Probleempje met een leraar

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 16:40

liedje89 schreef:
En het is dom om je telefoon niet uit te zetten maar wie is er nu nooit zoiets vergeten, vind het disproportioneel om voor een foutje een apperaat van 500,- met prive informatie weken in te nemen. Schelden heeft niets met die telefoon te maken verder. Als je normaal de leraar uitscheld neemt ze toch ook niet je telefoon in daar hoort gewoon een normale straf op te staan.

Nou nou, overdrijven is ook een vak. Ik heb nergens zien staan dat de telefoon zo duur was en dan nog zin de regels duidelijk. En op normaal de leraar uitschelden hoort een normale straf te staan? Daar ga je al verkeerd, want het is niet normaal om iemand uit te schelden. Wie het dan ook is.

TS, als je mijn dochter was had je toch echt ontzettend op je sodemieter gekregen voor je gedrag. Je moet anderen behandelen zoals je zelf behandeld wenst te worden. En dat korte lontje heb ik ook, daar kun je zeker wat aan doen. Het is wel heel makkelijk om de schuld steeds bij een ander neer te leggen, maar zo werkt het helaas niet in de echte wereld.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 16:41

Tigra; Inderdaad, maar jij doet, ook nu weer, alsof TS liegt. Dat weet jij evemin als dat wij het weten.
ALS het waar is, is de leerkracht gewoon in fout. Ze heeft de gsm niet op zo'n manier af te pakken.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 24-06-13 16:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 16:42

Anoeska27 schreef:
liedje89 schreef:
En het is dom om je telefoon niet uit te zetten maar wie is er nu nooit zoiets vergeten, vind het disproportioneel om voor een foutje een apperaat van 500,- met prive informatie weken in te nemen. Schelden heeft niets met die telefoon te maken verder. Als je normaal de leraar uitscheld neemt ze toch ook niet je telefoon in daar hoort gewoon een normale straf op te staan.

Nou nou, overdrijven is ook een vak. Ik heb nergens zien staan dat de telefoon zo duur was en dan nog zin de regels duidelijk. En op normaal de leraar uitschelden hoort een normale straf te staan? Daar ga je al verkeerd, want het is niet normaal om iemand uit te schelden. Wie het dan ook is.

TS, als je mijn dochter was had je toch echt ontzettend op je sodemieter gekregen voor je gedrag. Je moet anderen behandelen zoals je zelf behandeld wenst te worden. En dat korte lontje heb ik ook, daar kun je zeker wat aan doen. Het is wel heel makkelijk om de schuld steeds bij een ander neer te leggen, maar zo werkt het helaas niet in de echte wereld.

Als het normaal was hoefde er ook geen straf op te staan. Maar ik denk wel dat het vreem dis om de telefoon langer in te houden omdat TS heeft gescholden, want die twee dingen hebben in beginsel niets met elkaar te maken.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 16:42

Ayasha schreef:
Tigra; Inderdaad, maar jij doet, ook nu weer, alsof TS liegt. Dat weet jij evemin als dat wij het weten.
ALS het waar is, is de leerkracht gewoon in fout.

Dat doe ik helemaal niet ik weet niet waar je dat leest maar ik geef gewoon in inzicht dat je niet alles moet geloven wat je zelf niet gezien hebt en ik zeg niet dat alleen TS fout is maar wat ze er wel aan kan doen als het zo erg is.

Demivds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 16:44

Tigra_ schreef:
Tja sorry maar daar kunnen wij dus niet over zeggen. Ken genoeg pubers met veel fantasie zoals leerling bij mij op school had verzonnen dat de leraar hem had geslagen, verhaal was andersom maar toch gingen ouders naar de rechter. Terwijl er genoeg andere leerlingen waren die het verhaal van de leraar bevestigden. Als het echt zo is moeten leerlingen naar hun mentor gaan dan kan er wat veranderen terug schelden helpt dan echt niet in zo'n situatie hoor.

Tuurlijk lieg ik hier niet over!
We besparen het haar juist doordat we GEEN aangifte doen!
Moet ze blij om wezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 16:45

Tigra_ schreef:
Resistance schreef:

Ik zeg niet dat je leraren mag uitschelden, maar ik vind het niet raar dat TS dat nu deed. Als het mens balpennen in leerlingen hun armen steekt en ze de klas uit sleurt, dan ben ik ook niet bang om iets terug te zeggen. Natuurlijk had ze beter gelijk naar de rector kunnen gaan, maar toch... ik kijk er niet van op dat TS de leraar uitscheldt. Leerlingen de klas uit sleuren en schreeuwen kan net zo min als de leraar uitschelden.

