Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
PPPeet schreef:Maar steffi er is toch geen enkel bedrijf waar je meteen onbepaalde tijd krijgt? En zekerheid heb je nooit. Ik zou me daardoor niet heel erg laten beinvloeden op dit moment en in deze economische tijd.
Als jij het een leuke baan vind, fijn toch? Door solliciteren kan altijd nog.
patpen schreef:Ik heb eerder het probleem om ergens op tijd te zijn. Meestal ben ik aan de krappe kant en zeker nooit een 1/2 uur te vroeg voor een afspraak! Ik wil bij een sollicitatie wel altijd 10 minuten voor de afgesproken tijd op de plek van bestemming zijn en dat is tot nu toe altijd gelukt
. Vanmorgen na het werk doorgereden om te shoppen voor een broek en ben ik meteen even langsgereden waar ik maandag moet zijn. En het was precies op de plek waar ik het verwachtte dus ik weet nu ook waar ik kan parkeren. Het is 5 minuten rijden van de huidige werkplek en daar doe ik 15 minuten over. Maandag om 10 uur gesprek, conclusie: als ik om 930 hier wegrij ben ik keurig op tijd!
Er zijn wel degelijk bedrijven die meteen een vast contract geven hoor! Een aangetrouwde neef van mij kreeg meteen een aanstelling voor onbepaalde tijd (na proefperiode van 1 maand). Het bedrijf waar ik begin januari op gesprek ben geweest, bied ook meteen een contract voor onbepaalde tijd aan.
Maar ik zou graag eens willen weten wat jullie in mijn situatie zouden doen. Ik ben 1,5 week geleden bij de post op gesprek geweest. Tijdens dat gesprek kreeg ik te horen dat de werktijden zouden zijn: óf 6.00 uur óf 7.15 uur beginnen met als eindtijd 9.30 uur. Vanwege drukte op di-do-za zouden dat hoofdzakelijk mijn werkdagen worden. Op de 1e werkdag (afgelopen dinsdag) kreeg ik te horen dat ik de hele week ingepland ben vanaf 7.15 uur omdat ik geen voorkeursdagen had aangegeven.
Dinsdag: van 7.15 uur tot 11.45 (zónder pauze)
Woensdag: van 7.15 tot 9.45 (met pauze)
Donderdag: van 7.15 tot 12.45 (met pauze) maar ook hulp van 3 mannen die dit werk al langer doen!
Nou hoorde ik vandaag dat het werk nooit om 9.30 klaar is. Toen ik aangaf dat mij dit wel was verteld, kreeg ik als antwoord: "als ze de werkelijke uren zouden vertellen, kunnen ze niemand meer krijgen". Fysiek gezien trek ik dit echt niet. Het vroege opstaan is een kwestie van wennen maar dinsdag en vandaag kwam ik echt gesloopt thuis. Ik heb de dosering van de medicijnen al verhoogd omdat ik anders de dag niet doorkom. Morgen ga ik iig aangeven dat ik voortaan op de donderdag niet meer beschikbaar ben: met deze tijden kan ik nooit op tijd op de manege zijn voor therapie (deze week niet vanwege ziekte van instructrice). Maar dit is gewoon roofbouw plegen op mijn lijf!!! En dan te bedenken dat het betaald wordt ONDER het minimumloon. Doorgaan of opzeggen???
Paula1990 schreef:Deze zijn op 1 hand te tellen in Nederland, geloof me. Wellicht banen waarvoor ze weinig personeel kunnen vinden dat ze dit nog bij doen maar bij 99,9% van de banen krijg je echt alleen een halfjaar of jaarcontract
. Zeker in deze crisis heb je trouwens nog geluk om gelijk bij de werkgever aan de slag te gaan want meestal schakelen ze ook nog eens uitzendbureaus in zodat ze je elke dag op straat kunnen zetten
.
Dat je werk betaalt wordt onder het minimumloon geloof ik niet.... Dit doen ze echt niet bij een Post Nl of werk je elders ? Mocht het toch het geval zijn kan je beter naar je baas stappen of je baan opzeggen want het is namelijk heel ''dom'' om zoiets te accepteren.
joyce2 schreef:Heeft dat nog consequenties voor je WW ?