uitkering 22 jarige

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Re: uitkering 22 jarige

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 00:44

Ik heb tot voor kort een bijbaantje gehad met een flexibel uurloon, tussen de 65 cent en 10 euro, maar alle beetjes hielpen (heb dit tot 15 uur per week gedaan naast mijn fulltime baan).

Alle beetjes helpen, zelfs de kleine.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 01:06

Juline: kun je wat met de laatste posts?

juline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-09 01:10

ik heb zojuist een heel lief mogelijk aanbod gekregen via pb voor een bezinepomp. hopelijk kan ik er mee in contact komen en een sollicitatiegesprek regelen.

de andere posts zijn erg fijn om te lezen, fijn dat ik begrepen wordt. ik ga zeker me best doen om er wat van te maken. mocht ik binnen een maand nog geen baan hebben ga ik au-pair werk doen.

nogmaals bedankt voor de reacties

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 01:14

kijk dit klinkt al veel beter. Ik hoop echt dat je iets vind en dat je beter in je vel gaat zitten. Suc6 ermee

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 01:32

Postbedrijven zoeken altijd mensen, weet iemand in jouw omgeving die postbezorger is. Betaalt niet heel slecht (als je zoals jij jong bent tenminste) en je hebt betrekkelijk veel vrijheid. Dat meisje dat ik ken kan van 24 uur per week goed rondkomen, huur betalen en nog uitgaan ook. Werkt met stukloon dus je hebt zelf in de hand wat je verdient en als je snel bent heb je dus een vrij riant salaris voor een paar uurtjes werk. Daarbij heb je bij bijvoorbeeld Sandd redelijk flexibele werktijden die je voor een deel zelf kan bepalen, de post dient binnen een bepaald tijdvak bezorgd te worden en dat tijdvak is niet heel krap. Daardoor is het ideaal als bijbaantje, en je kan als je het goed doet voldoende verdienen om rond te kunnen komen als je op jezelf woont.

Uitkeringen zijn bijna niet meer te krijgen als je jong bent, al vind ik dat persoonlijk niet altijd terecht. Het is makkelijk praten dat je wel van alles en nogwat zou kunnen als je bijvoorbeeld niet met druk om kan gaan. Dan kan je in het dagelijks leven nog wel redelijk meekomen (sociaal) maar in een baan loop je snel vast.

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 12:31

Hej heb het begin van het topic doorgelezen en nu ik de laatste post lees van de TS klinkt ze al veel positiever! Ga zo door!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 12:35

Ik heb niet de volle 5 blz gelezen, maar 1 ding viel me wel op. Je zegt dat je €400 betaald krijgt, met 32 uur werken.
Die €400 verdien ik met 9 uur per week werken in een callcenter. In de avonduren, 3 avonden dus ook nog een prima te combineren met school....

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 14:04

dat klinkt goed!! veel succes met solliciteren en ik hoop dat je snel werk hebt!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 12:43

en hebbie al een baantje? :D

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 23:14

LimaMambo schreef:
en hebbie al een baantje? :D

juline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-09 11:53

hai, nee helaas nog steeds niet. moet zo nog even terugbellen naar uitzendbureau ze hadden me al gebeld maar kon ff niet opnemen.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 22:25

en?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 23:46

ben ook benieuwd :D
veel sollicitaties gedaan in de tussentijd?

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 16:09

Jep, ben benieuwd! Hoe gaat het?

juline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-09 00:16

helaas kon dit uitzendbureau mij niet verder helpen ze werken alleen met studenten...

heb veel sollicitaties de deur uit gedaan maar nog geen reacties
wacht iedere keer 3 dagen en ga dan bellen. vrijdag wordt weer en dag van bellen

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 00:24

maar er ijn toch wel meer uitzend bureaus in de buurt??
en hoezo alleen studenten? B-) wat is de voorwaarde dan? dan zeg je toch dat je een cursus via de LOI volgt?!?! (cursus theezakjes vouwen of origami -:) ofzo)

juline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-09 01:57

ja die zijn er ook, maar tot nu toe maar 1 waar ik echt terecht kan.

helaas kan ik dat niet zeggen, ze hebben bij inschrijving een nummer van je studentenpas nodig en nog meer van zulke dingen

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 02:28

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 02:43

Dat van die uitzendbureaus vat ik denk ik even niet helemaal. Maar één waar je terecht kunt? Jaja.. Er zijn in verhouding maar weinig uitzendbureaus waar ze exclusief werken met studenten. Ik heb een jaar of vier terug bij minstens 7 of 8 bureaus tegelijk ingeschreven gestaan in een stad van vergelijkbare grootte als Breda, was toen ook geen student. Gewoon bij meerdere bureaus inschrijven dus. Succes met je zoektocht, er moet inderdaad gemakkelijk wat te vinden zijn dat beter verdient dan je huidige (vorige?) baantje.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 03:20

juline schreef:
helaas kon dit uitzendbureau mij niet verder helpen ze werken alleen met studenten...

