Maak jij "fouten"op je werk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: Maak jij "fouten"op je werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 19:04

het mag wettelijk niet eens :D

maargoed

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 19:16

Werk in een supermarkt op de versafdeling.
Het ergste was een half schap eieren, ik had hem net netjes gevuld, en loop weer naar het magazijn met de restanten.
Komt er een collega achter me aan: Ja wat heb je gedaan!! alle eieren liggen op de grond! Ik geloofde het in eerste instantie niet, we maken wel meer van dat soort grapjes: dus collega: Serieus!! ga maar kijken! Dus ik kijken... Oeps :+
Bleek dus dat ik ze op elkaar leunend had gevuld ofzo, dus een klant wil een bakje eieren pakken: en toen viel alles mee _O-

En het wil ook wel eens gebeuren dat een plastic plaat die de kaas tegenhoud eruit valt, en dan glijd alles er vanzelf uit :+

Verder gaat er dagelijks wel iets kapot dat ik laat vallen, maar dat gebeurt eigenlijk iedereen wel :')

Tijdje geleden heeft een collega van me wel een diepvrieskar buiten de cel laten staan.. daar waren ze niet zo blij mee :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 19:28

bij de kippenslachterij (eenmalig baantje om mijn pony te kunnen komen, wat een rotwerk)
ik stond bij de pootinpak, je pakt de poten dus in, in een krat, en die moet je dan achter je op een soort lopende band zetten (werkte met een soort rollers) ik wou snel, en gooide die kratten dus zonder goed te kijken naar achter, (10 kilo per krat) staat de chef ineens achter mij, waarom gooi je dit op de grond? met een krat met een hoop kippenpoten er in.. had ze dus over de lopende band gegooit :=

verder heb ik op mijn werk (supermarkt) wel eens eieren in mijn kassahokje laten vallen ook lekker..
of een glibberige hele schouderham in de toonbank gegooit, ik had hem in mijn handen en zou hem op de snijmachine leggen, maar dat ging niet helemaal goed.
ook hebben we een soort plank waar je een kaas op kan leggen, daar zit een soort ijzerdraadje met een handvat op, zodat je de kaas doormidden kan doen, die heb ik ook al eens gesloopt omdat ik blijkbaar te hard trok..

verder heeft een collega wel eens een bak vet laten vallen in de koeling van de slagerij :') de hele vloer was oranje..
afwasmiddel in de vaatwasser is hier ook wel eens gebeurd..
en nog een mooie van een vorige bedrijfsleider die de personeelswc's wel even zou dweien, ik moest een half uurtje later naar de wc, en die stond helemaal blank.. hij had die dweil dus gewoon uit het water gehaald en daarvoor niet even het overtollige water eruit gehaald :+

ook zijn er wel eens waardebonnen van de Gall & Gall aangenomen, ook heel slim :+

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 21:06

Steffie89 schreef:
Meen je dat!
Bij ons op het werk zijn ze gewoon verzekerd tegen stommerij kosten..

Dat wilde ik ook zeggen, dat het wel heel apart is dat het bedrijf daar niet voor verzekerd is. Ik ben misschien heel achterdochtig, maar vraag me dan ook altijd gelijk af of het niet én bij de verzekering gedeclareerd is én ze jou lekker voor niks hebben laten werken.

Ik vind dat nou echt bedrijfsrisico, als je iemand die voor de tweede keer bedient gelijk een bruiloft laat doen. Dat is natuurlijk vragen om problemen. Wel echt knap banketstaaf dat jij ervoor moest opdraaien hoor... al had je wel geluk dat de jurk nog schoon te krijgen was, en je dus geen hele jurk hoefde te vergoeden. ;)

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 21:24

dees_daan schreef:
bij de kippenslachterij (eenmalig baantje om mijn pony te kunnen komen, wat een rotwerk)
ik stond bij de pootinpak, je pakt de poten dus in, in een krat, en die moet je dan achter je op een soort lopende band zetten (werkte met een soort rollers) ik wou snel, en gooide die kratten dus zonder goed te kijken naar achter, (10 kilo per krat) staat de chef ineens achter mij, waarom gooi je dit op de grond? met een krat met een hoop kippenpoten er in.. had ze dus over de lopende band gegooit :=

verder heb ik op mijn werk (supermarkt) wel eens eieren in mijn kassahokje laten vallen ook lekker..
of een glibberige hele schouderham in de toonbank gegooit, ik had hem in mijn handen en zou hem op de snijmachine leggen, maar dat ging niet helemaal goed.
ook hebben we een soort plank waar je een kaas op kan leggen, daar zit een soort ijzerdraadje met een handvat op, zodat je de kaas doormidden kan doen, die heb ik ook al eens gesloopt omdat ik blijkbaar te hard trok..

