Geld lenen bij duo

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 14:32

Killyenn schreef:
Je mag bij DUO extra aflossen :j

Bedankt voor je antwoord! Ik had de eerste pagina gelezen, daar werd er ook over gesproken.
Toch fijn om te weten dat het echt mogelijk is, mocht er onverwachts iets gebeuren en je moet er toch gebruik van maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 14:44

Ik ken iemand die direct na afstuderen het in 1x terugbetaald heeft (erfenis gekregen), maar weet niet of daar een boete bij zat. Tuurlijk vinden ze het niet leuk als je het snel afbetaald ivm rente. Maar volgens mij kan je zo'n bedrag prima in 5x terugbetalen.

Rowdine, ik snap je punt, maar dat is ook de voornaamste reden dat ik nog een bijbaantje heb, terwijl dat eigenlijk met mijn studie niet te combineren is. Want van dat geld kan ik de stalling betalen (met gemak). Paardlief staat ook niet op een hele dure stalling, maar bij een boer. Dus het geld wat ik leen, gaat zeker niet naar mijn paard toe. Natuurlijk als ik die niet had, dan kon meer salaris naar mijn studie, maar dan was ik waarschijnlijk gestopt met werken. Want ik doe nu langer over mijn studie, deels door tijdgebrek in het weekend door werken. Daarbij heb je tijdens 6+ jaar studeren ook gewoon je ontspanning nodig. Toen ik mijn paard kocht/kreeg (lang verhaal) was de bedoeling dat ik na 2 jaar zou gaan werken en paar jaar later hem inrijden. Echter besloot ik uiteindelijk toch te gaan voor deze studie. Als ik dat al had geweten op moment dat hij werd geboren, was ik er niet aan begonnen. Maar het is nu eenmaal zo gelopen en ik werk ook voor mijn centen naast die lening, dus vind het prima te verantwoorden. Dat ik moet lenen voor studie gerelateerde dingen, wil toch niet zeggen dat ik niks meer mag met mijn leven?

Gelukkig kan ik mij ook prima de kosten voorstellen die later erbij komen kijken. Mijn studio is alles behalve goedkoop waar ik nu woon, maar ik zit er op mijn gemak en kan er fijn studeren. Heb eerst alles met iemand gedeeld, maar toen waren de studieresultaten een stuk slechter. Een huisje hier bij mijn ouders in de buurt is zelfs goedkoper om te huren. Dus over huurkosten maak ik mij later niet veel zorgen, dat ik daarvan zal schrikken. Ben al wel wat gewend, ook qua verzekeringen omdat ik hiervoor particulier zat. Maar scheelt misschien dat ik al wat ouder ben dan de gemiddelde student die geld leent.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 15:16

Rowdine: Een bachelor is gewoon een opleiding op zich waar je ook mee aan het werk kan? een master erachteraan is zeker niet verplicht (doch meestal wel verstandig ;) ). Maar wat ik bedoelde te zeggen was dat je, toen ik 2 jaar terug aan mijn studie begon, een prestatiebeurs kreeg voor 4 jaar voor een 3-jarige studie (een jaar uitloop dus ook), en nu niet meer. En bij de master kreeg je ook 1 jaar uitloop, dus 2 jaar prestatiebeurs bij een 1-jarige master en 3 jaar prestatiebeurs bij een 2-jarige master.
Mercury: Ik heb het niet tegen TS maar meer in het algemeen tegen mensen met uitloop :) .

Ik ben na 7 maanden gestopt met mijn eerste studie omdat die niet bij mij pastte, met het idee dat als ik mijn volgende studie binnen 3 jaar zou halen ik daar dus geen lening aan zou overhouden omdat ik binnen de 4 jaar bleef. Maar nu blijkt dus dat je geen uitloop meer krijgt bij je prestatiebeurs (of ik heb dat toen niet goed gezien).

Anoniem

Re: Geld lenen bij duo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 12:41

Als je geld leent bij Duo ( Ik heb op 4 juni een wijziging doorgegeven) hoort het dan direct met je stufie overgemaakt naar je te worden? Ik heb het geld wat ik wilde lenen namelijk niet op mijn rekening maar mijn stufie wel.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 12:44

Volgens mij wel :j. Heb je de juiste datum doorgegeven? Log even in en kijk hoe je lening er in staat. En anders even bellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 12:49

Kan helaas niet inloggen ivm technische storing ofzo.. ik ga er vanmiddag even achteraan. Nu wil ik even naar de manege met mijn camera. En ja, ik had de juiste datum volgens mij doorgegeven.

Herstel ik ga toch niet naar de manege door stomme omstandigheden maarja morgen dan maar....

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 13:07

O fijn die storingen...pfff.