Tja sorry maar daar kunnen wij dus niet over zeggen. Ken genoeg pubers met veel fantasie zoals leerling bij mij op school had verzonnen dat de leraar hem had geslagen, verhaal was andersom maar toch gingen ouders naar de rechter. Terwijl er genoeg andere leerlingen waren die het verhaal van de leraar bevestigden. Als het echt zo is moeten leerlingen naar hun mentor gaan dan kan er wat veranderen terug schelden helpt dan echt niet in zo'n situatie hoor.

Aha, je bent zelf leraar :)* Dat verklaart een hoop.

Als je het van een leerling zijn/haar kant bekijkt, kan je niet veel anders verwachten. Natuurlijk weet je niet zeker of het waar is, maar als een leraar mijn telefoon uit mijn handen grist of mij knijpt, dan kan hij/zij ook wat terug verwachten. En maar zeggen "Leerlingen moeten altijd naar de docent luisteren", ik kan mij geen leerling bedenken die nog steeds braaf naar de docent luistert en beleeft blijft als de desbetreffende leraar hem/haar uitscheld. Dat kan gewoon niet. Het zijn pubers, wat verwacht je dan?

Demivds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 16:46

Resistance schreef:

Als je het van een leerling zijn/haar kant bekijkt, kan je niet veel anders verwachten. Natuurlijk weet je niet zeker of het waar is, maar als een leraar mijn telefoon uit mijn handen grist of mij knijpt, dan kan hij/zij ook wat terug verwachten. En maar zeggen "Leerlingen moeten altijd naar de docent luisteren", ik kan mij geen leerling bedenken die nog steeds braaf naar de docent luistert en beleeft blijft als de desbetreffende leraar hem/haar uitscheld. Dat kan gewoon niet. Het zijn pubers, wat verwacht je dan?

_/-\o_

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 16:49

Resistance schreef:
Tigra_ schreef:

Ik leraar? Gelukkig niet zeg. Dat was toen ik zelf nog op school zat destijds.
Kom op mensen het zijn pubers en ja die zijn behoorlijk brutaal. Maar nee natuurlijk het is allemaal de schuld van de leraar. Ja het zijn pubers maar dat wil niet zeggen dat ze alles maar kunnen flikken net zo goed als leraren niet zomaar alles mogen maar tegenwoordig mogen ze helemaal niets want ze worden op elk dingetje dat ze doen afgerekend is het niet door leerlingen of ouders dan is het wel door de directie.

gemma92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 16:49

Renske1987 schreef:
Wat een brave hendrikjes hier allemaal?
Niemand die nog weet hoe het was om puber te zijn en hoe erg zoiets dan kan aanvoelen?
Nou ik wel! Ik was dan ook echt niet makkelijk, maar ik bedoelde het ook allemaal niet zo kwaad en kon er wel heel erg van balen als ik dan weer in de problemen kwam.

TS: ik vind dat ze je mobieltje niet kan vasthouden tot de vakantie. Ga nogmaals met haar praten samen met je mentor, zodat jullie een oplossing kunnen vinden. Geef hier ook in aan dat je je niet op je gemakt voelt in haar les en dat je het idee hebt dat ze de pik op je heeft, misschien heeft de lerares niet door dat ze dit doet.
Succes :)

+1

Daarnaast zou het idd niet de eerste x zijn dat een leraar met vanalles naar de leerlingen scheld.. Wij hadden zelfs een leraar op de middelbare waar je niet te hard van mocht ademen :+ .. Geen grap :').. Echt belachelijk soms wat je daar met sommige leraren mee maakt.

Edit: Daarnaast kan je het niet mee verelijken met vroeger toen er nog geen mobieltjes waren ben ik van mening.. Mijn telefoon is ook wel eens afgepakt maar aan het eind van de dag/les kreeg ik hem gewoon terug hoor anders had mn moeder hem wel komen halen.. Na school ging ik vaak door naar de paarden en zij wilden altijd dat ik bereikbaar was mocht dit nodig zijn.
Laatst bijgewerkt door gemma92 op 24-06-13 16:53, in het totaal 1 keer bewerkt

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 16:52

Anoeska27 schreef:
liedje89 schreef:

Zoveel kost een telefoon gewoon hoor, soms iets meer soms iets minder. Tuurlijk is er wel een normale straf, er staat vast wel in het regelement dat je de leraar niet uit dient te schelden en wat de consequenties zijn als je het wel doet. Het is onhandig en oneerlijk als iedere leraar zomaar iets anders bedenkt als straf. De straf dient toch zeker wel te slaan op wat er gebeurt is.

