Uitspraken van docenten deel 2: we maken heel wat mee!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bellex

Berichten: 9307
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 15:43

supertinkie schreef:
Haha leuk topic dit! Ik heb wel eens meegemaakt dat een docent een keer iemand vooraan in de klas had gezet omdat diegene constant zat te praten met een klasgenoot. Dus daar was die docent wel klaar mee. Dat, hij zegt tegen die jongen; 'Kom jij maar vooraan zitten' Dus met dat die jongen onderweg is naar voren, zet de docent een tafeltje tegen het bord, en tekent een poppetje op het bord. 'Zo ga jij hier maar tegen kletsen'. En echt op zo'n droge toon dat hele klas keihard begon te lachen.

geniaal :=

en sorry.nieuwschierigen maar geen PB's :o ik ken jullie niet en er zitten vrij perwoonlijke redenen aan dus dat deel ik dan liever zoals gezegd niet

Sunshine80

Berichten: 2298
Geregistreerd: 02-05-06
Woonplaats: Hoeksche Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 15:51

Haha, ik wilde een aardrijkskundedocent quoten, maar ben het even vergeten :o

Nummus

Berichten: 13161
Geregistreerd: 27-02-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Uitspraken van docenten deel 2: we maken heel wat mee!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-11 16:13

Best hoor knabbelgirl, kan ik me ook wel iets bij voorstellen.
Maar waarom in vredesnaam "Sentina"? Vind het eerder een naam voor je paard ofzo. :o Of kende je de naam al ergens anders van?

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: Uitspraken van docenten deel 2: we maken heel wat mee!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 17:13

Is goed hoor Knabbelgirl, kan best begrijpen dat je niet je hele levensvehaal aan vreemden kwijt wilt ;)

Ze gooiden ook wel eens krijtjes, die kregen ze dan nket meer terug waardoor het wel eens gebeurde dat ze dan naar de conciƫrge konden om nieuwe krijtjes te halen :D

moelly

Berichten: 6610
Geregistreerd: 22-12-08

Re: Uitspraken van docenten deel 2: we maken heel wat mee!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 17:42

haha, wij hebben een keertje ipv echte krijtjes allemaal snoepkrijtjes neergelegd, de schreven dus geen van allen, toen de docent de andere kant opkeek, heb ik snel een normaal krijtje neergelegd, ging die ze allemaal opeten.. laatste krijtje was niet zo lekker zei die en spuugde hem natuurlijk ook meteen uit..
Was ik even blij dat ik niet vooraan zat.. _O-
hij kon er wel om lachen..

r_oo_sj_e

Berichten: 2907
Geregistreerd: 27-01-09

Re: Uitspraken van docenten deel 2: we maken heel wat mee!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 17:47

whahahah jaa die is ook leuk :))

XNienke_
Berichten: 1125
Geregistreerd: 03-04-11

Re: Uitspraken van docenten deel 2: we maken heel wat mee!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 19:56

wij hebben in de lokalen een digibord en dit gebeurde gisteren bij frans:

docent: wil jij even op je tafel gaan staan en het digibord aanzetten?
leerling: pfff, mevrouw u heeft toch een afstandsbediening?
-leerling staat op en zet het ding aan-
docent: we hebben geen afstandsbediening want die is kapot.
klas: maar dan kan de school toch een nieuwe geven
docent: daar heeft de school geen geld voor
klas: hahahahaha

:+

Bellex

Berichten: 9307
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 20:12

Nemurin schreef:
Best hoor knabbelgirl, kan ik me ook wel iets bij voorstellen.
Maar waarom in vredesnaam "Sentina"? Vind het eerder een naam voor je paard ofzo. :o Of kende je de naam al ergens anders van?

