Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën! Deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suelza

Re: Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën! Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 22:19

EVen een vraag hier... ik heb heel internet af zitten speuren... Ik heb zelf 2 (prive) rekeningen, waarvan ik 1 enkel gebruik om geld op te ontvangen en 1 voor privezaken (zoals vaste lasten, nu nog salaris etc.)...

Nu lees ik overal op internet dat men toch aanraadt om voor een zakelijke rekening te gaan.

Wat hebben jullie gedaan?

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 22:46

@ Suelza, lees even het vorige topic van ons door. Daar hebben we het al meerdere keren gehad over zakelijk versus privé.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 22:49

Op welke pagina? Het is een beetje veel om door te lezen en ik had gehoopt dat iemand daar wel even een kort en bondig antwoord op zou willen geven...

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 22:52

Ik zou zeggen gebruik de zoekfunctie. Kort en bondig nee dat gaat niet want er zijn verschillende mening over.

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 22:53

holly schreef:
Kun je op twitter je volgers ook verwijderen?

Waarom wil je dat Holly?

Volgens mij kan het niet. Dan zou je je account op slotje moeten zetten, dan kun je bepalen wie jou mogen volgen en wie niet.
Ik merk ook dat ik veel gevolgd wordt door mensen die zaken willen doen met jonge/startende ondernemers. Laat ze me maar volgen, ik heb er geen last van. Maar ik volg ze alleen terug als ik er ook iets aan heb, anders niet.

Ik bedenk me nu dat je mensen wel kunt blocken! Dat kun je dus wel doen.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 22:55

De Rabo wilde niet dat ik een priverekening zou gebruiken en omdat de eerste twee jaar niet zo duur zijn, heb ik toch besloten om een zakelijke rekening te openen. Maar veel gebruiken een 2e priverekening. De banken zijn daar niet blij mee maar kunnen er niet zo heel veel aan doen. Het is goedkoper maar kan vaak niet op een bedrijfsnaam gezet worden waardoor mensen dus geld overmaken op een eigen naam. Sommigen vinden dat minder betrouwbaar of serieus overkomen.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 22:56

Suelza schreef:
Op welke pagina? Het is een beetje veel om door te lezen en ik had gehoopt dat iemand daar wel even een kort en bondig antwoord op zou willen geven...

Ik vind een zakelijke rekening toch wel erg makkelijk. Al is het alleen maar om de zaken goed gescheiden te houden.
Ik betaal trouwens bij de Rabobank €11 per kwartaal

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 23:00

yvonnepuntnl schreef:
Suelza schreef:

Ik vind een zakelijke rekening toch wel erg makkelijk. Al is het alleen maar om de zaken goed gescheiden te houden.

Joh! Dat is niet duur!!! Ik ga er gelijk even naar kijken!

@ Dendro, duidelijk! Bedankt!

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 23:55

yvonnepuntnl schreef:

Dat is apart, dan is jouw Rabobank goedkoper dan de mijne?? :?
Een Ondernemerspakket (rekening-courant met betaalpas en internetbankieren) kost € 8,50 per maand, een losse rekening-courant is € 4,= per maand.
En dat is excl. de kosten voor het betalingsverkeer. Afrekening vindt plaats per kwartaal (bij mij).

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 00:32

Meer wordt er niet vanaf geschreven Jolanda; het is een RABO ondernemerspakket, met 1 pas.

We hebben ook nog 2 andere zakelijke rekeningen (Rekening Courant), daar betaal ik wel meer kosten op. En volgens mij valt het internetbankieren onder het (privé) RaboRiantpakket. Ik moet tenminste altijd met mijn privépas inloggen. Maar ik heb even gekeken op de site van de RABO, en het normale tarief voor het ondernemerspakket is inderdaad €8,50 per maand. Ik ga er bij de bank maar geen vragen over stellen denk ik :D

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 00:54

Ik heb ook een Ondernemerspakket en bij mij wordt soms minder dan € 25,50 (3x € 8,50) per kwartaal afgeschreven. Daar ga ik ook geen vragen over stellen.... :D

Pas geleden heb ik nog nagevraagd of overboekingen tussen eigen rekeningen (privé en zakelijk) geld kosten. Niemand die mij dat kon vertellen. :)

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 01:00

Hmmm... apart... Ik ga in ieder geval wel even bij de Rabo informeren, eens kijken wat zij adviseren. Tis jammer dat echt alles je ineens geld kost bij een zakelijke rekening, maar ja een automatische incasso mogelijkheid vind ik zelf ook wel weer fijn...