Bovendien vind ik schelden een beetje overdreven. Zeggen dat iemand dik en onpopulair is is eerder een constatering dan een scheldpartij :Y)

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 16:54

Demivds schreef:
Tigra_ schreef:

Moet ze blij om wezen.

Aangifte? Waarom dat dan? :?

Ik vind het een beetje een apart verhaal en ik verbaas me over je houding tegenover de docent. Het is je eigen fout dat je telefoon is afgepakt, niet die van de docent. Het lijkt alsof je je eigen gedrag probeert goed te praten en de schuld op de docent wilt schuiven.. :n

Wat zeggen je ouders ervan? Is er geen mogelijkheid voor een gesprek op school met de desbetreffende docent, jij en je ouders?

Edit: Desnoods neem je zo'n oude nokia o.i.d mee op je schoolreisje? Dan ben je in ieder geval wel bereikbaar. ;)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 16:57

Demivds schreef:
Tigra_ schreef:

Moet ze blij om wezen.

Dat is dan niet erg slim van jullie. Als werkelijk zo is zouden jullie en jullie ouders aangifte moeten doen is het niet voor jezelf is het wel voor andere leerlingen dus vind het beetje raar dat de situatie volgens jouw zo erg is en je er volgens niet aan doet denk je echt wat te bereiken met terug schelden?? Snap dat niet hoor je doet haar er ook echt geen plezier mee om geen aangifte te doen want als de situatie zo is dan zit ze niet goed in haar vel en zou ze blij moeten zijn dat er iemand aan de bel trekt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 16:58

Tigra_ schreef:
Resistance schreef:

Kom op mensen het zijn pubers en ja die zijn behoorlijk brutaal. Maar nee natuurlijk het is allemaal de schuld van de leraar. Ja het zijn pubers maar dat wil niet zeggen dat ze alles maar kunnen flikken net zo goed als leraren niet zomaar alles mogen maar tegenwoordig mogen ze helemaal niets want ze worden op elk dingetje dat ze doen afgerekend is het niet door leerlingen of ouders dan is het wel door de directie.

Dus jij zegt dat als een leraar je op 15-jarige leeftijd aangevallen had met een pen, of aan je armen mee naar buiten sleurt, dat je dan je mond niet had opengetrokken? Dat moet ik zien. Ik ben zelf 15, zit in 3VWO, ben erg beleeft naar leraren (het bestaat! Niet alle pubers zijn brutaal! :oo ). Ik heb nooit problemen behalve dat ik altijd te laat ben, maar leraren storen zich hier niet aan. Als een leraar mij toch zou uitschelden/of pijn zou doen, is die beleefdheid als sneeuw voor de zon verdwenen.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 17:00

Een docent uitschelden is not done.
Maar ik begrijp je heel goed, ik zou het zelf waarschijnlijk ook hebben gedaan :o
Ik vind het ook zeer onprofessioneel dat ze jóu uitscheldt. Dat kan ook echt niet, en ik vind het dan eigenlijk niet raar en misschien zelfs terecht dat je gewoon lekker terugscheldt.
Ik zou de eerst volgende les naar haar toe gaan en je excuses aanbieden ( :r ) (Dat je het niet meent maakt niet uit als je maar doet alsof het gaat om je mobiel terug te krijgen ~~}> )
Als ze je telefoon nog niet teruggeeft zou ik een gesprek aangaan met je jaarlaagcoördinator/rector/iets. Of je ouders inlichten en hun de school laten bellen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 17:02

