[ENQ] voor meisjes 13 - 16 jaar

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 11:51

Leeftijd:
16

Kledingmaat:
34/36

Ben jij tevreden met je gewicht/kledingmaat:
Met m'n gewicht niet.

Wat is voor jou het schoonheidsideaal?
Dat zou ik niet weten. Something like.. ? Ik heb hier echt geen idee van. Gewoon gezond en fit en slank.

Wat is voor jou de ideale kledingmaat?
34/36

Als je deze maat niet hebt, wat zou je er voor over hebben om dit te bereiken?
Afvallen?

Heb je wel eens gelijnt, zo ja op welke manier?
Ja, uh.. laten we zeggen: geen goede manier.

Is er iets aan lichaam waar je niet tevreden over bent, zo ja, wat en waarom?
Deze vraag beantwoord ik niet.

Heeft iemand wel eens een negatieve opmerking gemaakt over je uiterlijk/gewicht, zo ja, hoe voelde je je daarbij en wat deed je ermee?
Jawel. Omdat ik dun ben. Maarja, ik zit er niet mee. Ik hoor het bijna dagelijks van vriendinnen als ik gewoon even geen zin heb om iets te eten en hun het wel aanbieden.

Zou je kiezen voor plastisch chirurgie als geld geen rol speelt?
Nee!

Voor wat voor plastisch chirurgie zou je dan kiezen (bijv liposuctie, borstvergroting, neuscorrectie etc)?
Niks, mensen die dit doen hebben echt een minderwaardigheidscomplex.

Wat voor rol heeft de media bij het schoonheidsideaal volgens jou?
Grote rol, vooral door al die beroemdheden.

Laat jij je leiden door de media (modelfoto's etc) met betrekking tot het schoonheidsideaal?
Soms wel ja.

Wat vind jij van (top)modellen met "size zero" (maatje 32)?
Als ze zich goed voelen (en lichamelijk niks mankeren) vind ik het oke, ze moeten wel in de gaten worden gehouden.

Ken je iemand in je omgeving met een eetstoornis (zo ja, welke vorm?)
Ja, anorexia.

Weet je wat pro-ana sites zijn, heb je hier weleens op gekeken en ben je voor of tegen?
Ik weet wat 't is en ben er wel eens op geweest. Ik heb er niet echt een mening over. Ik denk dat mensen die gewoon stevig in hun schoenen staan geen schade kunnen oplopen aan zo'n site.

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 12:16

vlieg schreef:
Leeftijd: 13

Kledingmaat: 36/38

Ben jij tevreden met je gewicht/kledingmaat: Er mag wel een paar kilootjes vanaf..

Wat is voor jou het schoonheidsideaal? Slank, schoon en verzorgd.

Wat is voor jou de ideale kledingmaat? 36

Als je deze maat niet hebt, wat zou je er voor over hebben om dit te bereiken? Afvallen, maar als dat niet lukt is het ook goed.

Heb je wel eens gelijnt, zo ja op welke manier? Ja, niet snoepen.

Is er iets aan lichaam waar je niet tevreden over bent, zo ja, wat en waarom? Ja, mijn benen want ik vind ze te dik. En mijn neus vind ik te groot.

Heeft iemand wel eens een negatieve opmerking gemaakt over je uiterlijk/gewicht, zo ja, hoe voelde je je daarbij en wat deed je ermee? Ja, het kwetste me maar ik deed er verder niets mee.

Zou je kiezen voor plastisch chirurgie als geld geen rol speelt? Ja.

Voor wat voor plastisch chirurgie zou je dan kiezen (bijv liposuctie, borstvergroting, neuscorrectie etc)? Neuscorrectie.

Wat voor rol heeft de media bij het schoonheidsideaal volgens jou? Niets. :)

Laat jij je leiden door de media (modelfoto's etc) met betrekking tot het schoonheidsideaal? Nee, dat is bijna allemaal nep.

Wat vind jij van (top)modellen met "size zero" (maatje 32)? Ik vind het lelijk, ze zijn te dun.

Ken je iemand in je omgeving met een eetstoornis (zo ja, welke vorm?) Nee.

Weet je wat pro-ana sites zijn, heb je hier weleens op gekeken en ben je voor of tegen? Ja, ik heb er wel eens op gegoogled en ik vond het afschuwelijk! Ik ben dus fel tegen.

Fake

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 11:48

vlieg schreef:
Voor mijn opleiding (SW) moet ik een klein onderzoekje doen.
Ben je van het vrouwelijk geslacht en tussen de 13 en 16 jaar dan kun je mij helpen door de onderstaande vragen te beantwoorden.
Wil je je antwoorden niet open en bloot op het forum zetten dan kan het uiteraard ook via PB.

Alvast bedankt!

Leeftijd: 16

Kledingmaat: 36

Ben jij tevreden met je gewicht/kledingmaat: Niet echt, er mag wel wat vanaf.

Wat is voor jou het schoonheidsideaal? Slank, mooie verzorgde huid en mooi verzorgde haren en bepaalde kleding.