Het is mijn doopnaam en al ruim 600 jaar de naam van onze familie ;)
Gelukkig vind ik hem zelf wel mooi...

r_oo_sj_e

Berichten: 2907
Geregistreerd: 27-01-09

Re: Uitspraken van docenten deel 2: we maken heel wat mee!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 20:16

Bambietje, doet me denken aan mijn Frans lerares..

die is zooooooo dom :')

Had laatst het digibord aanstaan en zat rustig haar schoolmail te lezen.. dus wij zaten lekker mee te lezen! :P Duurde echt een paar minuten voor ze het doorhad, en ze had ondertussen al wat mailtjes geopend die echt Niet voor ons bedoeld waren :o
na een paar minuten ben ik maar die mailtjes gaan voorlezen hardop en ze begreep maar niet hoe ik dat kon... :roll: Toen zag ze pas dat dat bord aan stond en wat deed ze; Houdt ze der handen voor het computerscherm, alsof dat helpt dat wij dan niet meer mee kunnen lezen _O-

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18693
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 20:34

r_oo_sj_e schreef:
Bambietje, doet me denken aan mijn Frans lerares..

die is zooooooo dom :')

Had laatst het digibord aanstaan en zat rustig haar schoolmail te lezen.. dus wij zaten lekker mee te lezen! :P Duurde echt een paar minuten voor ze het doorhad, en ze had ondertussen al wat mailtjes geopend die echt Niet voor ons bedoeld waren :o
na een paar minuten ben ik maar die mailtjes gaan voorlezen hardop en ze begreep maar niet hoe ik dat kon... :roll: Toen zag ze pas dat dat bord aan stond en wat deed ze; Houdt ze der handen voor het computerscherm, alsof dat helpt dat wij dan niet meer mee kunnen lezen _O-



:') _O-

Bellex

Berichten: 9307
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 20:38

r_oo_sj_e schreef:
Bambietje, doet me denken aan mijn Frans lerares..

die is zooooooo dom :')

Had laatst het digibord aanstaan en zat rustig haar schoolmail te lezen.. dus wij zaten lekker mee te lezen! :P Duurde echt een paar minuten voor ze het doorhad, en ze had ondertussen al wat mailtjes geopend die echt Niet voor ons bedoeld waren :o
na een paar minuten ben ik maar die mailtjes gaan voorlezen hardop en ze begreep maar niet hoe ik dat kon... :roll: Toen zag ze pas dat dat bord aan stond en wat deed ze; Houdt ze der handen voor het computerscherm, alsof dat helpt dat wij dan niet meer mee kunnen lezen _O-

hahaha zo'n actie als jou docente zou ik ook kunnen hebben :')

lenaa_tje

Berichten: 10352
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 20:43

r_oo_sj_e schreef:
Bambietje, doet me denken aan mijn Frans lerares..

die is zooooooo dom :')

Had laatst het digibord aanstaan en zat rustig haar schoolmail te lezen.. dus wij zaten lekker mee te lezen! :P Duurde echt een paar minuten voor ze het doorhad, en ze had ondertussen al wat mailtjes geopend die echt Niet voor ons bedoeld waren :o
na een paar minuten ben ik maar die mailtjes gaan voorlezen hardop en ze begreep maar niet hoe ik dat kon... :roll: Toen zag ze pas dat dat bord aan stond en wat deed ze; Houdt ze der handen voor het computerscherm, alsof dat helpt dat wij dan niet meer mee kunnen lezen _O-

leuk die digiborden wij hebben een docent op het hbo die echt dacht dat we zijn wacht woord konden meelezen als die zich zelf ging inloggen op de elo als die het digibord aan had staan en hij dus ook met die hand voor het beeldscherm om er voor te zorgen dat we het niet konden lezen.
Hij geeft toevallig dan ook nog het vak oudheid en daar wisten wij als eerste jaars wel raak mee }>

XNienke_
Berichten: 1125
Geregistreerd: 03-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 20:51

lenaa_tje schreef:
leuk die digiborden wij hebben een docent op het hbo die echt dacht dat we zijn wacht woord konden meelezen als die zich zelf ging inloggen op de elo als die het digibord aan had staan en hij dus ook met die hand voor het beeldscherm om er voor te zorgen dat we het niet konden lezen.
Hij geeft toevallig dan ook nog het vak oudheid en daar wisten wij als eerste jaars wel raak mee }>


onze wiskunde docent legde altijd een doekje over haar handen als ze het wachtwoord ging intypen, helemaal zodat wij het niet konden zien :=

