Wie doet er een studie voor het onderwijs?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wie doet er een studie voor het onderwijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 17:33

Zo, over iets meer als een half uurtje heb ik mijn eerste les aan de STOAS! Net al even kort voorbespreking gehad met mn begeleider omdat ik halverwege het jaar instroom en dus nog weinig weet over alle beroepssituaties ed, maar zo gaat dan echt beginnen. Overigens wel vast opstartles, maar ben alsnog vrij zenuwachtig ;)

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 17:43

haike schreef:
Zo, over iets meer als een half uurtje heb ik mijn eerste les aan de STOAS! Net al even kort voorbespreking gehad met mn begeleider omdat ik halverwege het jaar instroom en dus nog weinig weet over alle beroepssituaties ed, maar zo gaat dan echt beginnen. Overigens wel vast opstartles, maar ben alsnog vrij zenuwachtig ;)

Succes dan in ieder geval! En plezier, ondanks de zenuwen :)

MarjonTampon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 18:20

Ja idd.... dom dat ik studievertraging oploop. Maar heb dan iig wel mn lerarenbriefje en inderdaad al veel voorkennis. Hoop iig wel op vrijstellingen enzo.

1ste jaar: Stedelijk College Eindhoven, prima bevallen alleen was de begeleidster iets minder leuk.
2e jaar: Duhamel College Den Bosch, ook prima bevallen, alleen wel heel moeilijke leerlingen. Goede begeleider gehad.
3e jaar: Helicon Groen Eindhoven, nog anderhalve week en dan ben ik daar klaar. Geweldige begeleider. De school is superleuk! Zou er graag mn lio stage lopen als de structuur daar beter was. Want de helft van de leraren is zowat overspannen. Dat lijkt me geen goed begin..

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 19:58

MarjonTampon schreef:
Zou er graag mn lio stage lopen als de structuur daar beter was. Want de helft van de leraren is zowat overspannen. Dat lijkt me geen goed begin..

Nou als je betaald een docent kan vervangen ;) Dat gebeurd hier regelmatig. Ook tweede en derde jaars doen dat al. Zelf een medestudent uit het eerste jaar is gevraagd om een docent te vervangen (heeft de betreffende student geweigerd ivm te weinig onderbouwing en dat het niet de intenties zijn v/d eerste stage). Maar goed, als je het aandurft... Hier is de ervaring dat die studenten hun LiO wel halen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 21:19

MarjonTampon schreef:
3e jaar: Helicon Groen Eindhoven, nog anderhalve week en dan ben ik daar klaar. Geweldige begeleider. De school is superleuk! Zou er graag mn lio stage lopen als de structuur daar beter was. Want de helft van de leraren is zowat overspannen. Dat lijkt me geen goed begin..

Daar ga ik straks beginnen, vanaf 10 feb! Ga MBO Dier doen, wat heb jij gedaan?

MarjonTampon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 10:19

@ MLoeser: Ik zou hier suuuupergraag mn lio lopen. Maar tis zo dat ik wel beter weet dan jou natuurlijk hoe het op die school is. Ik als stagiair zat er laatst zelfs al bijna doorheen :S. Is toch niet normaal. En ik weet dat als ik daar een docent moet vervangen, ik hoogstwaarschijnlijk ook nog een eigen mentorklas zou krijgen. En begeleiding zou ik nauwelijks hebben omdat of iedereen ziek thuis zit, of stopt op die school. Ik vind het wel superjammer.

@haike: Ik zit in het team Life. Is bovenbouw vmbo. Daar ook biologie maar ook wel een beetje dier. Jij gaat natuurlijk bij Jan Risseeuw lopen? Ik hoor dat hij het al helemaal voor zich ziet hoe jij een complete beroepssituatie (paardenwereld zo heet die) gaat geven. Alleen omdat (en dit is geen belediging ofzo) jij ook doet paardrijden enzo... Ik wens je iig veel plezier en succes! Het is een superleuke school. Alleen qua structuur is het nu superver te zoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 11:26

MarjonTampon schreef:
Jij gaat natuurlijk bij Jan Risseeuw lopen? Ik hoor dat hij het al helemaal voor zich ziet hoe jij een complete beroepssituatie (paardenwereld zo heet die) gaat geven. Alleen omdat (en dit is geen belediging ofzo) jij ook doet paardrijden enzo... Ik wens je iig veel plezier en succes! Het is een superleuke school. Alleen qua structuur is het nu superver te zoeken.

Klopt, hij is inderdaag mijn begeleider straks. En ga waarschijnlijk ook wel paardenwereld geven, ook zo goed als afgestuurd op paard op de HAS, dus leek ons wel leuk zodat ook echt mn eigen vakgebied kon overbrengen.

MarjonTampon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 13:24

Dat is wel hartstikke gaaf ja. Ik heb lesmateriaal ontwikkeld voor 'de Hondentrimsalon'. Ben dat ook uit aan het voeren. Is leuk om les te geven met materiaal dat je zelf ontwikkeld hebt. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 13:26

Ben nog wel erg benieuwd hoor, ben helemaal nieuw in het onderwijs dus moet echt alles nog leren :P Gisteren opstart gehad, was wel leuk maar ook nog wel beetje lastig allemaal, maar komt wel goed zeiden anderen, die die problemen ook gehad in het begin.