Wat is voor jou de ideale kledingmaat? 34

Als je deze maat niet hebt, wat zou je er voor over hebben om dit te bereiken? Afslanken (ook mee bezig trouwens :P )

Heb je wel eens gelijnt, zo ja op welke manier? Ja, vaker en op dit moment ook. Ik eet dan gewoon totaal geen snoep of ongezonde dingen, eet veel minder en probeer zo weinig mogelijk frisdrank te drinken en over te gaan op water (of evt. ice-tea).

Ja, ik heb een soort van wallen onder mijn ogen, al vanaf mijn geboorte, en die gaan ook niet meer weg.

Heeft iemand wel eens een negatieve opmerking gemaakt over je uiterlijk/gewicht, zo ja, hoe voelde je je daarbij en wat deed je ermee?
Volgens mij niet.

Misschien later wel.

Voor wat voor plastisch chirurgie zou je dan kiezen (bijv liposuctie, borstvergroting, neuscorrectie etc)?
Geen idee.

Een hele grote rol, media hebben vrijwel alleen hele slanke, dunne meisjes. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar de modeshows, de meisjes die daar rondlopen zijn vaak haast uitgemergeld. Dit heeft dan ook weer effect op gewone meisjes, die willen dit ideaal ook bereiken door de media, en dat brengt dan weer allerlei negatieve dingen met zich mee (bijv. anorexia).

Laat jij je leiden door de media (modelfoto's etc) met betrekking tot het schoonheidsideaal?
Nee

Dat vind ik dan weer helemaal niets, té dun en té slank.

Ja, anorexia.

Weet je wat pro-ana sites zijn, heb je hier weleens op gekeken en ben je voor of tegen?
Ja, ik heb er ook wel eens op gekeken en ben er tegen.

Evt. Opmerkingen/aanvullingen:

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 15:25

Kledingmaat:
s/m

ja

Dat heb ik eigenlijk niet, verschilt per persoon.

s/m

Als ik te dik zou zijn zou ik wel willen afvallen, maar wel door veel beweging en gezond eten ipv weinig eten.

nee

Gezicht vind ik niet mooi, verder vind ik het wel oke.. :)

Ja, zovaak. Soms raakt het je, maar nu raakt het me gelukkig niet meer zo.. ;)

Nee! Tenzij het medisch noodzakelijk is

Geen van allen.

Een grote rol, bij mij niet, maar bij veel andere wel. Iedereen die je op TV ziet is het perfecte plaatje en zo gaan veel mensen aan zichzelf twijfelen

Onbewust denk ik wel.

Slecht.. Iets ''dikker'' is heus niet minder mooi

Ja.. Bijna aneroxia gehad.

Ja, heb ik wel eens gezien. Wat verschrikkelijk zeg! Ben er zeker op tegen!

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 16:56

Leeftijd:
16
Kledingmaat:
xs
ja
lang zijn
xs
nee
nee
ja, niet zo leuk, maar je moet doorgaan en die mensen lekker laten gaan.
mmm misschien
borstvergroting héél miss.
Het heeft voor mij niet zo'n grote invloed maar andere meisje worden vaak beïnvloed door die graatmagere meisjes
nee zeker niet. miss een klein beetje onbewust
muah niet geweldig, vaak veel te dun en plat. ze eten vaak niet goed en dat zie je.
jaa, heb er ook wel is gekeken. Ben er niet voor of tegen, vind het niet prettig om te lezen enzo, maar het is hun leven en miss is het niet goed, ze hebben tenminste lotgenoten.

DiamondDaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 17:18

Leeftijd: 15

Kledingmaat: s/m

Ben jij tevreden met je gewicht/kledingmaat: Ja hoor is niets mis mee!

Wat is voor jou het schoonheidsideaal? Een volslanke vrouw die blij is met zich zelf!

Wat is voor jou de ideale kledingmaat? m

Als je deze maat niet hebt, wat zou je er voor over hebben om dit te bereiken? op m'n eten letten en zorgen dat ik niet teveel snoep

Heb je wel eens gelijnt, zo ja op welke manier? Nee vind het niet nodig

Is er iets aan lichaam waar je niet tevreden over bent, zo ja, wat en waarom? M'n borsten hopelijk groeien ze nog

Heeft iemand wel eens een negatieve opmerking gemaakt over je uiterlijk/gewicht, zo ja, hoe voelde je je daarbij en wat deed je ermee? Nee nooit last van gehad of iets van aangetrokken

Zou je kiezen voor plastisch chirurgie als geld geen rol speelt? Mischien denk er nu nog niet overna

Voor wat voor plastisch chirurgie zou je dan kiezen (bijv liposuctie, borstvergroting, neuscorrectie etc)? Borstvergroting

Wat voor rol heeft de media bij het schoonheidsideaal volgens jou? Weinig Je moet tevreden zijn met jezelf das het belangrijkste

Laat jij je leiden door de media (modelfoto's etc) met betrekking tot het schoonheidsideaal? Nee

Wat vind jij van (top)modellen met "size zero" (maatje 32)? Vreselijk! Kom op eet is wat!

Ken je iemand in je omgeving met een eetstoornis (zo ja, welke vorm?) nee

Weet je wat pro-ana sites zijn, heb je hier weleens op gekeken en ben je voor of tegen? Nog nooit op gekeken

PaardenLeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 17:25

Kledingmaat: S

Ben jij tevreden met je gewicht/kledingmaat: Op dit moment wel!

