Bokkers in de zorg

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Debbie00

Re: Bokkers in de zorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 10:57

Ik werk al 12,5 jaar als huishoudelijke hulp bij TSN thuiszorg. Dit heb ik altijd 18 of meer uren gedaan per week. Nu doe ik dat 6 uur per week en ben ik 12 tot 18 uur per week werkzaam als zorgondersteuner in een zorghuis (kleinschalig wonen) voor mensen met dementie. Erg Leuk!!!!

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 18:41

Meld me! Rontgenlaborant in opleiding :D

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-13 08:15

Leuk!! :D

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 10:41

Ik werk met mensen met een beperking. Ik doe 1 op 1 begeleiding in de dagbesteding (wel gericht op 'werk') en ik val in op diverse afdelingen van het cluster, waaronder een fietsenwerkplaats, manege, kinderboerderij, industrie etc. Daarnaast ben ik bezig om via thuisstudie mijn diploma te halen, want aan een instructeursdiploma heb je in de zorg niet zoveel :)

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 10:44

Ik meld me ook! :wave:

Nu nog flexer voor 2 bedrijven. Bij de ene werk ik met ouderen (met en zonder dementie), intramuraal, extramuraal, kleinschalig wonen, dagopvang. En de ander werk ik als woonbegeleider met mensen met schizofrenie.

Vanaf juli heb ik een hele echte baan, 28-32 uur op kleinschalig wonen voor ouderen met psychische problematiek. Ze zijn nu nog aan het bouwen, maar over 3 dagen word het gebouw opgeleverd en gaan ze beginnen met inrichten. En dan mag ik aan het werk! *\o/*

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 10:47

Ik ben Helpende plus op een PG afdeling.
Helaas mijn opleiding verzorgende IG gestopt, ik wil wel weer verder gaan als alles weer lekker gaat. :o

mariekekroon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 10:58

1e jaars verpleegkundige *\o/*

lindar1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 11:13

Wat een leuk Topic! Ik werk ook in de zorg. Wel aan de ondersteundende kant op kantoor, maar vindt het juist daarom super om jullie reacties te lezen.

Ik heb tijdens mijn studie gezondheidswetenschappen veel bij ziekenhuizen rondgekeken.
Daarna heb ik een tijd bij een hele grote ouderenzorginstelling gezeten. Heel leuk, heb daar ook wel eens meegelopen op de groep, hele mooie ervaring om met dementerende ouderen te werken. (dit had ik niet van te voren verwacht)

Daarna heb ik bij een gehandicaptenzorginstelling gezeten (zelfde als joyce_eddy). Ook daar aan de ondersteunende kant. Daar heb ik ook mee mogen lopen op verschillende groepen, heel interessant.

@joyce eddy, welke locatie werk je? Al iets mee gekregen van project KoerZ (hihi, dat was een van mijn taken)

Volgende week ga ik beginnen bij de radiologie, overkoepelend maatschap van meerdere ziekenhuizen. Ik ben benieuwd wat dat mij gaat brengen.
Meer bokkers die op een radiologie afdeling werken en misschien tips hebben? Ik ga daar aan de slag als beleidsmedewerker :)

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 11:20

Ik lees hier even mee. Ik wil erg graag de zorg in, maar weet nog niet precies wat ik wil gaan doen.

Ik doe nu marketing bij een ICT bedrijf, dus zou me compleet moeten omscholen. :)

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 11:21

ik werk als verpleegkundige in een verpleeghuis.
heb 3 jaar hbo gedaan. mee gestopt. toen jaren als ig er gewerkt en nu als verpleegkundige sinds april.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 11:28

Ik ben sinds 1997 werkzaam in de zorg. Na mijn opleiding blijven hangen op de neurologie en de Stroke Care opleiding gedaan, daarna een jaar revalidatie in verpleeghuis, maar was niet zo mijn ding. Ondertussen wat thuiszorg en werken als verpleegkundige in een hotel ernaast. Toch terug naar het ziekenhuis, de urologie-opleiding gedaan en nu heb ik "mijn" afdeling gevonden in de klinische geriatrie en met die vervolgopleiding ben ik nu bezig, ik ben in december begonnen en in februari 2014 klaar....

Geriatrie is geweldig, nog nooit zo'n enerverende, uitdagende functie gehad.

Helaas is het werken door drukte niet leuk meer. Personeel wat weggaat wordt niemand terug voor aangenomen. Zorgzwaarte neemt toe....

