300 km rijden in twee dagen voor baan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: 300 km rijden in twee dagen voor baan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 23:26

En ik ook, MamboBeach!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 23:28

Positief denken helpt ook he! :D

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 23:28

ik zou gewoon gaan naar deventer, ik vind je mailtje veel te dwingend ik zou je ook niet aannemen als het zo al moet beginnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 23:35

Mambobeach, tuurlijk helpt dat!
Mjay, het is al opgelost, zie topic.
TS, als je dit morgenvroeg nog leest, fijne werkdag en succes!

quincy123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-09 06:17

Bedankt suleilitha! Met een kwartiertje ga ik weg, weet niet hoe druk het op de weg is ;)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 06:41

Citaat:
Het reactie terug,

We delen de reiskosten. Zij een dag en ik een dag.

Citaat:
Mazzel ik had je niks vergoed, laat zelf maar zien dat je de baan zo graag wilt hebben maar goed ik doe het niet he :D
Maar als sollicitant hoef je niet te kruipen voor je mogelijke nieuwe werkgever ;) Je werkgever mag ook moeite voor jou doen. Maar dat ligt er natuurlijk aan voor wat voor een functie je solliciteert, wat je te bieden hebt en hoeveel kapers er op de kust zijn!

Ben het in deze kwestie ermee eens, ik had ook geen kilometervergoeding gevraagd.

daar zit wel wat in maar in onze sector komen teveel mensen van school af en wij nemen ook mensen aan zonder diploma die we zelf opleiden tot een goede baan in het laboratorium (wel de simpele analyses want voor de moeilijke is toch wel chemische kennis vereist).
Dat soort mensen die dus absoluut geen ervaring hebben en vaak geen diploma's mogen wel wat extra inzet tonen.
Maar dat is mijn mening :D

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 07:49

Tita, rustig, TS is aan het solliciteren! :D

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 21:29

LZP -> STW

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 21:35

En..Hoe was je dag??

Was het leuk? Is het wat je verwacht had??
En heb je nog wat gehoord over je mailtje??

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 21:36

En hoe was het? Is het bevallen? En ben jij hun bevallen?

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 21:40

Ben benieuwd hoe het was!

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 01:58

Ik ook :)

quincy123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-09 09:03

Hoi,

Sorry voor mijn late reactie maar gister helemaal niet meer op bokt geweest.
Het was echt een super leuke dag! Werkzaamheden zijn leuk, en wat een gezellige mensen daar in Deventer.
Aan het eind van de dag evaluatie gesprek gehad, hij was heel erg positief, maar had vandaag ook nog een sollicitatie... dus hij wilde toch graag kiezen welke de beste is. Dus vandaag of anders dinsdag hoor ik meer:)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 09:27

Nou, daar heb je dan toch wel een goed gevoel over toch!
Hartstikke fijn en nu hopen dat jij de gelukkige bent! :j :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 17:06

Ik heb al verschillende keren reiskostenvergoeding gekregen en soms ging het maar om een paar euro.

De benzine is momenteel behoorlijk duur en als je alleen maar solliciteert, vind ik het ook wel fair. Maar misschien kan je dat achteraf regelen? Stel je wordt afgewezen, dan bel je PZ, die regelen dat vaak en als je wel wordt aangenomen, dan zou ik de keuze even af laten hangen van je reiskostenvergoeding die de baan je biedt, anders kan je een balletje op gooien als je een week hebt gewerkt. Ik zou voorzichtig zijn, het is nu walhalla voor werkgevers, maar je hoeft ook niet over je te laten lopen, je mag ook eisen stellen, mits redelijk. Vraag het heel vriendelijk en gooi een visje uit, eisen lijkt mij niet zo verstandig, dan is men meteen in de verdediging.

Tita het is niet eerlijk als werkgever om goedkoop personeel aan te nemen en dan ook nog extra inzet te verwachten. Mensen zonder diploma verdienen minder en uiteindelijk werken ze wel op het niveau net tegen gediplomeerden aan, ook een gediplomeerde moet ervaring op doen. Ik zie dat vaak in de gezondheidszorg, een kennis van mij doet begeleid wonen, al jaren, ze doet gewoon het werk van een HBOer, maar verdiend nog steeds als een MBOer en dat vind ik niet fair.