Wat is voor jou het schoonheidsideaal? Uitstralen dat je tevreden met jezelf bent

Wat is voor jou de ideale kledingmaat? Tussen de S en de M in

Als je deze maat niet hebt, wat zou je er voor over hebben om dit te bereiken? Op dit moment heb ik het wel, maar ik denk zoiezo dat ik dan wel wat zou willen afvallen om weer kleinere truitjes aan te kunnen

Heb je wel eens gelijnt, zo ja op welke manier? Niet doelbewust, maar wel op mijn lijn gelet, door middel van hardlopen; niet meer te snoepen & water te drinken.

Is er iets aan lichaam waar je niet tevreden over bent, zo ja, wat en waarom? Op het algemeen ben ik wel tevreden :)

Heeft iemand wel eens een negatieve opmerking gemaakt over je uiterlijk/gewicht, zo ja, hoe voelde je je daarbij en wat deed je ermee? Wel eens over mijn krullen, maar dat boeit me niet meer zo. Vroeger wel, nu niet meer.

Zou je kiezen voor plastisch chirurgie als geld geen rol speelt? Nee, plastische chirurgie vind ik vooral nep.

Voor wat voor plastisch chirurgie zou je dan kiezen (bijv liposuctie, borstvergroting, neuscorrectie etc)? Niks.

Wat voor rol heeft de media bij het schoonheidsideaal volgens jou? Gefotoshopte voorkanten van bladen enz.

Nee, want zonder make-up en ongefotoshopte zijn de modellen net zo als ons.

Wat vind jij van (top)modellen met "size zero" (maatje 32)? Te dun is ook lelijk.

Ken je iemand in je omgeving met een eetstoornis (zo ja, welke vorm?) Nee

Weet wat het zijn, en heb er nog nooit opgekeken en heb ik ook geen behoefte aan

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 17:29

vlieg schreef:
Voor mijn opleiding (SW) moet ik een klein onderzoekje doen.
Ben je van het vrouwelijk geslacht en tussen de 13 en 16 jaar dan kun je mij helpen door de onderstaande vragen te beantwoorden.
Wil je je antwoorden niet open en bloot op het forum zetten dan kan het uiteraard ook via PB.

Alvast bedankt!

Leeftijd:
16

Kledingmaat:
34/36

ja

euhm, een fijngelijnd gezicht,

34/36 ben ik prima tevreden mee.

niks dan neem ik een maatje meer :)

nee

mijn neus, daar heb ik een tumor op gehad, maar daar word ik in augustus aan geopereerd.

ik ben altijd gepest over mijn neus, tja, je leert ermee leven.

ja augustus. maar dit word betaald door de verzekering, aangezien dit door een ziekte kwam.

neuscorrectie, en mijn bovenlip word met mijn eigen vet ingespoten.

niet veel.

nee niet echt.

dat vind ik grofgezecht walgelijk.

geen commenaar.

ja heb ik van gehoord.

Evanescence8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 17:30

Kledingmaat: 34/36

ja

Dat je niet heel dik, maar ook niet heel dun bent.

34/36

Dan zou ik denk ik niets doen, omdat het niet de goede maat is. Dan is het jammer. Tenzij iets een te kleine maat is, en het is echt heeel mooi, dan wil ik nog wel wat afvallen.

Ja, ik durf het bijna niet te zeggen.... maar om echt heel eerlijk te zijn heb ik Anorexia gehad op mijn 14e. Ik zou er zoveel over kunnen vertellen, maar dat doe ik maar niet.

Ik ben er nu tevreden over.

Ja, op mijn 14e, daarom wilde ik ook afvallen, omdat ik me beledigd voelde. Maar ik was niet eens te dik.

Alleen als het écht nodig is, als er echt iets aan mijn lichaam zou zijn wat heel erg opvalt.

Dat ligt er net aan wat ik dan aan mijn uiterlijk zou hebben. Maar nu geen van alle.

Ik denk dat de media ervoor kan zorgen dat mensen net zo'n uiterlijk willen hebben als de mensen in de media. Ze zien bijvoorbeeld een modevrouw, en voelen zich dan niks met hun uiterlijk vergeleken met de mensen op tv. Dan willen ze er net zo uitzien als die modevrouwen.

Soms wel.

Ik vind het wel heel overdreven. Het is gewoon ook niet mooi meer als je zo dun bent.

Nee, (behalve ikzelf op mijn 14e) ken ik niemand.

Ik zou niet weten wat het is...

ik heb geleerd dat je niet persé mager hoeft te zijn om er mooi uit te zien.
Ik raad ook zeker niemand aan om onnodig af te vallen. Bovendien heeft dat dieet alleen maar voor een hoop gevolgen en ellende gezorgd :( . Eigenlijk is het het allermooiste als je gewoon een normaal figuur hebt. ;)

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 17:31

Leeftijd: 14

Ben jij tevreden met je gewicht/kledingmaat: Ik ben nogal groot, maar zeker tevreden.

Wat is voor jou het schoonheidsideaal? Die heb ik niet, iedereen ziet er goed uit op zijn eigen manier.

Als je deze maat niet hebt, wat zou je er voor over hebben om dit te bereiken? Hoogstens wat minder kilo's, maar verder ook niet.

Heb je wel eens gelijnt, zo ja op welke manier? Niet echt lijnen. Alleen gezonder gaan eten, en geen snoep meer.

