Respect voor de postbezorgers!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LolaTFB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 13:25

Hebben jullie dan ook al gezien wat er (als banner) onder dit topic staat?
"brievenbuswinkel.nl"
Toevallig woont de eigenaar daarvan in de wijk die ik normaal gesproken op zaterdag loopt, ex collega ook. Hopelijk weet ie goed wat ie doet als ie brievenbussen ontwikkelt :P

iilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 14:55

Nou er zijn genoeg brievenbussen die zich niet houden aan het artikel op de vorige pagina.
Hoevaak heb ik wel niet op m'n knieetjes gelegen omdat een brievenbus zich ergens op de grond bevond? := Of een brievenbus die één geheel is met de deur, zodat je eerst een half uur moet zoeken naar de gleuf :+

Tancreda4

Re: Respect voor de postbode!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 15:10

Ik heb een brievenbus waarbij ik op mijn teentjes moet staan het normaal erin te krijgen en daarbij niet de rest te laten vallen. Heel irritant.

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 18:20

nixx schreef:
Huh? Die snap ik even niet! Hoe krijg je dat dan voor elkaar?

Dat vraag ik me ook nog steeds af. Het was een kinderboek met onderin wat viltstiften. Het ging er al niet zo makkelijk in en ik maar duwen. Het boek zat bovenop en de stiften onder, ja door het duwen bleef mijn vinger haken achter de stiften dus. Dus ik kreeg ik never nooit niet terug! Ik ben blij dat er iemand thuis was anders had ik er nu nog gestaan!!!

viv77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 20:20

Ik geloof dat de regel voor die brieven bussen is, dat als er een "oude"brievenbus in zit, die zo mag zijn,,klein, laag, hoog, smal etc.Maar komt er een andere voordeur in dan moet de bus ook aangepast worden..
Tenminste dat is mij verteld..

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 21:35

Ik ben een zaterdag postbezorger en heb gelukkig wel mijn 2 eigen wijken. Ik loop in de binnenstad en daar heb je allemaal van die brievenbusjes die maar 15 cm breed zijn en dan nog vaak superlaag, en je dus best creatief moet doen met de post er door heen te persen. Ik kom ook regelmatig brievenbussen tegen die dus zo lood zwaar zijn dat je 2 handen nodig hebt met als resultaat dat de overige post op de grond valt (oeps). Wat ook zo grappig is (dus niet) is dat heel veel huizen dus zijn samengevoegd dus nummer 6,7,8 horen bij elkaar, maar dan heb je ook weer dat ze ineens zijn opgedeelt in 5 en 5a terwijl andere huizen 5 en 5a weer hetzelfde adres zijn. In het begin moet je dan echt super nadenken. Ik heb gelukkig geen tuintjes, dat is toch wel erg fijn. Ik had zaterdag nog een hele grote kartonnen valentijnskaart die niet door het miniformaatje brievenbusje paste, aangebeld, deden niet open, later nog een keer aangebeld, deden weer niet open, dus ik loop langs het raam, zit er daar gewoon iemand, ziet mij lopen maar doet nog steeds niet open, dus maar terug gebracht naar het kantoor. Toch wel banketstaaf dat je je valentijnskaart pas na valentijn krijgt, maar ja eigen schuld dikke bult. Voor de rest had ik gelukkig niet zoveel valentijnspost.

Ik had het 2 weken terug met die super ijskoude wind, zo verschrikkelijk koud, dat mijn vingers blauw waren (had vingertoploze handschoenen aan), ik niet meer echt kon voelen hoe ze bewogen, maar alles wat ik aanraakte deed superveel pijn. Ik had het ook zo koud dat ik niet meer normaal kon nadenken, waardoor het allemaal wel erg langzaam ging.

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 22:08

Ik heb respect voor de postbode die elke dag door weer en wind trouw alle post en pakketjes netjes bezorgt! +:)+ Scheelt wel dat hij bij ons met de auto komt, maar toch hij moet toch telkens weer in en uit de auto stappen, de post netjes bezorgen etc. :)

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 11:41

LolaTFB schreef:
Hebben jullie dan ook al gezien wat er (als banner) onder dit topic staat?
"brievenbuswinkel.nl"

:D Ik kan die banners nooit zien, zijn altijd wit. :?

Nou, ik mag zo ook weer aan de slag. Het ziet er nog droog uit. := Succes iedereen! *D

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 11:48

Die banner is inderdaad wel erg toepasselijk. :))

Het lijkt me wel fijn buiten te kunnen zijn, geen vervelende baas om je heen en het op je eigen tempo kunnen doen, al is het natuurlijk dan wel fijn als het best snel gaat, het weer mooi is en je een leuke baas hebt. :Y)

Hier regent het alweer, succes voor alle mensen die omgeving Den Bosch moeten bezorgen!

