't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Femme_

Re: 't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 16:36

Ja, 2x een half jaar en 1x een jaar zou betekenen dat je dan na 2 jaar een vast contract moet krijgen. Heerlijk toch! Ik zou mijzelf hier niet druk om maken. Net als PPPeet zegt, in deze economische tijden moet je wel & wie weet gaat het over een jaar alweer stukken beter met de economie en de banenmarkt.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 16:54

PPPeet schreef:
Maar steffi er is toch geen enkel bedrijf waar je meteen onbepaalde tijd krijgt? En zekerheid heb je nooit. Ik zou me daardoor niet heel erg laten beinvloeden op dit moment en in deze economische tijd.
Als jij het een leuke baan vind, fijn toch? Door solliciteren kan altijd nog.

Nee bedoelde het ook niet echt dat ik meteen onbepaalde tijd wil, maar ik wil gewoon neit na een halfjaar weer op zoek moeten.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 17:34

met een half jaar nemen ze minder risico ;)
2 keer een half jaar is niet raar hoor ;)
voordeel is idd dat je dan 2x half jaar, 1 x jaar en dan een vaste krijgt (of geen natuurlijk.... maar meestal als jij die 2 jaar gewoon goed werkt komt die vaste echt wel goed

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 17:34

Ok, fijn om te horen, heb hier niet zoveel ervaring nog mee vandaar :)!

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 18:05

Ik heb eerder het probleem om ergens op tijd te zijn :o. Meestal ben ik aan de krappe kant en zeker nooit een 1/2 uur te vroeg voor een afspraak! Ik wil bij een sollicitatie wel altijd 10 minuten voor de afgesproken tijd op de plek van bestemming zijn en dat is tot nu toe altijd gelukt ;). Vanmorgen na het werk doorgereden om te shoppen voor een broek en ben ik meteen even langsgereden waar ik maandag moet zijn. En het was precies op de plek waar ik het verwachtte dus ik weet nu ook waar ik kan parkeren. Het is 5 minuten rijden van de huidige werkplek en daar doe ik 15 minuten over. Maandag om 10 uur gesprek, conclusie: als ik om 930 hier wegrij ben ik keurig op tijd!

Er zijn wel degelijk bedrijven die meteen een vast contract geven hoor! Een aangetrouwde neef van mij kreeg meteen een aanstelling voor onbepaalde tijd (na proefperiode van 1 maand). Het bedrijf waar ik begin januari op gesprek ben geweest, bied ook meteen een contract voor onbepaalde tijd aan.

Maar ik zou graag eens willen weten wat jullie in mijn situatie zouden doen. Ik ben 1,5 week geleden bij de post op gesprek geweest. Tijdens dat gesprek kreeg ik te horen dat de werktijden zouden zijn: óf 6.00 uur óf 7.15 uur beginnen met als eindtijd 9.30 uur. Vanwege drukte op di-do-za zouden dat hoofdzakelijk mijn werkdagen worden. Op de 1e werkdag (afgelopen dinsdag) kreeg ik te horen dat ik de hele week ingepland ben vanaf 7.15 uur omdat ik geen voorkeursdagen had aangegeven.
Dinsdag: van 7.15 uur tot 11.45 (zónder pauze)
Woensdag: van 7.15 tot 9.45 (met pauze)
Donderdag: van 7.15 tot 12.45 (met pauze) maar ook hulp van 3 mannen die dit werk al langer doen!
Nou hoorde ik vandaag dat het werk nooit om 9.30 klaar is. Toen ik aangaf dat mij dit wel was verteld, kreeg ik als antwoord: "als ze de werkelijke uren zouden vertellen, kunnen ze niemand meer krijgen". Fysiek gezien trek ik dit echt niet. Het vroege opstaan is een kwestie van wennen maar dinsdag en vandaag kwam ik echt gesloopt thuis. Ik heb de dosering van de medicijnen al verhoogd omdat ik anders de dag niet doorkom. Morgen ga ik iig aangeven dat ik voortaan op de donderdag niet meer beschikbaar ben: met deze tijden kan ik nooit op tijd op de manege zijn voor therapie (deze week niet vanwege ziekte van instructrice). Maar dit is gewoon roofbouw plegen op mijn lijf!!! En dan te bedenken dat het betaald wordt ONDER het minimumloon 8)7. Doorgaan of opzeggen???

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 18:22

patpen schreef:
Ik heb eerder het probleem om ergens op tijd te zijn :o. Meestal ben ik aan de krappe kant en zeker nooit een 1/2 uur te vroeg voor een afspraak! Ik wil bij een sollicitatie wel altijd 10 minuten voor de afgesproken tijd op de plek van bestemming zijn en dat is tot nu toe altijd gelukt ;). Vanmorgen na het werk doorgereden om te shoppen voor een broek en ben ik meteen even langsgereden waar ik maandag moet zijn. En het was precies op de plek waar ik het verwachtte dus ik weet nu ook waar ik kan parkeren. Het is 5 minuten rijden van de huidige werkplek en daar doe ik 15 minuten over. Maandag om 10 uur gesprek, conclusie: als ik om 930 hier wegrij ben ik keurig op tijd!

