Een jaar High-School (deel2)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Unfaithful

Re: Een jaar High-School (deel2)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 18:12

Mooi geschreven Jenn :j
In mijn geval was het zo dat ik er al heel erg tegenop zag voordat ik naar de VS ging(had me 1,5 jaar van te voren aangemeld en toen leek het me nog wel een heel goed plan) en heb eigenlijk vanaf augustus al alleen maar heimwee gehad. Eigenlijk vreemd, want ik hoefde amper naar school, heb bijna alleen maar gereisd en ging 3x in de week feesten. Toch overheerste het gevoel en na 3 maanden erover nagedacht te hebben toch besloten terug te gaan. Het was niet ineens een idee dat ik kreeg in december :n Toch ben ik het zeer zeker wel met je eens. Ik heb daar college gedaan en ga misschien ook wel weer terug voor het volgende semester. Het heeft me wel heel erg goed gedaan om weer even in Nederland te zijn voor een paar weken, ondanks dat organisaties het vaak afraden vanwege het feit dat je dan misschien niet meer terug wil. Ik denk dat dit per persoon verschilt en voor mij is het zeker een goede zaak! :j

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-11 18:17

Ik ga naar huis deze vrijdag rond 6 uur en kom thuis op zaterdag nederlandse tijd 10.30 :D

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 20:22

Ola lady's :D
Live from Santa Barbara, were the sun is shining ooh so bright 8-)

Bedankt voor alle super lieve berichtjes !!!

Ik heb nog geen internet, dus blog komt nog :Y)
Heb al heeel veeel te vertellen :P

Ik wens iedereen ook een Happy en Healty Newyear with lots and lots of fun :D :D :D
Party like a rockstar :P

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 20:44

Dat vind ik ook, dat het per persoon verschilt. De een kan een thuisbezoek wel aan, de ander niet. De een kan een bezoek van de ouders wel aan, de ander niet.

Ik ben er in iedergeval wel achter dat ik dat niet aan zou kunnen. Ik zit nu alweer als een klein kind te janken omdat ik mijn vriend weer zo mis...

Goede reis naar huis Melanie! Dat heb je snel geregeld!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-11 20:46

Ik kon het wel aan, moest wel ff huilen natuurlijk want ging toen al liever naar huis, maar het was toch even fijn om mn ouders te zien en daarna was het ook gewoon weer goed.

@Jenn, ja idd is snel geregeld :D Nog lekker voor mn verjaardag thuis :)

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 20:55

Wauw! Heel erg mooi geschreven Jenn!

Ik ben heel, heel erg blij dat ik nog geen echte tegenslagen heb gehad, en al was kerst en oud en nieuw jaar zwaar, ik heb nog niet echt heimwee.
Wat mij heel erg helpt is dat ik elke dag van 3-5 een sport doe, en me dus in die tijd niet hoef te vermaken, en bij de tijd dat ik thuis ben ga ik eten, neem een douche kijk eventjes tv en lig al weer op bed. Dus voor doordeweeks hoef ik me al nergens meer zorgen over te maken. En gelukkig doen mijn hostouders ook veel met me in het weekend (we gaan elke week naar de mall haha).

Zo dat is snel geregeld! Fijne terugreis :)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-11 20:57

@Laura, ja en daar is het verschil, ik kom thuis, mn zus gaat werken en dat zit je daar beetje, mn hostouders reizen ook niet en gaan ook nergens heen. Speel ook geen sport (wou wel tennis gaan doen nu maarja zo goed ben ik ook weer niet :P ) en ik ben iemand die laat naar bed gaat. :')

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 20:59

Ja, als ik mijn sport niet had gehad was ik ook echt me heel erg gaan vervelen :j
Woon in een klein boeren gat, vrienden vaak inderdaad ook geen auto! en wonen ver weg..

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 21:01

Je moet het inderdaad ook wel opzoeken.

Ik trof twee weken terug op het vliegveld ineens een man met gespierde armen aan in plaats van het kippenborstje. Want mijn vriend gaat ook twee keer per week twee uur naar de sportschool, heeft drie keer per week twee uur voetbaltraining en in het weekend een wedstrijd.

Nou, in de sportschool mag hij van mij nog wel even blijven. :9 :))

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-11 21:03

Ja, vorig jaar waren hier 8 exchange studenten in Crossville, en 6 daarvan zijn na 4 en 5 maanden al vertrokken :') oeps :))

Ja ik wil ook wel naar de sportschool maar die is niet dichtbij, voetbal vind ik geweldig maarja, na een uurtje met jezelf ben je uitgevoetbalt. Trust me, ik heb van alles geprobeerd, hardlopen, touwtje springen ( :') ) Fourwheeler, ik fotografeer, voetbal.

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 21:46

Wooow dat is wel heel veel Melanie hehe :P Zegt ook wel wat... nou ik wil je een hele fijne reis terug naar huis wensen, ik hoop dat het de goede beslissing voor je is geweest en echt fijn dat ze al zo snel een vlucht voor je terug konden boeken. Heb je al enig idee wat je wil gaan doen als je weer terug bent in Nederland? :P

Stitatio

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 11:26

ladylay schreef:
Ola lady's :D
Live from Santa Barbara, were the sun is shining ooh so bright 8-)

Bedankt voor alle super lieve berichtjes !!!