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 12:13

hahah hoi collega haha

ik ben ik postbode gelukkig heb ik wel mijn eigen wijk. haha ik bezorg over het algmeen alleen op zaterdags. Nu heb ik vakantie van school dus bezorg ik ook de post deze week. haha hopelijk heb ik niet al te veel huis aan huis bladen want die vind ik zo iritant.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 12:20

wat een kouwe hand :(:)

hier wat minder respect voor de postbode, hij rijdt met een auto ;)
wel kwam hij vragen of de brievenbus anders geplaatst kon worden want hij kon de post niet vanuit zijn raampje in de bus stoppen
dat hebben we natuurlijk gedaan, scheelt hem uitstappen en het is een kleine moeite

ook de folders worden hier met een busje gebracht
buitengebied wordt hier duidelijk niet befietst

ik zou bij een brievenbus die niet fijn werkt gewoon even aanbellen en het probleem uitleggen
lastiger wordt het als een hele wijk maffe brievenbussen heeft

er komt hier geen post op zaterdag dus ze hebben geen last van de dikke zaterdagskrant die hier, jaja, ook met een auto gebracht wordt

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 12:22

Zo kunnen we een hoop topics openen, respect voor de postbode, respect voor de verpleegkundige, respect voor de paardenhandelaar...
Ik heb respect voor iedereen die een eerlijk beroep heeft en hard werkt voor zn centen :j

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 14:44

He wat een flauwe reacties zitten er tussen. :roll:

Spatter: Super dat jullie die moeite hebben genomen. Respect! :D

Ben net terug, heb 't droog gehouden!

viv77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 15:50

Ik ben ook net terug, een beetje miezer gehad maar viel reuze mee..
Had wel een boel pakketjes die niet pasten en waar niemand thuis was, is vaak na het weekend is me opgevallen..Dus die kon ik weer mee terug slepen..

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 16:09

Respect :+ voor de postbode die vandaag de post kwam brengen ... (pultolover)
Een blauwe enveloppe zat er bij met geld wat me tegemoed komt! Dat is nog eens leuk ;)

Nee verder geen respect, heb zelf ook een paar maanden post gedaan en folders, zoals er al eerder werd gezegt kan je voor iedereen respect aanvragen. Ik liep post bij bedrijven die de deur niet open deden, kantoorpand dus dan blijf je met je post zitten... Heel leuk, nee geef me dan maar 10,5 uur niks doen, beetje films kijken en daar nog respect voor krijgen!

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 11:36

kreeg vandaag een telfoontje van me baas, dat ik me post niet goed bezorg en dat er klachten waren.

pff doe ik een keer door de weeks post krijg ik meteen klachten (waarschijnlijk van diegene die normaal door de week de post doet, aangezien ik zaterdag iemand aan deur had die zei dat ik de post niet goed doe door de weeks, heb toen vriendelijk gezegt dat ik door de weeks de post niet loop)

tja aventoe heb ik wel een keer verkeerd huis tussen zitten, maar ik vind al om al nog mee vallen

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 11:39

Foutje is altijd menselijk toch...

Goed dat dit topic er is was bijna vergeten dat nog moet bellen wat ik zaterdag moet doen:+

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 11:41

plutolover schreef:
kreeg vandaag een telfoontje van me baas, dat ik me post niet goed bezorg en dat er klachten waren.

pff doe ik een keer door de weeks post krijg ik meteen klachten (waarschijnlijk van diegene die normaal door de week de post doet, aangezien ik zaterdag iemand aan deur had die zei dat ik de post niet goed doe door de weeks, heb toen vriendelijk gezegt dat ik door de weeks de post niet loop)

tja aventoe heb ik wel een keer verkeerd huis tussen zitten, maar ik vind al om al nog mee vallen

Wij niet ... want me pa weet dat jij het nu deze week doet en tot nu toe geen klachten

passieX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 11:43

respect. :j

en als mensen dat niet hebben, en altijd maar zeuren, laat ze dan elke dag hun post ophalen op het postkantoor.. :Y)

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 11:43

ach ik heb vrijwel dezelfde postbode, van de zomer heb ik zijn flesjes gevult en in de vriezer gelegt zodat hij ze een half uurtje later weer op kwam halen :D . Toen het zo vroor een bakkie koffie. :o Gewoon omdat het een enorme attente man is.Altijd een vriendelijk woord ect. Maar voor de rest niet meer of minder dan respect dan een ander die hard werkt. Het is je baan, daar heb je voor gekozen dus je weet ook de gevolgen. Leuke en minder leuke dingen. 8-)

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 14:24

Esmeralda: Hihi leuk dat je dat doet. :-)

Tuurlijk respect voor iedereen die hard werkt, maar dit topic is er omdat er doorgaans veel geklaagd wordt over TNT en het werk als postbezorger wordt behoorlijk onderschat. ;)

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 14:24

Ik moet zaterdag weer werken :)
maar heb een zwaargekneusde pols en pezen en spieren verrekt en ingescheurd! Dus hoef misschien geen bestelling te lopen :) hoef alleen binnen te zetten!

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 14:26

Postbode hier op me werk, kijkt niet naar de adressen ofzo :+ Elke x verkeerde post

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 14:27

Wij hadden vandaag alleen dierenarts rekeningen :S

maar wel speciaal voor mij de carnevals krant :D

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 14:31

x_Jeanine_x schreef:
Wij hadden vandaag alleen dierenarts rekeningen :S

maar wel speciaal voor mij de carnevals krant :D

:') Veel plezier! :D

Samy: dat is wel vervelend ja. Ikzelf controleer altijd goed. Kan natuurlijk altijd een foutje maken, maar ik kijk regelmatig of de naam/straat e.d. ook kloppen. Ipv alleen het huisnummer.

Heerlijk weer trouwens, op dit soort dagen houd ik echt van mn werk. *D