Is er iets aan lichaam waar je niet tevreden over bent, zo ja, wat en waarom? Mijn bovenbenen, ik vind ze te dik.

Heeft iemand wel eens een negatieve opmerking gemaakt over je uiterlijk/gewicht, zo ja, hoe voelde je je daarbij en wat deed je ermee? Ja, een keer had ik mijn haren laten verfen, dat was niet goed gelukt. Na een opmerking heb ik het opnieuw laten doen, maar verder nooit.

Zou je kiezen voor plastisch chirurgie als geld geen rol speelt? Nee, voor mijn gevoel ben ik mezelf dan niet meer.

Voor wat voor plastisch chirurgie zou je dan kiezen (bijv liposuctie, borstvergroting, neuscorrectie etc)? Vet weghalen, hoe noem je dat? Dat zal ik wel graag willen bij mijn bovenbenen, ook al is het niet heel erg.

Wat voor rol heeft de media bij het schoonheidsideaal volgens jou? Ik denk dat het zeker van invloed is, veel mensen zien alle dunne modellen, en krijgen het gevoel alsof ze mismaakt/dik zijn.

Laat jij je leiden door de media (modelfoto's etc) met betrekking tot het schoonheidsideaal? Nee. Ik let wel op wat er in de mode is, maar verder niet.

Wat vind jij van (top)modellen met "size zero" (maatje 32)? Een heel slecht voorbeeld, zo dun, dat lijkt mij niet gezond.

Ken je iemand in je omgeving met een eetstoornis (zo ja, welke vorm?) Ja, mijn beste vriendin had boulimia. Nu niet meer.

Weet je wat pro-ana sites zijn, heb je hier weleens op gekeken en ben je voor of tegen? Ja, dat zijn site's met tips om nóg minder te eten en nóg dunner te worden toch? Heb er wel eens op gekeken, en ik schrok van wat er stond. Zonde van je lichaam, dus ik ben tegen.

Evt. Opmerkingen/aanvullingen: -

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 17:45

Ben jij tevreden met je gewicht/kledingmaat: Ja!

Voor mij heeft het schoonheid weinig te maken met gewicht of maat, het gaat gewoon om je gehele uitstraling. Ik vind het juist mooi als een vrouw een beetje rondingen heeft in plaats van zo mager mogelijk.

Wat is voor jou de ideale kledingmaat? 34/36

-
Nee, dat kan ik niet :D En ik vind het ook erg slecht en niet nodig. Ik heb wel eens periodes gehad dat ik mezelf voornam om niet meer of minder te snoepen, maar dat kan ik niet echt lijnen noemen.
Ja ik denk dat iedereen wel iets heeft dat hij/zij iets minder vindt aan zichzelf. Het is ook elke keer weer iets anders bij mij... Er is niet echt iets waar ik écht onzettend ontevreden over ben.
Ik krijg wel vaak te horen dat ik 'zoooo dun' ben en dat ik meer moet gaan eten, en dat wordt wel eens vervelend. Je zou het kunnen zien als een compliment, maar het wordt op een gegeven moment wel een beetje vermoeiend om mensen steeds maar weer te gaan uitleggen dat ik juist veel eet en het gewoon mijn bouw is.
Nee, dat zou ik echt nooit doen. Ik vind het nergens nodig voor. Niemand is perfect, en dat hoeft ook niet...
-
Ik denk wel een grote rol, want er zijn steeds meer meisjes die onzeker worden door al die dunne modellen.
Nee niet echt.
Ik vind het een erg slecht voorbeeld en ik vind ze ook veel te mager.
Nee.
Nee, ken ik niet...

THHIRZA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 21:49

Kledingmaat: 36/38

Ben jij tevreden met je gewicht/kledingmaat: Nee

Wat is voor jou het schoonheidsideaal? dunner

AFVALLEN. alleen wel de goede manier vinden.

Jhaa, crash dieeten

Jhaa, me benen; te dik

Nee

Nee, dat pakt lang niet altyd goed uit

liposuctie. dat is toch vet weg laten zuigen?

Heel groot, omdat reclames met modellen het perfecte beeld afgeven

Best wel ja $

Ongezond, maar ergens wel jaloers

Nee

Ja - Ja - Tegen; ze zyn veel te radicaal

joycekuif

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 21:59

Kledingmaat: S, soms M

Ben jij tevreden met je gewicht/kledingmaat: Ja.

Wat is voor jou het schoonheidsideaal? Ik zou het niet weten

Wat is voor jou de ideale kledingmaat? M

Als je deze maat niet hebt, wat zou je er voor over hebben om dit te bereiken? Niks, het maakt mij niet veel uit welke maat ik heb.

Heb je wel eens gelijnt, zo ja op welke manier? Nee, nog nooit!

Is er iets aan lichaam waar je niet tevreden over bent, zo ja, wat en waarom? Ik heb niks waar ik niet tevreden over bent

Heeft iemand wel eens een negatieve opmerking gemaakt over je uiterlijk/gewicht, zo ja, hoe voelde je je daarbij en wat deed je ermee? Me ouders, als grapje, ik deed er niks mee.

