_Chendo_ schreef:@ quartel, mijn reactie was ook niet super vriendelijk, maar zeker complimenten voor TS dat ze netjes blijft.
dit vind ik nou een toffe reactie
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Berwicowa schreef:ZO zit met verbazing TS haar verhaal te lezen. Heb een dochter van 15 die doet op dit moment vrijwilligerswerk in het asiel. Is ook al 2 maanden vrij van school ivm examen. Zij wil graag werken en geld verdienen, maar kan omdat ze nog geen 16 is moeilijk een baantje vinden.
Wat is er mis met werken???? En wat extra geld te verdienen????? Sorry hoor maar wees blij dat je niet mijn dochter bent.
Delphi schreef:Ik weet niet of die 2 reacties op mij doelen? Maar ik zeg nergens dat ze verwend overkomt. Ik heb er ook bij vermeld dat ik gelezen hebt dat ze snapt dat ze voor d'r geld zal moeten werken.
En moraalridders hier? Graag even een korte toelichting en op wie doel je nu precies?
Hier vind ik de mensen die per se vinden dat ze moet werken. 
_Chendo_ schreef:Volgens mij heeft niemand hier gezegd dat ze MOET werken. Alleen dat we hier niet begrijpen waarom ze er zo'n big point van maakt. En dat werken nou eenmaal wel iets is wat vroeg of laat (meestal) moet.
En dat het heel nuttig is om te werken.
Niemand hier die haar iets verplicht hoor.
. Millanka schreef:Berwicowa schreef:ZO zit met verbazing TS haar verhaal te lezen. Heb een dochter van 15 die doet op dit moment vrijwilligerswerk in het asiel. Is ook al 2 maanden vrij van school ivm examen. Zij wil graag werken en geld verdienen, maar kan omdat ze nog geen 16 is moeilijk een baantje vinden.
Wat is er mis met werken???? En wat extra geld te verdienen????? Sorry hoor maar wees blij dat je niet mijn dochter bent.
Hier zou ik wel ook nog even op willen reageren. Op 15e jarige leeftijd mag je namelijk nog geen vrijwilligerswerk doen in het asiel...
Sodeletuut schreef:patatkraam schreef:Omdat ze er misschien wel ongelukkig van wordt.
En jawel haar ouders verplichten het blijkbaar.
Dankje. Ik deel deze mening volkomen. Waarom werken als je er ongelukkig van wordt, het niet nodig is omdat je nog thuis woont, en geen behoefte hebt aan extraatjes? WAAROM in godsnaam?
Sodeletuut schreef:patatkraam schreef:Omdat ze er misschien wel ongelukkig van wordt.
Dankje. Ik deel deze mening volkomen. Waarom werken als je er ongelukkig van wordt, het niet nodig is omdat je nog thuis woont, en geen behoefte hebt aan extraatjes? WAAROM in godsnaam?
patatkraam schreef:Ik vind moraalridders mensen die het zeggen zoals het hoort in de maatschappij.Hier vind ik de mensen die per se vinden dat ze moet werken.
fresley schreef:Ik ga bokt bij deze netjes bedanken voor de fijne, en minder fijne reactie's. Ik heb een berichtje naar een mod gestuurd dat dit topic gesloten mag worden. Niet omdat ik het niet kan winnen, maar omdat ik nu duidelijk weet wat er moet veranderen![]()
Thanks..
Fresley.

Gerda20 schreef:@Delphi dit vind ik wijze woorden. En ik denk ook niet dat het echt zo hard is bedoeld als gezegt (van uit ouders gezien) werken voor je geld. Ik moest ook werken voor mijn geld MAAR!! Als ik ergens naar toe wilde kreeg ik geld mee. Als ik iets wilde hebben zei mijn vader altijd kijk eerst maar is of je het geld bij elkaar kunt krijgen. Als ik dit eenmaal had betaalde hij het. Maar dit was een les om te leren hoe met geld om te gaan en dat iedereen moet werken voor zijn of haar geld. Dus de zin je moet werken voor je geld is niet altijd zo zwart wit.
patatkraam schreef:Omdat ze er misschien wel ongelukkig van wordt.
Ik mocht geen vrijwilligerswerk doen bij het asiel voor mijn 16e, dus ik zou het niet al te veel van de daken roepen, want volgens mij is jou dochter een beetje ali illegali nu
Of tenminste het asiel waar ze bij werkt. Gebeurt wel vaker natuurlijk en zolang je het niet al te veel rond verteld is het geen probleem. fresley schreef:Ik ga bokt bij deze netjes bedanken voor de fijne, en minder fijne reactie's. Ik heb een berichtje naar een mod gestuurd dat dit topic gesloten mag worden. Niet omdat ik het niet kan winnen, maar omdat ik nu duidelijk weet wat er moet veranderen![]()
Thanks..
Fresley.