MarjonTampon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 13:27

Ben jij eerstejaars dan? Ik derde, dus dan gaat het idd wel al gemakkelijker :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 13:36

Ben net klaar met de HAS en nu dus pas net begonnen met de STOAS, gister eerste dag gehad ;)

Saphia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 15:08

Ik heb gisteren mijn SPW4 diploma opgehaald (Onderwijsassistent) en ik ga in September beginnen aan de HVA, Maatschappijleer studeren :D

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-09 15:26

Saphia89 schreef:
Ik heb gisteren mijn SPW4 diploma opgehaald (Onderwijsassistent) en ik ga in September beginnen aan de HVA, Maatschappijleer studeren :D

Leuk! Die studie kom ik minder vaak tegen (hoewel hier in het topic al wel :) ) Heb je er een beetje zin in?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 15:29

Saphia89 schreef:

Gefeliciteerd nog en veel succes voor de HVA!

Saphia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 15:31

Ja onwijs! Ik wilde eerst naar de Pabo/Ipabo, maar ik had rekenen en nederlands net aan gehaald op de SPW4 om dan een jaar Pabo te doen en er vervolgens achter komen dat ik het niet ga redden lijkt me zonde! Maatschappijleer is gewoon echt een vak van nu, iets waar je bijna dagelijks mee bezig bent..

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-09 15:34

Saphia89 schreef:
Ja onwijs! Ik wilde eerst naar de Pabo/Ipabo, maar ik had rekenen en nederlands net aan gehaald op de SPW4 om dan een jaar Pabo te doen en er vervolgens achter komen dat ik het niet ga redden lijkt me zonde! Maatschappijleer is gewoon echt een vak van nu, iets waar je bijna dagelijks mee bezig bent..

Ik zal even goed informeren, bij ons is dit jaar voor het eerst de taaltoets verplicht! Is een pilotjaar, volgend jaar wordt het hier (Windesheim) ook doorgevoerd. Ik zal, als je echt graag de Pabo wilt doen, toch eens kijken wat kan. Met ambitie kon je een heel eind! :)

_Susan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 15:36

Saphia89 schreef:

Grappig ik dacht er 3 jaar geleden net zo over. :+
Ben nu ook gewoon als OAS aan het werk.
Maar zit wel steeds te denken om misschien nog weer verder te leren.

Saphia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 15:43

Ik sta al ingeschreven bij de HVA ;) Ik heb er ook echt heel lang over getwijfeld, over de PABO, maar nu is mijn keuze definitief!

@Haike: Bedankt! :D

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-09 15:55

Dat is ook een leuke studie, en hoop natuurlijk voor je dat de keuze goed bevalt :) en ik ben je helemaal vergeten te feliciteren met het halen van SPW4! Dus nog gefeliciteerd! :D

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 19:34

Hoe was het Haike?
Saphia leuk, ik doe ook ml!
Vandaag sollicitatiegesprek gehad. Leek me een pittig schooltje maar wel goed georganiseerd. Vond zelf het gesprek wel goed gaan maar ik hoorde van het bemiddelingsbureau dat ze mij bij het gesprek weinig enthousiast vonden :? Zal wel verschilletje Brabant vs ZH zijn dan. Ik rij echt niet zo ver voor een baan die ik niet wil hoor, ik ben daar maf! Maar ze wilden referenties en weten of ik zwanger was en mijn intenties op de lange termijn, dus dat is toch hoopgevend.
Vrijdag nog een gesprek ergens, nu even verder leren voor tentamens.

Saphia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 19:41

Ah leuk! :D Ben wel benieuwd hoe jij je opleiding ervaart, of het zwaar is of niet?

debsterr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 19:59

ik meld me hier ook even

Ik zit op de opleiding Pedagogisch werker en ik ga nu voor anderhalf jaar stage lopen in groep 1/2 op een daltonschoool :D

zit nu dan in het tweede leerjaar ! :)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 20:05

Saphia89 schreef:
Ah leuk! :D Ben wel benieuwd hoe jij je opleiding ervaart, of het zwaar is of niet?

Ik doe deeltijd en ben al bijna afgestudeerd voor geschiedenis, dus is niet helemaal te zeggen. Ik vind het tot dusver erg meevallen (eigenlijk beetje te licht programma)

verana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 20:06

Nou ben benieuwd Urielle duim voor je dat het wat is :)

Haike wat jij doet is dus meer op dieren gericht lesgeven om het zo even te omschrijven?

Ik wil straks maatschappijleer erbij gaan dan als ik klaar ben met economie, het punt bij mij is dat ik teveel vakken leuk vind :o

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 20:10

hahaha, ik zat ook te bedenken dat ik het ook nog wel leuk vond om Spaans erna te doen :+ Alsof ik daar tijd voor heb :=