XNienke_
Berichten: 1125
Geregistreerd: 03-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 20:58

en ook een keer op de basisschool hadden we donderdag een heeeeeel vervelende docente, stom, oud, saai en niet eerlijk.
(meester was op de gang aan het werk voor school)

juffrouw wilde was gaan uit leggen en omdat er een whitebord naast het digibord hing had ze natuurlijk de verkeerde stift gepakt := .

niemand zei wat en iedereen keek echt zo:
Afbeelding haha

ze had een hele streep op het digibord gezet *\o/*
en toen was er paniek, iedereen lachen en zei ging het er zelf wel 'afhalen'..
maar intussen was de halve klas al de gang op hahaha

dauphine

Berichten: 1192
Geregistreerd: 13-04-06
Woonplaats: Appelscha

Re: Uitspraken van docenten deel 2: we maken heel wat mee!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 21:06

Leuk topic dit!

Ik heb 2 jaar pabo gedaan en ik was dus les aan het geven toen er voor het raam een kat langs liep... het had net behoorlijk geregend. dus je raadt het al: juf die poes is nat!

Ja jongens dat is wel een hele natte poes...

Met dat ik het zei dacht ik dom! durfde ik niet achterom te kijken, waar mijn stagebegeleider met de tranen over dr wangen met dr klassenmap voor dr hoofd zat... Gelukkig waren de kindertjes te klein om te begrijpen waarom mijn stagebegeleider zo moest lachen...

Tja...

ymke1996

Berichten: 296
Geregistreerd: 11-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 21:11

r_oo_sj_e schreef:
Bambietje, doet me denken aan mijn Frans lerares..

die is zooooooo dom :')

Had laatst het digibord aanstaan en zat rustig haar schoolmail te lezen.. dus wij zaten lekker mee te lezen! :P Duurde echt een paar minuten voor ze het doorhad, en ze had ondertussen al wat mailtjes geopend die echt Niet voor ons bedoeld waren :o
na een paar minuten ben ik maar die mailtjes gaan voorlezen hardop en ze begreep maar niet hoe ik dat kon... :roll: Toen zag ze pas dat dat bord aan stond en wat deed ze; Houdt ze der handen voor het computerscherm, alsof dat helpt dat wij dan niet meer mee kunnen lezen _O-

Hahahahhaha _O-!

Wij hadden vandaag een proefwerk op de computer voor ak, alleen bij 1 jongen lukte het niet om het programma te openen, op 3 verschillende computers niet, en bij de rest van de klas lukte het wel. Vraagt de leraar doodserieus : 'Wat heb jij voor virus in je lichaam?!' :')

Sidera

Berichten: 2545
Geregistreerd: 01-06-09

Re: Uitspraken van docenten deel 2: we maken heel wat mee!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 21:20

ooh ik heb ook 3 acties meegemaakt de laatste weken:

1) Ik kom na een afspraak later de ges. les in, onze ges les zit helemaal vol en er was dus nog maar 1 tafeltje vrij. Ik ging daar zitten, zat een meisje naast me met een roze olily tas die zei dat we examensommen aan het oefenen waren. (ik zei iets van; oh ok thx) maar ik had haar nog nooit gezien, dat vond ik wel zielig dat ze alleen zat. Ik probeerde dus aardig een praatje te maken en zei tegen haar: 'Hey, volgens mij zit ik bij geen enkel vak bij jou, of wel?' Zegt ze; dat klopt, ik ben docent. Dus mijn kop werd super rood.. Nouja, ze leek ook heel jong en ik deed het niet expres ofzo. Zei ik daarna (om het beter te maken) oh ik dacht dat je misschien was blijven zitten vorig jaar. (maakte het niet beter)

2) Hadden de docent wijs gemaakt dat de activ-board pen het niet deed omdat de vulling op was xD (dom!!)

3) docent tekende met permanent marker op het activ board.

