Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lieszje

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 21:23

Ik ben nu ook weer druk aan het solliciteren..
Echt vervelend af en toe als je niks hoort.
Gisteren had ik ook bij een aantal vacatures gesolliciteerd, ik bij de eisen gekeken stond niks van ervaring vereist.
Ben ik toch weer overal te jong voor of te onervaren.
Zelfs TRIGION wilde niet verder... Dat is een beveiligingsbedrijf waar soms de raarste mensen bij lopen..

kips

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 21:31

er is altijd wel werk, desnoods eerst ff in een winkel ofzo.. toen ik klaar was met school kon ik ook niks vinden of werd ergens niet aangenomen.. toen ben ik na het cwi gegaan en kon dag erop gelijk ergens aan de slag, dat heb ik ook gedaan en kon daar voor een half jaar terecht.. toen na dat half jaar stond er toevallig een vacature in de krant van attractiepark slagharen.. voor ruiter/menner.. gesolliciteerd en paar daagjes later aangenomen en werk er nu nog..

maaaaar wil wel zegge je moet idd wel geluk hebben.. vooral als je net van school komt.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 21:48

Helaas moet ik wel dit jaar aan het werk komen..
Ik moet mijn praktijk voor beveiliging halen in een jaar aangezien mijn pas al is aangevraagd.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 10:03

Vientje schreef:
@ Falona: Het enige probleem wat je daarbij wel krijgt, als je te lang in die MBO-functie blijft hangen in elk geval, is dat je bij solliciteren naar een functie op HBO-niveau vervolgens niet aangenomen wordt omdat je "zo lang op MBO-niveau hebt gewerkt en daar dus maar beter kunt blijven". Ik vind het een rare redenering, maar je hoort het regelmatig...

Maar tijdens het doorzoeken naar een beter passende functie is iets inderdaad beter dan niets :)

Dat bedoel ik dus. Neem de eerste de beste MBO functie aan zodat je onder de pannen bent, geld verdient en ervaring opdoet en zoek ondertussen verder naar een HBO functie. Als je dan de vraag krijgt waarom je op een MBO functie zit kan je altijd nog als antwoord geven "ik moet toch eten? En zonder ervaring wilde niemand mij op een HBO functie hebben"

Nou moet ik eerlijk zeggen dat het voor mij wel makkelijk praten is aangezien ik nooit het ervaring probleem heb gehad. Ik heb tijdens mijn studie drie keer een half jaar een full-time baan gehad in mijn vakgebied. Dat was onderdeel van de studie en er waren altijd meer vacatures dan studenten (vakgebied gerelateerd) dus het was eerder de vraag waar ik ging werken dan of ik wel iets kon vinden. Dankzij dat verhaal een studiegerelateerde bijbaan en vakantiebaan gekregen en vervolgens heeft dat allemaal weer geholpen met het vinden van mijn eerste baan. En toen had ik dus een paar jaar ervaring op mijn CV staan en werd het verder appeltje eitje.

Nog even terugkomend op het financieel administratieve verhaal. Degenen die daar in geintereseerd zijn, zijn jullie wel eens bij een accountantskantoor cq. administratiekantoor wezen kijken. Het is absoluut niet mijn ding, maar als ik op zoek ben naar een nieuwe baan dan moet ik tussen de accountantcy vactures de voor mij leuke vacatures uitvissen. Ook van de W&S bureau's hoor ik dat die om mensen zitten te springen.

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 12:18

Falona schreef:
Vientje schreef:

Nog even terugkomend op het financieel administratieve verhaal. Degenen die daar in geintereseerd zijn, zijn jullie wel eens bij een accountantskantoor cq. administratiekantoor wezen kijken. Het is absoluut niet mijn ding, maar als ik op zoek ben naar een nieuwe baan dan moet ik tussen de accountantcy vactures de voor mij leuke vacatures uitvissen. Ook van de W&S bureau's hoor ik dat die om mensen zitten te springen.

Over die werving en selectiebureau's, ik sta er serieus bij 8 ingeschreven in verschillende vakgebieden en regio's en bel ze elke week, maar mooi dat ze niks hebben hoor. De uitzendbureaus en W&S bureaus, zijn de eerste die helemaal niks meer hebben. al die tijdelijke krachten zijn makkelijk eruit te knikkeren, dus juist zij hebben ze heel veel kandidaten en maar een beperkt aantal banen.
Ja, baantjes voor tijdelijk hebben ze zat ( vind ik ook geen probleem, moet gewoon iets hebben) maar dan krijg je baantjes met het belachelijke aantal uur van: 7 uur per week. Nou sorry, maar dan zoek ik toch echt liever even door naar iets met meer uren... Dat is maar 1 dag werken, nog niet eens trouwens... dat vind ik toch echt te weinig..hoe graag ik ook aan het werk wil.

