Glad/sneeuw, verplicht naar je werk?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 20:11

saskiamax schreef:
ik ben vandaag ziek thuisgebleven. maar morgen zal ik wel naar stage (in grunn) moeten.
- of ik zou gebracht moeten worden met de auto maar ik denk niet dat mijn moeder dat ziet zitten:P
- of ik zou met de trein en bus moeten maar als die zoals vandaag ook niet rijden kom ik daar ook niet...

ik zou echt niet weten hoe het zit..
ik denk dat ik mijn stagebegeleidster opbel met de vraag of ik wel moeten komen

Zo zit ik ook met mijn stage. Mijn vader heeft dienst morgen dus ik heb geen auto. Fietsen kan normaal wel, maar niet met deze pak sneeuw en de bussen hebben vandaag niet gereden. Dus wat moet ik morgen doen? Ik houd de site van 9292.OV en de lokale radio al in de gaten meer kan ik geloof ik ook niet doen.

*is nog aan het bijlezen*

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 20:12

Mijn vriendin rijdt nu weg uit Ede om mij op te halen. We gaan naar de film in Ede maar ik durf niet te rijden met mijn auto nu. Hoop wel dat ze veilig aankomt zo. :\

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 20:12

Ik moest ook met mijn kapotte enkel op de fiets naar het station glibberen. Het is winter en het kan gaan sneeuwen. Waarom heb je dan geen winterbanden onder je auto geplaatst? Het zou lekker worden als alle werkgevers er voor opdraaien toch?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 20:15

Diablo schreef:
KarinvdM schreef:
Ik snap dat eeuwige gemiep niet als er weer eens wat sneeuw gevallen is. Als je je een beetje aanpast en wat eerder de deur uit gaat gaat het best. Het werk gaat toch gewoon door?!? :? Ik heb om die reden nog nooit verzuimd op het werk.

Ik dacht al dat ik de enige was die er zo over dacht. Hier (Duitsland) ligt ook enorm veel sneeuw, maar de kids gaan gewoon naar school hoor. Ik breng ze met de auto naar de bushalte en daar worden ze gewoon (weliswaar wat later) opgepikt door de bus. Het gaat hier allemaal gewoon door hoor......

Maar ik denk ook dat veel mensen het wel lekker vinden, zo'n dagje vrij onder het mom van: het gaat écht niet hoor.... ;)

Ik snap je helemaal hoor! Het is alleen wel lastig als je én niet met de auto kan én niet met de fiets én de bussen rijden niet :+ Naar mijn stage lopen is ook geen goed plan. Als de bussen wel reden dan maar vertraging maar dan kan ik ten minste, dito met de auto :D

Afbeelding

Afbeelding

En toen we vanochtend naar stal gingen, troffen we de weg zo aan. Begaanbaar maar je moest even geduld hebben (we hebben ruim een uur over 5 km gedaan)
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 17-12-09 20:19, in het totaal 1 keer bewerkt

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 20:17

Het was inderdaad slecht geregeld vanmorgen in het noorden, althans in Groningen (stad) was het niet veel soeps qua vrijmaken van wegen... Veel collega's die te laat binnenkwamen terwijl ze nota bene een half uur eerder vertrokken waren. Ik kan me voorstellen dat ze het niet leuk vinden om 2 uur in de auto te moeten zitten met dit weer ipv het half uur van andere dagen.
Daar staat tegenover dat ik heel veel mensen ook gewoon ontzettend vind zeuren... het weer is één dag niet nat en koud zoals we gewend zijn en heel Nederland is van slag! Het is maar sneeuw :) en ja, ook ik moest door de sneeuw fietsen en ook ik kon in eerste instantie niet naar stal komen omdat het OV ermee gestopt was maar dan regel je wat anders!
Verder vind ik het dan wat al te simpel om het OV voor de hele dag maar plat te gooien... als ze de helft van de diensten hadden geschrapt hadden ze twee keer zoveel tijd gehad om overal te komen en daar waren de mensen denk ik behoorlijk mee geholpen :)

edit: ik zie op de foto's hierboven dat de weg alweer behoorlijk goed te doen was. Mag ik vragen hoe laat dit was? want om half 8/8 uur hoorde ik aleen maar kreunende en steunende collega's...
Laatst bijgewerkt door M_i_R op 17-12-09 20:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 20:18

KarinvdM schreef:
robin_hood schreef:
Veel mensen zijn morgen al vrij en gaan op wintersport. Die blijven toch ook niet ineens thuis omdat het sneeuwt?