Ik heb nog geen internet, dus blog komt nog :Y)
Heb al heeel veeel te vertellen :P

Ik wens iedereen ook een Happy en Healty Newyear with lots and lots of fun :D :D :D
Party like a rockstar :P

Supergaaaf! :D

Nu we toch bezig zijn haha, ik heb ook besloten eerder naar huis te gaan... Rond maart denk ik, ipv juni! Kan niet wachten :P

chelss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 21:18

Oeeh leuk een topic over High School, ik ga volgend jaar! :D
moet alleen de formulieren nog opsturen en dan wachten op een gastgezin die mij zou willen (zal zeker nog wel heel lang duren :P)
Ik had het even doorgelezen, maar wel jammer dat je toch wel naar huis gaat melanie, maar wel begrijpelijk. Gelukkig heb jij (laura) het wel leuk! Mag ik vragen waar jij precies zit? :D
en welke organisatie je bent gegaan?

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-11 03:50

Aww, je word toch spontaan verliefd :))
Afbeelding

Net lekker naar de kerk geweest, afscheid genomen, was wel weer heel gezellig ff de woensdagavond :) Daarna ff langs Brandon gegaan en afscheid genomen.
Op school gingen we lekker niks doen haha, dus beetje foto's gemaakt en geklierd :)

Morgen inpakken. :)

Stitatio

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 10:57

Aaah wat lief inderdaad :D!

Ik heb net mijn ouders gemaild dat ik eigenlijk per direct naar huis wil. Maar denk dat ik nog even blijf maar met school stop en een engels cursus ga doen op de universiteit hier..
Ben benieuwd wat ze terugmailen. Vanavond maar even over skypen..

Ilse_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 11:16

Wat balen toch dat bijna iedereen naar huis gaat!
Denk je dat je een enorm leuk jaar tegemoet gaat en dan halverwege stopt het :\

Wel een hele schattige foto Melanie!

Stitatio

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 13:55

Nou mijn ouders zeiden dat ze het inderdaad al zagen aankomen! Ze komen me waars halen en misschien ga ik nog 2 maanden bij vrienden wonen in Munchen of Zurich! :). Ben ik toch nog even weg... maar in ieder geval niet meer hier.

Lightielight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 17:21

Toch ook positieve berichten..Lieneke gaat het goed in Nieuw Zeeland.......natuurlijk zijn er ook dips geweest en verveling etc. maar ze knokt er voor en ik ben daar erg trots op. Ze is nu met gastgezin op vakantie en uit de schaarse berichten lijkt dat leuk te zijn.....
Voor alle mensen die nog plannen hebben om te gaan, bedenk echt dat alles echt heel anders is dan in Nederland wat betreft vriendschappen, eten, gezin etc. en als je je daar mee kunt vinden is het al een stuk makkelijker.....

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-11 17:24

@Lightielight, leuk dat ze op vakantie is! Vond mijn weekendje met andere familie in N-C ook geweldig, maarja, hier gaan ze nooit op vakantie helaas.

Enne mensen, laat je idd niet afhaken! Ik heb gewoon pech, maar ook ik heb zeker ook leuke momenten gehad!
Dus gewoon gaan en heel veel plezier hebben! :)

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 17:38

Ben ik het helemaal mee eens Melanie ;) Een hele goede reis naar Nederland toegewenst!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-11 17:40

Bedankt! :j

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 22:18

Ik las mee in het oude topic heb ook af en toe wel eens wat gepost maar ik zie nu pas dat er een nieuw topic is :)

Gewoon gaan mensen :j laat je niet ontmoedigen door sommigen waarbij de situatie niet optimaal was waardoor ze er geen volledig jaar zijn geweest .. :)

de ervaring is voor elk individu verschillend, sommige mensen hebben gewoon 'pech' komen in een minder leuk gezin of minder leuke streek terech, sommigen kunnen niet wennen aan de American way of life, sommigen krijgen heimwee and so on .........

ik ben 2009-2010 naar de VS geweest en had het zo erg naar mijn zin dat ik helemaal niet naar huis ga en deze zomer weer terug ga :+

Melanie: fijne terugreis !! :)

Stitatio

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 11:26

Jullie hebben wel gelijk, maar in mijn omgeving vertrekt iedereen naar huis! Bijna niemand maakt zijn jaar af!
Engeland is dus zeker GEEN aanrader!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 11:34

Om dan gelijk heel Engeland af te schrijven is een beetje overdreven. :+

Jammer dat er zoveel mensen naar huis gaan joh :oo

Stitatio

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 11:38

Ik zeg dat het geen aanrader is.. Voordat ik hierheen ging was ik verliefd op Engeland. Zodra ik er iets over op tv zag of wat dan ook ging mijn hart bijna harder kloppen :+. Nu heb ik totaal de behoefte niet meer om hier ooit te komen.

En dit geldt inderdaad vast niet voor iedereen. Ik ken ongeveer 30 exchangestudents door het hele land (we hadden van te voren een gezamelijk kamp) en daarvan is er nog maar een handjevol over en iedereen vindt t verschrikkelijk. Ik word uitgejoeld en er wordt eten op me gegooid. En dat soort verhalen hoor je van (bijna) iedereen.. Het ligt over het algemeen gewoon aan de manier van denken van Engelsen en contact gaat toch vrij stroef. Godzijdank vertrek ik hier heel snel, ik kan het niet meer aan om elke x te horen: Rot op naar je eigen land (en dat vanaf dag 1)

Nogmaals, dit geldt niet voor iedereen.. Maar dat is mijn ervaring!! :) Sommige mensen zullen het vast heel leuk hebben en misschien hebben we gewoon allemaal pech :)! EF betaald de gastgezinnen in Engeland ook, en dan krijg je natuurlijk ook al een ander soort mensen! Dat helpt ook niet echt mee. Zodra je tussen andere exchangestudents zit of op de universiteit gaat het goed! :) Daar zijn de mensen meestal ruimdenkender enzo. Maar in de Sixth Form.. Voor mij en andere die ik ken.. nee :n