Er zijn wel degelijk bedrijven die meteen een vast contract geven hoor! Een aangetrouwde neef van mij kreeg meteen een aanstelling voor onbepaalde tijd (na proefperiode van 1 maand). Het bedrijf waar ik begin januari op gesprek ben geweest, bied ook meteen een contract voor onbepaalde tijd aan.

Maar ik zou graag eens willen weten wat jullie in mijn situatie zouden doen. Ik ben 1,5 week geleden bij de post op gesprek geweest. Tijdens dat gesprek kreeg ik te horen dat de werktijden zouden zijn: óf 6.00 uur óf 7.15 uur beginnen met als eindtijd 9.30 uur. Vanwege drukte op di-do-za zouden dat hoofdzakelijk mijn werkdagen worden. Op de 1e werkdag (afgelopen dinsdag) kreeg ik te horen dat ik de hele week ingepland ben vanaf 7.15 uur omdat ik geen voorkeursdagen had aangegeven.
Dinsdag: van 7.15 uur tot 11.45 (zónder pauze)
Woensdag: van 7.15 tot 9.45 (met pauze)
Donderdag: van 7.15 tot 12.45 (met pauze) maar ook hulp van 3 mannen die dit werk al langer doen!
Nou hoorde ik vandaag dat het werk nooit om 9.30 klaar is. Toen ik aangaf dat mij dit wel was verteld, kreeg ik als antwoord: "als ze de werkelijke uren zouden vertellen, kunnen ze niemand meer krijgen". Fysiek gezien trek ik dit echt niet. Het vroege opstaan is een kwestie van wennen maar dinsdag en vandaag kwam ik echt gesloopt thuis. Ik heb de dosering van de medicijnen al verhoogd omdat ik anders de dag niet doorkom. Morgen ga ik iig aangeven dat ik voortaan op de donderdag niet meer beschikbaar ben: met deze tijden kan ik nooit op tijd op de manege zijn voor therapie (deze week niet vanwege ziekte van instructrice). Maar dit is gewoon roofbouw plegen op mijn lijf!!! En dan te bedenken dat het betaald wordt ONDER het minimumloon 8)7. Doorgaan of opzeggen???

Deze zijn op 1 hand te tellen in Nederland, geloof me ;). Wellicht banen waarvoor ze weinig personeel kunnen vinden dat ze dit nog bij doen maar bij 99,9% van de banen krijg je echt alleen een halfjaar of jaarcontract ;-). Zeker in deze crisis heb je trouwens nog geluk om gelijk bij de werkgever aan de slag te gaan want meestal schakelen ze ook nog eens uitzendbureaus in zodat ze je elke dag op straat kunnen zetten ;-).

Dat je werk betaalt wordt onder het minimumloon geloof ik niet.... Dit doen ze echt niet bij een Post Nl of werk je elders ? Mocht het toch het geval zijn kan je beter naar je baas stappen of je baan opzeggen want het is namelijk heel ''dom'' om zoiets te accepteren.
Laatst bijgewerkt door Plaatje1990 op 01-03-12 18:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 18:24

Jaaa! ik ben zo blij.. ein-de-lijk een bijbaantje kunnen vinden. Morgen gesprek, ben benieuwd! Hoop het zo! :D

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 18:38

@Patpen: Ik zou het aankaarten hoor! Ze hebben jou gezegd dat je bepaalde tijden zou werken en lichamelijk gezien kan je langere dagen gewoon niet aan. Als je van tevoren had geweten dat de dagen veel langer zouden zijn, had je die baan nooit aangenomen. Ze schieten er echt niets mee op als jij straks in de ziek thuis zit!

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 18:46

Paula1990 schreef:
Deze zijn op 1 hand te tellen in Nederland, geloof me ;). Wellicht banen waarvoor ze weinig personeel kunnen vinden dat ze dit nog bij doen maar bij 99,9% van de banen krijg je echt alleen een halfjaar of jaarcontract ;-). Zeker in deze crisis heb je trouwens nog geluk om gelijk bij de werkgever aan de slag te gaan want meestal schakelen ze ook nog eens uitzendbureaus in zodat ze je elke dag op straat kunnen zetten ;-).

Dat je werk betaalt wordt onder het minimumloon geloof ik niet.... Dit doen ze echt niet bij een Post Nl of werk je elders ? Mocht het toch het geval zijn kan je beter naar je baas stappen of je baan opzeggen want het is namelijk heel ''dom'' om zoiets te accepteren.