Da's een goeie! :D

Ik woon in Friesland en ben rij-instructrice (auto), maar ik vond het echt onverantwoord om vandaag hier de weg op te gaan, met 10km per uur gleed je nog alle kanten op!
En 1. mensen in Nederland zijn niet zoveel sneeuw gewend als in Duitsland of andere landen. (Hoe vaak komt dit nou voor hier?)
2. mensen blijken daarmee niet om te kunnen gaan, kunnen dus gewoon niet rijden (remmen op verkeerde momenten, te hard rijden etc)
4. in Nederland rijden in verhouding VEEL MEER auto's op een klein stukje weg dan in Duitsland, dus die vinden elkaar ook sneller qua aanrijdingen ed. En alles duurt NOG veel langer als je files krijgt. (Denk aan een paar jaar geleden toen mensen zelfs in hun auto in de file moesten overnachten! :=)
5. Veel auto's zijn er ook niet op voorbereid qua winterbanden, maar ook auto's die niet meer starten vanwege de kou en dat zijn er nogal wat geweest als ik onze garage zo hoor. (een van onze autos stond er voor iets anders maar daar kwamen ze niet aan toe.)

Al met al is het gewoon een gevalletje van dit gewend zijn of niet. En als je het niet gewend bent en er dus geen ervaring mee hebt reageer je er in de meeste gevallen niet direct goed op. En er zijn gelukkig mensen zo slim toe te geven dat ze met dit weer zichzelf niet vertrouwen in de auto. (Als je van jezelf weet dat je geen ervaring met slippen en gladheid hebt, beter dat je thuis blijft en ook anderen niet in gevaar brengt)

Ik ben vandaag de deur wel uit geweest, maar ik moet zeggen dat ik het echt niet prettig vind om in deze omstandigheden te moeten rijden. Ik had dus te maken met iemand die z'n ogen niet open had en zo voor mij schoot met z'n auto en dan kun je wel remmen, maar je glijdt gewoon door. Het is dat ik erg langzaam reed, maar anders was het zeker raak geweest.
En dat zijn dan geen ernstige dingen, want iedereen rijdt wel langzaam, maar toch, liever voorkomen dan genezen.

Overigens vind ik het wel onzin als mensen vandaag thuis blijven en morgen ineens wel weg kunnen voor de wintersport.
Ik heb maandag ook een clinic van een bekende dressuurruiter, waar ik erg naar uitkijk, maar als het zoals nu is, ga ik voor geen goud met paard en trailer op stap natuurlijk! :=

L_iek

Re: Glad/sneeuw, verplicht naar je werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 20:19

Ik mag gewoon lekker gaan werken, scheelt dat ik vlakbij woon, ga mooi lopend :+

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 20:20

Anne_GTI schreef:
In zulke omstandigheden ziet een baas wel wat ie aan zijn personeel heeft. De echten komen gewoon, die gaan wat eerder van huis en komen misschien wat later aan maar ze zijn er uiteindelijk wel. Dat is personeel waar een baas wat aan heeft en die krediet krijgen.

