Front officemedewerker Hoofddorp

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 20:17

friendly schreef:
In eerste instantie snap ik ook wel dat je bepaalde eisen hebt aan je stageplek maar als dat vervolgens niet lukt zul je uiteindelijk bepaalde dingen moeten veranderen.

Eisen zou ik niet stellen, behalve dan eisen die de school stelt. Voorkeuren is misschien een beter woord. In deze tijd is het nu eenmaal niet slim om eventuele stageplaatsen af te wijzen omdat ze niet aan je eisen voldoen.

friendly

Re: Front officemedewerker Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 20:18

Bedoelde ik ook haha...

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 20:21

Kirsha schreef:
friendly schreef:
In eerste instantie snap ik ook wel dat je bepaalde eisen hebt aan je stageplek maar als dat vervolgens niet lukt zul je uiteindelijk bepaalde dingen moeten veranderen.

Eisen zou ik niet stellen, behalve dan eisen die de school stelt. Voorkeuren is misschien een beter woord. In deze tijd is het nu eenmaal niet slim om eventuele stageplaatsen af te wijzen omdat ze niet aan je eisen voldoen.

Maar die eisen stelt ze wel...

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 20:22

en je bent 25...je zal toch wel zeker vaker hebben gesolliciteerd. Dan heb je daar toch nette kleding van?

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 20:26

friendly schreef:
Bedoelde ik ook haha...

Weet ik, weet ik, niets tegen jou :D

Agossie schreef:
Kirsha schreef:

Maar die eisen stelt ze wel...

Precies de reden dat ze nog geen stageplek heeft, geen enkel hotel voldoet aan haar eisen. En het wil er blijkbaar niet in dat ze die eisen beter kan laten varen...

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 20:29

Tja, wat is nette kleding... We hebben allemaal wel een zwarte pantalon in de kast hangen voor bruiloften, crematies en sollicitaties, al komt ie bij Zeeman of C&A vandaan. Witte blouse erop (tientje bij Zeeman, minder bij Primark), zwarte pumps met lage hak eronder (Bristol, Schoenenreus etc), eventueel nog een colbertje. C&A heeft ook grote maten, er is ook nog zo'n andere keten waarvan ik de naam even kwijt ben.. nou ja, er zijn er meerdere met goedkope kleding en met schappelijke prijzen. Kost je wellicht 40 of 50 euro voor een complete outfit, maar kun je jarenlang mee toe.
Mocht je geen bedrijfskleding krijgen (niet elk hotel verstrekt bedrijfskleding!), dan zijn er sites waarop je tips krijgt om met 6 kledingstukken oid er toch elke dag anders uit te zien.

Inderdaad, op zoek naar stageadres? Telefoonboek pakken en gaan mailen of bellen. Gebruik Google! Gebruik Google Maps, zie je meteen of het hotel goed bereikbaar is. Frontoffice komt in meerdere branches voor, dus wie weet zijn er ook andere bedrijven waar je terecht kunt.

Ik geloof ook helemaal niet dat je niet wilt. Ik denk wel dat je vast zit in bepaalde gedachtepatronen en gewoontes en dat je het moeilijk vind om daar buiten te gaan. Dat maakt het ook heel spannend om met al die andere tips om te gaan. Heel veel succes!
Laatst bijgewerkt door Ilja000 op 20-06-13 20:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 20:30

Kitty, ik denk het niet... Ik denk dat TS ervan uit gaat dat zij gewoon, zonder enige moeite zelf, een stage plek krijgt en daar nog grof voor betaald wordt ook. Ik denk ook dat het niet goed zal gaan àls ze een plek krijgt (want "vinden" is voor mij al uitgesloten). En alles wat er fout gaat (en dat gáát er) NOOIT háár schuld zijn.

Ik heb eerdere topics van haar gezien en gelezen en ben inmiddels van mening dat voor haar, de hele wereld moet rennen en vliegen om voor haar alles voor elkaar te krijgen en het haar naar de zin te maken.

TS, nog één tip: Waarom ga je niet eens kijken bij de Efteling? Je zult dan wel tijdelijk in die omgeving moeten wonen, maar de Efteling is toch je grote liefde?