Ik ben het helemaal met je eens dat het zeldzaam is om direct een contract voor onbepaalde tijd te krijgen. Meestal 1/2 jaar of jaarcontract. Maar ze bestaan ;).

Minimumloon is 1446,60; in de CAO van de post staat bij de salarisschalen per 1-10-2011 (de laatste dus) 1.387,14 bij 0-schaaljaren (de groep waar ik volgens het contract ben ingedeeld). Ik heb het salaris aangekaart bij het 1e gesprek omdat ik een lager uurbedrag te horen kreeg dan in de vacature staat vermeld! Maar dat is niet aan te passen :n. Dus nu zwoeg ik mij kapot voor minder dat het minimum. Ik weet alleen niet wat de gevolgen zouden zijn voor mijn WW (die t/m 31-3 loopt) als ik deze "hondenbaan" opzeg.....

@Joyce2: de teamcoach (die alles aanstuurt) zie je alleen op de werkvloer bij problemen en was al weg voor het werk vandaag klaar was! Niet echt makkelijk te pakken te krijgen dus.... Maar ik ga er morgen wel heen om iig door te geven dat ik donderdag niet meer beschikbaar ben!!! Het liefste zou ik morgen zeggen dat ik helemaal niet meer kom.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 18:50

Jeetje Patpen... Wat verrot allemaal.

Ik zit ondertussen helemaal in zak en as, vanochtend ziek mijn bed uit gegaan, ondertussen kan ik mij nog amper verplaatsen, flinke hoofdpijn, overgeven, misselijk, stem kwijt.... Hoop dat ik vannacht goed opknap maar vrees het ergste. Kan hoe ik mij nu voel in ieder geval morgen niet op gesprek. *hatsjie en iedereen besmet :+ *

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 19:13

Jeetje wat rot zeg... Hopelijk ben je morgen weer een beetje opgeknapt!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 20:12

Beterschap :(:)

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 20:14

He wat vervelend, beterschap!

Voor mij een spannende week, alle data voor het sluiten van de sollicitaties is deze en volgende week.. hopen dat ik iig íets te horen krijg..

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 21:40

@Winged: slechte timing! Hoop dat je je morgen beter voelt :(:)

En ik heb besloten om morgen gewoon vaarwel te zeggen! Ik weiger om fysiek ten onder te gaan voor minder dan het minimum en dan ook nog nauwelijks fatsoenlijk ingewerkt te worden 8)7. Vanmiddag 1,5 uur geslapen en lig al op bed vanaf 1830. Die gratis workout kan mij gestolen worden!!!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 22:48

Heeft dat nog consequenties voor je WW ?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 23:24

Mijn stem heeft nog 12 uur de tijd om terug te keren. Gezien ik thuis zit en mam de hele tijd 'waaaat' zegt op dingen die ik zeg geloof ik dat ik niet echt verstaanbaar ben...

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 05:21

Hopelijk is je stem snel terug!

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 07:39

joyce2 schreef:
Heeft dat nog consequenties voor je WW ?

Geen idee maar die loopt t/m deze maand. Heel veel korten kunnen ze dan toch niet??? Van de andere kant: ik heb het geprobeerd maar
a: ik kan het werk fysiek niet aan
b: ik heb contract voor 12 uur met betaling onder het miminumloon en heb in 3 vd 5 dagen al meer dan 12 uur gewerkt
c: de realiteit is héél anders dan tijdens het gesprek is verteld (ben gewoon voorgelogen omdat er anders niemand dat werk wil doen!)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 10:22

Pfff ik heb net maar afgebeld, mag ze bellen zodra ik beter ben voor een nieuwe afspraak :) Ga ik nu weer lekker verder slapen.

Femme_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 11:03

@winged, wat sneu! hopelijk knap je snel op.. en heb je snel weer een nieuw gesprek.
@patpen, ik weet meerdere mensen die bij de post werken en ik hoor inderdaad de meest vreemde verhalen. Wanneer jij het lichamelijk niet aan kan, zou ik er persoonlijk stoppen! Je gezondheid is het belangrijkste.

Ik moet om 14:00 op gesprek whaaaaaah zenuwen! & eind van deze middag hoor ik of ik door ben naar het tweede gesprek van de sollicitatie van gisteren.. Dubbele zenuwen dus, maar ook dubbele hoop!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 11:06

wow, jullie gaan snel!

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 11:08

Succes Femme!
Beterschap Winged!

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 11:11

SteffiiY schreef:
Ok, fijn om te horen, heb hier niet zoveel ervaring nog mee vandaar :)!

Dat is bijna overal zo hoor :j

Eerst paar x halfjaar contract en dan pas voor onbepaalde tijd. :)

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 11:19

Balen Winged! Beterschap.

En succes voor de mensen die vandaag op gesprek mogen. :j

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 11:20

beterschap winged!