Examenjaar vwo'ers 2012

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xCathy

Re: Examenjaar vwo'ers 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 17:42

Wayo jaaaaaaa! Ik haal alleen nog maar 3'en en 4'en ;(
Vooral bewijzen vind ik echt super moeilijk..

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 17:57

Bewijzen is ook echt moeilijk! Waarom ze dat ooit uitgevonden hebben..

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 17:59

Pfff, ik snap nooit waarom ik iets moet bewijzen, wat tóch allang bewezen is... Bluhhhhhhhhhh

Touchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 18:01

Van wiskunde B hier geen verstand, vind wisk A al moeilijk genoeg :)

Gracezellaa schreef:
Hebben jullie trouwens nog genoeg tijd voor paarden?

Ik ga elke dag naar mn paard, en op woensdag en vrijdag rijd ik nog een paard van iemand anders. In toetweken zeg ik dan de woensdag wel af, en mijn paard rijd ik dan ook wat minder, maar over het algemeen lukt het allemaal wel! Nouja, alle stof bijhouden lukt niet altijd, maar dat heeft ook met mijn luiheid te maken ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 18:02

xCathy schreef:
Mag ik me ook melden? :)
Ik ben me echt kapot aan het werken om te slagen, maar echt lukken wil het nog niet..
Dit zijn nu m'n vakken + gemiddelde cijfers:
Nederlands: 6.4
Engels: 6.8
Duits: 5.7
Wiskunde B: 5.3
Natuurkunde: 5.5
Scheikunde: 5.6
Biologie: 7.0
Economie: 6.1
Muziek: 8.4 :D

Ik weet dus nog niet of ik het ga halen ;( Terwijl ik er wel hard voor werk, maargoed de omstandigheden zitten niet altijd mee....

Iemand die hier heeeeeeel goed is in Wiskunde B?

Muziek als examenvak? :O Is examentraining misschien een goed idee voor je?

Golan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 18:27

@puissance, misschien wel een pilot ja, ik weet niet precies wat dat betekent.

Gracezellaa schreef:

Ik denk altijd dat ik eigenlijk juist meer tijd heb om te leren omdat ik redelijk veel (ongeveer 10 keer) per week rijd. Andere mensen die minder te doen hebben gaan het leren eerder uit stellen en in het beetje tijd dat ik nog over heb móet ik het wel doen. Maar ik heb ook heel erg geluk met mijn rooster dit jaar, ben maar 1 keer in de week om kwart over 3 uit, de rest allemaal kwart over 2 of half 2.

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 18:29

Haha, ja! Muziek kan als examenvak bij ons op school! Hebben een klas van maar liefst 9 mensen haha!
Examentraining zou ik wel willen, maar m'n ouders zijn het niet eens met de kosten, en m'n zus heeft het ook zonder gedaan...

En ik heb geen eigen paard, ik rij een pony bij 2x per week, dus die tijd is er nog wel :)

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 18:59

Wat een drukte. :D

Golan: Pilot hebben ze voor geschiedenis en natuurkunde dacht ik, soort test of een andere leermethode werkt ofzo. Bij ons hebben ze dat alleen bij GS maar dat heb ik niet.

Heb vandaag een Frans mondeling gehad en voor m'n gevoel verpest. Ben altijd te nerveus bij mondelingen en dan verpruts ik het. Nouja, il ne faut pas se plaindre, il faut supporter (niet klagen maar dragen _O-).

Golan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 19:10

Mocht je het mondeling met zijn tweeën doen of alleen? Wij mochten het met zijn tweeën en ik had een 6,7, op zich wel goed maar de vorige jaren had ik wel hoger...

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 19:38

Samen met iemand anders. :j De rest van de talen had ik eerder al gehad (NL 7,2 EN 7,0 DU 7,0 := ), dit was de laatste. Mijn gemiddelde van Frans is nu een 8,4 (eerst 8,9 oid totdat ik een literatuurtoets maakte zonder de boeken te hebben gelezen, dom) en wilde het graag nog ophalen omdat ik van die x,4 cijfers altijd zo jammer vind. _O- Nouja, oliebol happens.

Golan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 19:50

Hoeveel SE's hebben jullie gemiddeld per vak? Bij Latijn hebben wij er echt iets van 8 waarvan de 2 slechtste niet meetellen, maar bij wiskunde en natuurkunde hebben we er maar 3, en als je dan 1 keer een slecht cijfer haalt is dat kei moeilijk op te halen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 19:54

3 SE's bij natuurkunde? Wij 7 en dan ook nog PO cijfers

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 19:55

wij ook 7 bij natuurkunde, maar wel over heel 5V en 6V + 1 P.O. cijfer
Bij andere vakken zoals Duits hebben we wel ontzettend veel toetsen. Het verschilt heel erg per vak.

