen ik mijn bachelor haalde (ok.... ik was ook iedereen vergeten uit te nodigen en had zelf geen zin om naar die ophaling te gaan.. dus ben blijven wachten tot ze het ding opstuurden... blijkbaar moest je hem dus toch zelf ophalen... dus een jaar later had ik hem opgehaald :'))

schotjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 10:21

Haha,lol. Ik krijg heulemaal niks.. Ook niet van opa of oma, maar wat wil je ook met 30 kleinkinderen :')

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 10:23

Ik beloon mijn zoon voor de inzet die hij heeft getoont,...niet voor de output. De output is alles op A+ nivo...maar dat is eigenlijk geen kunst voor hem, dat lukt hem op halve kracht ook nog wel. (hij scoort op dit moment voor lezen en rekenen eind groep 6)

Hij krijgt voor zijn inzet en harde werken dit jaar 2 euro. Vind ik prachtig voor een jongentje voor 8. De leraar was echt heel erg tevreden over hem dit jaar en was bijna emotioneel dat ze hem volgend jaar niet meer in de klas heeft.

Iphone's worden hier niet weggegeven voor rapporten en als hij een laptop nodig heeft krijgt hij deze. Heeft hij hem niet nodig dan spaart hij er zelf maar voor als hij er een hebben wil.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 10:32

Kennis :') Oh en ik ben twee keer afgestudeerd, dus ook nog tweemaal een titel, compleet cadeau gegeven door mijn ouders (het collegegeld dan, heb er wel iets voor moeten doen natuurlijk) :) Ik heb liever dat, dan een iPad.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 10:44

tja... ik heb vorig jaar pas voor het eerst iets gekregen voor mijn rapport ( zo'n 700 uur niet aanwezig geweest en toch een van de beste rapporten van mijn klas )
hiervoor heb ik toen een paar mooie leren laarzen uit mogen kiezen.
dit jaar krijg ik als cadeau een buskaart om vanaf volgend jaar naar een nieuwe school te mogen.

wel kreeg ik altijd bij ieder ziekenhuis bezoek een knuffel ( heb er iets te veel ) en tegenwoordig een boek of iets anders. school trekken mijn ouders niet zo aan, zolang ik maar gezond ben haal ik alles makkelijk.

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 11:02

Ik kreeg meestal wat geld van m'n ouders en oma's :)
Nu ik ben geslaagd mag ik voor mn rijbewijs gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 11:14

Ik kreeg met name een pak voor de broek als ik een slecht rapport had.
Goede rapporten werden beloond met maximaal een gulden of 7-10.

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 11:15

Ik kreeg altijd aan het einde van het schooljaar een kleinigheidje.
Toen ik mijn eindexamen had gehaald kreeg ik een nieuwe laptop voor mijn vervolg studie.