Zou je kiezen voor plastisch chirurgie als geld geen rol speelt? Nee, natuurlijk is mooier

Voor wat voor plastisch chirurgie zou je dan kiezen (bijv liposuctie, borstvergroting, neuscorrectie etc)? Geen.

Wat voor rol heeft de media bij het schoonheidsideaal volgens jou? Weet ik niet.

Laat jij je leiden door de media (modelfoto's etc) met betrekking tot het schoonheidsideaal? Nee.

Wat vind jij van (top)modellen met "size zero" (maatje 32)? Ik vind dat hun té dun zijn, niet erg mooi.

Ken je iemand in je omgeving met een eetstoornis (zo ja, welke vorm?) Nee, niemand.

Weet je wat pro-ana sites zijn, heb je hier weleens op gekeken en ben je voor of tegen? Nee, ik zou niet weten wat dat is!

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 19:11

Kledingmaat: M (36)

Ben jij tevreden met je gewicht/kledingmaat: Een beetje..

Wat is voor jou het schoonheidsideaal? -

Wat is voor jou de ideale kledingmaat? S (34)

Als je deze maat niet hebt, wat zou je er voor over hebben om dit te bereiken? Ik ben tot nu toe wel tevreden. :=

Heb je wel eens gelijnt, zo ja op welke manier? Ja, van al het lekkers afblijven.

Is er iets aan lichaam waar je niet tevreden over bent, zo ja, wat en waarom? Hmm, toch wel me buik.. als ik nadenk over de zomer.

Heeft iemand wel eens een negatieve opmerking gemaakt over je uiterlijk/gewicht, zo ja, hoe voelde je je daarbij en wat deed je ermee? Ja vroeger, maar dat had met me huidskleur te maken. := ik praat nu over groep 4 tot 7, toen zat ik er echt onwijs mee.

Zou je kiezen voor plastisch chirurgie als geld geen rol speelt? Nee.

Voor wat voor plastisch chirurgie zou je dan kiezen (bijv liposuctie, borstvergroting, neuscorrectie etc)? ik zou me ogen lazeren :+

Wat voor rol heeft de media bij het schoonheidsideaal volgens jou? Een grote rol, één keer de verkeerde schoenen ofzo? en je bent gelijk belachelijk.

Laat jij je leiden door de media (modelfoto's etc) met betrekking tot het schoonheidsideaal? Ja best wel :=

Wat vind jij van (top)modellen met "size zero" (maatje 32)? Afschuwelijk!

Ken je iemand in je omgeving met een eetstoornis (zo ja, welke vorm?) Ja, mijn vriendin had het. Was vreselijk om te zien, en ze is er nog steeds niet helemaal overheen.

Weet je wat pro-ana sites zijn, heb je hier weleens op gekeken en ben je voor of tegen? Nee. := ik zou snel niet eens weten wat het is..

Evt. Opmerkingen/aanvullingen: Nee.

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 19:19

Leeftijd:
13 jaar
Kledingmaat:
176/XXS/XS
Ja(50 kg, 166 := )
Tevreden zijn met jezelf
XS/S als ik me maar goed voel
Ik probeer wel redelijk veel te eten, zit toch als ik een griepje heb gehad vaak op ondergewicht :=
Nee
Mijn neus, ik ben er een keer opgevallen en hij staat licht scheef.
Ja, over dat ik mager ben, ik heb toen gewoon uitgelegd dat ik normaal eet en hier zelf ook weinig aan kan doen!
Misschien
Neuscorrectie
groot, als je die meisjes ziet met anorexia dan zijn die vaak beinvloed door media of vrienden
Nee
Het verkeerde voorbeeld, dit zou niet mogen kunnen(alhoewel ik zelf ook in de buurt kom, maar ik ben geen model :P )
Ja, anorexia, opgenomen in kliniek.
Ik weet wat het is, nooit opgekeken, zwaar tegen!
Evt. Opmerkingen/aanvullingen: Veel succes met het verwerken!

Meliss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 17:07

Ben jij tevreden met je gewicht/kledingmaat: Nee.

Wat is voor jou het schoonheidsideaal? Als je je fijn voelt.

Als je deze maat niet hebt, wat zou je er voor over hebben om dit te bereiken? Eeh wat lekkere dingen laten staan.

Heb je wel eens gelijnt, zo ja op welke manier? Ja, minder suiker & meer gezond.

Is er iets aan lichaam waar je niet tevreden over bent, zo ja, wat en waarom? Mijn heupen, zijn vrij breed.

Heeft iemand wel eens een negatieve opmerking gemaakt over je uiterlijk/gewicht, zo ja, hoe voelde je je daarbij en wat deed je ermee? Ik ben gepest, omdat ik vroeger (8-10 jaar) vrij stevig meisje was.

Zou je kiezen voor plastisch chirurgie als geld geen rol speelt? Misschien later,

Voor wat voor plastisch chirurgie zou je dan kiezen (bijv liposuctie, borstvergroting, neuscorrectie etc)? als het nodig zou zijn, borstvergroting.

Wat voor rol heeft de media bij het schoonheidsideaal volgens jou? Niets.