Eerstejaarsstages zijn vaak in de verpleeghuizen omdat heel veel ziekenhuisafdelingen geen eerste jaars willen, ze mogen te weinig en kosten teveel tijd. Zuur maar waar....

Ik zou niemand meer aanraden in de zorg te gaan werken. Terwijl het eigenlijk heel leuk is...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 13:56

Ik denk dat er heel veel mensen hetzelfde denken raket, het is gewoon niet leuk meer om te doen. Je hebt bijna tot geen tijd over voor je zorgvragers. Het begint een beetje op lopende band werk te lijken. Je moet de mensen voor een bepaalde tijd uit bed hebben terwijl je ze er eigenlijk geen plezier mee doet.

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 14:06

Hier nog een die in de zorg werkt.
Als woonbegeider op een groep met mensen met een verstandelijke beperking. In de clusterpool (flex, 0 uren)
Maar, ja, voor hoe lang nog. Contract is verlengd met 7 maanden, tot 31 december 2013. Ben bang dat ik er dan uit lig. Gezien er meerdere collega's hetzelfde contract hebben gekregen..
Solliciteer me een slag in de ronde, maarja, half Nederland reageerd dan ook op die vacature.

Nee, niet aan te raden om in de zorg te gaan werken. Maar het is geweldig werk. Ik zal niks anders meer willen doen!

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 14:39

Ik lees ook even mee.
Heb nu een baan in de financiele sector maar de zorg trekt mij enorm, en ben druk aan het rondkijken naar leer-werkplekken.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 17:57

Mijn contract loopt in september af, nog niks gehoord of ie verlengd word.

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 18:40

Ook ik hoefde destijds geen stage te lopen bij een bejaardentehuis oid. Lekker alle stages in het ziekenhuis! :j Ik begon op Interne Geneeskunde. ( Super fijne afdeling om stage te lopen gezien het onwijs 'breed' is. Het is echter wel een pittige afdeling voor een eerste stage omdat je behoorlijk in het diepe wordt gegooid, het is over het algemeen een hele drukke/ chaotische afdeling. Maar omdat ik al best wat ervaring had in de zorg was het voor mij juist perfect.)

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 18:46

Ik heb mijn eerste stage in meervoudig gehandicaptenzorg gehad, was erg pittig, maar enorm leerzaam! :j

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 18:51

Ik ben ook bijna verpleegkundige op het MBO. Als het goed is ben ik eind juni klaar met mijn opleiding.
Daarna ga ik doorleren voor HBO-Ver, en hoop ik mij te kunnen richten op het management.
Toch wat meer mijn ding dan echt aan het bed staan, maar ik lees hier graag mee!

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-13 18:53

SannevdM schreef:
Ook ik hoefde destijds geen stage te lopen bij een bejaardentehuis oid. Lekker alle stages in het ziekenhuis! :j Ik begon op Interne Geneeskunde. ( Super fijne afdeling om stage te lopen gezien het onwijs 'breed' is. Het is echter wel een pittige afdeling voor een eerste stage omdat je behoorlijk in het diepe wordt gegooid, het is over het algemeen een hele drukke/ chaotische afdeling. Maar omdat ik al best wat ervaring had in de zorg was het voor mij juist perfect.)

wow wat heb jij dan een geluk gehad zeg! :D

_Covergirl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 18:56

Hier nog iemand, ik werk als woonbegeleider bij een ouderinitiatief voor mensen met een beperking.

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 18:48

nog een bokker in de zorg! :D
Ik studeer HBO-verpleegkunde aan de Hanze Hogeschool.
Ben nu 2de jaars. Ik heb mijn eerste stage op de PG afdeling gelopen met dementerende ouderen en ga in het 3 jaar stage lopen in een VGZ-instelling met voornamelijk ouderen met een verstandelijke beperking. Lijkt me niet heel leuk en daarbij komt kijken dat mijn moeder daar ook werkt :Y)
Ik zou zelf graag in het ziekenhuis willen werken :)

Marlissa92

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 19:00

Net te horen gekregen dat ik mijn 4de jaarsstage van HBO-V op de chirurgische dagbehandeling mag lopen :D Ben daar echt blij mee!

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 19:25

Deijs schreef:
SannevdM schreef:

wow wat heb jij dan een geluk gehad zeg! :D

Klopt. :D

Na de Interne kwam ik bij orthopedie terecht. Dat vond ik niks. :+ Veel te saai en te rustig. :+

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-13 19:26

Oooh leuk winerieke!!

lovemaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 19:27

1ste jaars verpleegkundige, ik loop nu stage op de PG afdeling van een verpleegtehuis en vind het erg leuk :D