Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Navanja

Re: Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 19:12

hahaha, :D

Maar zou jij dan bijvoorbeeld het geen probleem vinden om alleen het technische gedeelte te doen? Of is dat bijvoorbeeld niet mogelijk? (ja ik heb daar dus de ballen verstand van, html enzo)

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 19:20

@Navanja
Heb ik geen problemen mee hoor ;) Als je kennis een logo in elkaar heeft geknutseld, dan kan ik die "verwerken" in een website.
Of een site maken die bij het logo past, wat jij wil. :D

Als je wil mag je me een pb sturen met je "wensen" / budget en dan komen we daar wel uit!

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 19:30

Navanja schreef:
Ik ben dus nu opzoek naar een goeie webdesigner. En wilde eigenlijk iemand anders het grafische deel laten doen, maar is dat een optie denken jullie. Dat ik dat door twee verschillende partijen laat doen?
Het ontwerp door 1 partij laten maken en het uiteindelijk laten opbouwen door een andere partij kan problemen veroorzaken, tenzij beide partijen kunnen overleggen.

Mocht je iemand nodig hebben die jou website kan ontwerpen en opbouwen, mag je altijd vrijblijvend contact met mij opnemen voor meer informatie :j

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 20:13

Ja zo'n gevoel had ik ook al,

Lief van jullie aanbod :D Echt leuk!

Ik zoek wel iemand die een grafische opleiding heeft gestudeerd. Die vriendin van mij heeft dat ook, alleen die haaaat website's maken.. En nu zit ik met de gebakken peren.. want ik wil eigenlijk perse haar! haha. Zij heeft ook die reclame van 538 gemaakt.

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 20:51

Tsja, dat heb ik weer niet want ik ben niet iemand die graag in de schoolbanken zit :+

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 20:54

Ik moet zeggen je hebt wel een mooie website kaisa. :)
Als je regelmatig updates aan je site wil aanbrengen, moet je dat dan ook uitbesteden, of kan ik dat dan gewoon zelf leren. Hoe zit dat?

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 20:57

Ik geef nieuwe klanten altijd de vrijheid om zelf hun website bij te houden en er evt. ook uitleg bij te geven. Wel geef ik altijd aan, mocht er iets fout gaan laat het mij weten zodat ik evt. kan helpen :j Ik geef mijn klanten nooit hun website met daarbij de boodschap 'zoek het maar uit' :+ Zou ik ook niet durven :=

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 20:58

Ik ga hier nogmaals mijn vraag stellen :) Hebben jullie ervaring/kennis van een hondenuitlaatservice of gedragstherapie (of eventueel trimsalon)? Misschien via via of iets dergelijks, loopt dit? Ik heb namelijk echt totaal geen idee momenteel en dit is even het enige idee dat na alle tegenslagen van afgelopen jaar is blijven hangen. Ik weet wel dat de hondenuitlaatservices hier wachtlijsten hebben en de tarieven liggen op gemiddeld 12 euro per uur per hond. Met veel meer ben ik eigenlijk nog niet bekend en dit is een van de drie opties, evt. combineren kan ook.

Van een reactie in een vorig topic kwam ik al aan de weet dat ze het schijnbaar in meerdere bossen aan banden willen gaan leggen, maar hier is een speciaal hondenbos, dus ik zie dat hier nog niet gebeuren.
Daarnaast schijnt het moeilijk te zijn om van de inkomsten te kunnen leven, hiervoor ga ik sowieso even alle kosten een rijtje zetten. Gemiddeld worden hier tussen de 4 en 6 honden uitgelaten en een gemiddeld tarief van 12 euro per uur.

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 21:02

Sorry Njen, daar heb ik geen ervaring mee. Maar zo te zien heb je al een goede basis gelegd door rond te gaan kijken wat andere bedrijven in jou omgeving doen en hoe hun klandizie is :j . Eventjes goed gaan nadenken over hoeveel honden je per uitlaatronde mee kan nemen, hoe vaak per dag je een uitlaagronde kan inplannen.