Ok, gelijk even bellen dan. Dan weet je het :)

evie1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 13:08

Indien je later graag een huis wilt kopen, houdt er dan rekening mee dat bij het bepalen van het bedrag dat je bij de bank kunt lenen, DUO weer om de hoek komt kijken.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 13:20

Nou zit ik toch weer te twijfelen over dat lenen... :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 13:22

Kan wel inloggen maar daarna krijg je weer een technische storing. Bellen doe ik straks als t echt echt echt nog niet wil.

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 13:49

als je het voor de 1e van de maand doorgeeft verwerken ze het nog in de maand waar je naartoe gaat dus bv voor 1 juli krijg je het in juli en alles later dan de 1e komt een maand later erbij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 13:52

Priscilla_90 schreef:
als je het voor de 1e van de maand doorgeeft verwerken ze het nog in de maand waar je naartoe gaat dus bv voor 1 juli krijg je het in juli en alles later dan de 1e komt een maand later erbij

Ik heb het 4 juni aangevraagd, dus juni zou ik het niet krijgen. Moest het nu in Juli dus krijgen.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 13:54

Bel even joh. Zij kunnen met 2 klikken op de knop zien waar het mis is gegaan en indien nodig aanpassen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 13:55

Jep, ga ik effe doen.

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 13:59

ja als goed is krijg je het in juli dan heb het gisteren toevallig doorgelezen namelijk
maar id bellen is sneller en zekerder

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 14:01

Mijn vriend verwacht vanaf februari af te mogen gaan lossen op zijn schuld van 20.000, nu is dat vrij goed te doen als hij een baan krijgt als HBO elektrotechniek afgestudeerde. Ik ben zelf mijn schuld nog maar net aan het opbouwen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 15:06

Oke, het is duidelijk wat er mis is gegaan. Ik had en prestatiebeurs aangevraagd (Heel raar maargoed). Dus nu heb ik het gewijzigd en krijg ik het in augustus. Kan nu even geld lenen van mijn moeder en dan betaal ik haar in augustus terug. Heel fijn iig zo. Weer een zorg minder.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 15:52

Goed dat je gebeld hebt. Toch iets misgegaan met aanvragen, maar nu weer opgelost. Mooi :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 15:55

poeh maar dat bellen joh! Wat een geldklopperij! Eerst al die keuzemenu's, dan nog vragen om aan een enquete deel te nemen, zo ja kostte dat 3 min tijd (weer exta telefoonkosten). Eer ik iemand aan de lijn had, hing ik al 3 min aan de telefoon.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 16:04

Haha ja, ach. Het is nu wel opgelost ;)

Bellen met DUO en met OV-chipkaartgedoe neemt altijd heeeeel veel tijd in beslag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 16:07

Idd opgelost, alleen jammer voor mama der telefoonrekening :+ Haha. Maar persoon aan de telefoon was wel vriendelijk hoor.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 16:11

Even een vraagje:
Stel ik kan 500,- max bij lenen per maand. (Studie 6 tot 8jaar)
Kan dat dan al die jaren?
En als ik nu niet wil maar over halfjaar wel kun je dan vanaf dat moment 500,- krijgen of ook al (6x500) dus 3000,- wat je eigenlijk niet leende?
En mbt afbetalen gaat in als je klaar bent met een minimum van 40,- per maand ofzo?

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 16:18

Is het slim om maximaal te lenen en dat op een spaarrekening te zetten?
Het is risicovol natuurlijk, je moet er wel echt vanaf kunnen blijven.
Maar hou je er dan wat aan over door de spaarrente?
En ik moet mij dan inlezen hoe het dan kan met aflossen.
Versneld aflossen kost geld toch?

Zijn er hier mensen die zoiets gedaan hebben?

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 16:19

Nee, je kan volgens mij niet teruglenen. Je krijgt per maand dat en niet van voorgaande maanden. En het is afhankelijk van je situatie wat je kan lenen.

Afbetalen is afhankelijk van je salaris. Minimun van 45 zoveel.

Je kan na je stufi idd een aantal jaar bijlenen als dat nodig is. Maar dat is 3 jaar, maar misschien langer bij studies die langer duren. Zo krijg je voor geneeskunde ook langer stufi en kan je daarna nog lenen.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 16:20

Eilish schreef:
Is het slim om maximaal te lenen en dat op een spaarrekening te zetten?
Het is risicovol natuurlijk, je moet er wel echt vanaf kunnen blijven.
Maar hou je er dan wat aan over door de spaarrente?
En ik moet mij dan inlezen hoe het dan kan met aflossen.
Versneld aflossen kost geld toch?

Zijn er hier mensen die zoiets gedaan hebben?

Ik zou hier nooit aan beginnen eigenlijk. Zeker nu niet. Ik geloof nooit dat de rente op je spaarreking echt hoger is dan de rente op je lening. En zowiezo weet je niet wat volgend jaar of over 3 jaar de rentes zijn. En je moet er idd vanaf kunnen blijven. Dat zou ik niet kunnen hoor :n