Ook zeg je nog iets over stages in je verhaal, nou heb ik 3x 3 maanden stage gelopen in mijn vakgebied (elk jaar 3 maanden, elk jaar bij een passend niveau van de opleiding) en daar was inderdaad toendertijd genoeg plek. Maar nu staat dat op me cv en dan voldoet dat niet meer. Ze vinden dat geen "echte" werkervaring en kiezen dus alsnog voor iemand die meer "echte" werkervaring op zijn cv hebt staan.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 13:52

Ik heb het in mijn verhaal niet over stages. Ik noem het full-time baan omdat het dat was. Welliswaar in het kader van en tijdens mijn studie, maar het was geen stage en zo word het ook door die bedrijven niet gezien. Dat heeft gewoon te maken met hoe dat vakgebied is opgebouwd en volgens mij is dat het enige vakgebied waar op die manier naar de dingen gekeken wordt.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 09:52

Zie OS wij zoeken mensen!!!!

bobolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 09:56

in de zorg is overgens veel vraag in de drukke periode
van nu al doe je het dan via uitzendburo
kan je zelf je dagen invullen en het verdient nog
erg lekker ook

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 10:01

@miep1979: in welke regio zit jij? Mijn handige chauffeur met lts metaal zoekt iets anders en wil eigenlijk ook wel een beetje van de vrachtwagen af.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 11:20

ik heb vrijdag een gesprek in het UMC *\o/*

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 11:26

Falona schreef:
@miep1979: in welke regio zit jij? Mijn handige chauffeur met lts metaal zoekt iets anders en wil eigenlijk ook wel een beetje van de vrachtwagen af.

Regio Utrecht

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 11:27

jammer, dat gaat hij te ver weg vinden.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 12:42

Helaas......

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 14:30

Lieszje schreef:
Helaas moet ik wel dit jaar aan het werk komen..
Ik moet mijn praktijk voor beveiliging halen in een jaar aangezien mijn pas al is aangevraagd.

Probeer het eens bij de HolkemaGroup http://www.holkemagroup.nl/site/index.php?option=com_frontpage&Itemid=1

Ik werk nu bij de politie, maar voordat ik naar de politieacademie ging heb ik de opleiding Coördinator beveiliging gedaan en bij hen (betaald) mijn stage uren behaald.. Ze werken landelijk en op vrijwel alle grote evenementen, soms ook meerdaags en dan op hun kosten blijven slapen in hotel. Ik heb echt een super tijd gehad daar!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 14:59

Ow ja nog een paar dingen waar ik opeens aan dacht als je op sollicitatie gesprek gaat... Draag passende kleding... Lopen ze daar in matelpakjes draag die dan ook tijdens een sollicitatie! Dan zien ze jou eerder in het ideaal plaatje!
Ga tijdens het gesprek niet in de leurning van je stoel zitten maar ga wat naar voren zitten. Zo kom je actiever over en komt het meer geinteresseerd over! Sla ook nooit je armen echt over elkaar want dan kom je gesloten over...!

Mijn resultaten van de gesprekken afgelopen tijd zijn dat ik op 2 plekken mag beginnen! 1 baan zie ik alleen totaal niet zitten (ander personeel is totaal niet gemotiveerd en gewoon asociaal!) en de ander is maar 10 uur in de week maar wel een super plek! :+
Dus ik moet er maar weer eens ernstig over na gaan denken :(:)

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 15:02

Ik zal dan voor die 10 uur gaan, ondertussen zoeken naar een andere baan met meer uren en misschien kun je bij goed functioneren wel meer uren bij je (dan huidige) baan maken! Succes!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 15:10

Uthrick schreef:
Ik zal dan voor die 10 uur gaan, ondertussen zoeken naar een andere baan met meer uren en misschien kun je bij goed functioneren wel meer uren bij je (dan huidige) baan maken! Succes!