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 21:05

Ik heb daar ook totaal geen ervaring mee, ik heb geen hond, en ken ook niemand met een uitlaatservice, sorry!

@Kaisa, Oke, ja ik ga ervan uit dat ik dat zelf wel moet kunnen. Is wel zo handig. :D

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 21:46

Ik wil me hier ook wel graag melden. Ik ben al sinds 1992 ondernemer.
Samen met mijn man heb ik sinds een melkveebedrijf. We molken eerst koeien en vanaf 2000 zijn er melkgeiten bijgekomen. Vanaf 2005 zijn de koeien verdwenen en nu melken we ongeveer 900 geiten. Daarnaast hebben we 6 paarden en vanaf 2009 ben ik een eenmanszaak in fotografie erbij begonnen. Daar ben ik ongeveer 3 a 4 dagen per week mee zoet.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 21:57

Heeft er hier iemand een mooi contact/e-mail formulier die ik in mijn nieuwe site (.css en .html) kan intregreren?
Heb er nu eentje maar die geeft ook spam door.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 22:00

Njen, kun je naast het uitlaten niet iets extra's doen voor de hondenbezitters? Zo zet je jezelf misschien iets meer in de markt. Misschien kun je een samenwerkingsverband aangaan met een trimsalon of zo? Ik roep ook maar iets hoor. Of het voer voor ze regelen of zo? Hondentaxi?

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 22:05

Navanja schreef:
Ja zo'n gevoel had ik ook al,

Lief van jullie aanbod :D Echt leuk!

Ik zoek wel iemand die een grafische opleiding heeft gestudeerd. Die vriendin van mij heeft dat ook, alleen die haaaat website's maken.. En nu zit ik met de gebakken peren.. want ik wil eigenlijk perse haar! haha. Zij heeft ook die reclame van 538 gemaakt.

Ik zit (gelukkig) ook niet meer in de schoolbanken! :D Dus helaas...

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 22:28

Hilda79 schreef:
Nee da's niet helemaal correct. Als je zelf iets aanschaft betaal je ook btw die je daar dan weer van aftrekt. Ten minste zo dacht ik dat het was uit mijn hoofd.
Daarom is het soms slim om in de laatste week van december nog iets aan te schaffen zodat je onder die grens komt.

Dat bedoelde ik...
Af te dragen belasting, dus min de btw die je zelf betaald hebt.
Ik zou echt niet weten wat ik nu nog moet kopen en zomaar een paar duizend euro uitgeven vind ik zonde van mijn geld!

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 22:50

Wat was je saldo aan af te dragen BTW dan in 2009 Mariska? Want als je onder de €1883 bleef, dan kom je in aanmerking voor de KOR (Kleine Ondernemers Regeling).

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-10 00:40

Hilda ik moet hem nog hebben staan, zet ik erbij op mijn 'opzoek-lijstje' hahaha.

Dat wordpress he... Snap er niks van... T is meer een blog-bouwer heb ik het idee... :+

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 00:52

Navanja schreef:
Hahahahaha, wat een giller.

Ik heb hem al meerdere malen proberen te downloaden/bestellen, maar bij mij raakt de hele boel in de war en loopt vast. :Y) oepsie.

Ik ben dus nu opzoek naar een goeie webdesigner. En wilde eigenlijk iemand anders het grafische deel laten doen, maar is dat een optie denken jullie. Dat ik dat door twee verschillende partijen laat doen?

Kijk eens naar mijn site: www.ibogafoundation.com, ik heb het door een studente laten maken. Ben er zelf super tevreden over, zowel de site als de prijs. Haar eigen site is jgraphics.nl, ze is nu op vakantie. Als je meer wil weten stuur me een pb!

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 01:05

Ik kom me ook melden in dit topic :)

Volgende week ga ik me inschrijven bij de KvK (als ik tegen die tijd eindelijk een goede naam heb gevonden).
Erg spannend dus allemaal!
Ik ga proberen te starten met behoud van WW uitkering, hiervoor heb ik a.s. donderdag een afspraak met het UWV.