In dit geval of jouw geval neem je iemand aan omdat je die persoon in je bedrijf vindt passen, zowel als persoon in het team, als de mogelijkheid om het werk snel en goed onder de knie te krijgen en langere periode samen een overeenkomst aan te gaan. Om dan bewust iemand zonder diploma aan te nemen zodat die wat extra uit te knijpen, zo komt dat op mij over :D , vind ik echt zo eng, zulke werkgevers ken ik ook wel. Ik ben nl uitzendkracht, werk soms dubbel zo veel werk af, maar wel heel moeilijk doen over een euro te veel per uur.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 30-05-09 17:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 17:09

Over die aanpak ben ik het roerend met je eens, Russel.
TS, leuk te lezen dat je een fijne dag hebt gehad!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 07:02

Russel wij pikken dus mensen van de straat bv marokkanen (vorig werkgever) en nu hebben we een poolse dame in dienst die uit de fabriek kwam.
Je kunt kiezen een leuk vak leren maar wel iets minder verdienen dan de standaard mensen met diploma of de rest van je leven in de fabriek zitten.
En ja hier is loon naar arbeid. dus doe je het heel goed dan ga je iid meer verdienen doe je het gewoon dan krijg je ong 3.5% verhoging

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 07:11

russel, als ik iemand aan het werk heb voor 10 euro het uur of voor 13 euro het uur........... dan kies ik toch voor die van 10 euro het uur :) :) zeker als ze het zelfde vermogen hebben.

dat is puur een economisch plaatje, want een werknemer moet zichzelf wel terugverdienen :)

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 13:17

quincy123 schreef:
Hoi,

Sorry voor mijn late reactie maar gister helemaal niet meer op bokt geweest.
Het was echt een super leuke dag! Werkzaamheden zijn leuk, en wat een gezellige mensen daar in Deventer.
Aan het eind van de dag evaluatie gesprek gehad, hij was heel erg positief, maar had vandaag ook nog een sollicitatie... dus hij wilde toch graag kiezen welke de beste is. Dus vandaag of anders dinsdag hoor ik meer:)

En, heb je al wat gehoord?

quincy123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 16:29

Ja ben vandaag gebeld, en ze vonden mij toch leuker en beter in het team passen als het andere meisje :D
Donderdag dus voor t laatste gesprek en nog even alles doornemen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 16:31

hihihi ebeetje voorbarig, maar mag ik je alvast feliciteren met dit geweldige resultaat!!! SUPER!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 16:30

KiWiKo schreef:
russel, als ik iemand aan het werk heb voor 10 euro het uur of voor 13 euro het uur........... dan kies ik toch voor die van 10 euro het uur :) :) zeker als ze het zelfde vermogen hebben.

dat is puur een economisch plaatje, want een werknemer moet zichzelf wel terugverdienen :)

Als je het zo bekijkt heb je gelijk, maar om iemand op HBO niveau laten werken en betalen voor MBO niveau vind ik andere koek.

Tita, mensen van straat plukken is wel een ruim begrip :P Een vak leren ook....Ik vind van de straat plukken en dan met name Marokkanen noemen en dan een Poolse met nadruk op het Pools zijn wel een standaard aangeven. Wat moet ik van het niveau hiervan voorstellen? Als de Poolse dame Nederlands spreekt en een middelbare opleiding heeft gehad in Polen en heeft bewezen dat ze goed voor die specifieke functie zal zijn, heb je gelijk, maar jouw vergelijking geeft mij een gevoel voor een andere insteek, ik kan nl zo verwachten dat jullie niet makkelijk in Nederland geschoold personeel voor die functie kunnen krijgen. Voor bepaalde funkties heb je nou eenmaal een opleiding nodig, daarvan kan je niet van de straat geplukt worden.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 17:03

wat dat betreft ben ik altijd erg dom bezig....... ben een erkend leerbedrijf........

ik leid mijn mensen op, waardoor ze ook nog eens meer mogen verdienen :) :) zucht ik doe echt strategisch dingen verkeerd in mijn leven :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 17:16

Hm, het is maar wat je dom noemt, Kiwiko, je investeert in je mensen en dat betaalt zich eigenlijk altijd terug!

Quincy, van harte meid!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 17:37

Kim, leid je ook mensen op voor werken in een laboratorium?. Laten we even er van uit gaan dat Tita dan ook daadwerkelijk labwerk bedoelt, want daar heb je ook voor de eenvoudige analyses een opleiding voor nodig.