Golan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 20:00

Eeh, met die 3 SE's van mij bedoel ik 2 toetsen+1 PO....
Nou dit voelt oneerlijk.... wij moeten voor 1 zo'n toets dan ineens de helft van alle examen stof leren en dat is zo veeeeeeeeel :( In de 5e hadden wij alleen SE's van biologie, ANW en Latijn, en 1tje van scheikunde.
Voor scheikunde hebben we trouwens ook maar 3 SE's maar daar komt dan nog je gemiddelde cijfer van je PO's bij.

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 20:05

Wow, dat is wel weinig joh!

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 20:22

Ik heb van heel veel vakken ook maar 3 of 4 se's.
Vaak 4.

BlackDancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 22:22

xMarloess schreef:
Wij gaan nu gewoon via het normale rooster verder en oefenen de examenstof nog een beetje. Ik ben deze week alleen niet zo gemotiveerd omdat we net toetsweek achter de rug hebben ;)

Vandaag een 6,8 voor duitse brief teruggekregen en een 6,3 voor biologie :) Nu alleen nog ak en de rampvakken wisk en sk.

Citaat:
Ja wij hebben dus de komende 4 weken van elk vak 4 uur (!!) op één dag, en dan ga je gewoon de stof weer extra oefenen en krijg je tips en zo en die dingen :P Echt heeel erg chil, krijg je een beetje overzicht :)

En Leiden, tsja tis wel een grappige stad :P Ben er onderhand een beetje op uitgekeken haha :P
En ja een jaar high school, ik wilde sowieso al een tussenjaar en ergens ver weg gaan, gewoon omdat dat nu het beste moment is weetjewel, en toen werd het al gouw dit omdat amerika echt een gaaf land is ^^ En een beetje aardige mensen die wel open staan voor vreemdelingen en zo :) Heb er wel zin in, maar kijk er ook wel een beetje tegenop...

Naja, eers maar eens slagen :D

Wat ga jij studeren en waar? :)

Ga je daar dan ook alle vakken etc volgen? En moet je dan als je terugkomt in Nederland gewoon als 1ejaars beginnen? Sorry ben benieuwd haha, lijkt me echt heel gaaf, een jaar in de VS!

Ik ga bedrijfs- en consumentenwetenschappen studeren, en helaas hebben ze die studie alleen in Wageningen.. Had veel liever een grote stad, maar ik ga de enige studie die me interessant lijkt niet weggooien omdat ik de stad niet leuk vind :+

Jup je doet daar gewoon school en alle vakken die kun je daar gwn uitzoeken :D Ze hebben daar echt gare vakken zoals fotografie en sterrenkunde en zo geloof ik xD en ja je moet daarna gewoon weer 1e jaars worden bij je studie, want ja high school is gewoon een middelbare school eigenlijk, maar dan meet vmbo niveau :P

Nohh Wageningen! :D Daar loop ik het jaar na volgend jaar ook rond :D Maar dan biologie :D

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 22:25

Als ik slaag ben ik volgend jaar ook in Wageningen! :D
Voeding & Gezondheid!

Nienkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 22:28

Gracezellaa schreef:

Weinig. Ik reed altijd 2 dagen, maar nu nog maar één dag per week. Examens gaan toch echt wel voor, hoe jammer t ook is.

BlackDancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 22:32

Ja ik eerst ook 2x per week, maar sinds 6VWO nog maar 1 x op vrijdag dus dat kan wel :)
Maja doe ook nog zwemmen en werken dus ik verveel me niet op zn zachtst gezegd xD

Wageningen rules! :D

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 23:30

Ik ga ook naar Wageningen :)

Mijn eerste cijfer is binnen, een 7,9 op natuurkunde :)

xMathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 23:38

Ik meld me ook even! Doe dit jaar ook examen VWO ng/nt, met wiskunde B waarvan mijn gemiddelde het laagst is helaas. Ook ik ga naar Wageningen, Dierwetenschappen. Een vriendin van mij gaat Biologie doen in Wageningen :)

NLieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 00:31

Ik wil me ook graag melden!
VWO 6 met een CM profiel.
Nederlands, Duits, Frans, Engels, Geschiedenis, Aardrijkskunde, Wiskunde A, Tekenen.
Het "pretpakket" wat eigenlijk totaal geen pretpakket is. Heb vorige week naast mijn SE's dus vier mondelingen literatuur gehad. On-mo-ge-lijk! Maar heb het er redelijk vanaf gebracht.

Ik begin ondertussen wel een beetje te stressen. Niet voor de CE's, maar voor mijn studiekeuze. Ik heb nog steeds geen idee. Niet een beetje niet, maar gewoon echt totáál geen idee.

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 07:39

Marloes: toevallig meegedaan aan de opdracht van wageningen universiteit 'fiets t eraf?'

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 08:14

Hey dat fiets t eraf hebben wij vorig jaar gedaan met school!