Toen dat activ board nieuw was heb ik ook zo gelachen. Deed mijn docent er 45 min over om een 3-hoek te tekenen, zette hij er een A bij was die driehoek weer weg. Echt, hilarisch

Esther43
Berichten: 3306
Geregistreerd: 21-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 21:35

Vandaag, wederom bij mijn o so vreemde scheikunde leeraar:

Leeraar: En met die reacite.. blablabla.. toevoeging van blablabla .. krijg je een hele speciale ester (scheikundige stof, tevens mijn naam, alleen dan met h)
Vrindin verteld mij iets grappigs/leuks dus ik moest glimlachen
Leeraar dacht dat ik om hem lachte en kijkt mij aan: Natuurlijk zijn alle esters heel bijzonder...
Jongen: serieus meneer,, ze is nog minderjarig hoor..
Ik: Afbeelding
Leeraar loopt rood aan: Afbeelding

XNienke_
Berichten: 1125
Geregistreerd: 03-04-11

Re: Uitspraken van docenten deel 2: we maken heel wat mee!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 21:51

hahahah

Nummus

Berichten: 13161
Geregistreerd: 27-02-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-11 23:32

knabbelgirl schreef:
Nemurin schreef:
Best hoor knabbelgirl, kan ik me ook wel iets bij voorstellen.
Maar waarom in vredesnaam "Sentina"? Vind het eerder een naam voor je paard ofzo. :o Of kende je de naam al ergens anders van?

Het is mijn doopnaam en al ruim 600 jaar de naam van onze familie ;)
Gelukkig vind ik hem zelf wel mooi...


Nou ja daar gaat het ook om, maar ik was gewoon nieuwsgierig hoe je de naam had bedacht. :) Maar nu snap ik het!
Geen moderne Nederlandse naam dus begrijp ik, had ik ook eerder kunnen bedenken. :o Hoeps.

Ik hou nu weer braaf m'n mond hoor.

Vera96

Berichten: 2168
Geregistreerd: 15-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 23:45

Niet echt grappig ofzo, maar wel apart.

Ik ben twee niveas hoger gaan doen, nooit wat voor school gedaan enzo.
Nou leuk en aardig, dus ik denk bij de eerste geschiedenisles, laat ik maar aantekeningen maken, dus ben braaf stil, luister netjes en schrijf belangerijke dingen op. Flipt ze helemaal, waarom ik aan het schrijven was. Maar mevrouw, ik maak aantekeningen. DAT IS NERGENS VOOR NODIG JE MOET GEWOON OPLETTEN EN LUISTEREN IK WIL DAT NU IEDEEEN METEEN OPHOUD MET AANTEKENINGEN.


ja oke dan niet he. :')

Nummus

Berichten: 13161
Geregistreerd: 27-02-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Uitspraken van docenten deel 2: we maken heel wat mee!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-11 23:49

Huuuuuuh dat vind ik gewoon vaag. _O-

Vera96

Berichten: 2168
Geregistreerd: 15-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 23:54

Ik ook, en vindt geschiedenis best moeilijk, maar ik durf nog altijd geen aantekeningen maken bij haar. :o

Nummus

Berichten: 13161
Geregistreerd: 27-02-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Uitspraken van docenten deel 2: we maken heel wat mee!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-11 23:56

Kun je niet aan haar uitleggen dat het jou helpt bij de les te blijven en alles daarna nog te onthouden?
Dat mag ze je als het goed is niet ontzeggen, en anders stap je naar de schoolleiding.

Het gaat allemaal zo makkelijk fout op die middelbare omdat die docenten die arme pubertjes nog zo makkelijk kunnen intimideren.
Wanneer ze dan in het voortgezet onderwijs terecht komen zijn de meesten niet meer op hun mondje gevallen en durven ze wel voor zichzelf op te komen, dus hier flikken ze dat niet meer. := Doen ze dat wel, horen ze het meteen.

Vera96

Berichten: 2168
Geregistreerd: 15-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 00:05

Ja, ik heb overmorgen een so, als ik daar een slecht punt voor heb ga ik er wel iets van zeggen, maar ze is twee weken terug haar vader verloren dus vindt het zo sneu om dan te gaan klagen, maar dat van die aantekeningen is al vijf weken terug ofzo.

Mijn Engels docent heeft volgens mij ook echt iets tegen mij. Hadden we een so, ik kei goed geleerd, had me haren los lang me gezicht, nou ik heb dik lang haaar dus daarmee kan ik echt niet afkijken, beschuldigd ze er van, en nee niet een keer, maar meeerder keren in een so, en dan zie ik twee andere meisjes gewoon overleggen, maar dat vind ze dan wel weer prima. :')