Demivds schreef:
Tigra_ schreef:
Nou als dat een gewoonte is om zo tegen je leraar te doen dan is het niet zo raar dat ze er een keer genoeg van heeft. Je zult toch met je mentor moeten gaan praten hierover misschien dat die wat kan bemiddelen. Wat me wel opviel is dat je eerste zegt dat je stil bent in de klaar maar in je OP staat dat je al zo vaak problemen hebt gehad met deze leraar. Als je gewoon stil bent in de klas hoe kan je dan problemen krijgen?
Je bent een puber natuurlijk maar iets meer respect mag ook wel om nu tegen haar te zeggen niemand mag jouw en je bent dik. Dat is echt het laagste wat je kan zeggen. En ik vind dat je op z'n minst kan recht trekken door naar de betreffende leraar toe te gaan en te zeggen dat het je spijt wat je gezegd hebt en dat je te ver bent gegaan. Kan me helemaal indenken dat je als leraar helemaal pissig bent als iemand jouw zo toespreekt en dat je dan helemaal niet meer zo bereid bent om te helpen. Misschien niet goed maar ook leraren hebben hun grenzen. Dus ja ik vind dat jij moet gaan praten met je mentor en dan samen naar de leraar waarbij jij je excuus kan maken en kijken of er nog het een en ander uit te praten valt.

Ik vind het nog altijd jammer dat leraren zo weinig mogen. Zeg 1 woordje verkeerd en je hebt zo ouders aan je broek geplakt en met een beetje pech gaan ze er nog een zaak van maken.

En het is goed van haar om mij een onzeker gevoel te geven door mij uit te schelden voor debiel etc.
Als ik nu ga zeggen dat het me spijt gaat ze zeker weten over me heen lopen, dat doet ze nu al een beetje. Ze weet dat ze me aankan en als ik dan ga zeggen sorry mevrouw denk ik dat ze me juist nog meer gaat aanspreken omdat ze dan weet dat ik toch ga toegeven, ik ken haar zo goed na alles wat ze gedaan heeft
.

Even serieus......, ze is je docent. Ik mag hopen dat ze je aankan en dat jij gewoon, zoals het een enigszins opgevoed en respectvol kind betaamt, je excuses aanbiedt.

Ik ben zelf docent en telefoons zijn gewoon bloedirritant. Als de regels zijn dat je geen telefoon bij je hebt/ aan hebt staan, hoor je ook je wekker niet aan te hebben. Laat je telefoon gewoon thuis of in je kluisje, dan voorkom je dit soort problemen.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 17:02

liedje89 schreef:
Zoveel kost een telefoon gewoon hoor, soms iets meer soms iets minder. Tuurlijk is er wel een normale straf, er staat vast wel in het regelement dat je de leraar niet uit dient te schelden en wat de consequenties zijn als je het wel doet. Het is onhandig en oneerlijk als iedere leraar zomaar iets anders bedenkt als straf. De straf dient toch zeker wel te slaan op wat er gebeurt is.

Bovendien vind ik schelden een beetje overdreven. Zeggen dat iemand dik en onpopulair is is eerder een constatering dan een scheldpartij :Y)

Ik heb ook een smartphone en die was echt niet zo duur. Ik heb vroeger op school nooit een reglement gezien, maar zoiets hoeft er wat mij betreft ook niet in te staan. Dat zijn gewoon normen en waarden die je van huis uit mee hoort te krijgen. Maar gezien jouw laatste opmerking zijn ze wat dat betreft bij jou ook tekort geschoten.

gemma92

Re: Probleempje met een leraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 17:05

Nou een beetje telefoon is tegenwoordig pas te krijgen vanaf €200,- maakt het uit of het dan 200 was of 600 :'), blijft een hoop geld

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 17:06

gemma92 schreef:
Nou een beetje telefoon is tegenwoordig pas te krijgen vanaf €200,- maakt het uit of het dan 200 was of 600 :'), blijft een hoop geld

En dus moet je er zuinig op zijn en je aan de regels op school houden. Anders is het gewoon pech...

gemma92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 17:10

Ja klopt, maar dan nog vind ik het overdreven lang dat ze de telefoon wilt afhouden van TS

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 17:13

Inderdaad. Dit is gewoon kinderachtig gedrag van de leraar.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 17:19

Anoeska27 schreef:
Ik heb ook een smartphone en die was echt niet zo duur. Ik heb vroeger op school nooit een reglement gezien, maar zoiets hoeft er wat mij betreft ook niet in te staan. Dat zijn gewoon normen en waarden die je van huis uit mee hoort te krijgen. Maar gezien jouw laatste opmerking zijn ze wat dat betreft bij jou ook tekort geschoten.