Dat vind ik erg dom van dit uitzendbureau, en erg sneu voor jou

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 09:21

Meid ben je ook actief op monsterboard ? Want schijnbaar kijken bedrijven daar nu juist heel veel op. Want ik mag dan al wel een goedlopende baan hebben maar ik word elke keer maar suf gebeld door werkgevers die me dolgraag willen hebben :D Alleen dan moet ik ze elke keer teleurstellen, naja ik vraag wel van wat heeft u me te bieden dan want als u mijn een nog hoger salaris bied dan denk ik er absoluut over na :D maar dan noemen ze dat en tsja daar heb ik dan niks aan ivm ik dan al zoveel verdien en lager ga ik niet en stap ook niet over als ze me even veel bieden dan blijf ik maar waar ik lekker goed zit...

Maar je kan je toch ook laten detacheren bij een detacheringsbureau voor mij geldt dat waarneer bijv mijn project stopt ik tijdelijk als ´´bankzitting´´ thuis zit maar dan wel gewoon doorbetaald krijg... :D

En je kan je bijv bij www.emarkus.nl inschrijven, maar ook bijv bij unique(deze doen niet alleen studenten), tempo-team, creyfs, adecco, manpower ect en al deze uitzendbureaus helpen juist ook GEEN STUDENTEN!!!

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 09:47

suuzepuus schreef:
maar er ijn toch wel meer uitzend bureaus in de buurt??
en hoezo alleen studenten? B-) wat is de voorwaarde dan? dan zeg je toch dat je een cursus via de LOI volgt?!?! (cursus theezakjes vouwen of origami -:) ofzo)

Nu kan het wel weer even of niet? >;) TS doet toch gewoon haar best? Dat ze in eerste instantie kritiek kreeg vond ik terecht, maar ik vind dit weinig constructief. Er zijn inderdaad uitzendbureaus die alleen met studenten werken, omdat de vacatures die ze hebben allemaal HBO/WO denkniveau vragen. Een cursusje tarotkaarten leggen gaat je daarbij heus niet helpen. Natuurlijk geldt dit voor lang niet alle uitzendbureaus, maar mijn ervaring is (mijn vriend zoekt ook werk) dat het echt nog niet meevalt om een baan te vinden op dit moment. Voor de meeste baantjes vragen ze een relevante opleiding of werkervaring, zodra je dat niet hebt wordt het een stuk lastiger. Simpele baantjes zoals productiewerk staan nog wel op internet, maar zodra je belt of bij het uitzendbureau bent blijken die vacatures niet te bestaan omdat ze momenteel geen mensen zoeken. Mijn vriend is gistermiddag weer bij twee uitzendbureaus geweest die onder andere productiewerk zouden hebben volgens hun website, maar ze schrijven niet eens mensen in. Eén uitzendbureau zei doodleuk: "Kom het tweede kwartaal nog maar weer eens langs, misschien trekt het tegen die tijd weer wat aan." Solliciteren doet hij ook, maar dan krijgt hij brieven terug dat er 70 mensen hebben gereageerd en ze er een paar hebben uitgekozen voor een gesprek. Voor één baantje dus. Natuurlijk gaat hij gewoon lekker door en dat doet TS vast ook wel, maar ik wil het dus even voor haar opnemen. Vroeg of laat vind je wel iets, maar het gaat echt niet gemakkelijk momenteel en dat ze nog niets gevonden heeft is in mijn ogen niet zo gek en al helemaal geen schande.

@TS: Niet opgeven hoor, gewoon doorgaan met solliciteren. Zelfs al lijkt het een beetje een loterij, dan kun je er in elk geval nog voor zorgen dat je met zoveel mogelijk loten meedoet. ;)

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 18:33

zoveel kritiek geef ik niet??? ik heb nergens vervelend gedaan tegen de ts.....
ik begrijp het gewoon niet! er zijn zoveel uitzend bureaus en je moet ze als werkzoekende achter hun kont aan bellen want jou bellen doen ze niet...

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 23:08

volgens mij is het ook niet als kritiek bedoeld hoor goeroe ;) meer als verbazing over de uitzendbureaus ;)

maar TS.. heb je nu dan een uitkering aangevraagd?

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 00:12

suuzepuus schreef:
zoveel kritiek geef ik niet??? ik heb nergens vervelend gedaan tegen de ts.....
ik begrijp het gewoon niet! er zijn zoveel uitzend bureaus en je moet ze als werkzoekende achter hun kont aan bellen want jou bellen doen ze niet...

Sorry, ik kreeg de indruk dat een aantal mensen iets te gemakkelijk dachten over 'even' een baantje zoeken. Ik geef toe dat dat vooral mijn eigen interpretatie is, maar ik denk wel echt dat het zo is. Waarschijnlijk had jij het helemaal niet zo bedoeld, maar jouw reactie was bijdehanter dan de rest, dus vandaar dat ik op jouw berichtje reageerde. ;) Achteraf inderdaad een beetje overdreven. :o

Maar je hebt gelijk dat er ontzettend veel uitzendbureaus zijn, onhandig veel eigenlijk en je hebt er inderdaad een dagtaak aan om ze bezig te houden. Hoewel, als het nog een tijdje zo doorgaat zijn er straks vanzelf wat minder denk ik. }>