"zieke"collega...of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 08:23

Tja, ik vind het een beetje dom om de hyves van 'zieke' collega's of van wie dan ook in de gaten te houden, als je er toch een negatieve bedoeling mee hebt. Waar je je mee bezig kunt houden, zeg...... :roll:

Ik ben heel, heel erg ziek geweest begin dit jaar, wekenlang. Ik zat soms wel heel even op hyves, maar was er niet actief mee, want daar had ik echt geen behoefte aan op dat moment (en geen energie ook!!!). Maar had ik nou een 'gewoon' griepje gehad, tja, dan zit ik rustig ook even te internetten, hoor.

Als ik ziek ben, moet ik ook gewoon voor mijn kind zorgen. Al hoewel ik dat tijdens de ziekte van begin dit jaar ook echt niet meer kon en haar moest 'uitbesteden'. Vond ik verschrikkelijk. Maar bij een vervelend standaard griepje, zal ik in principe wel moeten. :j

Anoniem

Re: "zieke"collega...of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 08:24

heb je gelezen dat ik er een negatieve bedoeling mee heb dan?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 08:29

Ik zou als ik jou was het gewoon met haar bespreken, als het je zo dwars zit. Of het verder laten.... Ik zou er in elk geval geen topic van op bokt gaan maken. ;)
Weet je trouwens wat er met haar aan de hand is? Is ze op haar werk ook iemand die de kantjes er van af loopt? Daar kun je vaak al een hoop aan zien....

Overigens heb ik ook wel eens gehad dat ik ziek was en wist dat ik de volgende dag weer kon gaan werken. Dat liet ik mijn collega's dan ook weten, dan wisten we allemaal waar we aan toe waren. Geen enkel probleem. Ik zou zelf met een baan en een ziekmelding ook niet op hyves gaan zitten, als er collega's tussen je 'vrienden' staan, dat is niet zo handig. Maar ik zou me er niet druk over maken. Haar verantwoordelijkheid, hoor, en anders zou ik het gewoon met haar bespreken. :)

Wil nog even zeggen dat ik zo reageerde, omdat ik net ook een ander hyves topic las. Mijn excuses als ik wat 'bot' overkwam, was niet de bedoeling. :)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 08:31

Twiggy2008 schreef:
Als ik ziek ben, moet ik ook gewoon voor mijn kind zorgen. Al hoewel ik dat tijdens de ziekte van begin dit jaar ook echt niet meer kon en haar moest 'uitbesteden'. Vond ik verschrikkelijk. Maar bij een vervelend standaard griepje, zal ik in principe wel moeten. :j

Dat is wel even wat anders dan op een terras zitten :)

Als ik ziek ben dan moet ik ook mijn paarden doen, behalve als ik het niet kan (heb ze in augustus ook een maand uit moeten besteden). Maar dan kan ik ook niet op een terras gaan zitten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 08:34

ja,maar je bent niet de enige die bot overkomt,Twiggy.
Geeft op zich niet,fijn dat je in elk geval excuses aanbiedt.
Er spelen meer dingen,wat ik ergens hiervoor ook aangaf,waardoor ik sneller bij diegene twijfels heb. En ja,dan ga ik me afvragen hoe het zit,als diegene zich ziekmeldt met griep(dat is wat wij horen,tuurlijk kan het iets anders zijn,en dan respecteer ik dat!!)maar wel 5 minuten na ziekmelding,afspraakjes met vrienden maakt om te terrassen en shoppen..

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 08:36

Dat kan ik me voorstellen, hoor, maar dan zou ik de boel open gooien en gaan praten. Desnoods met andere collega's erbij.... Sterkte ermee!!!

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 09:33

Ik zou het aan mijn leidinggevende melden. Kijkt die maar wat die ermee doet. Die kan bijvoorbeeld een arbo-arts er naartoe laten gaan. Is ze dan niet thuis kan ze bij de arbo uit gaan leggen wat er aan de hand is. Is het dan iets anders dan een griep maar wat ze op het werk nog niet naar buiten durft te brengen zijn er voor haar geen consequenties. Is het dus wel een valse ziekmelding heeft ze een probleem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 09:38

Lekker klikken bij de baas! Zulke medewerkers heb ik ook, walgelijk!

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 09:41

Mag je walgelijk vinden, collega's waar je de dienst van over moet nemen op je eigen roostervrije dag, die vindt ik pas walgelijk als er niets aan de hand is.
Toevallig is er bij ons zo een vorige maand uit gevlogen. En nee, ik was niet de klikker, was in een dienst waar ik niet met hem samenwerkte en er niet eens van wist dat hij niet op was komen dagen. :)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 09:43

faye schreef:
Lekker klikken bij de baas! Zulke medewerkers heb ik ook, walgelijk!