Jij bent vast de enige die (als puber) nooit iets onaardigs tegen iemand heeft gezegd of gedaan O:). Als je het over normen en waarden wilt hebben is je laatste zin ook wel een beetje hypocriet _O-

In de OP staat dat TS heeft gezegd dat de docent dik en onaardig is dat hoort natuurlijk niet en vooral dat dik deel is natuurlijk gewoon nodeloos kwetsend maar voor puber begrippen is het echt nauwelijks een scheldpartij. Het is absoluut niet netjes en het hoort ook niet, maar de TS heeft gewoon op dat (boze) moment haar eerlijke mening eruit geflapt, dat vind ik iets heel anders als iemand echt uitschelden voor vanalles en nog wat. Lijkt me toch dat bij pubers met die nog vollop bezig zijn met hersenontwikkeling dat wel vaker gebeurt en dit dan nog een milde uitbarsting is :roll: .

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 17:33

Resistance schreef:
Tigra_ schreef:

Dus jij zegt dat als een leraar je op 15-jarige leeftijd aangevallen had met een pen, of aan je armen mee naar buiten sleurt, dat je dan je mond niet had opengetrokken? Dat moet ik zien. Ik ben zelf 15, zit in 3VWO, ben erg beleeft naar leraren (het bestaat! Niet alle pubers zijn brutaal! :oo ). Ik heb nooit problemen behalve dat ik altijd te laat ben, maar leraren storen zich hier niet aan. Als een leraar mij toch zou uitschelden/of pijn zou doen, is die beleefdheid als sneeuw voor de zon verdwenen.

Ik heb inderdaad gemerkt dat je zelf onder de leeftijd valt bedoel ik overigens niet negatief. Op het moment dat TS begon met schelden haal ik er niet uit dat ze met een pen gestoken is of aan de armen naar buiten is gesleurd. En dat is waar het nu over gaat ze begint de leraar uit te schelden omdat deze haar telefoon niet terug geeft. Dat is natuurlijk niet slim. Kan gebeuren maar in deze situatie zou ze wel haar excuus moeten maken imo. Iedereen maakt fouten en dat is niet erg maar dan moet je ook je fouten recht kunnen zetten en voor zover ik het er uit kan halen was het in de situatie zoals in OP beschreven ongepast om te gaan schelden.

Natuurlijk zeg dan wat op dat moment maar dan ga direct daarna naar je aanspreek punt om te zeggen wat er is gebeurd en dat meerdere leerlingen dat gezien hebben. Je gaat toch niet alleen terug schelden en de volgende keer weer gewoon in de klas zitten? Kom op zeg als je kunt terug schelden kan ook naar je aanspreekpunt stappen om uit te leggen wat er is gebeurd. Het heus niet zo als ze echt over de schreef gaan je niets mag zeggen maar zoals ik zei in de situatie van TS is dat toch niet van toepassing.

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 17:36

Ik denk dat het verstandig is om met je ouders + lerares + directeur/decaan oid, om de tafel te gaan. Dan bied je gewoon je excuses aan, zegt dat jullie elkaar niet mogen maar nog een paar weken (of misschien volgend jaar ook nog?) met elkaar opgescheept zitten, en of jullie tot die tijd elkaar met respect kunnen behandelen, ondanks jullie onaardige gevoelens voor mekaar. Denk dat ze daar wel van opkijkt, zo niet, dan heb je in ieder geval je best gedaan.

Je telefoon zou ik morgen ook gewoon terug vragen, je hebt je straf gehad. En volgende keer gewoon uit. Dan heb je dit niet nog een keer :)

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 17:47

liedje89 schreef:
Een telefoon is geen balpen he, een beetje smartphone kost zo 500,- en dan staat er ook nog prive informatie op. Bovendien werd hij afgepakt en niet ingeleverd, afpakken is gewoon diefstal :(

En je kiest er niet zelf voor om het risico te lopen door die smartphone van 500,- mee naar school te nemen en dan ook nog eens het geluid aan te laten staan? Sorry hoor, maar wat dat ding kost heeft hier wat mij betreft helemaal niets mee te maken.

Ik heb ook nooit gezegd dat ik het goedvind dat de docent hem ''afpakt'', als dat al zo is gebeurd.
Ik vind wel dat als in de schoolregels staat dat je je telefoon niet mee mag hebben of in ieder geval niet aan mag hebben, dat de docente het volle recht heeft de telefoon in te nemen bij overlast. De duur daarvan moet natuurlijk wel op een normale manier bepaald worden..

mariekekroon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 17:49

bij mij op me vorige school was je hem de 1e x een week kwijt, de 2e x een maand, en de 3e x tot t einde van t schooljaar :o