Caroline1985 schreef:Hallo,
Ik wil me ook graag even melden. Mijn vriend en ik zijn enige tijd geleden 2 bedrijven gestart.
Bedrijf nummer 1: We verhuren zonneboilers vanaf 7.95 per maand waardoor het nu voor iedereen mogelijk is een zonneboiler op het dak te hebben en direct te besparen in de maand. Daar waar de subsidie is weggevallen was het voor mensen zo een beetje onmogelijk maar nu dus tóch mogelijk om er één (of meer) te ''hebben''.
Bedrijf nummer 2: Energiecollectief. Wat wij willen is zoveel mogelijk mensen te vinden die ook geld willen besparen op hun energierekening zonder onwijs reclame te hoeven maken (wat alleen maar weer geld kost). Wij gaan (bij genoeg aanmeldigen) naar verschillende energie leveranciers (in binnen én buitenland) om zo de goedkoopste aanbieder te vinden. Een goede vriend van mij doet dit al in zijn regio en heeft nu een heel goedkoop adres gevonden om de energie vandaan te halen.
Wat we willen is minimaal 15% minder op de energierekening. Dit is ook haalbaar mits er genoeg aanmeldingen zijn waarmee we op pad kunnen (bij de ''aanmelding'' zit de persoon nog nergens aan vast maar is echt en alleen om de onderhandeling mee in te kunnen gaan). Hoe meer mensen hoe meer korting we kunnen realiseren. Uiteraard gaan wij alles regelen voor die mensen en hoeven zij alleen maar ''ja'' te zeggen (zoals overstappen etc.)
Zo dat was even in het kort wat wij doen.
Kom ik meteen met mijn eerste vraag: Waar adverteren jullie zoal? Hoe bereik je zoveel mogelijk mensen zonder al teveel te investeren want dit moet dan weer hoe je het ook went of keert betaald worden door de klant. We hebben al briefjes door de bus gedaan hier in de omgeving maar we willen uiteraard nog meer mensen bereiken. Iemand tips?
Hallo,
Gefeliciteerd me de twee bedrijven! En heel veel succes natuurlijk!
Hebben jullie ook een website? Zo ja, dan zal ik ook gebruik maken van Social Media (Twitter, Facebook, Hyves etc) om zo meer naamsbekendheid te krijgen.
Meld je aan bij Google-Analytics = gratis. Hier kan je de bezoeken bijhouden etc.
Zoek ondernemers- en branchegerelateerde forums op en plaats hier een bericht.
Je kan ook op www.postnl.nl kijken voor direct-mail van een bepaald postcode gebied. Zo hoeven jullie niet zelf de briefjes door de brievenbussen te doen.
Ik hoop dat je er wat aan hebt
Succes!