Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
vlieg schreef:Leeftijd: 13
Kledingmaat: 36/38
Ben jij tevreden met je gewicht/kledingmaat: Er mag wel een paar kilootjes vanaf..
Wat is voor jou het schoonheidsideaal? Slank, schoon en verzorgd.
Wat is voor jou de ideale kledingmaat? 36
Als je deze maat niet hebt, wat zou je er voor over hebben om dit te bereiken? Afvallen, maar als dat niet lukt is het ook goed.
Heb je wel eens gelijnt, zo ja op welke manier? Ja, niet snoepen.
Is er iets aan lichaam waar je niet tevreden over bent, zo ja, wat en waarom? Ja, mijn benen want ik vind ze te dik. En mijn neus vind ik te groot.
Heeft iemand wel eens een negatieve opmerking gemaakt over je uiterlijk/gewicht, zo ja, hoe voelde je je daarbij en wat deed je ermee? Ja, het kwetste me maar ik deed er verder niets mee.
Zou je kiezen voor plastisch chirurgie als geld geen rol speelt? Ja.
Voor wat voor plastisch chirurgie zou je dan kiezen (bijv liposuctie, borstvergroting, neuscorrectie etc)? Neuscorrectie.
Wat voor rol heeft de media bij het schoonheidsideaal volgens jou? Niets.
Laat jij je leiden door de media (modelfoto's etc) met betrekking tot het schoonheidsideaal? Nee, dat is bijna allemaal nep.
Wat vind jij van (top)modellen met "size zero" (maatje 32)? Ik vind het lelijk, ze zijn te dun.
Ken je iemand in je omgeving met een eetstoornis (zo ja, welke vorm?) Nee.
Weet je wat pro-ana sites zijn, heb je hier weleens op gekeken en ben je voor of tegen? Ja, ik heb er wel eens op gegoogled en ik vond het afschuwelijk! Ik ben dus fel tegen.
vlieg schreef:Voor mijn opleiding (SW) moet ik een klein onderzoekje doen.
Ben je van het vrouwelijk geslacht en tussen de 13 en 16 jaar dan kun je mij helpen door de onderstaande vragen te beantwoorden.
Wil je je antwoorden niet open en bloot op het forum zetten dan kan het uiteraard ook via PB.
Alvast bedankt!
Leeftijd: 16
Kledingmaat: 36
Ben jij tevreden met je gewicht/kledingmaat: Niet echt, er mag wel wat vanaf.
Wat is voor jou het schoonheidsideaal? Slank, mooie verzorgde huid en mooi verzorgde haren en bepaalde kleding.
Wat is voor jou de ideale kledingmaat? 34
Als je deze maat niet hebt, wat zou je er voor over hebben om dit te bereiken? Afslanken (ook mee bezig trouwens)
Heb je wel eens gelijnt, zo ja op welke manier? Ja, vaker en op dit moment ook. Ik eet dan gewoon totaal geen snoep of ongezonde dingen, eet veel minder en probeer zo weinig mogelijk frisdrank te drinken en over te gaan op water (of evt. ice-tea).
Is er iets aan lichaam waar je niet tevreden over bent, zo ja, wat en waarom?
Ja, ik heb een soort van wallen onder mijn ogen, al vanaf mijn geboorte, en die gaan ook niet meer weg.
Heeft iemand wel eens een negatieve opmerking gemaakt over je uiterlijk/gewicht, zo ja, hoe voelde je je daarbij en wat deed je ermee?
Volgens mij niet.
Zou je kiezen voor plastisch chirurgie als geld geen rol speelt?
Misschien later wel.
Voor wat voor plastisch chirurgie zou je dan kiezen (bijv liposuctie, borstvergroting, neuscorrectie etc)?
Geen idee.
Wat voor rol heeft de media bij het schoonheidsideaal volgens jou?
Een hele grote rol, media hebben vrijwel alleen hele slanke, dunne meisjes. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar de modeshows, de meisjes die daar rondlopen zijn vaak haast uitgemergeld. Dit heeft dan ook weer effect op gewone meisjes, die willen dit ideaal ook bereiken door de media, en dat brengt dan weer allerlei negatieve dingen met zich mee (bijv. anorexia).
Laat jij je leiden door de media (modelfoto's etc) met betrekking tot het schoonheidsideaal?
Nee
Wat vind jij van (top)modellen met "size zero" (maatje 32)?
Dat vind ik dan weer helemaal niets, té dun en té slank.
Ken je iemand in je omgeving met een eetstoornis (zo ja, welke vorm?)
Ja, anorexia.
Weet je wat pro-ana sites zijn, heb je hier weleens op gekeken en ben je voor of tegen?
Ja, ik heb er ook wel eens op gekeken en ben er tegen.
Evt. Opmerkingen/aanvullingen:

vlieg schreef:Voor mijn opleiding (SW) moet ik een klein onderzoekje doen.
Ben je van het vrouwelijk geslacht en tussen de 13 en 16 jaar dan kun je mij helpen door de onderstaande vragen te beantwoorden.
Wil je je antwoorden niet open en bloot op het forum zetten dan kan het uiteraard ook via PB.
Alvast bedankt!
Leeftijd:
16
Kledingmaat:
34/36
Ben jij tevreden met je gewicht/kledingmaat:
ja
Wat is voor jou het schoonheidsideaal?
euhm, een fijngelijnd gezicht,
Wat is voor jou de ideale kledingmaat?
34/36 ben ik prima tevreden mee.
Als je deze maat niet hebt, wat zou je er voor over hebben om dit te bereiken?
niks dan neem ik een maatje meer![]()
Heb je wel eens gelijnt, zo ja op welke manier?
nee
Is er iets aan lichaam waar je niet tevreden over bent, zo ja, wat en waarom?
mijn neus, daar heb ik een tumor op gehad, maar daar word ik in augustus aan geopereerd.
Heeft iemand wel eens een negatieve opmerking gemaakt over je uiterlijk/gewicht, zo ja, hoe voelde je je daarbij en wat deed je ermee?
ik ben altijd gepest over mijn neus, tja, je leert ermee leven.
Zou je kiezen voor plastisch chirurgie als geld geen rol speelt?
ja augustus. maar dit word betaald door de verzekering, aangezien dit door een ziekte kwam.
Voor wat voor plastisch chirurgie zou je dan kiezen (bijv liposuctie, borstvergroting, neuscorrectie etc)?
neuscorrectie, en mijn bovenlip word met mijn eigen vet ingespoten.
Wat voor rol heeft de media bij het schoonheidsideaal volgens jou?
niet veel.
Laat jij je leiden door de media (modelfoto's etc) met betrekking tot het schoonheidsideaal?
nee niet echt.
Wat vind jij van (top)modellen met "size zero" (maatje 32)?
dat vind ik grofgezecht walgelijk.
Ken je iemand in je omgeving met een eetstoornis (zo ja, welke vorm?)
geen commenaar.
Weet je wat pro-ana sites zijn, heb je hier weleens op gekeken en ben je voor of tegen?
ja heb ik van gehoord.
Evt. Opmerkingen/aanvullingen:
. Eigenlijk is het het allermooiste als je gewoon een normaal figuur hebt.
En ik vind het ook erg slecht en niet nodig. Ik heb wel eens periodes gehad dat ik mezelf voornam om niet meer of minder te snoepen, maar dat kan ik niet echt lijnen noemen.
ik praat nu over groep 4 tot 7, toen zat ik er echt onwijs mee.

ik zou snel niet eens weten wat het is..
)
)

die meiden die moeten er zelf voor kiezen om niet te eten, ik ben veel te blij met mijn warme maaltijd iedere avond
, 2x aan geopereerd en ik vind ze sowieso niet mooi