Studenten Pedagogische Wetenschappen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Phylos

Re: Studenten Pedagogische Wetenschappen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-10 12:35

Nou er stond in de folder dat je kleren mee moest nemen die héél vies mochten worden (lees weg mogen) Nou daar houd ik al niet zo van, hele vieze spelletjes ofzo :P

En verder stond er nog een bonte avond op het programma, is ook niet echt mijn ding. Verder drink ik niet en dan val je er helaas toch vaak al een beetje buiten, hoe dom ik dat ook eigenlijk vind, maja het is wel zo

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 12:41

Misschien gaan jullie wel survivalen? :)

En ik drink ook amper en het beste is om dat maar meteen bij de intro duidelijk te maken, dan heb je er het minste gezeur mee.. :j

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-10 12:42

Ja ik zeg het ook altijd meteen en leg ook uit waarom in de hoop dat mensen het een beetje begrijpen. Meestal accepteren ze het ook wel enzo..maja je valt er dan toch wat buiten zeg maar.. nou ja we zien wel

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 12:51

Mag ik vragen waarom je niet drinkt? :)
Verder zou ik daar totaal geen problemen mee hebben hoor, cola ipv bier is toch ook prima? Maar ik geef je gelijk, heb deze week wel gemerkt dat je er meer bij hoort als je bier drinkt, hoe stom het ook is, het is zo :j

Wineds

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 12:53

SummerRemedy: welke minor ga je doen?

Phylos: de spelletjes vallen heel erg mee! Bij ons was het toen super mooi weer, dus liep iedereen in bikini rond en kon je direct daarna onder de douche stappen.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-10 13:17

Ik drink niet omdat ik teneerste het meeste gewoon niet lust (lees bier/wijn) Verder weet ik eigenlijk niet wat er precies allemaal te krijgen is en dat hoef ik eigenlijk ook niet te weten.

Ik heb wel eens een baccardi breezer gedronken, maar ik vond dat zo zoet, net limonade, dat ik zoiets had van: ik vind cola light of iets anders fris net zo lekker als dit spul. En ik dacht bij mezelf dan ben ik eigenlijk wel gek als ik iets ga drinken wat niet zo goed voor je is terwijl ik het net zo lekker vind als iets wat veel beter voor je is..
Dus toen was voor mij de keuze gemaakt.

Verder vind ik het wel erg vervelend dat drank bij feestjes hoort, dat het zonder niet gezellig zou kunnen zijn of dat je zonder drank op minder plezier hebt. Dat je wat minder snel 'los' bent zonder drank, dat kan ik me voorstellen, maar dat is voor mij nog geen rede om het dan maar op een drinken te zetten..

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 17:25

Halloooo! :D

Mag ik me hier ook melden?
Ik zit op het moment op de uni in Nijmegen met een heel mooi shirt van pedagogische wetenschappen! :))

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 17:32

Hee Seline!
Jij hebt al een kamer daar he? :)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 17:33

Hee Anna!

Voor de introductieweek wel, een kamertje van 5 vierkante meter. _O-
Maar daarna word ik er weer uitgekickt, ik ga waarschijnlijk ergens in december op kamers! :)

En jij?

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 17:34

Ik ben zo benieuwd naar hoeveel uur je nou echt aan je studie moet zitten.
Er staat 40 uur voor, maar zal je die uren ook echt nodig hebben?

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 17:34

Oh, dat schiet nog niet echt op dan nee :+
Ik studeer in Leiden, zoals je misschien al weet en had afgelopen week introweek. Daar heb ik gewoon overal en nergens geslapen want ik heb nog geen kamer. Wil het wel heel graag, maar ik ga het financieel niet redden :=

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 17:35

YankeeBoy schreef:
Ik ben zo benieuwd naar hoeveel uur je nou echt aan je studie moet zitten.
Er staat 40 uur voor, maar zal je die uren ook echt nodig hebben?

Dat vraag ik me ook heel erg af.
Ik ben momenteel erg aan het twijfelen, ik wil erg graag de instructiecursus gaan doen, maar ik weet niet of ik die naast me studie kan doen :=

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 17:37

Ze zeggen hier dat je ongeveer 35 uur moet rekenen als je het serieus wil aanpakken. :)

Ik haal het wel financieel, maar echt, de kamers hier zijn schaars als je max 300 euri kwijt wil aan min. 16 vierkante meter.. :=

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 17:38

Toestand, die kamers. Daarom blijf ik lekker thuis. :Y)

35 uur, ja dat is best veel! Ik vraag het me ook af in combinatie met werk & paardje.

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 17:39

upendo schreef:
Ze zeggen hier dat je ongeveer 35 uur moet rekenen als je het serieus wil aanpakken. :)

Ik haal het wel financieel, maar echt, de kamers hier zijn schaars als je max 300 euri kwijt wil aan min. 16 vierkante meter.. :=

Ik moet zeggen dat ik het in Leiden mee vind vallen :j
Ik zoek dan meer een kamer rond de 12/14/16 vierkante meter, en voor 250 euro kun je er meestal wel een hebben :)

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 17:39

YankeeBoy schreef:
Toestand, die kamers. Daarom blijf ik lekker thuis. :Y)

35 uur, ja dat is best veel! Ik vraag het me ook af in combinatie met werk & paardje.

