Bokt-ondernemers deel 4: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BiancaSLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 08:58

Rinske schreef:
Ik zit even te kijken naar import uit bijvoorbeeld China, heeft iemand hier daar ervaringen mee?

nog geen ervaring in, maar zit er zelf ook over na te denken. Ken je deze website al; http://www.globalsources.com/
Je kan een offerte-aanvraag doen.. maar het is inderdaad zo dat het alleen in grote partijen gaat.

Ben benieuwd wat je zou willen importeren?

BiancaSLC

Re: Bokt-ondernemers deel 4: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 08:59

Iemand al een idee of de producten van Cesar Milan (dog whisperer) al via een of andere manier te importeren zijn?
En dan bedoel ik niet de paar boeken en dvd's die hier al te verkrijgen zijn..

ik wil deze producten graag in mn assortiment opnemen!

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 11:30

BiancaSLC schreef:
Iemand al een idee of de producten van Cesar Milan (dog whisperer) al via een of andere manier te importeren zijn?
En dan bedoel ik niet de paar boeken en dvd's die hier al te verkrijgen zijn..

ik wil deze producten graag in mn assortiment opnemen!

Ik heb even wat gezocht op het net maar kon zo niets vinden behalve veel boeken. Dus misschien kan je wel zelf importeur worden. Neem eens kontakt met ze op, onderaan zijn site. Succes.

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 11:52

@ Remy: als je je baan met het trimmen wil combineren dan moet je dat zo houden. Maar vwb te trimmen; na verloop van tijd zit je gewoon vol, is vervelend voor eventuele nieuwe klanten maar je kan je ook niet in 2en hakken natuurlijk dus zul je 'nee' moeten verkopen of een wachtlijst.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 12:21

Hoi Bianca, leuk, nog een "huisdieren" ondernemer.
Ik zou je willen adviseren rechtstreeks met Cesar Milan contact op te nemen met je verhaal. Zij kunnen jou het beste vertellen wat er allemaal mogelijk is.
Denk er zelf ondertussen over na wat je wel of niet zou willen. Zou je bv een nederlands aanspreek/verdeel punt willen worden, wil je misschien alleen je eigen shop voorraad aanschaffen, wat wil je wel of niet verkopen etcetc.
Hoe ga je er mee om als zij zeggen, je moet een echte winkelruimte hebben of het startbedraf/afneem bedrag is xxxx euro, en dat soort dingen.

Waarom komt iedereen toch altijd weer uit op China? Er zijn nog zoveel meer landen.
Er is ook in kleinere aantallen in te kopen, maar hoe kleiner, hoe duurder.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 12:22

Hoeft van mij niet persé China te zijn hoor :P . Maar ik vond het wel interessant om voor "weinig" geld dingen in te kopen die ik hier kan verkopen :) .

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 12:26

Ik kom bij het speuren naar nieuwe originele fournituren en accessoires voor op mijn halsbanden telkens weer uit op China. Ik betaal momenteel ca 50 cent voor 1 simpel siersteentje en dat moet goedkoper kunnen als ik ze maar ergens in bulkhoeveelheid kan vinden.

Echter de enige leverancier die ik in Nederland kan vinden voor sierholnieten die via internet levert, levert ze in pakjes van 10 en dat maakt de kostprijs best hoog.

En dan heb ik het nog niet over concho's, die zijn gewoon onbetaalbaar!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 12:31

Oe oe oe remy, heb je toevallig ook foto's van de halsbanden die je maakt. Het klinkt iig als heel mooi!

Edit: oh ja duh 8)7 die staan gewoon op jouw website natuurlijk.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 12:35

Momenteel even wat minder actief, maar ik lees wel mee.

En Michelle, ik ga het dit jaar weer proberen op de Goudsberg. Wie weet zie ik je daar.

BiancaSLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 12:42

@holly & @Lovepaints bedankt voor jullie reacties
Ik heb tot twee keer toe al een mail gestuurd aan Cesar Milan (via de website) maar tot op heden nog geen reactie teruggekregen. Op de website staan voorwaarden voor export, ze leveren nog maar een heel klein deel van het assortiment uit aan Nederland en das jammer.
Ik heb via internet al meerdere berichten gevonden van mensen/ondernemers die graag de producten hier willen verkopen.