Laat jij je leiden door de media (modelfoto's etc) met betrekking tot het schoonheidsideaal? Nee

Wat vind jij van (top)modellen met "size zero" (maatje 32)? Erg overdreven

Weet je wat pro-ana sites zijn, heb je hier weleens op gekeken en ben je voor of tegen? Ik heb wel eens gekeken en ben er tegen.

xJakoline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 22:13

Kledingmaat: 34

Ben jij tevreden met je gewicht/kledingmaat: Ja

Wat is voor jou het schoonheidsideaal? Tevreden zijn met hoe je bent

34

Als je deze maat niet hebt, wat zou je er voor over hebben om dit te bereiken? Veel sporten

Nooit

Is er iets aan lichaam waar je niet tevreden over bent, zo ja, wat en waarom? Mn tenen ik vind ze veel te lang :o :P

Heeft iemand wel eens een negatieve opmerking gemaakt over je uiterlijk/gewicht, zo ja, hoe voelde je je daarbij en wat deed je ermee? Dat weet ik niet meer, zal vast wel eens geweest zijn.

Nee, ik vind dat je tevreden moet zijn met hoe je bent.

Wat voor rol heeft de media bij het schoonheidsideaal volgens jou? Best groot, mensen kijken altijd naar wat er fout aan hun uiterlijk en niet wat er juist goed is. Door de media ga je jezelf eerder negatief bekijken..

Laat jij je leiden door de media (modelfoto's etc) met betrekking tot het schoonheidsideaal? Soms..

Dat vind ik echt niet kunnen!

Ken je iemand in je omgeving met een eetstoornis (zo ja, welke vorm?) Nee

Weet je wat pro-ana sites zijn, heb je hier weleens op gekeken en ben je voor of tegen? Ja dat weet ik en ik ben er tegen!

Evt. Opmerkingen/aanvullingen: Geen.

SarahLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 18:25

Leeftijd: 13

Kledingmaat: Broek: W26/L34 Trui/Shirt: 36/ S

Ben jij tevreden met je gewicht/kledingmaat: Soms, meestal zijn broeken te kort.

Wat is voor jou het schoonheidsideaal? Dat alle kleren die je in de winkel koopt goed passen, en dat je tevreden bent met jezelf.

Wat is voor jou de ideale kledingmaat? Uhh, de kledingmaat die bij je uiterlijk hoort (wel goed gewicht)

Als je deze maat niet hebt, wat zou je er voor over hebben om dit te bereiken? Niet zo veel :o

Heb je wel eens gelijnt, zo ja op welke manier? Nee.

Is er iets aan lichaam waar je niet tevreden over bent, zo ja, wat en waarom? Mijn voeten vind ik te groot. En ik heb een lelijke moedervlek..

Heeft iemand wel eens een negatieve opmerking gemaakt over je uiterlijk/gewicht, zo ja, hoe voelde je je daarbij en wat deed je ermee? Nee.

Zou je kiezen voor plastisch chirurgie als geld geen rol speelt? Nee. Niet echt, mijn moedervlek is ook weer niet zoooooo erg.

Voor wat voor plastisch chirurgie zou je dan kiezen (bijv liposuctie, borstvergroting, neuscorrectie etc)? -

Wat voor rol heeft de media bij het schoonheidsideaal volgens jou? Ik denk wel wat, omdat er bijna alleen slanke mensen op tv zijn.

Laat jij je leiden door de media (modelfoto's etc) met betrekking tot het schoonheidsideaal? Nee, niet echt. Wel kleren.

Wat vind jij van (top)modellen met "size zero" (maatje 32)? Als het bij hun figuur past.

Weet je wat pro-ana sites zijn, heb je hier weleens op gekeken en ben je voor of tegen? Wel eens op gekeken. Maar meer uit nieuwsgierigheid. Ik vind niet dat ze verboden moeten worden, maar alleen verboden vooe nieuwe gebruikers.

Hannahnas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 18:06

Kledingmaat: 34/xs
broeken: 158/164

Ben jij tevreden met je gewicht/kledingmaat: ja

Wat is voor jou het schoonheidsideaal? heb ik niet

Wat is voor jou de ideale kledingmaat? maakt me niet zoveel uit

Als je deze maat niet hebt, wat zou je er voor over hebben om dit te bereiken? als ik echt heel dik zou zijn waardoor ik er echt last van zou hebben best wel veel, maar alleen voor het uiterlijk niet echt veel.

Heb je wel eens gelijnt, zo ja op welke manier? nee

Is er iets aan lichaam waar je niet tevreden over bent, zo ja, wat en waarom? m'n benen, enorm scheef :o

Heeft iemand wel eens een negatieve opmerking gemaakt over je uiterlijk/gewicht, zo ja, hoe voelde je je daarbij en wat deed je ermee? geen idee niet op gelet

Zou je kiezen voor plastisch chirurgie als geld geen rol speelt? nee, ik ben zoals ik ben!

Voor wat voor plastisch chirurgie zou je dan kiezen (bijv liposuctie, borstvergroting, neuscorrectie etc)? geen één!

Wat voor rol heeft de media bij het schoonheidsideaal volgens jou? een hele grote rol iig.

Laat jij je leiden door de media (modelfoto's etc) met betrekking tot het schoonheidsideaal? ik hoop het niet

Wat vind jij van (top)modellen met "size zero" (maatje 32)? zielig, en slecht dat er dan weer veel andere meisjes zijn die daar dan weer aan willen tippen en zo anorexia ofzo krijgen.