Mijn voornemens voor 2011 zijn: seminars en trainingen volgen van de KvK, laten bouwen van een website en het ontwerp van een goed logo, het bezoeken van zoveel mogelijk netwerkbijeenkomsten, het volgen van enkele bijscholingscursussen en uiteraard gewoon van start gaan :D

Ik ga trouwens een klein mediabureau opzetten. Dus als hier iemand een tekstschrijver nodig heeft dan weten jullie me hopelijk te vinden :)

Heeft er iemand hier trouwens ervaring met www.wix.com?
Hier kan je zelf erg mooie websites bouwen heb ik gezien. Maar volgens mij is het addertje onder het gras dat de webhosting ook via hen moet lopen. Je kunt wel je bestaande domeinnaam naar de wix site laten verwijzen geloof ik.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 01:08

Nuage schreef:
Ik ga trouwens een klein mediabureau opzetten. Dus als hier iemand een tekstschrijver nodig heeft dan weten jullie me hopelijk te vinden :)

Ik ben wel geïnteresseerd in een tekstschrijver! In jan/feb wil ik flyers, folders en brochures laten drukken, voor alle 2 heb ik gepaste teksten nodig.
Wat heb je zover geschreven? Kan je me meer info pben?

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 01:15

Kom me hier ook even melden. Zie door de bomen het bos niet meer (of was het nu andersom) en bij de KvK kregen we ook tegenstrijdige adviezen (medewerkers spraken elkaar tegen en je kon geen copieën krijgen van de inschrijving). Wil hier dus graag meelezen om er iets van op te steken. En ga proberen een website in elkaar te draaien.
We gaan ons richten op fokkerij met merries en hengsten en massages voor ruiter en paard. Voorlopig naast een fulltime baan, evt een dag minder werken komend jaar.

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-10 07:59

Nuage schreef:
Heeft er iemand hier trouwens ervaring met http://www.wix.com?
Hier kan je zelf erg mooie websites bouwen heb ik gezien. Maar volgens mij is het addertje onder het gras dat de webhosting ook via hen moet lopen. Je kunt wel je bestaande domeinnaam naar de wix site laten verwijzen geloof ik.

Ja het lukte mij niet om je bestaande domeinnaam door te wijzen, ik wou inderdaad ook eens kijken hoe het werkte. Je moet bij hun echt wat registreren. Het is een fijn programma om wat te bouwen, maar als hij klaar is staat wel WIX elke keer op de website. Ik vind dat geen professionaliteit uitstralen.
Wat je ga starten voor bedrijf Nuage?

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 09:17

Nuage schreef:

Wat leuk! Mij mag je zeker meer informatie sturen :j

@ DendroFleur: Leuk dat je de massages meer wilt gaan oppakken :j

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 09:39

Nuage schreef:
Heeft er iemand hier trouwens ervaring met http://www.wix.com?
Ben je dan niet erg duur uit?

Ebony_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 09:46

Ik heb het vorige topic ook al vaak bekeken, maar staan zoveel posts in dat ik er soms de draad van kwijt raak. Vandaar dat ik het zo nog een keer vraag.

Nu weet ik dat hier veel mensen komen met allemaal verschillende ideeen en ervaringen en daar wil ik graag een vraag aans tellen.

Ik wil mijn eigen dierenspeciaalzaak beginnen. De opleiding heb ik gedaan allen ben ik er nooit mee door gegaan omdat ik toen voor paraveterinair heb gekozen. Nu echter krijg ik de kans om een eigen zaak te beginnen (dit loopt al lang, maar nu pakken we echt door, maar daar komt heel wat bij kijken. Pand is helemaal kaal, maar voordat het ingericht kan worden moet ik toch wel een goed ondernemingsplan hebben om geld los te krijgen;)

Heb al veel losse flodders van teksten voor mij zelf waaruit een ondernemingsplan moet bestaan, maar kan niet goed een vaste leidraad vinden. Iemand tips waar ik die het makkelijkste kan vinden?

En dan hebben jullie nog meer tips/ideeen waar ik wat mee kan?

Alvast heel erg bedankt voor t meedenken!