verder heeft een collega wel eens een bak vet laten vallen in de koeling van de slagerij :') de hele vloer was oranje..
afwasmiddel in de vaatwasser is hier ook wel eens gebeurd..
en nog een mooie van een vorige bedrijfsleider die de personeelswc's wel even zou dweien, ik moest een half uurtje later naar de wc, en die stond helemaal blank.. hij had die dweil dus gewoon uit het water gehaald en daarvoor niet even het overtollige water eruit gehaald :+

ook zijn er wel eens waardebonnen van de Gall & Gall aangenomen, ook heel slim :+

Bij ons is die ook kappot door mij :') Stond ineens met een stom handvat en een stukje ijzerdraad in mn handen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 10:01

Ik heb ook nog wel veel fouten haha :=
Ik werkte 2 jaar bij de McDonald's en daar gebeurd nog wel eens wat.

- Iemand zit de fristi bij te vullen en ik pak een bak salade die er boven staat, laat het vallen deksel schiet eraf, zo die hele salade over die jongen heen :o
- Bij de Drive, zakje vergeten mee te geven, als een idioot er achter aanrennen en te schreeuwen MENEER STOP! haha.
- Ik heb vaak milkshake's over de grond laten vallen, softijsjes
- Bij ons 'achter' bij de Mac is een soort schoonmaak hoekje, daar is dus ook zo'n spuit met heet water, nou spuiten maar en dan per ongeluk alles over jezelf gooien zodat je zeiknat bent
- Friet vasthouden tegen je aan zodat er precies een ronde vet vlek op je blousje komt waar normaal gesproken je tiet zit, ook erg charmant
- Ook bij de Drive, het was best druk dus we stonden met zijn tweeën bij het 1e raam. Was er een groepje jongens en die reden door en die riepen nog vet hard Yooo, dus ik terug schreeuwen YOOOO, bleek dat de volgende auto er al stond en het knopje ingedrukt zat, die vrouw was erg chagrijnig
- In de slappe lach zitten en dan de bestelling opnemen,
- Milkshake op het dienblad zetten, dat gebeurd iets te vrolijk en dan valt hij om over de gast heen :oo
- Stapel dienbladen laten vallen over de grond
- Iets in het magazijn zoeken, sta ik daar 45 minuten te zoeken komt er iemand aan: ''Lukt het?'' , Ik zo: '' Nou ik zoek dit en dit'', waarop het antwoord luidt: Ooh dat staat hier niet :Y)
- Milkshake machine was stuk, en ik druk op het knopje spuit de hele milkshake door de mac :')
- Heel veel friet bakken terwijl er geen gasten zijn waardoor alles na 5 minuten weggegooid kon worden :+
- Een hele stapel met frietdoosjes op de grond laten vallen, mag niet meer gebruikt worden, moest dus alles tellen en ik kon zo 165 frietbakjes aflaten schrijven :=
- Ook bij de Drive, moest ik door die paal praten, komt er een auto aan dus ik druk op het knopje en ik zeg: '' Met Rikst'' :') Waarop die man antwoordt: Hallo, met peter, nou we hadden het niet meer.
- Of naar de manager lopen met je headset op je hoofd, en het knopje ingedrukt waarna je een heel zeurverhaal ophangt terwijl iedereen die dus in de buurt van die paal staat het kan horen :=

Nou dit was het wel zo'n beetje :=

Thaliaatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 10:04

en slappe friet bakken die halfgaar is en al-tijd de saus vergeten mee te geven zeker :P

haha sorry slechte ervaring met de mac :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 10:07

Nou friet bakken die halfgaar is dat kan eigenlijk niet, omdat het altijd een bepaalde tijd er in zit.
En saus vergeten doe ik eigenlijk nooit, :=

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 10:10

ik kan me sirieus geen domme fouten herinneren... :o

Thaliaatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 10:38

Flying_Angel schreef:
Nou friet bakken die halfgaar is dat kan eigenlijk niet, omdat het altijd een bepaalde tijd er in zit.En saus vergeten doe ik eigenlijk nooit, :=

dan is het dus standaard halfgaar := haha niet persoonlijk hoor.. vind het alleen smerig :P

