[ENQ] kleine enquete (1 vraag) ivm rookverbod SPOED

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wollie27

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 20:55

geen rookverbod.

nu is er ook een verbod maar gelukkig mag je in de meeste discotheeks enz. weer roken een stuk gezelliger .en de horeca draait veel beter

tjady

Re: [ENQ] kleine enquete (1 vraag) ivm rookverbod SPOED

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 22:06

Algeheel rookverbod.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 00:38

Sodeletuut schreef:
Abiola schreef:

Ze gaan gewoon veel minder naar de kroeg wat voor de kroegbaas niet zo leuk is :D

Haha je spreekt uit ervaring? :P

1. Het maakt mij niet zo veel uit of er minder mensen in cafe's komen, wel jammer voor cafe's zelf, maarja..
2. Het is eigenlijk jammer dat roken er voor moet zorgen dat mensen niet meer naar cafe's gaan
3. Er zijn zó veel mensen die last hebben van rokers binnen in cafe's, en ik vind het ook vaak nogal aso hoe mensen rondzwanzen met die sigaretten, die elke keer bijna tegen je hoofd aan worden geslingerd.. :+

Genoeg redenen toch? :))

Dus tja.... :)

Het maakt jou waarschijnlijk niet uit omdat je geen kroegbaas bent, en je boterham er dus niet van af hangt. De mijne ook niet hoor, maar ik spendeer graag een deel van mijn boterham bij de kroeg met dat sigaretje waar ik de staat zo mee spek ;) Als ze het echt af willen schaffen, moeten ze gewoon een verkoop/teelt verbod instellen. Niet betuttelen en accijnzen vangen :o

Rashja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 07:53

Wat vindt u dat er in de toekomst moet gebeuren betreffende het rookverbod in cafés?
O De huidige situatie behouden
O Geen rookverbod
O Algeheel rookverbodOmdat het verschrikkelijk stinkt, ongezond is, en je er andere mensen zijn gezondheid mee schaad ik vaak een dag of 2 er ziek van ben.
Nee van mij mogen ze die sigarrette afschaffen.
Schilt mij en een hoop ander nederlanders een hoop nare geit.

nannyrana7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 09:42

algeheel rookverbod.

Vind niet dat ik als niet roker last van een roker hoef te hebben als ik uit ga. buiten of desnoods in een aparte ruimte vind ik prima. al lijkt me roken in aparte ruimtes erg schadelijk voor de gezondheid met al die geconcentreerde rook maar dat is dan aan de roker

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 10:00

Abiola schreef:
Het maakt jou waarschijnlijk niet uit omdat je geen kroegbaas bent, en je boterham er dus niet van af hangt. De mijne ook niet hoor, maar ik spendeer graag een deel van mijn boterham bij de kroeg met dat sigaretje waar ik de staat zo mee spek ;) Als ze het echt af willen schaffen, moeten ze gewoon een verkoop/teelt verbod instellen. Niet betuttelen en accijnzen vangen :o

Dat vind ik nu weer tever gaan, het verbieden van teelt enzo. Ondanks ik een hekel heb aan de rook, vind ik nog dat mensen zelf de beslissing moeten kunnen nemen of zij willen roken of niet, máár natuurlijk is het imo niet de bedoeling dat andere mensen er last van hebben.Dan is een verbod imo niet betuttelen, maar beschermen van de niet-rokers.
Van mij mag de leeftijd voor tabakverkoop iig wel omhoog, want bij kinderen zou het nog steeds "stoer" zijn. Zover ik heb begrepen (ervaren) is de eerste haal nooit lekker, dus eigenlijk raar dat mensen het dan toch doorzetten..

Tis idd banketstaaf voor de kroegbazen, maar imo zouden ze meer mogelijkheden moeten krijgen van de gemeente om rookruimtes te kunnen en mogen neerzetten als de ruimte te klein is. Imo is het een overgang en zal bij een algeheel verbod de omzet daarna ook wel weer stijgen, al kan dat een hoop ondernemers de kop kosten, vandaar voor mij toch de rookruimtes als alternatief.

EliseLukas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-11 13:46

Iedereen superbedankt voor het invullen! ik heb ondertussen mijn rapportage ingeleverd :D.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 13:49

En, wat was je conclusie :P?

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 13:51

O geen rook verbod?

tenminste in de cafe's!
Vind dat ze dit zelf mogen bepalen!
Vooral van die kleine dorpscafés waar maar paar mensen per avond zitten!

