Voor hoeveel kom jij je bed uit??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 10:24

Ach ja ieder zn eigen keuze toch ?

IK vind voor kinderen en huishouden zorgen ook niet echt een baan ofzo , massas mensen doen het NAAST een baan.
Maar als je dat graag wil en je kunt het je veroorloven, prima toch ? Ieder zn eigen leven hoor.

Ik zelf werk voor een niet al te denderend salaris rond de 2000 bruto per maand. Heb MBO maar groei nog verder in mijn branche.
Daarnaast heb ik echt een leuke baan, is de werksfeer erg prettig, de werkomgeving, werk in de stad, op kantoor met 3 collega's op 1 kantoor, airco en lekker muziekje aan. Krijg ik ruim aantal vakantie dagen en pensioen van de baas...

Het zijn dus veel meer aspecten als alleen een hoog salaris.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 20:20

Ylana schreef:
sflj schreef:
dan doe je toch niet niks?
Profiteren vind ik o.a. iemand die liever niks doet en op die manier een uitkering ontvangt i.p.v. voor (iets) minder te gaan werken.

Nee nee. Jij schreef in eerste instantie dit;

sflj schreef:
Dus als jouw partner/ouders goed verdien(t) /-en, ga jij daar lekker van profiteren? Vind ik ook niet zo sociaal. Ik vind dat iedereen zichzelf financieel moet kunnen redden en/of daar moeite voor moet doen. Ik heb de pest aan profiteurs.

Ja klopt. En? Daar staat niet bij dat je 't huishouden doet toch?

AnnemiekvM

Re: Voor hoeveel kom jij je bed uit??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 20:49

Ik sta graag op voor mijn baan. Werk in het basisonderwijs. Salaris is prima en genoeg vakantie!
Vrije tijd vind ik ook erg belangrijk. Want als je veel verdient, maar je hebt geen tijd om er wat mee te doen, is dat natuurlijk ook zonde.

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 21:39

Babsiej schreef:
Ik zelf werk voor een niet al te denderend salaris rond de 2000 bruto per maand. Heb MBO maar groei nog verder in mijn branche.

Ik heb universiteit en ik verdien hetzelfde (werk wel op HBO niveau), ik vind het best veel voor een MBO-functie. Al hangt het er natuurlijk wel vanaf hoe lang je al bij dat bedrijf werkt e.d., maar het is volgens mij niet echt matig ofzo hoor. ;)

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 10:53

Ik werk hier nog maar net 2 maanden dit is dus mijn startsalaris...

Hiervoor verdiende ik 2300 per maand dus dat wil ik ook hier weer gaan verdienen ;)

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 10:57

zo wat een bedragen zeg!
ik krijg binnenkort voor het eerst rond de 900 euro per maand en daar werk ik echt heel hard voor en heel veel uren, iedereen verklaart me dan ook voor gek! heb het eerst 11 jaar lang voor niets gedaan dus ben onwijs blij met mijn 900 euro straks :P

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 14:30

Babsiej, dat vind ik echt veel als startsalaris voor een MBO-functie. HBO-functies beginnen in 'mijn' gebied vaak rond de 1800 euro. 2300 per maand vind ik echt best veel, al hangt het er natuurlijk ook vanaf hoe het is opgebouwd (onregelmatigheidstoeslag e.d.).

Lena01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 14:34

Heb klein jaar in de bijstand gezeten, door omstandigheden, en ben via via weer aan een baan gekomen, via re-intergratiebureau, heb er niks voor hoeven doen, jobcoach kwam naar me toe ; 15e kun je beginnen. Waar? :P

Ik verdien 3-nogwat per uur, en dik tevreden. Werk 32 uur, en ongeveer 650 per maand. Geen vetpot, maar wel tevreden!

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 14:37

ik werk als student 18 jaar deze vakantie aan 10,14 euro per uur waar niets meer afmoet.

ik zou later ook niet voor minder uit mijn bed komen :=

Eefste

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 14:42

Ik kom voor een fijne baan uit mijn bed :)
Werk 24 uur per week in de gehandicapten zorg en verdien daar erg goed. Daarnaast werk ik 8 uur als dramadocent/regisseur. Dat verdient per uur meer (25euro) maar ik hou er in verhouding veel minder aan over..
Ik ben blij met mijn banen, en dat vind ik super belangrijk. (en dat ik mijn huis en paard kan betalen natuurlijk.. dat is wel prio)

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 18:44

Nimue schreef:
Babsiej, dat vind ik echt veel als startsalaris voor een MBO-functie. HBO-functies beginnen in 'mijn' gebied vaak rond de 1800 euro. 2300 per maand vind ik echt best veel, al hangt het er natuurlijk ook vanaf hoe het is opgebouwd (onregelmatigheidstoeslag e.d.).

Dit waren gewoon kantoortijden op de afdeling incasso bij reaal :D

Nu ga ik hier niet precies zeggen wat mn vriend verdiend maar die heeft ook "maar" MBO en die zit toch al dik boven de 3000 euro .... :o

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 19:22

Ach het zegt ook niet altijd wat, ik ken accountants die gerust het dubbele verdienen (zoniet het driedubbele) en dat is (of was iig) ook mbo. Ik start straks (wo) ook met rond de 2000, misschien niet veel voor 22 jaar studeren maar het werk is (hopelijk) leuk ;)

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 22:52

Oh, ik bedoel niet dat ik vind dat iets 'maar' MBO is hoor. Ik bedoel absoluut niet dat ik vind dat MBO minder waard zou zijn ofzo, veel mensen met een MBO-diploma doen ongelooflijk belangrijk werk. Maar als ik kijk naar salarissen voor andere functies op vergelijkbaar niveau, vind ik het veel.