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 10:54

Zo hey wat een smerige dingen staan er ook tussen hahaha…

Goed, ik nog een paar maanden geleden:
ik doe best wel “denk-werk” maar doe ernaast (als extraatje) ook de layout etc. en inzamelen van stukjes voor het personeelsblaadje. Ik had een interview gehouden met een collega die met pensioen ging en waarin verteld werd met wie hij zoal in de loop der jaren gewerkt heeft etc.
Goed, boekje was af, door iemand gecheckt en ik zit die dag vrolijk te printen, nieten, etiketten erop te doen etc. Alles af en klaar om in de postvakjes en enveloppes te stoppen, blij dat ik een dagje lekker doe-werk moest doen ipv hersenskraken. Komt de directeur. Die had het blaadje alvast zitten te lezen en vertelde dat het interview niet goed was. Er stond een naam van iemand in die inmiddels overleden zou zijn maar die man is dus nog SPRINGLEVEND! Ohhhh wat erg. Heb mijn straf gehad: kon 240 stuks nieuwe pagina’s printen, heb die dag 240 nietjes geniet, weer ontniet en weer geniet, dus totaal 3x240 nietjes behandeld. Boekje opnieuw vouwen etc.
Blijkt dat ik echt ervan overtuigd was dat ik mijn uitwerking van het interview door die persoon had laten nalezen maar dat het niet het geval is geweest; dat was een collega in de editie ervoor die toen met pensioen ging…

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 13:14

Thaliaatjuh schreef:
Flying_Angel schreef:
Nou friet bakken die halfgaar is dat kan eigenlijk niet, omdat het altijd een bepaalde tijd er in zit.En saus vergeten doe ik eigenlijk nooit, :=

dan is het dus standaard halfgaar := haha niet persoonlijk hoor.. vind het alleen smerig :P

Ik weet wel hoe dat komt, als het friet dus klaar is komt het in een bak, daar kan het niet heel lang liggen, maar veel medewerkers kijken niet naar de tijd en dan krijg je dus friet die er al te lang ligt ;) Maar in ieder geval hoort dat niet zo!

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 13:17

Niet zo verschrikkelijk veel hoor. :Y)
Soms iets teveel of iets te weinig aanslaan op de kassa.
Verder blijven steken met de broodwagen waardoor je opeens 20 broden op je hoofd krijgt..
:Y)

eef_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 13:25

ik werkte eerst bij de bakker en daar maakte ik soms ook fouten de oven aan laten staan of vergeten dat er broodjes van klanten in zaten maar toen was het echt heel erg druk. en toen ik er pas werkte was ik echt super zenuwachtig want de meeste klanten daar waren niet zo geduldig.

maar mijn ergste fout nah jah fout ongelukje was toen ik op een avond achter de bar moest staan op een hindoestaanse bruiloft en de cola uit de koelkast viel en op de grond helemaal uit mekaar spatte maar ik zat gehurkt en al mijn kleren waren de rest van de avond zeik nat en ook nog eens stinkend en het was echt een drukke bruiloft dus dat was erg leuk |(

vanmiddag heb ik een sollicitatie gesprek bij de sting hoop dat ik wordt aangenomen. maar de eerste dagen dat ik daar zou werken (als ik wordt aangenomen?) zallen ook wel niet zo soepel verlopen haha. :o

eef_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 13:29

oh ja ik heb ook een keer een hele kaas van 15 kilo laten vallen die moest op de hoogste plank die rolde toen heel de winkel door was echt grappig alleen mijn baas vond het niet zo grappig want die kon et niet meer verkopen :P

ladyroxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 16:42

Eens een keer mijn portofoon in het toilet laten vallen, heeft een week liggen drogen, maar had daarna een slecht ontvangst...deze heeft het dan ook niet overleeft! :evaw:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 18:54

Wat een reacties weer allemaal! Erg leuk! Ik was gister vrij en vandaag ook en morgen ook maar zondag mag ik weer aan de bak dus dan zal ik vast weer iets doms doen

susje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 19:09

Ik heb ook nog wel een mooie:

Ik ben juridisch secretaresse en heb bij mijn vorige baan een schitterende stunt uitgehaald toen ik daar nog geen weekje werkte :D
Er was een koerierstuk binnengekomen voor mijn baas dus die had ik opgehaald bij de receptie. Voor degenen die het niet weten: een envelop die per koerier verzonden wordt, zit in een grote kartonnen envelop met zo'n strip die je los moet trekken.

