Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Vientje schreef:@ Falona: Het enige probleem wat je daarbij wel krijgt, als je te lang in die MBO-functie blijft hangen in elk geval, is dat je bij solliciteren naar een functie op HBO-niveau vervolgens niet aangenomen wordt omdat je "zo lang op MBO-niveau hebt gewerkt en daar dus maar beter kunt blijven". Ik vind het een rare redenering, maar je hoort het regelmatig...
Maar tijdens het doorzoeken naar een beter passende functie is iets inderdaad beter dan niets :)
Falona schreef:Vientje schreef:
Nog even terugkomend op het financieel administratieve verhaal. Degenen die daar in geintereseerd zijn, zijn jullie wel eens bij een accountantskantoor cq. administratiekantoor wezen kijken. Het is absoluut niet mijn ding, maar als ik op zoek ben naar een nieuwe baan dan moet ik tussen de accountantcy vactures de voor mij leuke vacatures uitvissen. Ook van de W&S bureau's hoor ik dat die om mensen zitten te springen.
Lieszje schreef:Helaas moet ik wel dit jaar aan het werk komen..
Ik moet mijn praktijk voor beveiliging halen in een jaar aangezien mijn pas al is aangevraagd.
Rianneke schreef:Ow ja nog een paar dingen waar ik opeens aan dacht als je op sollicitatie gesprek gaat... Draag passende kleding... Lopen ze daar in matelpakjes draag die dan ook tijdens een sollicitatie! Dan zien ze jou eerder in het ideaal plaatje!
Ga tijdens het gesprek niet in de leurning van je stoel zitten maar ga wat naar voren zitten. Zo kom je actiever over en komt het meer geinteresseerd over! Sla ook nooit je armen echt over elkaar want dan kom je gesloten over...!
Mijn resultaten van de gesprekken afgelopen tijd zijn dat ik op 2 plekken mag beginnen! 1 baan zie ik alleen totaal niet zitten (ander personeel is totaal niet gemotiveerd en gewoon asociaal!) en de ander is maar 10 uur in de week maar wel een super plek!![]()
Dus ik moet er maar weer eens ernstig over na gaan denken
Isabonny schreef:Het is niet alleen het "leed dat een baan zoeken....heet", maar ook "het leed dat naar betrouwbaar personeel zoeken, maar niks vinden, heet".
Is toch niet te geloven dat er zoveel werkzoekenden zijn, maar wij er geen geschikte kunnen vinden?
Suuskipje schreef:als jullie nog iets administratiefs hebben miep dan houd ik me aanbevolen hoor