Hoop nog ergens de mogelijkheid te vinden binnenkort..

Leetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 13:02

Ik meld me ook weer :D

Door alle druktes even afwezig, weet ook niet of ik nu haal om mee te blijven lezen, maar vind het wel erg leuk om ervaringen te delen!

Ook ik heb facebook: www.facebook.com/dierenhomeopathie
Ik hoop via die manier wat casussen etc op te zetten, om mijn klanten meer informatie te geven. Wellicht dat ik dat ook op mijn website ga doen. Maar goed daar wordt nog over nagedacht.

Ik heb ook via mijn prive facebook mijn netwerk opgebouwd. Oude vrienden/ kenissen etc. Het levert niet direct iets op, maar het is wel een manier om naamsbekendheid te krijgen!

Twitter doe ik weinig mee, ik vind de berichtjes te kort, en bovendien had ik zo iets van 1 social media wil ik gebruiken en daar tijd in stoppen. En niet alles maar half!

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 14:27

Mag je ook gewoon naar China op vakantie gaan en vanuit daar iets laten verschepen? Iemand daar ervaring mee? Ik wil best naar China op vakantie en dan tegelijkertijd wat leuks shoppen wat dan verscheept wordt naar NL.

BiancaSLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 14:46

Leetje schreef:

Door alle druktes even afwezig, weet ook niet of ik nu haal om mee te blijven lezen, maar vind het wel erg leuk om ervaringen te delen!

Ook ik heb facebook: http://www.facebook.com/dierenhomeopathie
Ik hoop via die manier wat casussen etc op te zetten, om mijn klanten meer informatie te geven. Wellicht dat ik dat ook op mijn website ga doen. Maar goed daar wordt nog over nagedacht.

Ik heb ook via mijn prive facebook mijn netwerk opgebouwd. Oude vrienden/ kenissen etc. Het levert niet direct iets op, maar het is wel een manier om naamsbekendheid te krijgen!

Twitter doe ik weinig mee, ik vind de berichtjes te kort, en bovendien had ik zo iets van 1 social media wil ik gebruiken en daar tijd in stoppen. En niet alles maar half!

Hey,

wat goed dat je gebruikt maakt van Social Media. Dat is echt de toekomst.. en dé manier om straks hoger in de ranking te komen bij de zoekmachines zoals Google.
Waarom zou je geen Twitter gebruiken? Het zijn inderdaad korte berichtjes die je kwijt kunt, maar daardoor hoef je er niet veel tijd in te steken en bereik je een nog groter publiek.

Zelf zit ik nog te twijfelen of ik een aparte facebook aan ga maken, of dat ik de advertenties op mijn persoonlijke facebook-pagina zet. Tot nu toe krijg ik er telkens veel reacties en 'likes' op, dus weet niet of een aparte facebook-pagina voor mijn bedrijf veel toegevoegde waarde heeft. Hetzelfde is bij Hyves.

BiancaSLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 14:48

Zidore schreef:
Mag je ook gewoon naar China op vakantie gaan en vanuit daar iets laten verschepen? Iemand daar ervaring mee? Ik wil best naar China op vakantie en dan tegelijkertijd wat leuks shoppen wat dan verscheept wordt naar NL.

ik heb er geen ervaring mee.. kan me voorstellen dat het wel moet kunnen, maar dat er toch nog een hoop geregel bij komt kijken. Ook wat betreft de benodigde export-documenten. Tevens zijn juist de producten van een groothandel/producent interessant en niet wat je daar zelf bij een detaillist aanschaft (prijs-technisch). Tenzij het je bedoeling was om deze bedrijven dan tijdens je vakantie te bezoeken :-)

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 17:43

Volgens mij is het allemaal niet zo gemakkelijk, veel uitzoek werd etc. Maar als je eenmaal de weg hebt gevonden, kun je wel goedkoop inkopen!

