Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Alleen dan moet ik ze elke keer teleurstellen, naja ik vraag wel van wat heeft u me te bieden dan want als u mijn een nog hoger salaris bied dan denk ik er absoluut over na
maar dan noemen ze dat en tsja daar heb ik dan niks aan ivm ik dan al zoveel verdien en lager ga ik niet en stap ook niet over als ze me even veel bieden dan blijf ik maar waar ik lekker goed zit...
suuzepuus schreef:maar er ijn toch wel meer uitzend bureaus in de buurt??
en hoezo alleen studenten?wat is de voorwaarde dan? dan zeg je toch dat je een cursus via de LOI volgt?!?! (cursus theezakjes vouwen of origami
ofzo)
TS doet toch gewoon haar best? Dat ze in eerste instantie kritiek kreeg vond ik terecht, maar ik vind dit weinig constructief. Er zijn inderdaad uitzendbureaus die alleen met studenten werken, omdat de vacatures die ze hebben allemaal HBO/WO denkniveau vragen. Een cursusje tarotkaarten leggen gaat je daarbij heus niet helpen. Natuurlijk geldt dit voor lang niet alle uitzendbureaus, maar mijn ervaring is (mijn vriend zoekt ook werk) dat het echt nog niet meevalt om een baan te vinden op dit moment. Voor de meeste baantjes vragen ze een relevante opleiding of werkervaring, zodra je dat niet hebt wordt het een stuk lastiger. Simpele baantjes zoals productiewerk staan nog wel op internet, maar zodra je belt of bij het uitzendbureau bent blijken die vacatures niet te bestaan omdat ze momenteel geen mensen zoeken. Mijn vriend is gistermiddag weer bij twee uitzendbureaus geweest die onder andere productiewerk zouden hebben volgens hun website, maar ze schrijven niet eens mensen in. Eén uitzendbureau zei doodleuk: "Kom het tweede kwartaal nog maar weer eens langs, misschien trekt het tegen die tijd weer wat aan." Solliciteren doet hij ook, maar dan krijgt hij brieven terug dat er 70 mensen hebben gereageerd en ze er een paar hebben uitgekozen voor een gesprek. Voor één baantje dus. Natuurlijk gaat hij gewoon lekker door en dat doet TS vast ook wel, maar ik wil het dus even voor haar opnemen. Vroeg of laat vind je wel iets, maar het gaat echt niet gemakkelijk momenteel en dat ze nog niets gevonden heeft is in mijn ogen niet zo gek en al helemaal geen schande.
suuzepuus schreef:zoveel kritiek geef ik niet??? ik heb nergens vervelend gedaan tegen de ts.....
ik begrijp het gewoon niet! er zijn zoveel uitzend bureaus en je moet ze als werkzoekende achter hun kont aan bellen want jou bellen doen ze niet...
Achteraf inderdaad een beetje overdreven.