Gewoon zelf gaan, zelf mailen, zelf bellen etc. 
Doe ik ook allemaal.
Het is een behoorlijk gedoe. Maar als je er ook echt mee bezig bent, zullen je ouders ook in gaan zien dat je het echt wilt. Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Gewoon zelf gaan, zelf mailen, zelf bellen etc. 
Het is een behoorlijk gedoe. Maar als je er ook echt mee bezig bent, zullen je ouders ook in gaan zien dat je het echt wilt. _Bitje_ schreef:maarja, dat heeft weinig nut als ik mijn ouders niet kan overhalen
Maar gelukkig heb ik nog 4 jaar om dat te proberen
)
Eliine schreef:_Bitje_ schreef:maarja, dat heeft weinig nut als ik mijn ouders niet kan overhalen
Maar gelukkig heb ik nog 4 jaar om dat te proberen
Ik lees nu inderdaad in je profiel dat je 'pas' 14 bent. Ga lekker op academies rondkijken, verdiep je erin! En misschien kom je er dan wel achter dat je wel van tekenen houdt, maar er niet een hele opleiding voor wilt volgen. En wie weet kom je wel de opleiding van je dromen tegen. Maar je hebt nog tijd zat om je ouders er enthousiast voor te krijgen! Als je het echt graag wilt, je er goed in verdiept en laat zien wat je er allemaal mee kunt, dan lijkt het me sterk dat je ouders het je echt zullen verbieden.
Enkele beroepen die je na een opleiding op de kunstacademie kunt worden:
- Grafisch Vormgever
- Advertiser/Reclame (en daar is werkelijk GOUD geld in te verdienen)
- Illustrator
- Mode (ben ik niet in thuis dus weet ook niet precies welke beroepsrichtingen je daar voor hebt)
- Fotograaf
- Docent
- Beeldend Kunstenaar
- Animator/Filmmaker
En dan vergeet ik er vast nog een aantal
Ik denk dat iedereen uiteindelijk toch wel een manier vind om geld te verdienen.
ik begin steeds meer te twijfelen
Vind niet alles goed genoeg. Moet nog even een goede selectie maken, maar is lastig om zelf te doen.
Maar hoop dat het samen kan op de een of andere manier. Qua tekenen moet/moest ik nog wel even aan de bak hoor, had vooral oudere werken... de nieuwste waren uit juni 2009.
Fiffill schreef:Ik zou heel graag ook fotografie erbij doen, maar ik weet niet of dat mogelijk is... vind dit zo beperkt. Ik fotografeer ook graag, maar andersom wil ik niet een paar jaar lang alleen maar fotografie doen.

Natuurlijk, mijn hoofddeel bestaat uit illustreren, maar ook daar kan ik mijn fotografie in kwijt. Wat wel het verschil is, is dat je natuurlijk geen uitgebreid onderricht in fotografie zult krijgen als je Fine Arts gaat doen. Hooguit een kleine introductie. Overigens werken de meeste academies in het 3e jaar met een minor. Ik ga volgend jaar de minor fotografie erbij doen. Zo heb ik toch nog een beetje van allebei
Rotterdam is niet mijn stad, helaas, dus ik ga voor het Rietveld en de KABK
)
vroeger ging ik er uit en alleen maar slechte ervaringen
daarbij is het echt zo'n emotieloze stad als je daar loopt, iedereen kijkt strak voor zich uit 

Vind het een leuke stad, het ligt dichtbij waar ik woon, en de academie zit heerlijk dicht bij centraal. En m'n vriend zit ook nog in de buurt, wat wil je nog meer. 
oja, ga jij al met je portfolio naar de open dag of niet?