En anders: omdatjezelfnietkuntvinden

Guusje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 09:32

Een paar pagina's terug heb ik je een aantal hotels voorgesteld, dus nogmaals:
Bilderberg (staat zelfs een vacature op de site), Bastion ondertussen al eens gebeld?, van der Valk, Novotel, Holliday Inn, Victoria Hotel, Sofitel, NH hotels, zo kan ik nog wel even doorgaan. Voor een sollicitatiegesprek zul je toch representatief voor de dag moeten komen, ik moest op de hotelschool verplicht een pak hebben en moest daar mijn presentaties etc. in doen op school. Ga er niet van uit dat je bedrijfskleding krijgt, meestal krijg je dat pas na de proeftijd en als stagiaire krijg je dat helemaal niet is mijn ervaring. Bel gewoon alle hotels die je kan vinden, schaam je niet als je wordt afgewezen, dat zal vast gebeuren, zeker als je in deze houding blijft doorgaan.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 10:40

Ja ik heb op de vorige pagina ook nog een aantal hotels gevonden, heb je die ook al geprobeerd??

Mendyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 10:47

Ik heb het al eerder aangegeven; een Landal, Roompot, Center Parcs.
Ik weet zeker dat je school dit ook goedkeurt als 'hotel'.
Daarbij kan je intern waardoor je gelijk je rust vind en je geen reistijdvergoeding meer hebt. Je mag hier namelijk kosteloos in wonen!

Guusje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 11:36

Mendyh schreef:
Ik heb het al eerder aangegeven; een Landal, Roompot, Center Parcs.
Ik weet zeker dat je school dit ook goedkeurt als 'hotel'.
Daarbij kan je intern waardoor je gelijk je rust vind en je geen reistijdvergoeding meer hebt. Je mag hier namelijk kosteloos in wonen!

Dat vind ik ook een goede, denk ook aan stay okay. Bij dit soort parken heb je helemaal geen poeha van een luxe of 5 sterren hotel, gewoon wat rustiger en fijner.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 13:57

Mendyh schreef:

Lijkt je dat ook niet iets TS? Jij wou toch zo graag weg thuis maar je had geen geld ervoor? Lijkt mij een hele goede optie!

Maar eerst zou ik mij eens druk maken om gepaste kledij te gaan zoeken. Dat had je al moeten doen làng voordat je je stage ging zoeken. Want er geen geld voor of niet, wat was je in hemelsnaam van plan als je ergens op gesprek mocht? Oeps, nu is er ineens wel geld voor goede kledij, of met versleten schoenen en een spijkerbroekje gaan zodat je zeker weinig kans maakt op een job waar dit belangrijk is? En wat ging je doen als je daar geen uniform krijgt en zelf je kleren moet meenemen? Hotel ook schrappen van je lijst? Desnoods vraag aan je moeder of je geld kan lenen dat je met een eventuele stagevergoeding bv terug afbetaald.

Er zijn een heel aantal tips gegeven in het topic waar en hoe je goedkoop toch netjes gekleed kan zijn en zelfs een bokker die aanbiedt je te helpen.
En als je dat hebt, dan kan je netjes op zoek gaan naar een stageplaats. En dan heb je twee keuzes. Of je blijft lekker bij je eisenpakketje, vindt naar alle waarschijnlijk geen stageplaats en moet terug naar school, of je vliegt/belt naar alle hotels/parken waar je naar toe kan gaan met je mobiliteit(waar je dan ook een beetje moeite voor wil doen als je echt iets wil hebben) en je zoekt de eerste beste stageplaats die je kan krijgen. Misschien heb je dan niet wat je in gedachten had, maar je hébt tenminste iéts. Hier heb je ook al een hoop bokkers die zo vriendelijk zijn om je een hotellijst te geven, hop bellen en langsgaan!

En geen excuses als dat je vergeet te bellen omdat je je moeder moest helpen. Er zijn 24 uur in een dag en jij moet heus niet 24 uur het huishouden doen. Als jij echt een stageplaats wil, dan is dat jouw enige doel voor een hele dag. En als je dat niet wil, dan moet je het maar gewoon laten hangen maar dan moet je niet klagen dat het je niet lukt om er eentje te vinden of dat je je opleiding niet naar behoren kan afmaken.

Nog een tip: misschien moet je je sollicitatiebrief ook eens plaatsen of laten nalezen door mensen met een beetje verstand van die zaken? Of heb je dat al gedaan? Want het zou zomaar kunnen dat deze niet goed is opgesteld en je daardoor ook nergens binnen komt...