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 13:52

veerledec schreef:
En, wat was je conclusie :P?

Ben ik ook benieuwd naar :7

EliseLukas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-11 14:18

Dit zijn de resultaten van de enquetevraag die ik hier gesteld heb. Toen ik ermee aan de slag ging was hij door 68 mensen beantwoord (wel al veel meer berichten, maar sommigen reageerden weer op de antwoorden van anderen):

Op de vraag wat, naar de mening van de deelnemers, in de toekomst moet gebeuren betreffende het rookverbod in cafés antwoorden 36 personen (52,9 %) dat er een algeheel rookverbod ingesteld moet worden omdat niet rokers beschermd moeten worden tegen de schadelijke stoffen in tabaksrook en omdat zij door tabaksrook veel stankoverlast ervaren ten tijden van het cafébezoek maar ook daarna in hun kleding en haar. Enkele deelnemers gaven aan dat een algeheel rookverbod de situatie zal verhelderen.
24 personen (35,3 %) vinden dat er geen rookverbod ingevoerd moet worden omdat zij van mening zijn dat roken in een café moet kunnen, een rookverbod ongezellig is. Enkele deelnemers gaven aan zich om het voortbestaan van cafés te bekommeren of waren van mening dat een rookverbod geen nut heeft omdat er ook nu in alle cafés gerookt wordt en de handhaving slecht is.
8 personen (11,8 %) vinden dat het huidige rookverbod moet blijven bestaan omdat op deze manier bezoekers meer keuzevrijheid hebben in of zij naar een rookvrij café willen of naar een café waar gerookt mag worden.

--------------

Daarnaast had ik nog andere vragen en mijn stuk bij elkaar was rond de 40 pag., maar uiteindelijk is mijn conclusie dat een algeheel rookverbod beter is, ook met oog op de toekomst. In 2012 wordt er van alle lidstaten verwacht dat zij een algeheel rookverbod voeren en om die reden vind ik ook dat we beter daar naartoe kunnen werken ipv nog meer onduidelijkheid te scheppen door te versoepelen.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 14:21

Maar ehm, klopt je onderzoek nu wel? :o? Ik neem aan dat je eerst een hoop andere mensen een hoop andere vragen hebt gesteld, en nu stel je een extra vraag die nog eens door andere mensen wordt beantwoord? Hoe zeg je dat dan? "ik heb mijn enquête uitgevoerd bij X aantal personen en ik heb vraag huppeldepup nog eens laten beantwoorden door Y aantal andere personen"? Of zie ik dat nu verkeerd?

EliseLukas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-11 14:27

Kwanyin schreef:
Maar ehm, klopt je onderzoek nu wel? :o? Ik neem aan dat je eerst een hoop andere mensen een hoop andere vragen hebt gesteld, en nu stel je een extra vraag die nog eens door andere mensen wordt beantwoord? Hoe zeg je dat dan? "ik heb mijn enquête uitgevoerd bij X aantal personen en ik heb vraag huppeldepup nog eens laten beantwoorden door Y aantal andere personen"? Of zie ik dat nu verkeerd?

Je hebt gelijk dat er niet in één doelgroep ge-enqueteerd is maar veel antwoorden op mijn overige vragen werden gegeven door de vraag waarom die ik erbij had gezet. Het is voor HBO-rechten en daar leer je niet echt hoe een goed onderzoek uitgevoerd zou moeten worden dus op zich weegt het niet ontzettend zwaar. Ik studeer ook psychologie aan de universiteit en daar zou ik dit soort fratsen zeker niet hoeven proberen!

Ik weet dat het niet netjes is maar ik zat in tijdsnood en kon de vraag goed gebruik en met de kennis die de docenten van HBO-rechten hebben tov onderzoek kom ik er wel mee weg denk ik.

dreamer1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 16:17

Ook ik ben voor een algeheel rookverbod.

Het stinkt en ik ben bang dat ik een peuk in mn arm gedrukt krijg (ja dit is ervaring).
Dat het nu in kroegen waar gerookt wordt stinkt naar bier en zweet neem ik dan voor lief. Al merk ik hier zelf eigenlijk niets van.

zonnestraal2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 22:12

O Algeheel rookverbod
omdat: er rekening gehouden moet worden met mensen die astma hebben en niet andersom. Niet-rokers roken automatisch mee met de wel-rokers, ook al wil je dit niet. Ik zat pas ook in een café waar eigenlijk een rookverbod zou moeten gelden, maar er werd gewoon volop gerookt, bah..