Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alfi2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 16:54

Hoog van de toren blazen is geen probleem als je het waar kunt maken.

Hier vorige week een sollicitant gehad die in zin brief heel wat voorstelde en beloofde een aanwinst te zijn voor het bedrijf. Dus op gesprek laten komen. Stond binnen 5 minuten weer buiten. :wave:
Wist al geen bevredigend antwoord te geven op vraag 1, maar oke, vraag 2 dan maar, daar kwam helemaal wartaal uit. Vriendelijk bedankt voor de komst en de deur uitgezet met de mededeling dat dit niet het type werknemer was waarnaar we op zoek waren. Kon dus wel blazen maar kwam weinig wind uit. :=

_Nancy

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 17:10

Ik heb een sollicitatie eruit gegooid voor een klantenservice medewerker voor 28-36 uur :D
Ben benieuwd, staan goede mogelijkheden bij..

Dankzij Rianne :):) Ben benieuwd..
Heb ik in ieder geval een prima salaris en ben ik zeker van mijn uren en dat ik alles goed kan betalen!

Mariska85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 17:11

Al had je 20km dichterbij gezeten dan had je van mij ook een brief gehad alfi2010 :=

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 17:21

weet iemand ook waar je vacatures voor de gulff, esso en shell kunt vinden?
kan op hun eigen sites niks vinden :(

xRamonax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 18:43

ik kom me ook even melden.
ik heb al 2 jaar een baan, maar ik heb het er totaal niet naar mijn zin.
ik ben op zoek naar een baan tussen de dieren maar dat valt niet mee.
het is iets wat ik al als klein meisje heel graag wilt, heb ook mijn opleiding als dierenverzorger MBO 2 afgerond. maar iets vinden is zo lastig.
ben wel gewoon lekker aan het rond kijken, en heb net mijn cv af dus ik ga gewoon open sollicitatie's sturen.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 18:51

Ik duim voor je Nancy! +:)+

Alja, als je zoekt via google kom je vooral bij de algemene sollicitatiewebsites uit. Zoals : http://www.njobs.nl/vacatures-esso-tankstation.html :) Dus zou het via google proberen als ik jou was. Kan zo niet echt achterhalen hoe je er anders vacatures kunt vinden.

Cindyrella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 18:54

Oei, was jullie kwijt! En meteen al 5 pagina's om bij te lezen. Vanavond maar eens doen!

Zelf vanmorgen mijn 2e gesprek gehad, dat ook weer (mijn inziens) fijn verliep. Zijn nu nog 2 kandidaten over, dus 50% kans. Half februari een assesment onderzoek van een hele dag, met IQ deel, opdrachten en rollenspellen. Ga me daar nu dus voor 200% op focussen en oefenen.

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 19:20

Ik meld me ook in het "nieuwe" topic .. Ondertussen is mijn ontslag brief nog niet binnen en ben ik dus nog gewoon aan het werk, maar dit zal niet meer lang duren ;(

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 20:47

Nou, ik mag me weer afmelden bij dit topic, heb vanmiddag contract getekend bij (wat ik denk) een leuk bedrijf en een leuke functie *\o/*
Succes!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 20:48

Cer schreef:
Nou, ik mag me weer afmelden bij dit topic, heb vanmiddag contract getekend bij (wat ik denk) een leuk bedrijf en een leuke functie *\o/*
Succes!

Top! Heel veel succes verder!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 20:49

Cer schreef:
Succes!

Gefeliciteerd!!!

Wat voor functie ga je bekleden?

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 20:52

Cer gefeliciteerd!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 21:00

Cer gefeliciteerd en heel succes met je baan. *\o/* *\o/*

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 21:04

Wat goed!! Gefeli! *\o/*

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 21:30

Citaat:
Werkgeversvereniging AWVN, vakcentrale CNV, detacheerders en uitzendbureaus zijn het roerend met elkaar eens: nul-urencontracten moeten zo snel mogelijk worden afgeschaft. Zij vinden dat het nul-urencontract uit de hand is gelopen.