Ken je iemand in je omgeving met een eetstoornis (zo ja, welke vorm?) ja, ik weet er niet echt veel van, ze laat zich er niet echt over uit.

Weet je wat pro-ana sites zijn, heb je hier weleens op gekeken en ben je voor of tegen? Ja ik weet wat het zijn, nog nooit op gekeken. Ik ben er op tegen.

NicoleHorses

Re: [ENQ] voor meisjes 13 - 16 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 23:15

Kledingmaat: XS-S- M?

Ben jij tevreden met je gewicht/kledingmaat: Nee..

Wat is voor jou het schoonheidsideaal? Mooi van binnen & buiten

Wat is voor jou de ideale kledingmaat? S

Als je deze maat niet hebt, wat zou je er voor over hebben om dit te bereiken? Afvallen?

Heb je wel eens gelijnt, zo ja op welke manier? Ja, niet eten, veel sporten!

Is er iets aan lichaam waar je niet tevreden over bent, zo ja, wat en waarom? Er mag minder vet zijn vind ik :P

Wel is voor de grap dikke ofzo, voelde minder prettig :P
Neee.
Ik zou het helemaal niet doen.
Wat voor rol heeft de media bij het schoonheidsideaal volgens jou? Niet veel

Laat jij je leiden door de media (modelfoto's etc) met betrekking tot het schoonheidsideaal? Misschien een klein beetje wel:P

Dat vind ik echt overdreven! Ik hou van dun, maar dat is gewoon té
Ja, zware & minder zware vorm, Anorexia Nervosa
Ja, ik heb er op gekeken, hoe die mensen zich voelde enzo, maar ben er op tegen, Heb ik daar DUIDELIJK laten merken :=

ik hoop dat je er wa taan hebt ! :wave:

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 23:20

Ben jij tevreden met je gewicht/kledingmaat: Jup :j

Wat is voor jou het schoonheidsideaal? Innerlijk

Wat is voor jou de ideale kledingmaat? 36/38

Als je deze maat niet hebt, wat zou je er voor over hebben om dit te bereiken? heb ik wel :))

Heb je wel eens gelijnt, zo ja op welke manier? nee niet nodig.

Is er iets aan lichaam waar je niet tevreden over bent, zo ja, wat en waarom? hmm, mijn ogen. ze zijn veel te groot.

Heeft iemand wel eens een negatieve opmerking gemaakt over je uiterlijk/gewicht, zo ja, hoe voelde je je daarbij en wat deed je ermee? nee eigenlijk niet.

Zou je kiezen voor plastisch chirurgie als geld geen rol speelt? om me ogen te verkleinen :P

Voor wat voor plastisch chirurgie zou je dan kiezen (bijv liposuctie, borstvergroting, neuscorrectie etc)? oogverkleining ( kan dat ? )

Wat voor rol heeft de media bij het schoonheidsideaal volgens jou? niet veel.

Laat jij je leiden door de media (modelfoto's etc) met betrekking tot het schoonheidsideaal? Nee niet echt.

Wat vind jij van (top)modellen met "size zero" (maatje 32)? eng. Veels te mager zijn ze!

Ken je iemand in je omgeving met een eetstoornis (zo ja, welke vorm?) Nee..

Weet je wat pro-ana sites zijn, heb je hier weleens op gekeken en ben je voor of tegen? Nog nooit van gehoord :=

maaike93

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 23:25

Kledingmaat: s

Ben jij tevreden met je gewicht/kledingmaat: ja

Wat is voor jou het schoonheidsideaal? Niet zozeer een dit of dat, maar meer een manier van doen, een uitstraling vanuit innerlijk.

Wat is voor jou de ideale kledingmaat? je hebt mooi dik, en lelijk slank oft. persoonsgebonden

Als je deze maat niet hebt, wat zou je er voor over hebben om dit te bereiken? ----

Heb je wel eens gelijnt, zo ja op welke manier? Nee

Is er iets aan lichaam waar je niet tevreden over bent, zo ja, wat en waarom? Flaporen ;)

Heeft iemand wel eens een negatieve opmerking gemaakt over je uiterlijk/gewicht, zo ja, hoe voelde je je daarbij en wat deed je ermee? Dat ik klein ben, maar niet kwetsend ;)

Zou je kiezen voor plastisch chirurgie als geld geen rol speelt? Nee!!

Voor wat voor plastisch chirurgie zou je dan kiezen (bijv liposuctie, borstvergroting, neuscorrectie etc)? --

Wat voor rol heeft de media bij het schoonheidsideaal volgens jou? Zeer groot, de populairen vertellen dit door en iedereen neemt die mening over

Laat jij je leiden door de media (modelfoto's etc) met betrekking tot het schoonheidsideaal? Ik denk iedereen wel, je probeert toch een beetje binnen de standaard te passen.

