Opleiding Dokterassistent

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

uniekhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 17:40

Hoe het met studiefinanciering zit weet ik niet, weet alleen dat ik het niet krijg.. kon ik wel krijgen als ik er zelfstudie uren bij zou nemen en dus langer op school zou zitten.

Hoe zijn jullie toetsen gegaan ? Ik had een 10 op het sediment :D

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 19:31

Charaz schreef:
Stagevergoeding wordt zover ik weet bijna nooit gegeven, er is een tekort aan stageplekken dus je mag blij zijn als je er een hebt.
Bij een opleiding die 1 dag in de week of in de avonduren is werkt (bijna) iedereen er ook nog bij.

De meeste in mn klas hebben ook een stagevergoeding, het is meestal niet veel maar wel een kleine vergoeding en voor de onkosten en reiskosten :) Vandaag ging de MTH toets goed, heb wel zeker een voldoende, maar het cijfer krijg ik volgende week pas

uniekhorse

Re: Opleiding Dokterassistent

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 20:07

Oh mooi dat het goed ging! Nog even in spanning wachten zeg maar ;)

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 20:18

Jij kan al lekker t weekend in met een 10 !! Echt goed !!!

babli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 20:34

Vandaag me laatste MTH toets gehad en gelijk de laatste toets van mijn opleiding. Maandag begin ik met mijn stage in het Erasmus MC op de polikliniek Hematologie ben beniewd :) En dan eind januari als alles goed verloopt mijn diploma. Ik heb hem dan ook in 1,5 jaar gedaan.

Zo zie je dat het bij iedereen anders is wij hebben namelijk Medische kennis, Intake en Geneesmiddelenkennis in 1 toets en ik moet zeggen dat is echt pittig. Vooral al die latijnse benamingen.

In een ziekenhuis ben je verplicht stagevergoeding te krijgen, bij een huisarts niet.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 20:40

Het ziekenhuis CAO is ook beter dan de huisartsen CAO. Best jammer je bent veelzijdiger in een huisartsenpraktijk dan in een ziekenhuis.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 20:45

Ik krijg ook geen stagevergoeding inderdaad.. Wel krijg ik dus studiefinanciering (En dus ook OV en dat scheelt me ook klauwen met geld) omdat de uren van je stage gewoon uren zijn die meetellen dus als jij 2 dagen per week stage loopt (dit is dan wel een voorwaarde) dan krijg je stufi :)

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 16:25

Update: Hoe gaat het met jullie ?
Ik heb net cijfers terug van Medisch Technisch Handelen een 10 ! en ook een 10 voor Medische Kennis- Triage :) helemaal happy :)

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 17:19

Zo, ik heb veel hoge cijfers voorbij zien komen..
Leren jullie nou zoveel, of komt het door de praktijkervaring, of is de stof redelijk simpel?

In februari wil ik starten met een opleiding dokterassistente, waarschijnlijk bbl die 2 jaar duurd. Ik zit nu in havo 5, maar dat zie ik door veel verschillende redenen niet meer zitten.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 17:23

Beide :) Ik leer iedere dag een paar uur maar leer ook heel veel op mn stage. De stof is niet simpel , het is best veel en uitgebreid vind ik maar het is wel goed te doen vooral omdat je in de praktijk veel leert en op school ook en als je dan thuis je huiswerk doet en een paar uur per dag energie er in steekt om te lezen en leren dan is het echt leuk

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 13:41

Ik heb geen praktijkervaring, tenminste ben in september begonnen met stage dus dat begint nu pas wat te komen. Ik leer redelijk makkelijk maar doe ook wel heel veel met de stof die we krijgen in de zin van meteen heel uitgebreid uitwerken. Door het vele uitwerken ken ik de helft al en dan hoef ik voor mn examen alleen nog maar een paar keer door te lezen en de moeilijkste puntjes te leren!

De stof is wel heel uitgebreid en voor veel mensen ook wel pittig maar inderdaad als je er de energie in steekt en als je het leuk vindt is het prima te doen!

Ik had een 9.6 op mn praktijk lab!