Inderdaad, het is ook een stukje mentaliteit.
Maar ik denk dat de mentaliteit wel wat gewijzigd is de laatste jaren... Ik dacht daar ook nooit bij na, als ik moest gaan werken dan stapte ik gewoon in de auto, weer of geen weer. Maar goed, ook als ik ziek was stapte ik na het nemen van een asperine gewoon in de auto om te gaan werken.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 20:21

Magda, ik lees in je andere topic dat je hoopt dat de bussen morgen niet rijden zodat je niet naar je stage hoeft. En dat je vandaag ziek thuis bent gebleven, maar wel een sneeuwpop hebt gemaakt, en een sneeuwballen gevecht hebt gehouden. Dat is nou niet bepaald de werkethos waar ik op zou zitten wachten >;)

KiWiKo

opisop_shop schreef:
Tja, nog nooit in me opgekomen dat er zoveel sneeuw kan vallen dat ik niet naar mn werk kan komen :+

Maar hier in Groningen ligt dus echt een heel dik pak!

mijn broer is vanmorgen wel naar zn werk vertrokken en heeft ondanks dat hij maar 10km/uur reed een stoeprand geraakt en daardoor is zn wiel ontzet :=
Schoonpaps is hier 30meter van ons huis vandaan ook rechtdoor gegleden in een flauwe bocht :=

dan rijst bij mij de vraag; in hoeverre ben je verplicht om naar je werk te gaan, als je eigen veiligheid (en centjes qua schade) in het gedrang komt?

welke sector moet wel en welke niet? (scholen hadden hier sneeuwvrij vandaag, maar snap dat er wel personeel in ziekenhuizen rond moeten lopen)
Wanneer wordt dit bepaald?
Staat dit ook ergens vastgelegd?
Wordt je dan aangemerkt alszijnde verzuimd of ziek of onbetaald verlof of...

Wat zijn de afspraken hierover bij jou op het werk?

Je voelt hem al aankomen; morgen moet ik werken en als het net zo'n chaos is als vandaag heb ik er eigenlijk weinig zin in om de deur verplicht uit te gaan. Ik moet maar 7km met de auto maar dat vond ik vandaag niet verantwoord.
Ben ook nog eens om 22.15 vrij en moet dus in het donker terugrijden naar huis op mn zomerbandjes :7

alleen even snel hierop reagerend :) ik ga zo bijlezen..........

ik mag toch hopen dat degene die jouw salaris moet overmaken er niet zo over denkt :D

ikke20

ik moest vandaag gewoonnaar mn werk moest ook openen maar scheeld met nood tis maar 1,5 km lopen vanochtend gewoon op de fiets gegaan (moest eerst paarden doen) collega was met de auto en was ook netjes op tijd

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 20:22

KarinvdM schreef:
Anne_GTI schreef:
In zulke omstandigheden ziet een baas wel wat ie aan zijn personeel heeft. De echten komen gewoon, die gaan wat eerder van huis en komen misschien wat later aan maar ze zijn er uiteindelijk wel. Dat is personeel waar een baas wat aan heeft en die krediet krijgen.

Inderdaad, het is ook een stukje mentaliteit.
Maar ik denk dat de mentaliteit wel wat gewijzigd is de laatste jaren... Ik dacht daar ook nooit bij na, als ik moest gaan werken dan stapte ik gewoon in de auto, weer of geen weer. Maar goed, ook als ik ziek was stapte ik na het nemen van een asperine gewoon in de auto om te gaan werken.

als je ooit een baantje nodig hebt :) solliciteer gerust :)

KiWiKo

Re: Glad/sneeuw, verplicht naar je werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 20:23

Hier een dik pak sneeuw????????? in Oostenrijk valt een dik pak sneeuw :D :D

als mensen gewoon winterbanden onder hun auto doen, dan glij je niet......... en kan je gewoon naar je werk

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 20:23

PattyOosten schreef:
Magda, ik lees in je andere topic dat je hoopt dat de bussen morgen niet rijden zodat je niet naar je stage hoeft. En dat je vandaag ziek thuis bent gebleven, maar wel een sneeuwpop hebt gemaakt, en een sneeuwballen gevecht hebt gehouden. Dat is nou niet bepaald de werkethos waar ik op zou zitten wachten >;)

Ben ik ziek thuisgebleven? Waar dat dan? (of bedoel je de twee weken hiervoor dat ik ziek was?)