Aangekomen op mijn plek trek ik heel enthousiast die strip eraf... en stoot net zo enhousiast in dezelfde beweging met die hand mijn kop cappucino om :+
Nu is dat nog niet zo'n ramp, ik leg snel alle belangrijke documenten aan de kant en ga al mopperend keukenpapier ofzo halen om de rommel op te ruimen.
Teruggekomen op mijn plek, ruik ik ineens een beetje een rooklucht >;) maar daar dacht ik nog niet echt iets van... tot ik geknetter hoorde, dat steeds harder werd >;)
Wat bleek nou, de cappucino was van mijn bureau gelopen, recht op de computerkast :o en de vonken sloegen er al vanaf :oo
Ik begon te piepen "vuur, vuur!" en steeds harder... "VUUR!" maar toen was het ineens over... POF
Dat wil zeggen, er was kortsluiting gekomen := en de hele afdeling had geen electriciteit meer :o
Alle lampen uit en alle computers uit... :o
Mijn computer was niet meer te repareren.. helemaal gefrituurd :D
Na een half uurtje ofzo kon iedereen weer aan het werk, de brandlucht heeft er de hele dag gehangen :+

Sorry! Y;(

Dat vond ik toch best wel een blunder _O-

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 19:19

hihi das een blunder in het kwadraat..........

maar een ding weet je wel......... over 40 jaar ga je nog over de tong op verjaardagsfeestjes :D :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 19:45

@susje, dat is pas een echte blunder! Wat zal jij je geschaamd hebben zeg!

susje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 19:51

ja, ik ben me er eentje :+

serieus, ik schaamde me rot :o nadat de eerste paniek ('t vonkte echt hard _O-) was weggezakt dan :+

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 21:03

Oeioeioei, daar zou ik toch ook wel even rood van worden. :D

Ik wil sowieso in het begin altijd alles héél graag héél goed doen (later ook nog wel hoor, maar niet meer zo stresserig), dus ik zou waarschijnlijk even op de plee zijn gaan zitten janken. ;)

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 00:00

Ik blunder best vaak en best veel. Maar meestal toch wel met sleutels.
We hebben 4 locaties (2 kinderboerderijen en 2 hertenkampen) die allemaal afgesloten worden met hangsloten en heksloten. Heb als gevolg dus een sleutelbos met 50 sleutels.

Tijd geleden werd ik op zaterdagochtend uit me bed gebeld. Er is iets mis met een geit, ik naar de betreffende boerderij. Hek open, kantoor open, sleutels in de la gemikt, want ik wil me handen vrij hebben. Probleem opgelost, ik dik tevreden en blij het hangslot dicht en loop naar buiten... Om daar tot de conclusie te komen dat me sleutels nog binnen liggen. Geen punt, ik vrolijk op een bankje gezeten (2 uur in de winter en koud). Heel onschuldig gedaan hopend dat niemand het door had. Voortaan autosleutels in me zak en een paar reserve sleutels in de auto. Dat gebeurd me geen 2de keer toch.

Tot een paar weken geleden. Op een bepaald hertenkamp hadden we veel last van overklimmers en mensen die herten pesten (en loslaten). Dus kwam er een peperduur hoog hekwerk, waar je niet overheen komt, met intern slot.
Ik zou een nieuwe stagiaire alles even laten zien. Dus mee naar het hertenkamp. Hek open, en weer op slot gedraaid achter me. Voerhok in, alles uitgelegd. Deur op slot (hangslot) en naar het buitenhek lopen. Sleutel zoeken, eeh... sjammetjes, die licht dus nog binnen. Toen kon ik dus een vrijwilliger gaan bellen die ons moest bevrijden. Die heeft me nog danig gepest, stagiaire trouwens ook.

Vrijdag. Ik moest wat spullen halen en stop dan me sleutels in het dashboardkastje van de auto. Ga geen kilo's sleutels mee slepen in de winkel. Dus ik dat gedaan en rij door naar een locatie. Laad daar de spullen uit en geef me stagiaire opdracht om alles voor te bereiden, waarbij ik dus een hek moet openen... Hee waar zijn me sleutels nou? Ik concludeer dat ze nergens anders kunnen liggen dan op de andere locatie. Dus ik terug, klim daar over het hek, ga opzoek naar me sleutels (gade geslagen door een vrijwilliger die zeker is dat ze er niet liggen, maar ik is eigenwijs). Kan ze niet vinden, klim dus weer over het hek. Stap van ellende in de auto en besluit maar even een dropje te nemen. Trek dat kasje open en daar liggen me sleutels... Gewoon vergeten dat ik naar de winkel was geweest... Wat een moeite.

Ik en sleutels gaat niet samen... :o

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 17:23

Ik heb er genoeg. :+