Begin december mn eerste deel intake, vrij pittig en groot examen dus vanmiddag maar even flink aan de studie! En ondertussen gaan we gewoon verder met intake deel 2 dus dat eerst uitwerken en dan leren!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 20:39

Hallo allemaal, ik heb het topic niet helemaal doorgelezen, maar even een paar vragen.
Ik ben in juni klaar met mijn huidige (BBL) opleiding Verzorgende IG (niv3). Ik wilgraag door gaan leren en dacht in eerste instantie aan verpleegkunde. Echter lijkt me doktersassistent leuker, omdat je ook wat administratieve dingen erbij hebt, geen gekke werktijden (dus ook geen ORT, maar dat terzijde ;) ).
Echter vraag ik me af of dat in de BBL variant wel te doen is?

Ik kan echt nergens op internet vacatures voor BBL doktersassistent vinden of ligt dat aan mij? En ik lees ook veel over het lastig vinden van een werkplek uiteindelijk en dat is natuurlijk ook zonde..
En zou ik vrijstelling krijgen met mijn VIG diploma (qua VP technische handelingen volgens mij sowieso een aantal?)

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 21:41

BBL is wel lastig ja, BOL is qua stageplek zoeken goed te doen. Wat je ook zou kunnen doen (ik weet niet of je kan blijven werken bij je huidige BBL plek) is dat je de opleiding van 1 dag doet, dan 2 dagen stage per week en dan nog 2 dagen werken. Dit is wel heel pittig maar je hebt natuurlijk al wel wat ervaring dus wie weet lukt dat wel!

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 22:59

BOL is meestal makkelijker stageplaats te vinden, BBL zou je bij ziekenhuis kunnen proberen zie stagemarkt.nl Je zou kunnen proberen om via school ook wat vrijstellingen te krijgen. Maar dat kan niet altijd..

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 11:31

Bedankt voor de link, hele handige website :)
Er staan wel wat BBL plaatsen tussen maar niet heel veel..

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 18:21

Ik ben nu aan het zoeken voor een BBL plaats.
Tot nu toe alleen maar afwijzingen..

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 15:49

Het is misschien lastig te vinden maar niet onmogelijk, kortom hoop houden!

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 18:25

Yeahhh weer een cijfer binnen: een 9.4 voor mn LAB-theorie!

Dus tot nu toe 9,3 mn laagste cijfer hahha

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 20:44

Zo, gaat goed!
Ik hoop echt zo erg dat ik ergens een plekje vind..
Ga morgen weer beginnen met bellen! :)

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 22:05

Gefeliciteerd Marije :) Ik mn 2e cijfer voor Anatomie binnen een 9.1 dus t eerste blok afgesloten met allemaal goedjes :) helemaal blij @xdniesje heb je het al bij een ziekenhuis geprobeerd ?

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 18:29

Ja ik heb ookal contact opgenomen bij een ziekenhuis.. maar helaas.
vandaag heb ik weer aardig veel gebelt, maar kan nog steeds nergens terecht.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 18:48

Niet opgeven hoor, de eerste stage vinden is altijd moeilijk

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 11:54

Ik heb even een vraag:

Zojuist ben ik gebeld door mijn stage plaats waar ik in januari zou beginnen dat ze vandaag iemand anders op gesprek hebben gehad en waar ze dus nu eigenlijk de voorkeur aan geven, want die student wil daar ook komen werken (mij hebben ze nooit verteld dat die mogelijkheid er was).

Om een lang verhaal even kort te maken, de stage overeenkomst is getekend, ik heb hun handtekening, alles erop en eraan. Kunnen ze de stage overeenkomst zomaar ontbinden?!

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 12:05

Jeetje Lotus83, wat balen en oneerlijk van je stageplek. Ik zou, als ik jou was, dit op school met je mentor/coach bespreken. Ik vind namelijk dat als er voor getekend is, jij recht hebt op die stageplek. Maar ik weet helaas niet hoe dat op papier geregeld is....

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 12:15

Jeeeetje dat is oneerlijk! Volgensmij kan dit niet zomaar ,maar kun je niet aangeven dat jij dat ook graag zou willen?