En als je berichten qoute, qoute het dan ook goed. Dit heb ik geschreven:

magda_90 schreef:
Het is heel fout, maar ik heb de hoop dat de bussen morgen niet rijden zodat ik niet naar stage hoef :o Sneeuw is leuker :+ Maar aan de andere kant, ik heb het net zo naar mijn zin op stage :P

En zo'n berichtje mag kunnen toch? Ik zie er geen kwaad in.

[edit] Even gecontroleerd. Je ziet inderdaad een berichtje in mijn berichten staan vanwaar het lijkt dat ik vandaag ziek was. Maar ik heb geqoute vanuit dit topic van iemand anders die ziek was: magda_90 @ [STW] Glad/sneeuw, verplicht naar je werk? (eerste bericht).
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 17-12-09 20:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 20:25

Faline, ik woon wel in Duitsland, maar slechts zo'n 35 km. over de grens hoor, dus zó anders is het hier niet. We hebben hetzelfde weer als in Nederland en nu dus ook dezelfde sneeuw. Alleen doen ze er hier niet zo hysterisch over en doen gewoon wat ze moeten doen.

Magda_90, mooie foto's! Maar hier ligt minstens net zoveel hoor en de wegen zagen er bij ons slechter uit. Maar ik heb me er toch aan gewaagd hoor. Tja, die kerstcadeautjes moeten er toch komen he :D . En shoppen is natuurlijk ook veel leuker dan werken ;) .

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-09 20:25

Nou ik keek net hart van nederland en daar zag je toch wel echt behoorlijk veel overlast vermeld worden hoor!
Op veel plekken ongelukken (blikschade meestal, gelukkig) en inderdaad mensen die 3x zo lang doen om op hun werk te komen.
Tja, morgen wordt er nog veel sneeuw verwacht en ik moet in het donker weer naar huis rijden rond ha;f 11 savonds, je snapt vast wel dat ik daar niet op zit te wachten ;)

En ja ik snap wel dat het voor werkgevers lastig is maar ja dat is het lastige aan overlast...
Heb nog geen reactie van mn baas gekregen op mijn vraag trouwens, dus weet nog niet wat mijn plannen zijn voor morgen.

De mentaliteit heb ik wel hoor, ben gisteren weer begonnen na mijn vakantie en heb meteen weer twee diensten op me genomen van een collega die plots geopereerd moest worden, ze kunnen me echt snachts wakker bellen als ik moet komen, ben ook in mn vakantie gebeld omdat het druk was ;)

Maar ja; als ik even kort moet komen werken voor vijftig piek, maar onderweg wel een deuk in mn auto krijg van een schuiver die ik maak omdat het zo gek is op de weg; dan kan het toch zeker niet uit om te komen werken?

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 20:26

Een arbeidscontract houdt in dat je werkt in ruil voor geld. Dus je komt opdagen op je werk, je doet je werk in de daarvoor afgesproken uren en daar krijg je geld voor. Hoe je daar komt maakt niet uit, dat is jouw verantwoordelijkheid.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 20:26

Diablo schreef:
Faline, ik woon wel in Duitsland, maar slechts zo'n 35 km. over de grens hoor, dus zó anders is het hier niet. We hebben hetzelfde weer als in Nederland en nu dus ook dezelfde sneeuw. Alleen doen ze er hier niet zo hysterisch over en doen gewoon wat ze moeten doen.

Magda_90, mooie foto's! Maar hier ligt minstens net zoveel hoor en de wegen zagen er bij ons slechter uit. Maar ik heb me er toch aan gewaagd hoor. Tja, die kerstcadeautjes moeten er toch komen he :D . En shoppen is natuurlijk ook veel leuker dan werken ;) .