Precies, dat zal best wel zwaar worden :j
35 uur vind ik nog best weinig, dat is 7 uur per dag...

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 17:40

Hahaha, ja, ik word de eerste maanden verplicht thuisgehouden door mamslief die het idee dat ik zelfstandig word nogal benauwend vindt, geloof ik. _O-
Maarja, met 3 uur reizen per dag als het OV meezit is wel een beetje veel. :)

Moet haalbaar zijn! Vergeet niet dat je maar een paar uur college hebt he, als je je paard wil doen moet je in het weekeind misschien ook nog studeren, maar haalbaar is het wel!

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 17:42

upendo schreef:
Hahaha, ja, ik word de eerste maanden verplicht thuisgehouden door mamslief die het idee dat ik zelfstandig word nogal benauwend vindt, geloof ik. _O-
Maarja, met 3 uur reizen per dag als het OV meezit is wel een beetje veel. :)

Moet haalbaar zijn! Vergeet niet dat je maar een paar uur college hebt he, als je je paard wil doen moet je in het weekeind misschien ook nog studeren, maar haalbaar is het wel!

Het zal inderdaad heel veel zelfdiscipline zijn, en als jij het kan opbrengen om na het studeren nog je paard te doen, en niet eerst je paard en dan niet studeren, dan moet het wel te halen zijn toch? :)

3 uur is inderdaad wel veel Seline, dan zou een kamer wel handig zijn :j

Ik wil dolgraag op kamers, en mijn ouders hebben daar ook geen problemen mee, dus als ik nou ineens een vetbetaalde baan vind, dan ben ik hier weg :Y)

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 17:43

ja, ik weet het, maar afgelopen jaar deed ik hbo, daarbij volgde ik alleen de (meeste) colleges & verder hoefde ik niets te doen, dus dit zal wel ff wennen worden..
En in het weekend werk ik juist, dus ik zit nog ff met de planning!

edit;
3 uur reizen is inderdaad best veel, ik kom heen & terug ook wel op de 3 uur, inclusief wachten op de trein ed.
Maar dat is neit anders

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 20:56

Kom ik aan met mijn 4 uur reizen op een dag :+ en dat ga ik ook zeker de eerste paar maanden nog doen. Qua geld en ouders kan en mag ik op kamers, maar ik wil het zelf niet vanwege het paard. Ik hoop echt dat ik dat kan combineren nog. Ik heb geen vaste baan in het weekend, wel wat oppas adresjes en in de oproepdienst voor het weekend bij de thuiszorg. Ik ga proberen mijn reistijd nuttig te besteden aan school. Lezen of dingen uittypen op de laptop kan ik in de trein ook. Voordeel van thuis wonen is dat je geen tijd kwijt bent aan: de afwas, boodschappen doen, koken, wassen schoonmaken enzovoort. En ik heb hier thuis heeeeerlijk de ruimte ik heb tijdens de keiweek bij een vriendin op een kamer gezeten, maar ik denk dat ik na verloop van tijd echt gek wordt van die 4 muren om me heen. En in een stad rustig fietsen of wandelen zonder bijna onder gereden of gelopen te worden is er ook niet bij...nee, dat is (nog) niet echt mij ding denk ik

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 21:01

De afwas (vaatwasser in en uitruimen) en koken en wassen moet ik thuis ook, dus dat zou het probleem niet zijn. Tuurlijk hoef ik dit niet 7 dagen per week te doen, en als ik op kamers ben wel, maar toch :j
Daarnaast reis ik 50 minuten van deur tot deur. 10 minuten fietsen, kwartier trein, kwartier trein, 10 minuten lopen, dus ik kan in die tijd weinig aan school doen.Terwijl ik als ik op kamers zit veel kortere reistijd heb.
Dus ik zou het zeker willen :j
Maar ja, dat is ieder voor zich natuurlijk :)

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 21:12

Ja inderdaad dat is ieder voor zich. En ja wat dat betreft hoef ik thuis gewoon weinig te doen. Ja de paarden verzorgen, soms met de hond uit. Vaak helpt ik uit mezelf wel eens met koken of de vaatwasser inruimen/uitruimen, maar echt wassen, strijken schoonmaken (op eigen kamer na) of bedden opmaken ofzo dat hoef ik hier thuis niet en op kamers wel natuurlijk dus daar gaat voor mij dan wel extra tijd in zitten. En als je natuurlijk maar steeds een kwartier in de trein zit, schiet het ook niet op. Ik moet 2x 5 min fietsen 1x een half uur en 1x een uur met de trein en 20 min overstap.
Die vriendin van mij vindt het ook helemaal geweldig. Die zit het echt zitten daar op haar kamer en alles zelf moeten doen. Zij zit nu in een huis van 14 meiden, nou dat is echt niks voor mij sowieso. Ik zou het wel lekker vinden om iets voor mezelf te hebben qua wastafel/douche. Maar ik weet nog niet of dat haalbaar is.

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 21:20

Wanneer beginnen jullie eigenlijk? :)

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 21:32

Ik moet 1 september boeken ophalen en heb dan ook een intromiddag van de studie en 6 september beginnen dacht ik de colleges

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 21:41

Ik heb 30 augustus introductie, de rest van de week intreeweek of vrij als je niet mee doet zoals ik.
6 september college