Wat vind jij van (top)modellen met "size zero" (maatje 32)? Zielige figuren

Ken je iemand in je omgeving met een eetstoornis (zo ja, welke vorm?) --

Weet je wat pro-ana sites zijn, heb je hier weleens op gekeken en ben je voor of tegen? Nooit gekeken, tegen

Evt. Opmerkingen/aanvullingen: Mensen oordelen veel te veel op uiterlijk, voor de eerste indruk kan het natuurlijk niet anders maar er worden vaak onterecht verkeerde conclusies getrokken n.a.v. uiterlijk. vooral in de 2e klas is dit volop in gang, nu (in 4e) wordt meer geaccepteerd

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 23:28

Kledingmaat: eehm een s-je

Ben jij tevreden met je gewicht/kledingmaat: nee, naar mijn idee te klein/ weinig

Wat is voor jou het schoonheidsideaal? als je lekker in je vel zit, niet te veel vet hebt maar ook niet botterig bent

Wat is voor jou de ideale kledingmaat? goh.. ik zou het eigenlijk niet weten, denk toch iets meer dan ik nu heb

Als je deze maat niet hebt, wat zou je er voor over hebben om dit te bereiken? niet te veel, ik zit nu ook lekker in mijn vel, en blijkbaar mag ik niet aankomen

Heb je wel eens gelijnt, zo ja op welke manier? nee nooit gedaan *D

Is er iets aan lichaam waar je niet tevreden over bent, zo ja, wat en waarom? het plankerige gedeelte, niets van voor niets van achteren. maar daar zal ik mee moeten leven, of het moet met mijn 16 jaar nog komen :+

Heeft iemand wel eens een negatieve opmerking gemaakt over je uiterlijk/gewicht, zo ja, hoe voelde je je daarbij en wat deed je ermee? ik hoor regelmatig anorexia, niet leuk maar ik weet dat ik het niet heb, en die mensen hebben mij nog niet zien eten :Y)

Zou je kiezen voor plastisch chirurgie als geld geen rol speelt? ik denk wel, niet te veel maar zijn wel bepaalde dingen waar ik over na zou denken

neuscorrectie en borstvergroting

Wat voor rol heeft de media bij het schoonheidsideaal volgens jou? nu veel, ik had er zelf nooit erg in tot er zo een drama van gemaakt werd..

Laat jij je leiden door de media (modelfoto's etc) met betrekking tot het schoonheidsideaal? nee gelukkig niet, dan zou ik model moeten worden :+ die meiden die moeten er zelf voor kiezen om niet te eten, ik ben veel te blij met mijn warme maaltijd iedere avond

Wat vind jij van (top)modellen met "size zero" (maatje 32)? ik vind het gewoon stom van ze, maar ze kiezen er zelf voor.. ze weten allemaal de gevolgen maar blijkbaar is geld en beroemd zijn belangrijker dan verstand

Ken je iemand in je omgeving met een eetstoornis (zo ja, welke vorm?) ik ken iemand die anorexia heeft gehad, nu niet meer maar ze is nog steeds mager

Weet je wat pro-ana sites zijn, heb je hier weleens op gekeken en ben je voor of tegen? ik heb er ooit eens op gekeken, maar ik zou niet meer weten wat erop stond..

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 12:28

Leeftijd:
16
Kledingmaat:
M/38
Ja
Dun, maar wel met rondingen.
36
3x in de week sporten en gezond eten. (wat ik nu doe)
Nee
Nee
Ja, eerst trok ik het me heel erg aan, maar nu ben ik tevreden met met mezelf en negeer ik het. :)
Nee
--
Een grote rol, iedereen wil zijn zoals de modellen
Nee
Modellen moeten lelijk zijn zodat de make-up ze mooi kan maken.
Ja, Anorexia
Ja, nee nooit op gekeken.
Als een jongen je echt leuk vindt kijkt hij niet op van een vetje meer of minder, dus ik maak me er niet echt druk om. :)

wwr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 13:42

Leeftijd: 15 (over 2 weken 16)

Kledingmaat: M

Ben jij tevreden met je gewicht/kledingmaat: jewel

Wat is voor jou het schoonheidsideaal?: tevreden zijn met jezelf

Wat is voor jou de ideale kledingmaat?: dat licht aan de persoon

Als je deze maat niet hebt, wat zou je er voor over hebben om dit te bereiken?: -

Heb je wel eens gelijnt, zo ja op welke manier?: niet echt bewust ofzo

Is er iets aan lichaam waar je niet tevreden over bent, zo ja, wat en waarom?: mijn tenen :P, 2x aan geopereerd en ik vind ze sowieso niet mooi :P

Heeft iemand wel eens een negatieve opmerking gemaakt over je uiterlijk/gewicht, zo ja, hoe voelde je je daarbij en wat deed je ermee?: Nee

Zou je kiezen voor plastisch chirurgie als geld geen rol speelt?:
Nee

Voor wat voor plastisch chirurgie zou je dan kiezen (bijv liposuctie, borstvergroting, neuscorrectie etc)?: -

Wat voor rol heeft de media bij het schoonheidsideaal volgens jou?: verheerlijkt alles, laat mensen geloven dat het echt mooi is om niks te wegen..

Laat jij je leiden door de media (modelfoto's etc) met betrekking tot het schoonheidsideaal?: Nee

Wat vind jij van (top)modellen met "size zero" (maatje 32)?: te dun

Ken je iemand in je omgeving met een eetstoornis (zo ja, welke vorm?): Niet voor zover ik weet

Weet je wat pro-ana sites zijn, heb je hier weleens op gekeken en ben je voor of tegen?: ik weet wat het zijn, heb er niet op gekeken, en ik ben er tegen