Ik wou mij ook wel wagen, maar ik was vrij :+ Alleen de stal stond op de planning :j Morgen wil ik het er best ook wel aan wagen, maar dan moeten de bussen wel rijden anders heb ik gewoonweg geen vervoer :n

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 20:27

magda_90 schreef:
En als je berichten qoute, qoute het dan ook goed.

:o Je hebt gelijk, jij quote iemand die ziek was, sorry!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 20:27

KiWiKo schreef:
Hier een dik pak sneeuw????????? in Oostenrijk valt een dik pak sneeuw :D :D

als mensen gewoon winterbanden onder hun auto doen, dan glij je niet......... en kan je gewoon naar je werk

Mwah, wij hebben winterbanden, maar we gleden wél hoor. Niet erg, we doen het rustig aan, maar we gléden wel. Maar zoals ik al zei, de wegen zagen er hier dan ook erg slecht uit.

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 20:28

opisop_shop schreef:
Nou ik keek net hart van nederland en daar zag je toch wel echt behoorlijk veel overlast vermeld worden hoor!
Op veel plekken ongelukken (blikschade meestal, gelukkig) en inderdaad mensen die 3x zo lang doen om op hun werk te komen.
Tja, morgen wordt er nog veel sneeuw verwacht en ik moet in het donker weer naar huis rijden rond ha;f 11 savonds, je snapt vast wel dat ik daar niet op zit te wachten ;)

En ja ik snap wel dat het voor werkgevers lastig is maar ja dat is het lastige aan overlast...
Heb nog geen reactie van mn baas gekregen op mijn vraag trouwens, dus weet nog niet wat mijn plannen zijn voor morgen.

De mentaliteit heb ik wel hoor, ben gisteren weer begonnen na mijn vakantie en heb meteen weer twee diensten op me genomen van een collega die plots geopereerd moest worden, ze kunnen me echt snachts wakker bellen als ik moet komen, ben ook in mn vakantie gebeld omdat het druk was ;)

Maar ja; als ik even kort moet komen werken voor vijftig piek, maar onderweg wel een deuk in mn auto krijg van een schuiver die ik maak omdat het zo gek is op de weg; dan kan het toch zeker niet uit om te komen werken?

Tja, ik werk in de kinderopvang. Die kinderen komen echt wel. Kan het dan toch niet verkopen om niet te komenaan mijn baas niet en aan de kinderen en ouders al helemaal niet. Je hebt het over 5 km??

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 20:29

PattyOosten schreef:
magda_90 schreef:
En als je berichten qoute, qoute het dan ook goed.

:o Je hebt gelijk, jij quote iemand die ziek was, sorry!

Maakt niet uit :D Ik heb het even nagelezen en had mijn berichtje ook al aangepast :)

L_iek

Mijn moeder hebben ze net gebeld dat ze zelf maar moet kijken of ze komt. Die moet dan ook wel anderhalf uur rijden maar ik geloof dat ze wel gaat.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Mijn werkauto is net 2 dagen geleden gekeurd. :')
Maar er zitten geen sneeuwbanden onder maar goddank wel 2 nieuwe achterbanden...daar was ik echt blij mee vanmorgen...
(alleen minder met de barst die al 3 maanden in de vooruit zat en nu groter is geworden. := )

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 20:30

Ik vind het ook nogal overdreven hoor.

Ik rij elke dag 100 km naar mn werk en aangezien ik wist dat het ging sneeuwen vanacht heb ik mijn wekker een half uur eerder gezet.

Gewoon voorzichtig naar de snelweg gereden en het eerste stuk over de a28 reden we met ze alle 30/40 km pu en hoe verder ik richting amersfoort kwam hoe schoner de weg dus langzaam aan ging het weer wat harder. Maar ja ik heb ook wat langer als normaal in de auto gezeten.

Maar niet gaan? Dat gaat niet want het is mijn eigen zaak en ik moet mijn zaak openen aangezien er klanten voor de deur staan.

Ik had wel me partimer gesmst of ze als ik het niet zou redden kon openen. Maar ik was er gelukkig op tijd.