Bij een bijeenkomst van de SER, sprak men van een 'ongelukkige juridische constructie', omdat het nul-urencontract werknemers geen enkele zekerheid biedt. Dat schrijft de NRC vandaag. Werknemers met een nul-urencontract hebben met hun werkgever geen afspraak over het aantal te werken uren; alleen wanneer zij worden opgeroepen hebben zij werk en dus een salaris.

Een nul-urencontract zou maar zes maanden geldig zijn; in de praktijk werken werknemers echter veel langer in een nul-urencontract. "Werkgevers kunnen een arbeidsovereenkomst als deze makkelijk laten uitdoven. Ze hoeven niet te ontslaan, maar roepen de werkgever simpelweg nooit meer op. Ik ken werknemers die om deze reden al twaalf jaar in een nulurencontract werken." Dat zegt Hoogleraar Ton Wilthagen van de Universiteit Tilburg.

Wilthagen, en vele anderen met hem, is het zat: "Bij de vijftig tinten flex die we in Nederland hebben, is het nul-urencontract er net ééntje te veel. Er zijn genoeg andere flexibele constructies."

Het contract zou alleen nog mogen gelden voor bijklussende studenten.

http://www.powned.tv/nieuws/politiek/20 ... _meer.html

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 21:32

Goed nieuws Cer!! Gefeliciteerd!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 21:34

En in de huishoudelijk zorg willen de werkgevers meer nul-urencontracten, want anders kan het personeel niet flexibel genoeg zijn. 8)7

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 21:41

klopt, ik heb al een jaar een 0 uren contract gehad en dat is nu gewoon verlengd met eenzelfde jaarcontract :j
maar helemaal vrijuit gaan werkgevers niet met sommige jaarcontracten, als het een contract met prestatieplicht is, moet je in principe gewoon werken als ze je inroosteren , maar als je een half jaar lang een aantal uren draait en je word opeens niet meer ingeroosterd, dan moeten ze je het gemiddelde aantal uren van de laatste drie maanden gewoon uitbetalen
tenzij er in je cao een uitzondering staat.

zo ook als je ziek worden met zo een contract trouwens, stel je werkt met een 0 uren contract al een half jaar 36 uur en je word ziek, dan moeten ze je gewoon uit blijven betalen op basis van de gewerkte uren van de laatste drie maanden

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 21:49

Ze hebben toendertijd bij mij ook geprobeerd om mijn nul-urencontract (6 maanden) te verlengen met een nul-urencontract (1 jaar). Helaas had ik toen al langere tijd zelfde aantal uren per week gewerkt en dit verschillende maanden aan een gesloten. Heb uiteindelijk een vast uren contract gekregen met heel veel pijn en moeite (en werkgever was er niet blij mee).

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 21:56

mmm ik heb bijna het hele jaar een vast minimaal aantal uren p/w gewerkt, maar dat ging bij mij om vast 3,5 uur met daar bovenop een variërend aantal inval uren...
en zolang ze me braaf blijven oproepen laat ik het zo want ik hoop eigenlijk na het tweede jaar van mijn opleiding(die nog moet beginnen) al lerend te kunnen beginnen met werken in de richting van mijn studie...en ik vind de vrijheid die het contract me geeft wel fijn...

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 22:05

Ik had meer behoefte aan zekerheid, maar werkte zo'n 30 uur in de week en langzaam aan werden er opeens uren vanaf gesnoept. Heb toen ook maar een contract van 15 uur gekregen maar werkte wel vaak meer.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 22:16

die zekerheid zou ik ook wel willen op zich hoor, maar ik bekijk wel even hoe het gaat
ik heb trouwens 0 uren met prestatieplicht en geen uitzonderingen in de cao, dus als ze me opeens niet meer inplannen hebben ze pech ;)
dus dat scheelt wel iets

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 22:26

Maar ga gewoon heel hard duimen dat ik een maandag mijn laatste onderdeel haal en dan kan ik gaan solliciteren voor een fatsoenlijke full-time baan. Aangezien ik nu ook steeds meer lichamelijke problemen begin te krijgen.

_Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 23:42

proficiat cer!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 23:46

marcella, daarom ga ik ook weer studeren ...
dit werk is prima, voor eventjes, maar het eist zijn tol lichamelijk absoluut,