Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
haike schreef:Zo, over iets meer als een half uurtje heb ik mijn eerste les aan de STOAS! Net al even kort voorbespreking gehad met mn begeleider omdat ik halverwege het jaar instroom en dus nog weinig weet over alle beroepssituaties ed, maar zo gaat dan echt beginnen. Overigens wel vast opstartles, maar ben alsnog vrij zenuwachtig
MarjonTampon schreef:Zou er graag mn lio stage lopen als de structuur daar beter was. Want de helft van de leraren is zowat overspannen. Dat lijkt me geen goed begin..
Dat gebeurd hier regelmatig. Ook tweede en derde jaars doen dat al. Zelf een medestudent uit het eerste jaar is gevraagd om een docent te vervangen (heeft de betreffende student geweigerd ivm te weinig onderbouwing en dat het niet de intenties zijn v/d eerste stage). Maar goed, als je het aandurft... Hier is de ervaring dat die studenten hun LiO wel halen.
MarjonTampon schreef:3e jaar: Helicon Groen Eindhoven, nog anderhalve week en dan ben ik daar klaar. Geweldige begeleider. De school is superleuk! Zou er graag mn lio stage lopen als de structuur daar beter was. Want de helft van de leraren is zowat overspannen. Dat lijkt me geen goed begin..
MarjonTampon schreef:Jij gaat natuurlijk bij Jan Risseeuw lopen? Ik hoor dat hij het al helemaal voor zich ziet hoe jij een complete beroepssituatie (paardenwereld zo heet die) gaat geven. Alleen omdat (en dit is geen belediging ofzo) jij ook doet paardrijden enzo... Ik wens je iig veel plezier en succes! Het is een superleuke school. Alleen qua structuur is het nu superver te zoeken.
Gisteren opstart gehad, was wel leuk maar ook nog wel beetje lastig allemaal, maar komt wel goed zeiden anderen, die die problemen ook gehad in het begin.
.
Saphia89 schreef:Ja onwijs! Ik wilde eerst naar de Pabo/Ipabo, maar ik had rekenen en nederlands net aan gehaald op de SPW4 om dan een jaar Pabo te doen en er vervolgens achter komen dat ik het niet ga redden lijkt me zonde! Maatschappijleer is gewoon echt een vak van nu, iets waar je bijna dagelijks mee bezig bent..

Saphia89 schreef:Ja onwijs! Ik wilde eerst naar de Pabo/Ipabo, maar ik had rekenen en nederlands net aan gehaald op de SPW4 om dan een jaar Pabo te doen en er vervolgens achter komen dat ik het niet ga redden lijkt me zonde! Maatschappijleer is gewoon echt een vak van nu, iets waar je bijna dagelijks mee bezig bent..

en ik ben je helemaal vergeten te feliciteren met het halen van SPW4! Dus nog gefeliciteerd!
Zal wel verschilletje Brabant vs ZH zijn dan. Ik rij echt niet zo ver voor een baan die ik niet wil hoor, ik ben daar maf! Maar ze wilden referenties en weten of ik zwanger was en mijn intenties op de lange termijn, dus dat is toch hoopgevend.
Ben wel benieuwd hoe jij je opleiding ervaart, of het zwaar is of niet? 
Alsof ik daar tijd voor heb