Al scheelt het natuurlijk wel veel per branche. Een kennis van mij is ergens operator ofzo en die verdient ook erg veel. Maar ik denk wel dat je blij mag zijn als je in zo'n branche zit waar het zo goed geregeld is. In de zorg ofzo mag je als HBO-er blij zijn met 2000. :+

Yessy, accountant is toch HBO? Google geeft voor MBO vooral dingen als 'assistent accountant' enzo.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 17:04

Ze heeft het wel over 2000 BRUTO he? ;)

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 17:09

ikdoemaarwat schreef:
geen hbo,maar mbo diploma...maar voor minder dan 11,00 p.u. kom ik mijn bed niet uit :n

kom ik aan met mijn +/- 7,50 per uur !!!! ex

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 20:00

sflj schreef:
Ze heeft het wel over 2000 BRUTO he? ;)

Ja, ik ook. Duh.

2000 netto als startsalaris in een MBO-functie, grapjas. :D :+ Als je me die vacatures kunt aanwijzen, ga ik daar ook op solliciteren.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 20:06

Ik dacht dat jij dat dacht. ;)
2000 bruto is zeker niet slecht maar niet overdreven-a-sociaal-absurt-veel, volgens mij. Zelfs niet hier in 't noorden.

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 21:07

Nee, overdreven veel is het niet, maar het is echt wel aan de ruimte kant.
Alleen zij deed of het weinig was. En dat is het zeker niet, ook niet bruto. Volgens mij werken veel starters in MBO-functies toch rond de 1400 euro bruto, HBO iets van 1800. Dat zie ik tenminste vaak in vacatures staan, al kijk ik natuurlijk wel naar bepaalde vacatures.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 13:19

Ik denk dat het heel erg per functie verschilt.. Mijn vriend werkt 1,5 jaar bij een baas en die verdiend behoorlijk meer als ik, en ook mbo niveau.

Dat is de ICT, hiervoor had ik ook een baan die 2200 betaalde, ligt echt aan de functies denk ik .

In deze functie kan ik binnen 2 jaar nog wel behoorlijk doorgroeien dus wie weet :D Ik vind zeker niet dat ik weinig verdien, maar echt geweldig ook weer niet ;)
Ik heb wel andere voordelen, 31 vakantiedagen per jaar, ruime reiskostenvergoeding, flexibele werktijden, prettige werkomgeving. Dat zijn voor mij ook allemaal belangrijke dingen die meespelen. En ik kan met de auto naar t werk kon ik hiervoor niet moest met OV :+

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 13:26

Nimue schreef:
Alleen zij deed of het weinig was. En dat is het zeker niet, ook niet bruto. Volgens mij werken veel starters in MBO-functies toch rond de 1400 euro bruto, HBO iets van 1800. Dat zie ik tenminste vaak in vacatures staan, al kijk ik natuurlijk wel naar bepaalde vacatures.

Hmm dan kloppen of jouw gegevens niet of ik heb het heel erg getroffen, als ik full time zou werken bij mijn huidige baas, zonder diploma's maar op MBO niveau dan zit ik NETTO rond de 1650/1700 per maand.

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 13:30

Ik verdien zonder diploma's 2150,- per maand op fulltime basis.

Mijn vent komt onder de 35,- (excl. btw)zijn bed niet uit, zelfstandig in de bouw!

Latruda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 15:50

Ik zit op iets meer als €9 per uur..
Daar komen ook nog een aantal toeslagen bij.
zit gemiddelt op zo'n €1600 per maand..

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 10:12

Wildgirl schreef:
Nimue schreef:

Hmm dan kloppen of jouw gegevens niet of ik heb het heel erg getroffen, als ik full time zou werken bij mijn huidige baas, zonder diploma's maar op MBO niveau dan zit ik NETTO rond de 1650/1700 per maand.

Mijn gegevens kloppen zeker wel, maar ik zeg het zelf al: ik kijk naar bepaalde vacatures. En ik kijk naar de minimumsalarissen die daar genoemd worden, omdat het hier ging over iemand die net begonnen was. Maar er zijn dus sectoren waar 2000 voor een MBO-functie echt heel erg veel is.

Ik wist trouwens wel dat ik in een gebied zat dat slecht verdiende, maar dat het zo erg was, dat wist ik dan weer niet. :n Tis maar goed dat ik het leuk werk vind, anders ging ik accuut van baan veranderen. Ik heb universiteit, werk op hbo-niveau, heb 3 jaar ervaring en zou fulltime denk ik maar net aan het bedrag komen dat jij noemt, Wildgirl. Terwijl ik ook nog onregelmatig werk, bijna altijd in het weekend. Mijn vriendin die in de uitgeverij zit, verdient zelfs nog minder terwijl ze al 3 jaar bij dezelfde baas werkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 11:40

Wildgirl heeft het gewoon heel erg getroffen hoor :j

Als starter is 1800 bij HBO gewoon meer gebruikelijk.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 11:43

Nimue schreef:
Mijn vriendin die in de uitgeverij zit, verdient zelfs nog minder terwijl ze al 3 jaar bij dezelfde baas werkt.

De uitgeverswereld betaalt idd relatief gezien niet zo goed. 'Helaas' ben ik daar ook in terecht gekomen, maar het werk is zo leuk. :o

Nou ja, als ik meer had willen verdienen had ik gewoon een ander vak moeten kiezen. Dus ik moet niet zeuren. ;)