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 14:01

Misschien gaat TS niet meer reageren hier. Aangezien we niet posten naar haar verwachtingen.. :P Maar ik vind er nog leuke nieuwe opties langskomen. Wat ik me afvraag he.. Je doet de opleiding frontoffice medewerker. Maar een optie die hier werd aangedragen is centerparcs. Daar heb je natuurlijk ook een frontoffice. Scholen ook, tenminste ik kreeg laatst een mail van de backoffice van school, dan is er vast ook een frontoffice. Dus...zijn scholen en campings ook niet een optie? Of moet het per se hotel zijn? Snap dat dat een leukere optie is maar als er weinig mogelijkheden zijn kun je wellicht campings/scholen proberen...

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 14:04

Het moest geloof ik met in- en uitchecken zijn dus scholen gaan denk ik niet... Ik vind campings en vakantieparken wel een heel goed idee! En nee, ik denk ook niet dat de TS nog gaat reageren, aangezien ze ondertussen wel in andere topics post. Gaat toch in ieder topic zo, ze post steeds iets minder en dan blijft het stil... Het wachten is weer tot er om een slotje wordt gevraagd.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 14:06

Laatst bijgewerkt door Danseresje op 21-06-13 14:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 14:31

Nou eens even kijken..

Heb eerst gegoogled op hotelkens Amsterdam en dus de minder luxe eruit geprikt.

Bastion hoofdkantoor moet ik maandag bellen,
Ramada en de 2 best western vestigingen mag ik een mail sturen. Voor de rest zijn de meeste vaak al voorzien.

Een centerpark is een leuk idee, maar klein vraagje.. mag ik dan wel de cavia's meenemen? Want kan mijn zus niet de algehele verzorging op haar laten nemen.

Efteling hotel yep 2e stage periode.. ga niet tijdens mn stage op vakantie in het zelfde hotel ;)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 14:35

Dat over die Cavia's zou je daar moeten vragen natuurlijk :) maar schiet het idee niet gelijk af omdat je niet weet hoe of wat ;) Nee heb je, ja kun je krijgen. Maar dan zal je het toch netjes moeten vragen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 14:36

Idd, ik schiet t ook niet af. T is gewoon een belangrijke vraag ;)

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 14:37

"Vaak al voorzien" als je niet geprobeert heb weet je nooit dus gewoon alles bericht sturen en/of bellen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 14:37

Maar goed, daar kunnen wij onmogelijk antwoord op geven :) zal ook geheel aan de situatie liggen natuurlijk.
Stel je krijgt een "huisgenoot" die allergisch voor stof/haar/knaagdieren/hooi. Stop je dan ook met je stage omdat je cavias daar dus niet meer kunnen zijn?

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 14:39

Cavia's meenemen?

Ik denk dat ik dat niet goed begrijp?
Wil je die naar je werk mee nemen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 14:40

Als iig 1 koppel niet mee kan, zal ik mijn stage daar niet kunnen aannemen. Nogmaals ik kan onmogelijk mijn zus voor alle 3 de koppels de zorg op haar laten nemen.

Keet

little_king schreef:
Cavia's meenemen?

Als ze intern bij een vakantiepark zou gaan om daar stage te lopen zou ze graag haar (6 geloof ik) caviaas mee willen nemen denk ik omdat haar zus er niet goed? voor kan zorgen in de ogen van de TS

Een stage niet aannemen omdat je je caviaas niet mee kan nemen is natuurlijk wel iets waar je héél goed over na zal moeten gaan denken. Als je zulke beslissingen neemt kan dat invloed hebben op de rest van je carriere en opleiding.
Laatst bijgewerkt door Keet op 21-06-13 14:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

little_king schreef:
Cavia's meenemen?

Het gaat over intern bij center parcs zegmaar

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 14:41

Lasca_1987 schreef:
Als iig 1 koppel niet mee kan, zal ik mijn stage daar niet kunnen aannemen. Nogmaals ik kan onmogelijk mijn zus voor alle 3 de koppels de zorg op haar laten nemen.

Ik mag hopen dat je hier niet voor een stage gaat afzeggen. Er is echt wel een oplossing voor te vinden.