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 18:29

Ik heb hier een keer een moeder van een vriendinnetje op de koffie gehad die samen met haar man een eigen bedrijf heeft dat exclusieve handgemaakte bruidsaccessoires maakt. Die gingen regelmatig samen een weekje naar China om hun waar te regelen.
Ik denk dat ze dat van daaruit verscheept hebben, of ze hebben lege koffers meegenomen en die dan gevuld weer mee terug genomen :Y)

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 19:17

@ Rinske: Vraag eens een adviesgesprek bij je bank aan over importeren. Zodat je weet wat er allemaal bij komt kijken.
De producten zijn misschien wel goedkoop maar hoe zit het met alle bijkomende kosten. De verkoper in China (of een ander land) zou wel eens om een soort bankgarantie kunnen vragen (en die kosten geld). Hoe regel je je valutarisico etc.

Leetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 20:03

BiancaSLC schreef:
Leetje schreef:

Ook ik heb facebook: http://www.facebook.com/dierenhomeopathie

Hey,

wat goed dat je gebruikt maakt van Social Media. Dat is echt de toekomst.. en dé manier om straks hoger in de ranking te komen bij de zoekmachines zoals Google.
Waarom zou je geen Twitter gebruiken? Het zijn inderdaad korte berichtjes die je kwijt kunt, maar daardoor hoef je er niet veel tijd in te steken en bereik je een nog groter publiek.

Zelf zit ik nog te twijfelen of ik een aparte facebook aan ga maken, of dat ik de advertenties op mijn persoonlijke facebook-pagina zet. Tot nu toe krijg ik er telkens veel reacties en 'likes' op, dus weet niet of een aparte facebook-pagina voor mijn bedrijf veel toegevoegde waarde heeft. Hetzelfde is bij Hyves.

Twitter heb ik me wel aangemeld. Ik wil in de toekomst is kijken of twitter berichtjes ook op facebook kan laten plaatsen en hoe. Maar ik weet gewoon niet zo goed wat ik op twitter moet zetten ;) Haha en een stukje tijdgebrek. Komt vanzelf wel ;) Facebook vind ik heel mooi dat ik prive en zakelijk kan scheiden maar toch kan koppelen. En dat andere mensen iets op je facebook kunnen zetten, bijv. klanten die tevreden zijn oid!

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 22:32

Hallo,

Ik wil me ook graag even melden. Mijn vriend en ik zijn enige tijd geleden 2 bedrijven gestart.

Bedrijf nummer 1: We verhuren zonneboilers vanaf 7.95 per maand waardoor het nu voor iedereen mogelijk is een zonneboiler op het dak te hebben en direct te besparen in de maand. Daar waar de subsidie is weggevallen was het voor mensen zo een beetje onmogelijk maar nu dus tóch mogelijk om er één (of meer) te ''hebben''.

Bedrijf nummer 2: Energiecollectief. Wat wij willen is zoveel mogelijk mensen te vinden die ook geld willen besparen op hun energierekening zonder onwijs reclame te hoeven maken (wat alleen maar weer geld kost). Wij gaan (bij genoeg aanmeldigen) naar verschillende energie leveranciers (in binnen én buitenland) om zo de goedkoopste aanbieder te vinden. Een goede vriend van mij doet dit al in zijn regio en heeft nu een heel goedkoop adres gevonden om de energie vandaan te halen.

Wat we willen is minimaal 15% minder op de energierekening. Dit is ook haalbaar mits er genoeg aanmeldingen zijn waarmee we op pad kunnen (bij de ''aanmelding'' zit de persoon nog nergens aan vast maar is echt en alleen om de onderhandeling mee in te kunnen gaan). Hoe meer mensen hoe meer korting we kunnen realiseren. Uiteraard gaan wij alles regelen voor die mensen en hoeven zij alleen maar ''ja'' te zeggen (zoals overstappen etc.)

Zo dat was even in het kort wat wij doen.

Kom ik meteen met mijn eerste vraag: Waar adverteren jullie zoal? Hoe bereik je zoveel mogelijk mensen zonder al teveel te investeren want dit moet dan weer hoe je het ook went of keert betaald worden door de klant. We hebben al briefjes door de bus gedaan hier in de omgeving maar we willen uiteraard nog meer mensen bereiken. Iemand tips?

BiancaSLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 10:32

Caroline1985 schreef:
Hallo,

Ik wil me ook graag even melden. Mijn vriend en ik zijn enige tijd geleden 2 bedrijven gestart.

Bedrijf nummer 1: We verhuren zonneboilers vanaf 7.95 per maand waardoor het nu voor iedereen mogelijk is een zonneboiler op het dak te hebben en direct te besparen in de maand. Daar waar de subsidie is weggevallen was het voor mensen zo een beetje onmogelijk maar nu dus tóch mogelijk om er één (of meer) te ''hebben''.

Bedrijf nummer 2: Energiecollectief. Wat wij willen is zoveel mogelijk mensen te vinden die ook geld willen besparen op hun energierekening zonder onwijs reclame te hoeven maken (wat alleen maar weer geld kost). Wij gaan (bij genoeg aanmeldigen) naar verschillende energie leveranciers (in binnen én buitenland) om zo de goedkoopste aanbieder te vinden. Een goede vriend van mij doet dit al in zijn regio en heeft nu een heel goedkoop adres gevonden om de energie vandaan te halen.

Wat we willen is minimaal 15% minder op de energierekening. Dit is ook haalbaar mits er genoeg aanmeldingen zijn waarmee we op pad kunnen (bij de ''aanmelding'' zit de persoon nog nergens aan vast maar is echt en alleen om de onderhandeling mee in te kunnen gaan). Hoe meer mensen hoe meer korting we kunnen realiseren. Uiteraard gaan wij alles regelen voor die mensen en hoeven zij alleen maar ''ja'' te zeggen (zoals overstappen etc.)

Zo dat was even in het kort wat wij doen.

Kom ik meteen met mijn eerste vraag: Waar adverteren jullie zoal? Hoe bereik je zoveel mogelijk mensen zonder al teveel te investeren want dit moet dan weer hoe je het ook went of keert betaald worden door de klant. We hebben al briefjes door de bus gedaan hier in de omgeving maar we willen uiteraard nog meer mensen bereiken. Iemand tips?

Hallo,

Gefeliciteerd me de twee bedrijven! En heel veel succes natuurlijk!
Hebben jullie ook een website? Zo ja, dan zal ik ook gebruik maken van Social Media (Twitter, Facebook, Hyves etc) om zo meer naamsbekendheid te krijgen.
Meld je aan bij Google-Analytics = gratis. Hier kan je de bezoeken bijhouden etc.
Zoek ondernemers- en branchegerelateerde forums op en plaats hier een bericht.

Je kan ook op www.postnl.nl kijken voor direct-mail van een bepaald postcode gebied. Zo hoeven jullie niet zelf de briefjes door de brievenbussen te doen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt

Succes!

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 11:44

2 bedrijven, toe maar ;)
Bedrijf nummer 1, vind ik persoonlijk erg goed klinken!
BiancaSLC, heeft goede tips!

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 11:56

Thanks!! Bedankt voor de tips!! We maken al gebruik van social media. Twitter hebben we en Facebook. We komen met 2 weken in de krant hier in Limburg. Dus dat is al mooi. Burgemeester van Maastricht volgt ons zelfs op twitter :-) website is in deze dagen klaar :-).

Soraya85: is ook heel interessant vinden wij. :-)

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 13:49

Goh, heb net een nieuwe factuur van HBD gekregen met een aanzienlijke vermindering in kosten. Ik had bezwaar gemaakt tegen het te betalen tarief van €149 en nu na meer dan een jaar heb ik een rekening van €29,80. Dat is toch mooi, nietwaar?
En de bijdrage van de Kvk verdwijnt, alweer goed nieuws.

Ik ga even opzoeken wat een zonneboiler is, maar welkom en succes met de business.

Importeren vanuit China zou ik toch erg goed uitzoeken!

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 15:32

Verdwijnt de bijdrage van de kvk?? Daar heb ik nog niets over gehoord!

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 15:54