Ik zal bij ons eens navragen, heb de mastergids van dit jaar niet gelezen namelijk

(zul je net zien
) Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

)

Ik zal me daarom toespitsen op middeleeuwse massagraven rond de kerstening in een beperkter gebied. Juist in de middeleeuwen was een gedegen begrafenis/begraving erg belangrijk om je ziel zo snel mogelijk vanuit het vagevuur naar de hemel te krijgen. Een massagraf is daarom eigenlijk een raar fenomeen
Toch is het ook vreemd dat we nog maar zo weinig middeleeuwse massagraven hebben gevonden, aangezien het sterftecijfer enorm hoog was. Genoeg vragen dus
, helaas wel beperkte bronnen dus ik moet nog uitzoeken of het wel haalbaar is. Eigenlijk was het de bedoeling dat ik 15 mei de eerste versie zou inleveren en ergens in juni/juli de definitieve versie. Helaas waren er wat opstartprobleempjes waardoor ik het nu qua tijd niet meer kan redden. Ik moet een 8 of hoger op mijn scriptie halen met het oog op toelating tot onderstaande master
: Rhys schreef:Ha, allemaal mede-Groningers hier, en ook nog veel letterenstudenten!
Ik ben bezig met mijn scriptie voor de researchmaster Art History & Archaeology, afstudeerrichting Landschapsgeschiedenis. M'n derde master alen hierna is het echt afgelopen
.
Ik MOET echt half juli alles klaar hebben anders heb ik een (financieel) probleem.
Maar nu het onderwerp: mijn scriptie gaat over landschapsveranderingen na 1950. Ik ga kijken wiens belangen een dominante rol hebben gespeeld in recente landschapsontwikkeling en in hoeverre er op het platteland sprake is van 'strijd om de ruimte'. Ik ga dit onderzoeken aan de hand van een casestudy in de omgeving van Grolloo, in de periferie van het stroomdallandschap van de Drentsche Aa. Veldwerk doen is geen straf![]()
De afgelopen maanden heb ik geworsteld met de opzet en de afbakening, ik wil altijd veel te veel, dat is mijn grootste valkuil.
Ik heb een hele goede begeleider trouwens, daar ben ik echt super blij mee.

). Maar dat bleek dus aardig te kloppen.
. Ik heb vandaag mijn voorlopige inleiding en hoofdstukindeling ingeleverd. De hele scriptie is, als het goed is, begin juni af. Dat is de planning... dat wordt een uitdaging want ik heb er nog een hoop andere vakken naast.
), maar het voorbereidend werk (veldwerk) start al in juni! Ik kijk er echt enorm hard naar uit, me eens helemaal smijten in een echt onderzoek ipv die saaie lessen en dat blokken. Tot juni lees ik stilletjes hier mee 
: The aim of this thesis is to investigate ecological and evolutionary dynamics in a metacommunity context. We hereby focus on predator-prey interactions, since predation is a very strong selective force in aquatic ecosystems. Predators often fulfill a keystone role in communities, driving cascading effects across trophic levels and modulating the relative abundances of species, alleles, and adaptive trait values (such as inducible antipredator defenses). As model system we will use an invertebrate metacommunity in a cluster of Mediterranean temporary ponds varying in predation pressure and connectivity (~ spatial distance). These ponds are located in the nature reserve of Tour du Valat Research Center in the Camargue (Southern France). We will focus on the tadpole shrimp Triops cancriformis as keystone predator and the waterflea Daphnia magna as focal prey species. Previous experiments with Daphnia have shown that morphological defenses, such as increased body length and width, and spines are highly effective defenses against Triops predation.
Tis niet mogelijk een thesis met meerderen te doen, denk dat dat op de hogeschool wel soms mag?
zolang je maar een deel zelf schrijft natuurlijk haha (maar bv de resultaten kun je wel samendoen).
Morgen krijg ik de beoordeling van het 2e deel, als dat goed is kan ik de gegevens uit gaan werken en richting conclusie gaan.