Ik heb er over gedacht en ga misschien toch mijn boekhouding zelf beheren. Moet alleen even een goed programma aanschaffen... En het dan halfjaarlijks naar de boekhouder brengen voor controle...

Ik had wel een mooi programma gezien op de website vana ZZP nederland (ben ik ook lid van), maar zo te horen heeft niemand met dat specifieke programma (weet de naam nu ff niet) geen ervaring...

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 01:04

Dan zou ik het aanschaffen van een boekhoudprogramma wel even met je accountant afstemmen. Wel zo handig als hij er ook mee werkt.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 10:13

Goedemorgen! Ben ben vandaag vroeg opgestaan om naar de brievenbus van mijn zus te rennen...haha!

Erg leuk stuk in de Gelderlander, één minpuntje: mijn website is niet vermeld :+
Maargoed, mag niet klagen, hij staat ook online, voor wie intresse heeft:
http://issuu.com/gelderlander/docs/onde ... _maart2011 pagina 8

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 10:26

Jammer van die website, maar ik vind het een erg leuk stuk! Leuke foto ook!
Ik denk dat ze je enthousiasme goed in tekst hebben weten om te zetten!

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 12:30

Inderdaad leuk stuk hoor!

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 13:20

Zeker een leuk stuk. Je bedrijf wordt goed neergezet. +:)+

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 20:09

Ik heb geen tijd om te lezen Yucca. Als ik het niet vergeet doe ik dat van de week even.

Voor de gene die het nog niet wist, hier helemaal links onder in staat een zoekbalkje. Daarmee kun je dit topic door zoeken.
Suelza, als je het vorige topic aanklikt, kun je dus ook dat zoekbalkje gebruiken, heel handig om iets terug te zoeken.
Mocht iemand zich nu erg blond voelen omdat ie hier al jaren rondneust maar dit nog niet wist, wees gerust, ik kwam er ook pas een paar weken geleden achter hoor hihi.

Zo en nu ga ik weer snel aan het werk.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 20:11

Weer wat geleerd!

Suelza

holly schreef:
Ik heb geen tijd om te lezen Yucca. Als ik het niet vergeet doe ik dat van de week even.

Voor de gene die het nog niet wist, hier helemaal links onder in staat een zoekbalkje. Daarmee kun je dit topic door zoeken.
Suelza, als je het vorige topic aanklikt, kun je dus ook dat zoekbalkje gebruiken, heel handig om iets terug te zoeken.
Mocht iemand zich nu erg blond voelen omdat ie hier al jaren rondneust maar dit nog niet wist, wees gerust, ik kwam er ook pas een paar weken geleden achter hoor hihi.

Ach, inmiddels zijn er al een aantal zo lief geweest om mij gewoon antwoord te geven :+ dus mijn vraag is gelukkig gewoon beantwoord.

Wij hadden wat pc troubles en terugzoeken was echt een drama, maar gelukkig is het nu opgelost...

@ Yucca, ik ga even lezen!

joyce2

hahahaha ik wist dat idd niet Holly en met dat ik je uitleg las, dacht ik echt "nou, dat is ook dom dat ik dat niet wist" gelukkig ben ik dus niet de enige ;)

Leuk artikel Yucca! Jammer idd dat je website niet vermeld word, maar in elk geval wel jou naam en je bedrijfsnaam, dan vinden ze je makkelijk terug! Heb je er al reacties op gehad uit je omgeving?

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 20:13

Grommm... ik kan de tekst niet lezen... Krijg alles ieniminie en vergroten lukt dus niet (door erop te klikken)...

Heb ik weer....

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 20:24

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 20:50

en wat zegt die waarde dan? heb natuurlijk gestest maar er staat geen verklaring bij.

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 20:56

Leuk artikel Yucca! Dat je website niet genoemd is is jammer maar m.i. geen drama, omdat jouw volledige naam en de naam van je bedrijf wel genoemd zijn.