Jij vindt het prettiger als je werknemers zich ziekmelden omdat ze liever in de zon zitten? Sja... ik heb weer niets met zulke nonchalante werkgevers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 09:44

Degene die klikt heeft bij mij pas een probleem. Bah! Als ik ergens een hekel aan heb.

Als een van de medewerkers ziek is , is dat aan mij en de arbodienst om te bepalen. Niet aan een collega die blijkbaar geen leven heeft.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 09:46

Zal er een fijn sfeertje hangen bij jullie.
Blij dat ik een betere werkgever heb :D En er ook meteen korte metten mee maakt.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 09:47

TS zegt ook niet dat het aan haar is om te bepalen, maar collega in kwestie is niet zo slim door dingen openbaar te posten (op hyves) waarvan ze wéét dat de collega die HAAR werk in eigen tijd moet overnemen het kan lezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 09:48

kazary schreef:
Blij dat ik een betere werkgever heb :D En er ook meteen korte metten mee maakt.

Ik maak ook korte metten: met banketstaaf en klagen over elkaar! Zo onprofessioneel. En dan heb je het blijkbaar ook niet druk als je daar tijd voor hebt.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 09:50

Daar heb je het al snel over bij een dienst overdracht als een andere college op komt dagen dan die in het rooster stond. :)
Daar hoef je het geen uren over te hebben.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 09:51

faye schreef:
kazary schreef:

Ik maak ook korte metten: met banketstaaf en klagen over elkaar! Zo onprofessioneel. En dan heb je het blijkbaar ook niet druk als je daar tijd voor hebt.

Volgens mij heeft elke werknemer ook nog vrije uren naast het werk, ken weinig mensen die 24/7 aan het werk zijn, dus wat heet 'tijd hebben'? Is van de collega gewoon niet slim om zulke dingen op hyves te zetten, beetje dom dat ze dat niet begrijpt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 09:52

Makkelijk oordelen vanaf je pc nietwaar? Weet jij veel wat er met haar aan de hand is? Daar heb je een baas en een arbodienst voor!

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 09:54

Maar de arbo en baas gaan niets doen als iemand zich voor een griepje ziek meld. Als dat wel zo is dan is er al veel gebeurd. En heeft de baas ook al veel wantrouwen in zijn werknemer.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 09:57

faye schreef:
Makkelijk oordelen vanaf je pc nietwaar? Weet jij veel wat er met haar aan de hand is? Daar heb je een baas en een arbodienst voor!

TS oordeelt niet, die constateert wat ze ziet op een openbare site en zegt dat ze het niet tof vindt om te lezen, omdat zij de diensten van die collega over moet nemen. Ik kan me héél goed voorstellen dat je gaat twijfelen als je op een openbare site leest dat je collega lekker op het terras gaat zitten, terwijl jij aan het werk bent voor die collega.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 10:01

kazary schreef:
Maar de arbo en baas gaan niets doen als iemand zich voor een griepje ziek meld. Als dat wel zo is dan is er al veel gebeurd. En heeft de baas ook al veel wantrouwen in zijn werknemer.

Dus ga jij klikken en denkt dan dat je baas wel watr gaat doen? Ik denk dat je jezelf in een heel slecht daglicht zet daarmee. En als je niks doet en enkel klaag op een opnbaar forum dan is dat ook niet erg integer.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 10:05

Ik zal gewoon gaan vragen waarom ik de dienst van mijn collega moet overnemen. Als de baas dan zegt een griepje dan zal ik zeggen dat ik daar niets van geloof omdat ik haar op hyves heb gezien met een afspraakje.
En ik weet zeker dat ik daar geen problemen mee ga krijgen.
Bij ons in het bedrijf is baas richting werknemers (en andersom) erg open, iedereen staat voor elkaar klaar. Regelmatig worden er diensten geruild of overgenomen in overleg met elkaar. En daar past iemand niet tussen die niet voor elkaar klaar staat. Die past simpelweg niet in het team.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 10:07

Openheid is iets anders. Dat is namelijk niet achter elkaars rug om klagen bij de baas. En als je baas integer is zal hij je dat ook vertellen.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 10:09

Hoezo achter de rug? Als ik de collega zelf zie stel ik dezelfde vraag ook hoor en krijgt ook echt het antwoord dat ik het dan niet geloof.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 10:09

Heb je het je collega al gevraagd?

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 10:10

Bedoel je mij of TS?