Ja dat zeggen er meer, maar 10 uur is wel echt weinig :o
Maar ik heb nog 3 weken om te beslissen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 11:23

Rianneke schreef:
Ow ja nog een paar dingen waar ik opeens aan dacht als je op sollicitatie gesprek gaat... Draag passende kleding... Lopen ze daar in matelpakjes draag die dan ook tijdens een sollicitatie! Dan zien ze jou eerder in het ideaal plaatje!
Ga tijdens het gesprek niet in de leurning van je stoel zitten maar ga wat naar voren zitten. Zo kom je actiever over en komt het meer geinteresseerd over! Sla ook nooit je armen echt over elkaar want dan kom je gesloten over...!

Mijn resultaten van de gesprekken afgelopen tijd zijn dat ik op 2 plekken mag beginnen! 1 baan zie ik alleen totaal niet zitten (ander personeel is totaal niet gemotiveerd en gewoon asociaal!) en de ander is maar 10 uur in de week maar wel een super plek! :+
Dus ik moet er maar weer eens ernstig over na gaan denken :(:)

dit had ik idd ook,
Ik ws aangenomen ergens eb ik had dr 1 dag mee gedrait, maar t lag me niet dus ben ik gestopt , binnen een weeek had ik een andere baan waar ik genoeg uren naar mn zin draai en ik vind t super super super leuk!!! Ik ga waarschijnlijk zelfs nu een opleiding in dat vakgebied volgen,
Ook werd ik in de tussentijd gebelt door andere bedrijven waar ik gesoliciteerd had om op gesprek te komen maar dus niegt meer gehoeven:P

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 11:54

Wat vind je dan hiervan: wij zoeken een chauffeur voor op het bestelbusje (uitleveren van champignons). Is er iemand die op gesprek komt en die graag wil beginnen. We hebben iemand per 1 september nodig, want dan vertrekt onze huidige chauffeur (die gaat weer studeren). Was geen probleem, want de man ging ook nog eerst op vakantie. Na zijn vakantie kon hij echter direct bij ons komen inwerken (om de route te leren e.d.)

We wisten wanneer hij op vakantie ging en wanneer hij dus terug was. Dus gebeld...kregen we zijn vader aan de lijn. Die wist van geen vakantie af, zijn zoon was helemaal niet op vakantie geweest, maar was bij een andere firma aan het werk gegaan.

Na ja! Waarom kun je daar niet gewoon eerlijk in zijn? Waarom bel je ons dan niet af als je wat anders hebt? Nu kunnen wij weer kijken hoe we het geregeld krijgen na de vakantie!
Over 3 weken gaan we zelf op vakantie, dan komt er ook al niks van zoeken naar een nieuw personeelslid.

Het is niet alleen het "leed dat een baan zoeken....heet", maar ook "het leed dat naar betrouwbaar personeel zoeken, maar niks vinden, heet".

Is toch niet te geloven dat er zoveel werkzoekenden zijn, maar wij er geen geschikte kunnen vinden?

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 11:51

Isabonny schreef:
Het is niet alleen het "leed dat een baan zoeken....heet", maar ook "het leed dat naar betrouwbaar personeel zoeken, maar niks vinden, heet".

Is toch niet te geloven dat er zoveel werkzoekenden zijn, maar wij er geen geschikte kunnen vinden?

Ik sluit me hier helemaal bij aan!!!
Met name van dat laatste hebben wij ook last.
Tevens is het bizar dat er zoveel mensen werk zoekende zijn en wij een hoop open vacature's hebben maar nog niet eens een reactie krijgen op personeelsadvertentie's :?

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 15:02

als jullie nog iets administratiefs hebben miep dan houd ik me aanbevolen hoor :+

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 15:19

Wij niet maar stonden gisteren wel een aantal vacature's in de streekkrant voor administratief werk Suus

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 14:14

Suuskipje schreef:
als jullie nog iets administratiefs hebben miep dan houd ik me aanbevolen hoor :+

Was het umc niets meer geworden?

Een paar jaar terug had randstad in zeist een hoop interessante banen voor studenten die prima betaald werden, daar staan immers minder studenten om een baan te springen dan bij de Utrecht vestigingen. Dan kom je alleen wel in de richting Zeist/Bunnik etc terecht (dus fietsen/bus).

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 15:32

van het umc heb ik nog niets gehoord dat zal morgen wel komen denk ik. Was wel een goed gesprek overigens.. Alleen had het uitzendbureau mijn vakanties niet doorgegeven, dus ze moest er nog even over nadenken.

daaf4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 22:51

Hallo, ik heb een vraag die iemand hier misschien wel kan beantwoorden. Als ik naar vacatures op internet kijk, zie ik veel. Maar het is bijna altijd via een uitzendbureau. Weet iemand waar ik vacaturesites kan vinden zónder uitzenbureaus? :)